Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2013.03.03 0 0 83747

Én a honvédségnél csináltam meg :D Akkoriban szinte mindenki ott rakta le, minimum a C-ét. De mostanában aki önköltségi áron szeretné megcsinálni (főleg vidéken), annak mélyen a zsebébe kell nyúlnia. Pár éven belül bizonyos térségekben komoly gépkocsivezető hiány lesz (nem csak busz). Önköltségen nem csinálja meg szinte senki, mert nagyon drága, a munkaügyön keresztül pedig nagyon megszigorították (például: akinek már van érettségije és mellé akármilyen OKJ-ja, nem mehet pl semmilyen képzésre, csak minimum 18 havi regisztrált munkanélküliség után...). Rohadt drága és az árát sem hozza be (kezdő fiatal kap 100-110 ezer körül, ami teljesen átlagos, de a tandíj bekerülési költségéhez képest szegényes...).

Előzmény: Cpt.Dave (83745)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.03 0 0 83746

Én is szívesebben alkalmazok olyat aki most kezdi és fiatal, 30 alatti. Sajnos az idősebbekkel 10 esetből 8-szor probléma van (legtöbbször az alkoholizálás...). Viszont volt a fiatalabbakkal is problémám már, a munkaügyi hivatallal közösen kiképeztük, alkalmaztuk. Nagyon lelkes volt a srác, érdeklődött, kérdezgetett. Aztán egy kicsit beleszokott. Elkésett a munkából. Egyszer előfordul, elalszik. Kétszer előfordul, nem ébreszt a telefon, az óra. Harmadjára már szóvá teszem, szóbeli figyelmeztetés, de még mindig elmegy. Na de az amikor rendszeresen 8 óra körül szól be, hogy "jó reggelt, de beteg lettem". Egyszer-kétszer még ez is elmegy, mert most mikor szóljon reggel 3-kor, amikor én 7 órától dolgozom. De amikor ez hetente előferdül, az már nem tetszik, de mindig hozza rendben a táppénzes papírt... De volt olyan is aki rendre elaludt a Volán mögött, mert buli, vagy nem aludt eleget. Ha 5 perce volt, elaludt. Forgalmiszolgálatos végállomáson nem volt gond, mert a forgalmista rászólt és indult. De volt amikor kerestük 3 órája a busszal együtt. Egy kiseső végállomásra ért ki, 45 perc kiálás, szundikál egyet... de ott zajos volt, hangos az út forgalma, ezért egy onnan 300 méterre lévő földútra tolatott rá, 50 métert és ott aludt be (nem ébredt fel a telefonra...).

Előzmény: Ikarus 260.03 (83744)
Cpt.Dave Creative Commons License 2013.03.03 0 0 83745

Anno a C-t így csináltam, de utána úgy gyűjtögettem a D-re majd kerültem ide. Én úgy vagyok vele ,hogy szeretnék tanulni ezért ha javít is a busz azt szeretném tudni mit hol hogyan csinálnak hogy működik. Lehet a kelleténél lelkesebb is vagyok. Most a felni lefestése miatt cukkolnak, merthogy rááldoztam az időm, hogy minek ennyit foglalkozni vele stb. Szeretem a rendet, a tökéletességet. A jól állapotú busz rozsdás felnikkel minden csak nem kerek, egész.

Előzmény: Törölt nick (83742)
Ikarus 260.03 Creative Commons License 2013.03.03 0 0 83744

Az a baj, hogy nagyon óckodnak a fiataloktól, pedig aki egyből a jogsikorhatártól kezdi, az valószínűleg nem csak bohóckodni megy.

Annyi az egész, hogy meg kell neki mutatni jobban dolgokat, mint a jogsin, meg ha van műhely, akkor néha kiállási időben tanítgatni erre-arra a szerelővel, mi micsoda.

Senki sem úgy születik, hogy mindent tud, csak ezt a Volánokat nem érdekli, a maszek meg elvárja, hogy valaki "adj uram isten" mindent tudjon a sofőr.

 

Szerintem sokkal jobb a csuklós, nagyobb az emberek tisztelete feléd, és jobb a munkásjáratok miatt is.

Előzmény: Törölt nick (83742)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.03 0 0 83743

Mondjuk mi válogathatunk a felvételesek között*! És nem friss jogsisokat veszünk fel, bár már ezzel is volt rossz tapasztalat...

 

*: minden héten kapunk postán, személyesen naponta legalább 1 önéletrajzot, valamint naponta érdeklődnek telefonon, van akinek már telefonból ismerem a hangját, nevét annyit telefonál a szerencsétlen, de nem tudom felvenni, mert nekünk nem kell ember... most.

Előzmény: Törölt nick (83742)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.03 0 0 83742

Nem tudom másutt hogy megy. Mi nem engedünk senkit csuklósra egy jó ideig. Maximum akkor ha új felvételes van és csak csuklóson van hely csak és a régebbiek közül szólóról nem akar átülni csuklósra valaki....

 

"Felhígult a szakma..."

Bizonyos kerültekben Budapesten illetve pár megyeszékhelyi munkaügyi központtál a munkanélkülieket előszeretettel képzik C-re, D-re. Teljesen ingyen.... na így kerülnek be ezek. Aki meg elhivatott lenne, esetleg ez az álma, és még helyt is állna annak meg évekig tart összegyűjteni a rávalót, mert nem teheti meg, hogy hónapokra munkanélkülire menjen és elkezdje a képzést ingyen vagy pár ezerért (maximum az orvosit, PÁVot kell kifizetni meg a vizsgadíjat, maximum 50 ezer, míg másnak ennél 10-szer többe van...).

Előzmény: Ikarus 260.03 (83741)
Ikarus 260.03 Creative Commons License 2013.03.03 0 0 83741

Máshol sincs ember, nyugi. Nálunk 3 hónap volt a türelmi idő, hogy beleszokj, utána bármivel, amire egyik napról a másikra nincs valaki.

 

Meg van, az a réteg, aki több éve buszozik, de nem ül ő csuklósra, az már meghaladja az agyi kapacitását, meg egy sima busszal sem tud tolatni.

Felhígult a szakma, sok a műszaki analfabéta, pedig nem kell semmit sem szerelni.

Előzmény: Törölt nick (83740)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.03 0 0 83740

Csuklósra, ilyen hamar? Érdekes, ennyire nincs ember Egerben? Én annak idején amikor ott elkezdtem vezetgetni (még a mérnöki gyakorlat alatt kialakítottam pár kapcsolatot, de nem kellettem sehohová mint mérnök, így a rokonok elszállásoltak és jobbhíján vezetgettem), én 1,5 évig a legszakadtabb 260-assal (BRF-826, a régi rendszámát nem emlékszem, műszaki előtt 2 héttel kaptam meg, le is cserélték a rendszámát), utána jött Németországból két patent kis 260-as, az egyik tartalék lett (972 vagy ilyesmi, még mostanába is látok róla fotókat ugyanott áll, mint annakidején, lassan 20 éve, csak átalakult a busz), na a DZC-238-at megkaptam egy idősebb kollégával, Csontos Misi bácsival. 4 év után rákerültem a "halálbuszra". Ez is egy németből szerzett busz, a BPC-776... ez volt az a híres-hirhedt busz, amineka Volánja mögött a buszállomásnál lefordult a vezetőülésből a gazdája (szívroham, helyszínen meghalt), majd 2 hétre rá a kollégáját várták dolgozni, ő az ágyában hunyt el éjjel ugyanebben (Isten nyugosztalja őket!). Ez a szerencsétlen busz 1,5 évig állt tartalékosként, senkinek nem kellett. Akkor egy nagy piás Béla bátyám volt ott a helyis főnök (szerintem már nyögdíjas...), na ő megkérdezte nem-e gondolom. Gondolom, csak rendbe kell rakni a buszt, mert így nem, meg kézi váltóból elég volt, Prágásat kéne bele, ha megoldható, akkor ráülök... Rendbe raktam, a helyköziektől átjött egy vén matuzsálem kommunista a maga 2x évével a Volánnál és benyúlta a buszt. Na az öreg a buszt egy év alatt teljesen hazavágta, le is selejtezték. Akkor már nem voltam ott. A korábbi kollégámmal Misi bácsival még elmentem átvettük a C60-ast (emlékszem szabadságot kértem a főnöktől, hogy el tudjak menni és is Székesfehérvárra a többiekkel a buszért, annyira kíváncsi voltam milyen is az a C60 meg C80), ez volt '99 augusztusa. Szeptember 1-jével felmondtam, mert már júlisban átadtak ideiglenesen helyközi üzemre egy szakadt 266-osra, és kaptam egy olyan fordát, amiben jóformán egésznap Heves, Átány, Kömlő, Tiszanána térségét jártam. Nem esett jól hajnali és esti/éjszakai sötétben, sok arra a dakota. Úgy volt, hogy átmenetileg szeptemberig, akkor visszajön a tanítási idős mentrend és akkor kellek a helyire megint. Helyette augusztus 23-án közölték velem, hogy kapok egy jó állapotú 256.44-est, meg egy fordát és végleges egri helyközi tartalék, 90%-ban megegyező fordával. Köszöntem abból nem kértem.

 

Váltó:

kinek mi. Ha a ZF jól van beállítva akkor pörgős ügyes kis technika, de akkor is rángat. Ezt én sem szeretem. A VOITH meg elhúzza az 1-est nagyon azt sokan azért nem csípik, de én is azt szerettem, mert soha nem siettem sehová. Egerben akkor egy VOITH-os kocsi volt, ami gyárilag azzal jött még a 90-es ével elején (AVC-934) és akkor kapták meg az első buszok a ZF váltót (BKV-tól selejtezett Egerben felújítot vackokat amúgy) Mezőtúron.

Előzmény: Cpt.Dave (83705)
D 20 Creative Commons License 2013.03.03 0 0 83739

Ezt is még az eredeti célországban alakították át ilyenre.

Egy beltér fotót megnéznék, hogy ott van-e hagyva a léghengerbúra... :)

Előzmény: EKW-531 (83733)
GARAZSMENET Creative Commons License 2013.03.03 0 0 83738

Én is adok egy e-mail címet, ha nem gond: rdoboskukacchelloponthu :) Kíváncsi vagyok rá!

Előzmény: BP-16-63 (83726)
nemeza Creative Commons License 2013.03.02 0 0 83737

Engem is érdekelne, mailem nyilvános. Köszi!

Előzmény: BP-16-63 (83726)
acee88 Creative Commons License 2013.03.02 0 0 83736

Rajta kívül Miskolcon még ilyen a BPR-177 és a GJA-066. Pár bolygóajtós is hasonló ajtóképletűre lett átalakítva vázcseréjekor, Miskolcon a BPR-184 és a JOB-671, illetve Sátoraljaújhelyen a BPR-635 és BPR-639. Rajtuk kívül is voltak még, de már selejtezték őket (ráncajtóval a BPH-157 és a JOB-673, valamint bolygó ajtóval a JLA-386).

Előzmény: Cpt.Dave (83735)
Cpt.Dave Creative Commons License 2013.03.02 0 0 83735

Hülye vagyok hisz utaztam is vele tavaly Polgáron. a JOB-713 az ami így néz még ki.

Előzmény: Cpt.Dave (83734)
Cpt.Dave Creative Commons License 2013.03.02 0 0 83734

Borsodnál kicsit elegánsabban van megoldva a befalazott 3. ajtó ,de van olyan csuklósuk mint ez. 1-2db talán.

Előzmény: EKW-531 (83733)
EKW-531 Creative Commons License 2013.03.02 0 0 83733

Egy érdekes ajtóelrendezésű 280-as:

 

zil130g Creative Commons License 2013.03.02 0 0 83732

Szia!
Ha nem nagy kérés, nekem is el tudnád küldeni, hogy hol találok több képet a buszról? Nagyon szépen halad!

zil130@freemail.hu

Előzmény: BP-16-63 (83726)
by-169 Creative Commons License 2013.03.02 0 0 83731

Jó szétkapták.

Előzmény: BP-16-63 (83711)
Cpt.Dave Creative Commons License 2013.03.02 0 0 83730

Amit hallok állandó jelleggel újabban az a leállító szelep. 2 hét múlva kiállásban megnézetem. 

Előzmény: GARAZSMENET (83724)
BP-16-63 Creative Commons License 2013.03.02 0 0 83729

Mail,ment.

 

Előzmény: Mwin (83727)
BP-16-63 Creative Commons License 2013.03.02 0 0 83728

OK.

 

Előzmény: Mwin (83727)
Mwin Creative Commons License 2013.03.02 0 0 83727

rabaorultkukacindexponthu

Előzmény: BP-16-63 (83726)
BP-16-63 Creative Commons License 2013.03.02 0 0 83726

Szia!

 

Add meg a mailod és megmondom hol találsz képeket.

Előzmény: Mwin (83719)
GARAZSMENET Creative Commons License 2013.03.01 0 0 83725

Kicsit meg vagyok lepve. A váz ennyire jó állapotban volt, hogy már a lemez is rákerült?

Nagyon gyorsan halad.

Gratulálok!

Előzmény: BP-16-63 (83711)
GARAZSMENET Creative Commons License 2013.03.01 0 0 83724

A levegőrendszer tud érdekes dolgokat produkálni. Majdnem két évig szenvedtem segédlevegő termelési problémákkal, míg végre rájöttek, hogy a pótkocsi fékerőszabályzó fossa el a levegőt. A szomorú az, hogy előtte így közlekedett a kocsi forgalomba és egy évvel eladása előtt ezzel volt tele a hibalistája. Nem bírták megcsinálni akkor.

Figyelni kell hol szökik a levegő.

Előzmény: Cpt.Dave (83698)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.01 0 0 83723

http://iho.hu/hir/kilencvennyolc-eves-lenne-az-1-es-busz-130301

Utolsó sorok: Van azóta másik 66-os is? Nullás úré elkészült? Hogy néz ki, ha van másik?

CLY-802 Creative Commons License 2013.03.01 0 0 83722
Cpt.Dave Creative Commons License 2013.03.01 0 0 83721

A Credo előtt még azért ott volt pár hónapig a 825 is.

Előzmény: Irisbus (83710)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.01 0 0 83720

Szia!

Nagyon jól halad a munka, gratulálok hozzá! :)
Esetleg van még fotó? Ha igen kaphatok folyamatos képes dokumentációt róla? :))) 

Előzmény: BP-16-63 (83711)
Mwin Creative Commons License 2013.03.01 0 0 83719

Megnézném azokat a képeket, de hol?

Előzmény: BP-16-63 (83716)
Irizar ranger Creative Commons License 2013.03.01 0 0 83718

A 'hamar' szóból mire következtetsz?

Előzmény: Ikarus 260.03 (83717)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!