Keresés

Részletes keresés

Ikarus 260.03 Creative Commons License 2013.03.03 0 0 83741

Máshol sincs ember, nyugi. Nálunk 3 hónap volt a türelmi idő, hogy beleszokj, utána bármivel, amire egyik napról a másikra nincs valaki.

 

Meg van, az a réteg, aki több éve buszozik, de nem ül ő csuklósra, az már meghaladja az agyi kapacitását, meg egy sima busszal sem tud tolatni.

Felhígult a szakma, sok a műszaki analfabéta, pedig nem kell semmit sem szerelni.

Előzmény: Törölt nick (83740)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.03 0 0 83740

Csuklósra, ilyen hamar? Érdekes, ennyire nincs ember Egerben? Én annak idején amikor ott elkezdtem vezetgetni (még a mérnöki gyakorlat alatt kialakítottam pár kapcsolatot, de nem kellettem sehohová mint mérnök, így a rokonok elszállásoltak és jobbhíján vezetgettem), én 1,5 évig a legszakadtabb 260-assal (BRF-826, a régi rendszámát nem emlékszem, műszaki előtt 2 héttel kaptam meg, le is cserélték a rendszámát), utána jött Németországból két patent kis 260-as, az egyik tartalék lett (972 vagy ilyesmi, még mostanába is látok róla fotókat ugyanott áll, mint annakidején, lassan 20 éve, csak átalakult a busz), na a DZC-238-at megkaptam egy idősebb kollégával, Csontos Misi bácsival. 4 év után rákerültem a "halálbuszra". Ez is egy németből szerzett busz, a BPC-776... ez volt az a híres-hirhedt busz, amineka Volánja mögött a buszállomásnál lefordult a vezetőülésből a gazdája (szívroham, helyszínen meghalt), majd 2 hétre rá a kollégáját várták dolgozni, ő az ágyában hunyt el éjjel ugyanebben (Isten nyugosztalja őket!). Ez a szerencsétlen busz 1,5 évig állt tartalékosként, senkinek nem kellett. Akkor egy nagy piás Béla bátyám volt ott a helyis főnök (szerintem már nyögdíjas...), na ő megkérdezte nem-e gondolom. Gondolom, csak rendbe kell rakni a buszt, mert így nem, meg kézi váltóból elég volt, Prágásat kéne bele, ha megoldható, akkor ráülök... Rendbe raktam, a helyköziektől átjött egy vén matuzsálem kommunista a maga 2x évével a Volánnál és benyúlta a buszt. Na az öreg a buszt egy év alatt teljesen hazavágta, le is selejtezték. Akkor már nem voltam ott. A korábbi kollégámmal Misi bácsival még elmentem átvettük a C60-ast (emlékszem szabadságot kértem a főnöktől, hogy el tudjak menni és is Székesfehérvárra a többiekkel a buszért, annyira kíváncsi voltam milyen is az a C60 meg C80), ez volt '99 augusztusa. Szeptember 1-jével felmondtam, mert már júlisban átadtak ideiglenesen helyközi üzemre egy szakadt 266-osra, és kaptam egy olyan fordát, amiben jóformán egésznap Heves, Átány, Kömlő, Tiszanána térségét jártam. Nem esett jól hajnali és esti/éjszakai sötétben, sok arra a dakota. Úgy volt, hogy átmenetileg szeptemberig, akkor visszajön a tanítási idős mentrend és akkor kellek a helyire megint. Helyette augusztus 23-án közölték velem, hogy kapok egy jó állapotú 256.44-est, meg egy fordát és végleges egri helyközi tartalék, 90%-ban megegyező fordával. Köszöntem abból nem kértem.

 

Váltó:

kinek mi. Ha a ZF jól van beállítva akkor pörgős ügyes kis technika, de akkor is rángat. Ezt én sem szeretem. A VOITH meg elhúzza az 1-est nagyon azt sokan azért nem csípik, de én is azt szerettem, mert soha nem siettem sehová. Egerben akkor egy VOITH-os kocsi volt, ami gyárilag azzal jött még a 90-es ével elején (AVC-934) és akkor kapták meg az első buszok a ZF váltót (BKV-tól selejtezett Egerben felújítot vackokat amúgy) Mezőtúron.

Előzmény: Cpt.Dave (83705)
D 20 Creative Commons License 2013.03.03 0 0 83739

Ezt is még az eredeti célországban alakították át ilyenre.

Egy beltér fotót megnéznék, hogy ott van-e hagyva a léghengerbúra... :)

Előzmény: EKW-531 (83733)
GARAZSMENET Creative Commons License 2013.03.03 0 0 83738

Én is adok egy e-mail címet, ha nem gond: rdoboskukacchelloponthu :) Kíváncsi vagyok rá!

Előzmény: BP-16-63 (83726)
nemeza Creative Commons License 2013.03.02 0 0 83737

Engem is érdekelne, mailem nyilvános. Köszi!

Előzmény: BP-16-63 (83726)
acee88 Creative Commons License 2013.03.02 0 0 83736

Rajta kívül Miskolcon még ilyen a BPR-177 és a GJA-066. Pár bolygóajtós is hasonló ajtóképletűre lett átalakítva vázcseréjekor, Miskolcon a BPR-184 és a JOB-671, illetve Sátoraljaújhelyen a BPR-635 és BPR-639. Rajtuk kívül is voltak még, de már selejtezték őket (ráncajtóval a BPH-157 és a JOB-673, valamint bolygó ajtóval a JLA-386).

Előzmény: Cpt.Dave (83735)
Cpt.Dave Creative Commons License 2013.03.02 0 0 83735

Hülye vagyok hisz utaztam is vele tavaly Polgáron. a JOB-713 az ami így néz még ki.

Előzmény: Cpt.Dave (83734)
Cpt.Dave Creative Commons License 2013.03.02 0 0 83734

Borsodnál kicsit elegánsabban van megoldva a befalazott 3. ajtó ,de van olyan csuklósuk mint ez. 1-2db talán.

Előzmény: EKW-531 (83733)
EKW-531 Creative Commons License 2013.03.02 0 0 83733

Egy érdekes ajtóelrendezésű 280-as:

 

zil130g Creative Commons License 2013.03.02 0 0 83732

Szia!
Ha nem nagy kérés, nekem is el tudnád küldeni, hogy hol találok több képet a buszról? Nagyon szépen halad!

zil130@freemail.hu

Előzmény: BP-16-63 (83726)
by-169 Creative Commons License 2013.03.02 0 0 83731

Jó szétkapták.

Előzmény: BP-16-63 (83711)
Cpt.Dave Creative Commons License 2013.03.02 0 0 83730

Amit hallok állandó jelleggel újabban az a leállító szelep. 2 hét múlva kiállásban megnézetem. 

Előzmény: GARAZSMENET (83724)
BP-16-63 Creative Commons License 2013.03.02 0 0 83729

Mail,ment.

 

Előzmény: Mwin (83727)
BP-16-63 Creative Commons License 2013.03.02 0 0 83728

OK.

 

Előzmény: Mwin (83727)
Mwin Creative Commons License 2013.03.02 0 0 83727

rabaorultkukacindexponthu

Előzmény: BP-16-63 (83726)
BP-16-63 Creative Commons License 2013.03.02 0 0 83726

Szia!

 

Add meg a mailod és megmondom hol találsz képeket.

Előzmény: Mwin (83719)
GARAZSMENET Creative Commons License 2013.03.01 0 0 83725

Kicsit meg vagyok lepve. A váz ennyire jó állapotban volt, hogy már a lemez is rákerült?

Nagyon gyorsan halad.

Gratulálok!

Előzmény: BP-16-63 (83711)
GARAZSMENET Creative Commons License 2013.03.01 0 0 83724

A levegőrendszer tud érdekes dolgokat produkálni. Majdnem két évig szenvedtem segédlevegő termelési problémákkal, míg végre rájöttek, hogy a pótkocsi fékerőszabályzó fossa el a levegőt. A szomorú az, hogy előtte így közlekedett a kocsi forgalomba és egy évvel eladása előtt ezzel volt tele a hibalistája. Nem bírták megcsinálni akkor.

Figyelni kell hol szökik a levegő.

Előzmény: Cpt.Dave (83698)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.01 0 0 83723

http://iho.hu/hir/kilencvennyolc-eves-lenne-az-1-es-busz-130301

Utolsó sorok: Van azóta másik 66-os is? Nullás úré elkészült? Hogy néz ki, ha van másik?

CLY-802 Creative Commons License 2013.03.01 0 0 83722
Cpt.Dave Creative Commons License 2013.03.01 0 0 83721

A Credo előtt még azért ott volt pár hónapig a 825 is.

Előzmény: Irisbus (83710)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.01 0 0 83720

Szia!

Nagyon jól halad a munka, gratulálok hozzá! :)
Esetleg van még fotó? Ha igen kaphatok folyamatos képes dokumentációt róla? :))) 

Előzmény: BP-16-63 (83711)
Mwin Creative Commons License 2013.03.01 0 0 83719

Megnézném azokat a képeket, de hol?

Előzmény: BP-16-63 (83716)
Irizar ranger Creative Commons License 2013.03.01 0 0 83718

A 'hamar' szóból mire következtetsz?

Előzmény: Ikarus 260.03 (83717)
Ikarus 260.03 Creative Commons License 2013.03.01 0 0 83717

Soknak számít, vagy kevésnek a fél év?

Előzmény: Irisbus (83710)
BP-16-63 Creative Commons License 2013.03.01 0 0 83716

Csak véletlen!

 

Ez a fiam nickje,én lejöttem a fórumokról,mert basztattak és elegem lett,régen pár éve igazi szaktopik volt ez.

 

A  karácsony előtti hozzászolónak üzenem,legyen boldog én már csak Facebook-on vagyok elérhető ott  viszont a idővonalamon láthattok sok-sok képet a gépről.

 

Köszönöm,mindenkinek aki kitart mellettem továbbra is.

 

Attila.

Előzmény: Muks0 (83714)
Cpt.Dave Creative Commons License 2013.03.01 0 0 83715
előbb utóbb az lett volna. sőt egy kollégám ki is hagyta a csuklóst. bc11 után v134. nem volt más lehetősége. engem is hívtak oda de maradtam még a 992-n. a v134nek még van ideje, ennek már nem sok.
Előzmény: Irisbus (83710)
Muks0 Creative Commons License 2013.03.01 0 0 83714

Legalább ezen a fórumon lehet igazán jó híreket olvasni! Csak így tovább!

Előzmény: BP-16-63 (83711)
FAV 20 Creative Commons License 2013.03.01 0 0 83713

Szépen halad a munka. Belül a váznál jól le kell védeni, és a zártszelvényekbe is juttani valami petróleumos olajat.

Előzmény: BP-16-63 (83711)
bandikaikarus Creative Commons License 2013.03.01 0 0 83712

Gyönyörűséges, gratulálok itt is hozzá!

Előzmény: BP-16-63 (83711)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!