Keresés

Részletes keresés

FAV 20 Creative Commons License 2013.04.07 0 0 84198

Nagyon hasonló minden. Gondolom a csuklós rész érdekelte az Ikarust. A 180-as az első gyárban készült csuklós! A régi buszoknak a DUTRA dömper önrakodó forgórésze volt középen. A nagy csapágyról beszélek. A hátsórész meg ami volt, TR 5, M5, 60-as. Egy komolyat szerettek volna, és ezt nézték ki. Nem volt választék akkor.

Előzmény: EKM-765 (84197)
EKM-765 Creative Commons License 2013.04.07 0 0 84197
Előzmény: Villámhetes (84186)
FAV 20 Creative Commons License 2013.04.07 0 0 84196

https://picasaweb.google.com/106062674194799271036/BUSZIK66#slideshow/5261050926914427442

 

Felső tükörrel, és vastag díszléccel létezett a tiedhez hasonló modell. 20 darabos szállítások voltak, és 5 féle jármű volt amik szemmel láthatóan is eltértek egymástól.

Előzmény: IZS 412 (84193)
FAV 20 Creative Commons License 2013.04.07 0 0 84195

A 66-os ötvözi az új, és a régi járművet. Régen a buszok ajtajai is olyan színűek voltak mint a jármű! Le kéne festened azt is kékre.

Előzmény: IZS 412 (84193)
Villámhetes Creative Commons License 2013.04.07 -1 0 84194

Kicsit még kutattam:Kaiser 1946,California

http://www.curbsideclassic.com/blog/history-capsule-1946-kaiser-articulated-bus/

Egy kis videót is találsz róla.

Előzmény: Mádi Gerg (84191)
IZS 412 Creative Commons License 2013.04.07 0 0 84193

Ikarus 66 - EZY 690 modell 1/43 méret arányban eladó.

 

http://gyujtemeny.vatera.hu/makett_modell/auto_busz/ikarus_66_vector_1_43_nem_atlas_1737798104.html

 

 

Különböző BKV festésű Ikarusok rendelhetők.

Csak emailre válaszolok.

 

autolegendak@gmail.com

 

RIKA424 Creative Commons License 2013.04.07 0 0 84192

 

Itt van a protó-protó típus már járóképes váza és szekrénye 1960-ban, a Bp.V.ker Cúria utcában.

 

Azért ott, mert ott volt a FAÜ székháza mielőtt 8 évvel ésőbb egyesült volna az FVV-vel és megszületett volna a BKV.

 

 

Előzmény: Mádi Gerg (84191)
Mádi Gerg Creative Commons License 2013.04.07 0 0 84191

Köszönöm mindenkinek a válaszokat, így összeszedve nagyjából értem... 

 

Pedig olyan jó érzés volt azt hinni, hogy ez egy magyar dolog taljesen... :) 

 

 

Igazából azért írtam három szerelőt mert kb fél éve olvastam egy cikket, és nem emlékeztem, hogy most ők kik, s mik voltak, de arra igen, hogy a cikk szerint egyértelműen magyar találmány a csukló, és ők csinálták először a világon. 

 

Ezen kívül a wiki is a<a target="_blank" href="http://hu.wikipedia.org/wiki/Magyar_tal%C3%A1lm%C3%A1nyok_list%C3%A1ja">magyar találmányok</a>  közé sorolja.  (fentről a negyedik.) 

 

<a target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=Hmz8Ni9zO4M">Image film-2:16-nál</a> 

 

Így azt gondoltam, ennyi helyen táncsak' nem hazudják ugyan azt. Na, mindegy..... Köszönöm meég egyszer!

RIKA424 Creative Commons License 2013.04.07 0 0 84190

Az a három "szerelő" = mérnök.

Ráadásul egyikük Rózsa László akkor a cég főmérnöke.

 

A három "feltaló " = Rózsa László, Lassú Gábor és Színi Béla.

Ők nem feltalálták a csuklósbuszt hanem jól, üzemszerűen alkalmazták.

 

Mérnöki zsenialitásuk az egyszerűségben, a könnyű gyárthatóságban és a még könnyebb üzemeltetés feltételeinek kialakításában rejlik.

 

A csuklós busz "találmánya" az 1930-as évek legvégére tehető.

A háború miatt akkor ezt nem forszírozták, hisz épp csúcson járt az egyszerűen gyártható autóbusz pótkocsi divat.

 

Több cég is kísérletezett csuklós buszokkal az 1950-es években.

Magyarországon a FAÜ = Fővárosi Autóbuszüzem ( a BKV majd csak 8 évvel később alakul meg) csinált kísérleti csuklós autóbuszt 1960-1961-ben.

 

Körülbelül a magyarokkal egyidőben készült el a cseh Skoda 706 RO csuklós változata.

A kettő között a különbség, hogy míg a FAÜ csuklósa utóbb sok száz példányban épült meg Pécsen illetve a Sallaiban a Gyömrői úton, addig a Skoda 706 RO csuklósa protótípis maradt, csak később az RTO változatból építettek - nem sok - csuklóst.

 

 

Előzmény: Mádi Gerg (84180)
Villámhetes Creative Commons License 2013.04.07 -1 0 84189

Pont azért írtam..

Előzmény: Blindmouse (84188)
Blindmouse Creative Commons License 2013.04.06 0 0 84188

Mert arról másolták a 180-ast..

Előzmény: Villámhetes (84186)
Villámhetes Creative Commons License 2013.04.06 -1 0 84187

Ha minden igaz,az 52-es Kassbohrer.

http://www.omnibusarchiv.de/include.php?path=article&contentid=242&page=1

Bal alul tudsz lapozni,szép képek,és egy jó kis videó is van:)

Előzmény: Bzmot332 (84185)
Villámhetes Creative Commons License 2013.04.06 -1 0 84186

Kiváncsiságképp kicsit utánanéztem:

 

1960:FAÜ 60

1961:IK-620 4 tengelyes

1962:IK-620 3 tengelyes

1964:IK-180

 

Gyorsan fejlesztettek.A Henschel szerintem 63 környékén járhatott nálunk,tulságosan hasonlít a 180-ashoz.

 

Egy videó róla:

Előzmény: Villámhetes (84184)
Bzmot332 Creative Commons License 2013.04.06 0 0 84185

Kicsit talán OFF, de mi volt a világ első csuklós autóbusza?

Előzmény: EKM-765 (84183)
Villámhetes Creative Commons License 2013.04.06 -1 0 84184
Előzmény: Törölt nick (84181)
EKM-765 Creative Commons License 2013.04.06 0 0 84183

Nem magyar találmány és először valóban három ember alkotta meg nálunk de nem az Ikarusnál hanem a FAÜ-nél. Viszont ők is asszem mérnökök voltak, nem szerelők. A Henschel busz az Ikarusnak kellett.

Előzmény: Mádi Gerg (84180)
Subaruwrxsti Creative Commons License 2013.04.06 0 0 84182

Jók ezek a képek, főleg az utolsó kettő. Ő a kiállítot busz volt az Expo-ban?

5047 090-5: Bizony, ez a Moszkva térről (új nevét nem is említem :)) indul, és a múzeumba viszi az utasokat, ahogy a kolléga linkelte a BKV honlapjáról.

Előzmény: CLY-802 (84157)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.06 0 0 84181

hát ez így tényleg felettébb érdekes

Előzmény: Mádi Gerg (84180)
Mádi Gerg Creative Commons License 2013.04.06 0 0 84180

Eddig azt hittem, hogy magyar találmány a csuklós busz. Olvastam a neten, hogy ezt 3szerelő nevéhez fűzik. Illetve magyarország image filmjében is szerepel a csuklós busz, mint találmány. 

 

 

Akkor ez tévhit? Vagy hogy van ez? Valaki leírná kicsit bővebben, vagy adna egy linket? 

 

Köszönöm! :)

Előzmény: EKM-765 (84179)
EKM-765 Creative Commons License 2013.04.06 0 0 84179

Ezt tanulmányozás céljából hozták hogy a 84178-as hozzászólásban látható típust létrehozzák.

Előzmény: Törölt nick (84176)
KPK-299 Creative Commons License 2013.04.06 0 0 84178
Előzmény: 5047 090-5 (84173)
5047 090-5 Creative Commons License 2013.04.06 0 0 84177

Áprilisban minden hétvégén jár Szentendrére:

http://bkv.hu/hu/kozlemenyek/veteran_busszal_a_szentendrei_muzeumba

Előzmény: richard08-66 (84175)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.06 0 0 84176

Köszönöm.Nem gondoltam volna hogy más típusok is közlekedtek volna Magyarországon az Ikaruson kívül az '50es-'60as években.

Előzmény: EKM-765 (84166)
richard08-66 Creative Commons License 2013.04.06 0 0 84175

Utaztam is rajta. Nagyon jó kis gépezet és gyors.

Van egy kérdésem lesz - e ehhez hasonló nosztalgiázás?

Előzmény: 5047 090-5 (84173)
muho Creative Commons License 2013.04.06 0 0 84174

Sajnos nincs dátum.

Előzmény: Törölt nick (84171)
5047 090-5 Creative Commons License 2013.04.06 0 0 84173

Ma a Moszkva téren:

 

FAV 20 Creative Commons License 2013.04.06 0 0 84172

Jó régi a magasság jelzője.

Előzmény: muho (84169)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.06 0 0 84171

köszi, dátumok nem szerepelnek esetleg a fotók hátulján? :)

Előzmény: muho (84169)
FAV 20 Creative Commons License 2013.04.06 0 0 84170

Nagyon szép! Gratulálok a hatalmas munkához.

Előzmény: cdjbatyo (84168)
muho Creative Commons License 2013.04.06 0 0 84169

Üdv mindenkinek! Ismét előkerült az "ősök" hagyatékából egy kép.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!