Ezt sokan hiányolják nálunk is. Sőt a Classicoknál az is zavaró hogy csak elől van vizes fűtés. télen meg hátul szétfagy az ember. Bezzeg a mienknél hátul is van 3 termál így a 7 termál + plusz az ülésem alatti egész kellemes időt varázsol a buszba igaz a víz nem nagyon éri el a 80°C-ot olyankor.
A hasonlóság oka, hogy rövid idő állt rendelkezésre a konstrukció kivitelezésére, így a karosszéria nagy része már gyártott elemekből, alkatrészekből készült. Ekkortájt még az IK180/556-osok gyártása zajlott.
Gyári kísérlet, vagy valahol egy vmilyen karambolos kocsi helyreállítása során épp Ik-556/180-as homlokrész volt szabadon a raktárban és azt tették fel ?
Javítási könybe mi lehet. : -Kanbika behorpasztotta a jobb első sárvédőt -Az oroszlán letépte a fél abroncsot, igaz a durranástól az állat szája szét szakadt, ezért elpusztult. -A sofőr fűtés bedöglött, mert véletlen belesűlt pár denevér.... -Az fényezést egy gepárt színesítette ki ... stb... x'Đ
A Transport în comun România bukaresti szekciója szerint a régi pofásakból 500 db (4100-4599), a face liftesekből 600 db (4600-4999, 6200-6299) került állományba (az aktuális helyzetről kimutatást nem találtam).
Ilyenkor sajnálom, hogy (többek között) Romániából nincs annyi adat, mint pl. a lengyelektől buszok adatai, nyomonkövethetőseg szempontjából. (De ez az OFF vasútra is ugyanígy igaz.)
Itt 851-ről írnak, holott, ha jól tudom, ezret vettek.