Keresés

Részletes keresés

P.stephenson Creative Commons License 2013.04.08 0 0 84226

Értem, köszi. Ma is tanultam valamit, akkor ez csak egy urban legend.

 

P.s

Előzmény: Törölt nick (84221)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.08 0 0 84225

Igaz! Köszi! :D 

Előzmény: HBweb hu (84224)
HBweb hu Creative Commons License 2013.04.08 0 0 84224

(1998-ban)

Előzmény: Törölt nick (84221)
FAV 20 Creative Commons License 2013.04.08 0 0 84223

Azt tudom, hogy fékezéskor előre esett az egész, és akik kapaszkodtak a csuklóban azok is megdőltek mint a Pisai torony. Majd induláskor vissza állt minden. Nagyon labilis volt. Sokat utaztam a csuklóban, mert lehetett támaszkodni, de  más volt a kalauz miatt a két oldal, és a kalauz felöli nyomta az ember hátát, hogy előre lásson a kalauz. A jegykezelők után sem változtattak ezen.

Előzmény: rezgaras (84215)
Fáradt Vándor Creative Commons License 2013.04.08 0 0 84222

> Miért nem kérdezted meg tőlük? :)

 

Mert folyamatosan két gyerek után kellett futkározzak a múzeum egész területén ;)

 

Fél füllel én is ezt hallottam, bár nem értem, hogy a múzeumot miért zavarná, ha a tulajdona statikus kiállítási tárgy helyett mozgó jármű lehetne (ugyanis azt hallottam, hogy mereven elzárkóznak ettől)...

Előzmény: norbee601 (84213)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.08 0 0 84221

Már mint 1999-ben! Bocs! 

Előzmény: Törölt nick (84220)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.08 0 0 84220

2009-ben ünnepelt Miskolc és ott vendégeskedett, és egy hétig járt is forgalomba! 

Előzmény: P.stephenson (84219)
P.stephenson Creative Commons License 2013.04.08 0 0 84219

Köszi. Szóval mi az igazság? És mikor kerültek bele a miskolci fotók?

 

P.s

Előzmény: Törölt nick (84217)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.08 0 0 84218

Az a legkisebb baj, hogy nem eredeti! Inkább az üzemképessége, és az üzemeltetése a fontosabb.Tudva, hogy Közlekedési Múzeum tulajdona. Ez a nem eredeti, meg nem így nézet ki, az idő múlásával egyre érdektelenebb. Látva a mai nosztalgia utazóközönséget, azt sem tudja miről van szó. Ilyennel utaztam, ilyen járt az utcánkba, és keverik az időpontokat, a típusokat meg sorolhatnám! A most feljövő generációt főleg nem is érdeklik a részletek. Régi és kész! 

Előzmény: FAV 20 (84214)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.08 0 0 84217

Csak neked! :D 

 

Előzmény: P.stephenson (84210)
BP-16-63 Creative Commons License 2013.04.08 0 0 84216

Teljesen igazad van,de akinek volt pénze azt csak a pénz érdekelte és ez az ami nagyon elszomorító!

 

 

Előzmény: jazzcool1,2 (84207)
rezgaras Creative Commons License 2013.04.08 0 0 84215

Pedig a 180-as felső csuklótartó "pókja" eltért a Henschelétől. Egy kicsit hasonlított, de lényeges darabjaiban eltért.

Előzmény: FAV 20 (84198)
FAV 20 Creative Commons License 2013.04.08 0 0 84214

Az egy hetes munkát azt el kell felejteni. Az egy év is kevés. A nagy baj az, hogy a belseje sem eredeti, de a 180-as is hagy magaután kivánni valót. Egy múzeumban lévő jármű amit mutogatnak, az miért nem olyan mint ahogy közlekedett? Megtévesztik a látogatókat, és azok meg elhiszik, hogy úgy nézett ki ahogy most látják. Szomorú vagyok, hogy nem pótolják a hiányosságokat.

Előzmény: norbee601 (84213)
norbee601 Creative Commons License 2013.04.08 0 0 84213

Miért nem kérdezted meg tőlük? :) 

 

Amúgy előbb-utóbb csak lesz belőle valami. Az MB Travel is felajánlotta nekik 2 vagy 3 éve hogy ők saját költségen rendberakják, cserébe hogy hétvégente beállhasson az 556-os is a kabrió mellé, ettől még ugyanúgy maradt volna a múzeum tulajdona. A kabrió egyik sofőrje akkor azt mondta hogy tulajdonképpen szerinte egy hétvégés meló lenne üzemképessé tenni, olyan sok dolog nem is kéne hozzá.

Előzmény: Fáradt Vándor (84211)
ocsibusz Creative Commons License 2013.04.08 0 0 84212

Ha jól tudom, akkor az 556-ba az Akúti tervezet és a Csepel Autógyár által épített Csepel 618-s motor van benne. A motor hathengeres fekvő 180 LE szívó motor, a hengerek a Rábával ellentétes oldalon vannak.  Úgy emlékszem, hogy jó pár évvel ezelőtt működő képes volt, csak hengerfejes lett és úgy kellett vissza vontatni a múzeumba. A lökhárítón a sérülések akkor keletkeztek.    

 

Fáradt Vándor Creative Commons License 2013.04.08 0 0 84211

SziasztoK!

Most voltam Szentendrén (a 180-assal), és tanúja voltam, hogy a busz fiatal ám annál lelkesebb személyzete állapotfelmérést végzett az 556-oson... csak érdeklődés volt ez ezek szerint, vagy esetleg elképzelhető, hogy hosszútávon avalami konkrétabb is fog történni?

Előzmény: KPK-299 (84209)
P.stephenson Creative Commons License 2013.04.08 0 0 84210

Légyszi gyújts fényt!

 

P.s

Előzmény: Törölt nick (84208)
KPK-299 Creative Commons License 2013.04.08 0 0 84209

Az 556-os a múzeum tulajdona és semmiit nem mutatnak aziránt, hogy ők azt életre akarnák kelteni.

Előzmény: P.stephenson (84206)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.08 0 0 84208
"Miskolcon újították fel,, hülyeséget már jó lenne elfelejteni!
Előzmény: P.stephenson (84206)
jazzcool1,2 Creative Commons License 2013.04.08 0 0 84207
Azert anno az Ikarus gyar is letrehozhatott volna egy sajat muzeumot a termekeibol, szerintem.
P.stephenson Creative Commons License 2013.04.08 0 0 84206

Az akkori logika szerint az első nagyjavítás előtt kivágták a kocsikat, és vettek helyettük újat. Megtehették, hiszen az Ikarus ontotta a buszokat, pénz is volt bőven, a vidéki városok meg örültek a fővárosból levetett cuccnak. Mondjuk a 180/556-os család épp kivétel volt, abból mintha nem is nagyon adtak volna el vidékre.

 

Ez a kocsi valóban azért maradhatott meg, mert lőbusznak alakították át, így elkerülte a lángvágót. Miskolcon újították fel. Motorikusan eredeti? Ez a család jópár típust "elfogyasztott", ha jól tudom ebben sima D2156 van, tehát korhű.

Hogy az 556-os miért nem megy, az rejtély számomra is.

 

P.s

Előzmény: Ep128 (84202)
Subaruwrxsti Creative Commons License 2013.04.08 0 0 84205

Sajnos egyáltalán nem a BKV jófejségéről van szó, hiába hangsúlyozzák, hogy felújították. Ott van a kutya elásva, ahogy említik is, hogy egyetlen múzeális busz... na igen, mert a többi valóban múzeális értékű (sőt, felbecsülhetetlen) buszt sikerült pár százezerért eladniuk vagy csak szimplán szétvágniuk jó pár évvel ezelőtt... :(
A Hungária krt. úthoz közel levő telephelynél még van pár kincs, de több nem igazán. Oda sem engednek különösebben senkit, még nyíltnapokon sem.

Előzmény: Ep128 (84202)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.08 0 0 84204

Bocs hogy egy nem szakavatott válaszol, de mint laikus erre csak ezt tudom linkelni, összehasonlításképp. Elnézést ha már ismerted ezt a remekbeszabott videót. :)

http://www.youtube.com/watch?v=adsbo4qZ9T0

Előzmény: Ep128 (84202)
Ep128 Creative Commons License 2013.04.07 0 0 84203

céletlenül = véletlenül... :-P

Előzmény: Ep128 (84202)
Ep128 Creative Commons License 2013.04.07 0 0 84202

Micsoda marhaság volt 7-8 éves korukban (nagy részt üzemképesen) a szeméttelepre küldeni a társait... :-(

(Tudtommal Ő sem "tervezetten" maradt meg, tehát nem a BKV "jófejségéből", hanem effektív "céletlenül" állt valahol félredobva éveken át...)

Anno ezt korhűen állították helyre...? Nekem itt-ott másképp rémlik a 70' -es évek végéről, mikor naponta volt hozzá szerencsém!

Motorikusan eredeti...?

(A szóló párja még mindig nem üzemképes Szentendrén?)

Előzmény: jazzcool1,2 (84199)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2013.04.07 0 0 84201
Előzmény: M41 2180 (84200)
M41 2180 Creative Commons License 2013.04.07 0 0 84200

De jó volt még így is!

Hol s mikor lehet utazni vele?

Előzmény: jazzcool1,2 (84199)
jazzcool1,2 Creative Commons License 2013.04.07 0 0 84199

FAV 20 Creative Commons License 2013.04.07 0 0 84198

Nagyon hasonló minden. Gondolom a csuklós rész érdekelte az Ikarust. A 180-as az első gyárban készült csuklós! A régi buszoknak a DUTRA dömper önrakodó forgórésze volt középen. A nagy csapágyról beszélek. A hátsórész meg ami volt, TR 5, M5, 60-as. Egy komolyat szerettek volna, és ezt nézték ki. Nem volt választék akkor.

Előzmény: EKM-765 (84197)
EKM-765 Creative Commons License 2013.04.07 0 0 84197
Előzmény: Villámhetes (84186)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!