Keresés

Részletes keresés

Zsoltikarus Creative Commons License 2013.03.04 0 0 83808

Ilyenkor sajnálom, hogy (többek között) Romániából nincs annyi adat, mint pl. a lengyelektől buszok adatai, nyomonkövethetőseg szempontjából. (De ez az OFF vasútra is ugyanígy igaz.)

 

Itt 851-ről írnak, holott, ha jól tudom, ezret vettek.

http://ratb.stfp.net/?la=M

Előzmény: Zsoltikarus (83806)
ckg471 Creative Commons License 2013.03.04 0 0 83807

Egy Citaro porráégett, de szerintem abból nem maradt meg homlokfal.

Előzmény: Zsoltikarus (83804)
Zsoltikarus Creative Commons License 2013.03.04 0 0 83806

Van a vállalat olyan egzisztenciális helyzetben, hogy ilyen korú kocsikat már kivonjanak? Persze attól függetlenül elképzelhető.

Előzmény: LMB-706 (83805)
LMB-706 Creative Commons License 2013.03.04 0 0 83805

Miért ne lehetett volna selejt is? Akkora mennyiségből simán akadhatott. 

Előzmény: Zsoltikarus (83804)
Zsoltikarus Creative Commons License 2013.03.04 0 0 83804

Köszönöm szépen, ezzel tisztában vagyok. Nem tudom, érezhető volt-e az irónia a hozzászólásban! :-)

 

De ez érdekes. Van már selejtezett Citarojuk, aminek rátették a homlokfalát, vagy a Merci szimplán ilyen szinten beszállt a helyi géppark karbantartásba?

Előzmény: Laszlocsik (83785)
Zsoltikarus Creative Commons License 2013.03.04 0 0 83803

OFF

 

Azt nem tudom, BPO topiktárs pontosan mire gondol, de hogy értsd a lényeget: az M41 2143-as mozdony az első korabeli színtervek szerint lett (retro jelleggel) lefestve 2003-ban, noha az már abban a korban érkezett, amikor már a később használatos színek voltak a gépeken.

 

ON

Előzmény: torqmatic (83802)
torqmatic Creative Commons License 2013.03.04 0 0 83802

(Nem vagyok vasutas, szóval ez nekem semmit nem mond.)

Előzmény: BPO-105 (83801)
BPO-105 Creative Commons License 2013.03.04 0 0 83801

Hasnló (nem ugyanaz, csupán hasonló) okból, mint amiért olyan a 2143-as Csörgő is, amilyen.

Előzmény: torqmatic (83797)
Blindmouse Creative Commons License 2013.03.04 0 0 83800

A design elbírja..  nem a matricát.. a "retro" feelinget..   bár ráncajtóst is elkaphatnának ha már rájukjött a dolog. :)

 

 

 

 

 

Előzmény: torqmatic (83797)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.04 0 0 83799

Ági van? 

Előzmény: torqmatic (83798)
torqmatic Creative Commons License 2013.03.04 0 0 83798

Köszönjük Emese.

Előzmény: Törölt nick (83796)
torqmatic Creative Commons License 2013.03.04 0 0 83797

Én mondjuk nem értem, hogy miért pont egy ilyen felújított gépen kell "retrózni", bár ezek az archaikus elemek ezen a buszon szerintem már újkorában se voltak rajta. A BKK logó meg totális képzavar ezen a "retro" homlokfalon.

(Jó, tudom, a qwa anyámat :))

Előzmény: Blindmouse (83794)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.04 0 0 83796

Kell még oda sok más is! :D 

Előzmény: torqmatic (83773)
LMB-706 Creative Commons License 2013.03.04 0 0 83795

Az oldalán is van rendszámtábla? De furcsa. 

Amúgy a képek alapján meglepően jó állapotúnak tűnik. 

Előzmény: torqmatic (83793)
Blindmouse Creative Commons License 2013.03.04 0 0 83794

Összefogtatok hogy leállítsátok a motort? :)

 

 

amúgy az a fehér paca nem kéne rá az elejére.. vagy ha pacázni akartok, akkor kétoldalt, az A tengely fölé..  az azonosítókat meg a B, és C tengely fölé...   ha már retro feelingre mentek külsőleg :D

Előzmény: kopaszkapitany (83756)
torqmatic Creative Commons License 2013.03.04 0 0 83793
Mádi Gerg Creative Commons License 2013.03.04 0 0 83792

Gyakorlatilag eltörölték. Elméletben lehet 40féle képpen mondani. Eddig is volt forgalmi vizsga előtt egy kis műszaki rész, meg egy kevés rutin, de volt, hogy nem, vizsgabiztosa válogatta, lehet, hogy van olyan, aki most is végigviszi ugyan azt, amit eddig kellett, de van olyan is, hogy csak mennek a forgalomba oszt' kész. 

 

Persze, mint írtam papíron lehet, hogy úgy van ezt nem tudom. Számomra eltörölték, nem a vizsgával lett volna gondom, hanem a díjával. Ha ötezerrel kevesebb már az is jó.

Előzmény: John Howard (83787)
cooldogg1992 Creative Commons License 2013.03.04 0 0 83791

Nem is vitaként írtam, már az az a volán társaság is átírta azóta a hirdetést, csak mondtam, hogy nem kikombinálva lett. :)

Előzmény: John Howard (83788)
norbee601 Creative Commons License 2013.03.04 0 0 83790

Nemcsak külön napon, de nekem úgy volt (99) hogy talán a 2. vagy 3. alkalom után volt rutin, és a végén a forgalom. De 1. rutin óráról  már én vezettem vissza forgalomban.

Előzmény: John Howard (83787)
John Howard Creative Commons License 2013.03.04 0 0 83789

http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A0500024.GKM

 

A 10.§ (2) pont b) bek. értelmében nem látok változást az eddigiekhez képest.

Előzmény: John Howard (83788)
John Howard Creative Commons License 2013.03.04 0 0 83788

Megkeresem a _ma_ érvényes jogszabályt...

Előzmény: cooldogg1992 (83781)
John Howard Creative Commons License 2013.03.04 0 0 83787

"De ha esetleg a rutinból/forgalomból indulunk ki..(már nincs rutin vizsga ugye)..."

 

Megint egy olyan dolog, amit a médiákból az egész ország rosszul "vett le" (persze a "tálalással" is gondok voltak).

 

A "rutin" (járműkezelési) vizsga nem szűnt meg, csak egybeolvadt a forgalmi vizsgával. Ugyanúgy lett, mint régen volt. Én 1982-ben vizsgáztam, az úgy nézett ki, hogy kocsiátvétel (elindulás előtti teendők), rutinpálya a Népligetben, egy-két feladattal (célmegállás, beparkolás jobbra-hátra, megfordulás Y-ban), majd rögtön ki forgalomba (Vajda Péter-Delej utcák, jobbkezezés és társai). Aki a rutinpályán megbukott, már ki se vitték a Ligetből, lehet újra próbálkozni. Tulajdonképpen ez a rendszer jött vissza, csak az szűnt meg, hogy külön napon, külön vizsgajelentéssel lenne a járműkezelés és a forgalom.

Előzmény: Mádi Gerg (83784)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.04 0 0 83786

Láttam legutóbb, hogy ugyanazon a rossz helyen van a mosónál és szembelévő ajtót (aminél át tudnál hajtani) még mindig elálják a csarnokban, vagy kívül.

Előzmény: Cpt.Dave (83780)
Laszlocsik Creative Commons License 2013.03.04 0 0 83785

A foton látható Ik 256-os a bukaresti közlekedési vállalat (RATB) busza, ahol ma az autóbuszpark többségét Mercedes Conectok, illetve Citarok teszik ki, igy valoszinű, azért kapott ilyen homlokfalat, elég furcsa látvány, de történnek ilyenek. Látszik, hogy Bukarestben volt javitva a busz.

Előzmény: Zsoltikarus (83707)
Mádi Gerg Creative Commons License 2013.03.04 0 0 83784

Ehhez annyit tennék hozzá, hogy ennek ellenére (hogy több minden lenne) legyen olcsóbb :D 

 

Vagy fel kéne ébrendni? :( 

 

Buszosnál még nem igazán tudom mi a helyzet, de autós jogsinál egyértelműen csak a pénz az, ami számít. Akinek van, annak van jogsija is. Ez sajnos nem tetszik. 

 

Lehet, hogy nem elsőre megy át, a hülye gazdagék fia, de aki pl. 3x megbukik KRESZből, azt én 1 évig nem engedném a közlekedésbe. Lehet azt mondani, hogy "de már megtanulta", én erre válaszként azt mondanám, hogy bemagolta. Az meg nem egyenlő, mivel az ember fejéből a bemagolt dolgok 2hét alatt kimennek. 

De ha esetleg a rutinból/forgalomból indulunk ki..(már nincs rutin vizsga ugye) megbukik az illető 5x. 6.-ra átmegy. Ez nem azt jelenti, hogy megtanulta, és már 100%-osan tudja kezelni az autót, hanem hogy 6közlekedési helyzetből 5öt nem tud megoldani. 

 

Természetesen aki elsőre átmegy, az sem tudja kezelni még, de talán mégis jobban, magabiztosabban mondható, hogy átment a vizsgán. 

 

De a sávtartó, automata parkolást segítő, hegymenet aszisztensz' rendszereket is tiltanám befelé. Aki nem tud parkolni, az ne vezessen, de még utasként is csak hátra üljön :) 

 

Megint eltértem a témától, a topik témájától, de buszos téren nincsenek tapasztalataim, így olyat írok, amibe kicsit jobban belelátok. Ha zavar, szóljatok!

Előzmény: RIKA424 (83783)
RIKA424 Creative Commons License 2013.03.04 0 0 83783

Aki B-s jogsival kezdi el, s C-vel minimumot vezet (mint pl. a példában, amikor a Volán csak azért fizeti a C-t, mert muszáj, de ő lényegében B-ből ülteti azonnal buszra az illetőt), akkor egy-egy ilyen vizsgán mi a leginkább döntő tényező:

- az illető ügyessége? (pl. Milyen hamar szokik hozzá a nagy kocsihoz.)

- óvatossága?

- intelligenciája?

 

Tehát valahogy nagyjából arra lennék kíváncsi, hogy az, aki nem szállított el 8 millió sódert kamionnal életében, abból miként, mi alapján lehet olyan buszvezető, aki mögött nem kell senkinek félnie.

 

----------------------------------------

 

Lehet.

ahogy ma már képeznek ki csak szimulátoron Airbus-320-as pilótát úgy, hogy életében nem vezetett kisebb repülőgépet mindjárt a 160 üléses gép amin életében először felszáll.

 

----------------------

 

A "C" kategóriás gyakorlat azért is jó ha van, mert a kezdők balfaszságait az eber fia nem személyszállító buszon követi el hanem régebben Roburon, IFA-n, manapság Ivecon vagy MB-n.

 

Ezek a tükörtörések, meghúzások, lerobbanások lámer problémákkal,  jobb ha 7,5 tonnás akármivel történnek meg veled mint 40-60 utassal a hátad mögött.

 

A buszvezetéshez még több pálya alkalmassági vizsgálatot csináltatnék.

Nem annyira az ügyesség vagy annak hiánya a fontos.

az ügyesség gyakorlattal bepótolható.

 

A felnőttség, érettség a legfontosabb a buszvezető kiválasztásban.

 - kerülje a hirtelen elhatározásokat.

 - az átlagnál legyen sokkal nyugodtabb, halvérűbb,

 - legyen szélsőségektől mentes gondolkodású,

 - kritikus helyzeteket NE akarjon mindenképpen megoldani,.

 

Ezek a legfontosabbak.

 

az összes többi, tárgyi tudás, rutin, ügyesség, műszaki hozzáértés megtanulható.

 

 

 

 

 

Előzmény: Racilaci (83772)
RIKA424 Creative Commons License 2013.03.04 0 0 83782

.mifelénk békés megyében biztos túljelentkezés van.

 

--------------

 

Győr-Sopronban  és Vas megyében meg hiány

Előzmény: jzv-693 (83761)
cooldogg1992 Creative Commons License 2013.03.03 0 0 83781

Az a hirdetés konkrétan úgy szólt, hogy jogszabály változás miatt már nem kell a C, nem mi kombináltuk ki. :)

Előzmény: John Howard (83767)
Cpt.Dave Creative Commons License 2013.03.03 0 0 83780

Hasonló a helyzet. 2 év B után 0km C majd D és rögtön mélyvíz. De mint itt is 20 napokat dolgozik az ember. havi szinten kb 2000km tisztán városi vezetés, amivel elég hamar bele lehet rázódni, de kell hozzá érzék is. Kollégám állítólag nemzetközizett is C-vel meg D-vel mielőtt idejött, mégis a tolatással hadilábon áll, míg én már az átvizsgálóból 1 lendülettel tolatok ki. Az átvizsgálót meg szerintem nem kell neked ecsetelnem. Én kifejezetten élvezem ha "játszani" kell a busszal. Szeretem a kihívásokat.

Előzmény: Törölt nick (83777)
=D Doma Creative Commons License 2013.03.03 0 0 83779

szép lett.. csak az a bkk logo.. nem lehetne a jobb index fölött a szélvédő alján? van még 200as amin már rajta van?

 

a neonsárga matricák hátul magánakciók, vagy idővel mindek lesz? pár gyors7-173ason láttam.. mondjuk olyan is volt amin a reklám le is takarta :D

Előzmény: kopaszkapitany (83754)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!