Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2013.03.03 0 0 83777

Én a Honvédségnél csináltam meg a C-s jogsit, majd a forgalmi vizsga után én teherautót többet nem vezettem (hazudok, mert pár éve biztonságból úgymond jött egy E kategória...). Sőt tovább megyek, akkor még autóm sem volt (családban sem nagyon), így ha volt összesen 1 ezer km a lábamban amikor kézhez vettem a D kategóriát, sokat mondok.... Ezután jött 10 év 6 hónap buszozás menetrendszerintin, különjáraton maszeknál (mellékes, ez a mai napig megvan). Lentebb írtam, hogy nagyon sokáig szóló busszal dolgoztam, amíg nem raktak csuklósra. De hazudtam. Második héten dolgoztam, mire délutánra bementem és két csuklós tartalékot kivéve nem volt semmi, egy 280-assal vettem fel a munkát. A forgalmista pedig kiküldött olyan vonalra, ahol a vezénylővel mentünk végig a Volán Ladájával (Volán Taxis időkből maradt...) egyszer (oda meg vissza). Város ismerettel sem nagyon rendelkeztem, nagyszüleim éltek csupán a városban (persze sokat buszoztam meg minden, de nem tudtam az adott helyeken a tippeket, trükköket hogyan forduljak, stb). 23:45-kor raktam le a buszt a telepen. Nagyjából mire kiértem a Finomszerelvénygyárhoz (Berva), már éreztem a kocsi végének a mozgását (a 260-hoz képest).

 

Soha nem volt saját hibás balesetem, koccanásom (hülye autós miatt, aki nem adta meg az elsőbbséget, meg vak kolléga miatt aki beletolatott a buszomba volt több is), sem helyi járaton, sem helyközin, sem távolságin, sem különjáratban. Nem törtem meg egy buszt sem, soha nem húztam meg sem a 260-as méretét, sem a Volvo 7700-at sem az utolsót ami még hosszabb ideig a kezeim közé vettem (Ikarus V187). Soha egy utastól sem hallottam vissza, hogy állatul vezetek, senki nem szólt be emiatt (egyébként is kevés konfliktusom akadt az utasokkal).

 

Konkrétan a kérdésedre nem tudok válaszolni, mi kell hozzá. Én szinte nulla vezetési tapasztalattal ültem be a busz Volánja mögé, azon tanultam meg vezetni, kezelni a helyzeteket. Talán mert a rutin hiányzott az átlagnál is óvatosabb, körültekintőbb voltam? Nem tudom. Azt sem tudom, ha szállítok évekig sódert, akkor milyen lett volna. Egy biztos: lett volna már valamennyi vezetési tapasztalatom és nem egyből a busz kormányánál kerülök a mélyvízbe.

 

Autót a mai napig havi szinten maximum 2-szer ha használok (nejem használja a kocsinkat), teherautót/nyergerst a tanfolyamok óta szinte nem is, autóbuszt pedig jelenleg hetente/kéthetente különjáratot.

Előzmény: Racilaci (83772)
torqmatic Creative Commons License 2013.03.03 0 0 83776

Miután nem szállítasz utast, illetve árut, ezért nem kell.

Előzmény: ikarinátor (83774)
Dante001 Creative Commons License 2013.03.03 0 0 83775

"Tehát valahogy nagyjából arra lennék kíváncsi hogy..."

 

Minden fejben dől el.

Előzmény: Racilaci (83772)
ikarinátor Creative Commons License 2013.03.03 0 0 83774

Tévedés, az új jogszabály értelmében saját tulajdonú teherautó esetén is kell GKI.

Előzmény: torqmatic (83773)
torqmatic Creative Commons License 2013.03.03 0 0 83773

Korrigálnék. Egy C-s jogsi nem ér semmit. Kell a GKI.

 

Ha hivatásos gépkocsivezető akarsz lenni, akkor valóban nem, de ha pl fejlesztőmérnökként csapatsz teherautóval, busszal, akkor elég a sima C, illetve D is ;)

Előzmény: Cpt.Dave (83766)
Racilaci Creative Commons License 2013.03.03 0 0 83772

Aki B-s jogsival kezdi el, s C-vel minimumot vezet (mint pl. a példában, amikor a Volán csak azért fizeti a C-t, mert muszáj, de ő lényegében B-ből ülteti azonnal buszra az illetőt), akkor egy-egy ilyen vizsgán mi a leginkább döntő tényező:

- az illető ügyessége? (pl. Milyen hamar szokik hozzá a nagy kocsihoz.)

- óvatossága?

- intelligenciája?

 

Tehát valahogy nagyjából arra lennék kíváncsi, hogy az, aki nem szállított el 8 millió sódert kamionnal életében, abból miként, mi alapján lehet olyan buszvezető, aki mögött nem kell senkinek félnie.

 

Előzmény: buszosjocó (83770)
Racilaci Creative Commons License 2013.03.03 0 0 83771

Viszont ha úgy nézed, hogy Bécsben 3 hónap alatt megkeresed...

Előzmény: torqmatic (83764)
buszosjocó Creative Commons License 2013.03.03 0 0 83770

Szóval alsó hangon félmillió körül van, ha mindent megcsinálsz elsőre. Aztán dolhozhatsz 120-130 nettóért - a hülyének is megéri, nem? :P

 

Ezt nézhetjük többféleképpen is. A buszvezetés egy elég veszélyes üzem, nagy értékű a jármű önmaga is, de ez teljesen jelentéktelen, az utasok épsége semmiben sem mérhető érték. Ezek a vizsgák azért eléggé megszűrik az embert. Én hála Istennek, ezeken a tanfolyamokon, vizsgákon nemigen találkoztam olyan emberrel akire kapásból rámondtam volna, hogy na ne, de azért akárki mégse üljön oda, én úgy gondolom. Az sajnos, egy másik dolog hogy ezek a képzések mennyire költségesek, de gondoljunk csak az orvosokra például. Ők mennyit tanulnak, és fizetnek azért hogy orvosok lehessenek... És sajnos ők sincsenek megfizetve...

Előzmény: torqmatic (83764)
buszosjocó Creative Commons License 2013.03.03 0 0 83769

A támogatást úgy értem, hogy regisztrált munkanélküliként sem kaptam semmilyen támogatást....

Előzmény: buszosjocó (83768)
buszosjocó Creative Commons License 2013.03.03 0 0 83768

Az az ördögi kör, hogy ahhoz, hogy mehess D-re, lennie kell C-nek, de a C-hez, meg kell a B. Így "rákényszerülsz" a kategóriák lerakására. De véleményem szerint ez így nagyon is helyes. Csak nagyon drága. Nekem volt szerencsém mindenféle támogatás nélkül megcsinálni ezt. Ment is a tanya, nyári keresetem, meg nagymama spórólt pénze is hogy teljesüljön az álom...

Előzmény: Racilaci (83763)
John Howard Creative Commons License 2013.03.03 0 0 83767

Ne dőljetek be ennek a kósza hírnek! Valamelyik Volán hirdetett így felvételt, hogy B kategóriával venne fel embereket, és kiképezné őket buszvezetővé. Viszont képzési időnek közel fél évet jelölt meg, holott egy "szimpla" D tanfolyam csak pár hét. Tehát erősen gyanítható - s mivel a jogszabályi háttér nem változott, továbbra is B-C-D sorrendben, egymásra épülnek a kategóriák, biztosan így is van -, hogy itt kombinált C-D tanfolyamról van szó, természetesen aláírt több éves "hűségidővel", a képzések költségét valamelyest ledolgozandó. De mivel ezt a felvételi hirdetésen nem tüntették fel, elkezdtek menni a továbbgondolkodások, hogy "jé, most már nem is kell C az autóbuszhoz?" De igen, továbbra is kell...

Előzmény: torqmatic (83765)
Cpt.Dave Creative Commons License 2013.03.03 0 0 83766

Korrigálnék. Egy C-s jogsi nem ér semmit. Kell a GKI. Tehát kapásból 350e-nél járunk. Feltéve ha van biztos állásod és a C-vel nem kívánsz dolgozni mert akkor mehetsz D-re és akkor csak a D GKI-t csinálod meg. C GKI után a D kiegészítő már "csak" 90e. A D 200e alatt szerintem nagyon optimista.  Én a C+GKI-t munkaügyin keresztül csináltam ott valami 360e körüli összeget láttam szumma de kellett a PÁV meg egyéb apróság ami tovább emelte. A D+GKI (kieg.) ha jól emlékszem 300e körül jött ki. Igaz ebben volt egy forgalmi vizsga bukta (hosszú történet) de ugye egy forgalmi vizsga valami 30e! A lényeg hogy marha drága még úgyis hogy esetleg mindenen átmész elsőre.

 

AMúgy ezt már én is hallottam.

Előzmény: torqmatic (83765)
torqmatic Creative Commons License 2013.03.03 0 0 83765

Mondjuk a múltkor mintha valami olyasmit olvastam volna, hogy a D-nek már nem előfeltétele a C, szóval akkor az lejön belőle.

Előzmény: torqmatic (83764)
torqmatic Creative Commons License 2013.03.03 0 0 83764

Hát, úgy hozzávetőlegesen...

- C jogsi: 180 e

- D jogsi: 180 e

- GKI: 140 e

- PÁV II: 10 e

- további adminisztrációs szarságok, orvosi vizsgálat, stb: néhány 10 ezer

 

Szóval alsó hangon félmillió körül van, ha mindent megcsinálsz elsőre. Aztán dolhozhatsz 120-130 nettóért - a hülyének is megéri, nem? :P

Előzmény: Racilaci (83763)
Racilaci Creative Commons License 2013.03.03 0 0 83763

Olvasgatom itt ezt a beszélgetést, elég érdekes. Egy B-kategóriás jogosítványból kiindulva mennyibe kerül, mire valaki menetrend szerinti buszt vezethet?

Előzmény: jzv-693 (83761)
504LACI Creative Commons License 2013.03.03 0 0 83762

Látom, volt ezüst spray is.

Végre valami kézzel fogható is készült, gratulálok.

Előzmény: P.Box (83760)
jzv-693 Creative Commons License 2013.03.03 0 0 83761

igazat adok  buszosjocónak.nekem is meg van D-re,csak még nem mertem  elmenni jelentkezni:1.nincs lóvé személy szállitó tanfolyamra.2.biztosnak tűnő helyem van.3mifelénk békés megyében biztos túljelentkezés van

P.Box Creative Commons License 2013.03.03 0 0 83760

Ez is a program része volt, de még sok apróság is, ha megnézed.

Előzmény: 504LACI (83759)
504LACI Creative Commons License 2013.03.03 0 0 83759

Lemostátok és felpolíroztátok?

Előzmény: P.Box (83758)
P.Box Creative Commons License 2013.03.03 0 0 83758

Ilyen volt... pár ember összefogott... ilyen lett! :)

Előzmény: 504LACI (83757)
504LACI Creative Commons License 2013.03.03 0 0 83757

Kicsit bővebben?

Előzmény: kopaszkapitany (83756)
504LACI Creative Commons License 2013.03.03 0 0 83755

Mit sikerült összefogni?

Előzmény: kopaszkapitany (83754)
CLY-802 Creative Commons License 2013.03.03 0 0 83753
Mádi Gerg Creative Commons License 2013.03.03 0 0 83752

Hmm... Hozzászólnék a témához, mint fiatal, még csak nézelődő akárki. 

 

Eddig biztos voltam benne, hogy én leteszem a buszos jogsit, hát mit nekem az. Gondoltam. Aztán megismerkedtem a pénzzel, merthogy 13-14 évesen még nem nagyon tudja az ember, hogy mit is jelent ez, de talán még most sem tudom.

 

A pénz volt az egyetlen, amivel nem is foglalkoztam, ám mindig tudtam, hogy csak ez fog visszatartani, mert a többi (remélem nem hangzik úgy, mint ha nagyzolnék) a KRESZ, a vezetés maga, menni fog, ahogy motorral is ment, ahogy (mostmár "házon belül") a kocsival is megy. Remélem így lesz minden más, nagyobb vassal is. 

 

De ez, hogy gyakorlatilag fél éves fizetésből lehet letenni 24 évesen, ez erőteljesen (elnézést) f@szság. 

 

Remélem azért majd sikerül, egyben biztos vagyok, hogy mindig kellő alázattal, odafigyeléssel fogok vezetni, mégha az áramot vezetem akkor is :)

buszosjocó Creative Commons License 2013.03.03 0 0 83751

Üdvözlet!

Ha megengeded, pár mondatban kifejteném a véleményem, illetve tapasztaltom az általad felvázolt témával kapcsolatban, megpróbálok rövid lenni, hogy ne terheljem a topicot. Off következik.

-Először is, nagy hiba a korcsoport szerinti általánosítás. Ha egy ember fiatal, az sok vállalkozó, vezető szemében egy a feladatra alkalmatlan ember, netántalán még hülye is. Pozitív ellenpélda erre egy közúti szállításban tevékenykedő vállalkozó példája, aki a 0 km-es vezetőket részesíti előnyben, mert azok még nincsenek "elrontva"... No comment.

-Saját tapasztalat, láttam már fiatal srácot nagyszerűen gépészkedni, illetve öreg rókát bénázni...

-A sajnálatos baleset, illetve az autó rongálása sajnos nagyban függ a szerencsétől is, ez szintén nem csak korhoz "kötött" dolog...

Az autóval való törődésről meg csak annyit, hogy összeteheti a két kezét az, aki állandó autót kap, plusz addig megy is ez, még az ember lelkes, de a lelkesedést a legtöbb helyen nagyon gyorsan kiölik az emberből, egy darabig még a megszállottság, hajtja viszi az embert, de idővel az is elmúlik, és nem tudom, hogy ez kinek jó, miért jó? Miért baj az egy másik ember szemében, lehet az kolléga, vagy vezető beosztású ember, ha valaki magas nívón próbálná végezni a hivatását. Sajnos ezek a dolgok nem egyediek, nem csak kimondottan egy helyen történnek így, de választ ezekre a kérdésekre senki nem tudott még adni. Viszont, mindenhol meg találja az ember azokat az embereket, akikkel együtt lehet dolgozni, és így szebbek a napok, és öröm is van a munkában.

On.

Előzmény: Törölt nick (83748)
ocsibusz Creative Commons License 2013.03.03 0 0 83750

Egy kérdésem lenne?

 

Van valakinak közelibb és jobb képe a  középső szellözöről, mert az enyémen már nincsen és potolni szeretném.

 

Elöre is köszönöm!

 

  

 

ocsibusz Creative Commons License 2013.03.03 0 0 83749

Szia!

Engem is érdekelne a képek, és más is a felújitással kapcsolatban.

Az E-mail: ocskay74@freemail.hu

 

Elöre is köszönöm. 

Előzmény: BP-16-63 (83726)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.03 0 0 83748

Ja és még valami:

a meszólós emberekkel nem kell foglalkozni! Egerben igen nagy divatja van, vagyis volt ennek amikor ott voltam. 'rája.* Ha Neked úgy tetszik, úgy érzed jól magad munka közben, menetközben. Ha jóérzéssel tölt el a szép csili-vili busz amikor kinézel a tartózkodó ablakán és látod, hogy milyen szuper, akkor csináld. Magadnak csinálod, az utasoknak. A legtöbb utast nem érdekli, de mindenki szívesebben száll fel egy olyan buszra ami tiszta kívülről bizalmat sugároz a szolgáltatóval szemben, mint egy szakadt koszos kohószökevényre.

 

* szarjárája

Előzmény: Cpt.Dave (83745)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.03 0 0 83747

Én a honvédségnél csináltam meg :D Akkoriban szinte mindenki ott rakta le, minimum a C-ét. De mostanában aki önköltségi áron szeretné megcsinálni (főleg vidéken), annak mélyen a zsebébe kell nyúlnia. Pár éven belül bizonyos térségekben komoly gépkocsivezető hiány lesz (nem csak busz). Önköltségen nem csinálja meg szinte senki, mert nagyon drága, a munkaügyön keresztül pedig nagyon megszigorították (például: akinek már van érettségije és mellé akármilyen OKJ-ja, nem mehet pl semmilyen képzésre, csak minimum 18 havi regisztrált munkanélküliség után...). Rohadt drága és az árát sem hozza be (kezdő fiatal kap 100-110 ezer körül, ami teljesen átlagos, de a tandíj bekerülési költségéhez képest szegényes...).

Előzmény: Cpt.Dave (83745)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.03 0 0 83746

Én is szívesebben alkalmazok olyat aki most kezdi és fiatal, 30 alatti. Sajnos az idősebbekkel 10 esetből 8-szor probléma van (legtöbbször az alkoholizálás...). Viszont volt a fiatalabbakkal is problémám már, a munkaügyi hivatallal közösen kiképeztük, alkalmaztuk. Nagyon lelkes volt a srác, érdeklődött, kérdezgetett. Aztán egy kicsit beleszokott. Elkésett a munkából. Egyszer előfordul, elalszik. Kétszer előfordul, nem ébreszt a telefon, az óra. Harmadjára már szóvá teszem, szóbeli figyelmeztetés, de még mindig elmegy. Na de az amikor rendszeresen 8 óra körül szól be, hogy "jó reggelt, de beteg lettem". Egyszer-kétszer még ez is elmegy, mert most mikor szóljon reggel 3-kor, amikor én 7 órától dolgozom. De amikor ez hetente előferdül, az már nem tetszik, de mindig hozza rendben a táppénzes papírt... De volt olyan is aki rendre elaludt a Volán mögött, mert buli, vagy nem aludt eleget. Ha 5 perce volt, elaludt. Forgalmiszolgálatos végállomáson nem volt gond, mert a forgalmista rászólt és indult. De volt amikor kerestük 3 órája a busszal együtt. Egy kiseső végállomásra ért ki, 45 perc kiálás, szundikál egyet... de ott zajos volt, hangos az út forgalma, ezért egy onnan 300 méterre lévő földútra tolatott rá, 50 métert és ott aludt be (nem ébredt fel a telefonra...).

Előzmény: Ikarus 260.03 (83744)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!