Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2013.02.28 0 0 83701

Majd megtanulod, hogy műszaki szemlekor ott kell lenni végig a busszal, magadnak szerlni, vagy lesni amit csinálnak. Még akár a szabadidőd kárán is, ha ennyire fontos a busz. A vizsgáztatásra felkészüléskor mindig csak elcsesznek valamit. Utána nagy nehezen rendbe rakod, beáll a busz a kezedre úgymond, aztán jön megint a szemle. :))) Nekem egyszer a váltóba nyúltak bele, de nagyon. Csak a garázsból a végállomásig mentem vele, de éreztem, hogy ez nem jó. Indulásig volt még vagy nagyedórám, kicsit belekukkoltam a dolgokba. Hát ne beleraktak a buszba egy szakadt lestrapált vackot? Ekkor voltam még csak úgy egy éve buszos, ez volt az igazi első "saját" kocsim. Garázsba persze elküldtek a francba, végülis kiderült, hogy egy sokkal fiatalabb kocsiba rakták át a váltót, ebbe a régi rozsdás vacakba meg jó lesz a sz@r váltó is.

Előzmény: Cpt.Dave (83698)
FAV 20 Creative Commons License 2013.02.28 0 0 83700

Küldtem e-mailt.

Előzmény: Petikarus (83699)
Petikarus Creative Commons License 2013.02.28 0 0 83699

Üdv!

 

A garázsban találtam egy pár műszerfal óra egységet.

A jobb szélsőt ismerem, de a két barna nem tudom melyik típusé lehet? (ha Ikarus egyáltalán).

Cpt.Dave Creative Commons License 2013.02.28 0 0 83698
elvileg gatyába rázták a buszt most mégis hamarabb megy ki belőle a levegő ráadásul leállításkor nyomja a levegőt megint így alig akar leállni 6-7bar körül.
Előzmény: GARAZSMENET (83696)
GARAZSMENET Creative Commons License 2013.02.27 0 0 83697

Annyira még nem sürgős, még sokára lesz a kapaszkodóra szükség.

Előzmény: ocsibusz (83689)
GARAZSMENET Creative Commons License 2013.02.27 0 0 83696

Bizony hallani sok ökörséget sofőröktől.

A kezdet kezdetén a segédlevegőt nem termelte fel a csuklósom.

Leállításhoz segédlevegőre van szükség, azt tanácsolták tegyem B I -be a Prágát attól leáll. Aztán a későbbiekben lemásztam és benyomtam az adagolókart, az mégse a váltót gyepálja.

Előzmény: RIKA424 (83681)
GRY-569 Creative Commons License 2013.02.27 0 0 83695

5* :)

Előzmény: Törölt nick (83685)
GRY-569 Creative Commons License 2013.02.27 0 0 83694

"Ebből is csak az látszik, hogy azt ütik, aki kérdezni mer."

5* -ös megfogalmazás. Csak az a gond,hogy ez mindenhol így van..

Előzmény: ujfigura (83680)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.27 0 0 83693

A 311-es önálló darab, nincs köze a sorozathoz.

Előzmény: PalM23 (83692)
PalM23 Creative Commons License 2013.02.27 0 0 83692

És ez hogyan működik? Nem húzzák a szájukat, hogy neked pl. csak a 311-es kéne? Vagy meglehet úgy rendelni?

Előzmény: wszatyi (83683)
cseza Creative Commons License 2013.02.27 0 0 83691

Bizony-bizony! A csókosok eltudnak intézni bármit.Ez így volt régen,és így van ma is!

 

Előzmény: Törölt nick (83686)
Ikarus 260.03 Creative Commons License 2013.02.27 0 0 83690

Addig jó, míg itt kérdezel, minthogyha az út szélén állsz, és vársz a mentésre.    Csak a mondandó elé oda kell írni:  Egy kérdés:

 

Kályházás már csak azért is jó, mert télen a  motorban a "tömbök" idővel nem repednek majd meg.  Arról nem is beszélve, hogy jeget sem kell kaparni a szélvédőről, mire fellöki a levegőt a gép, addigra annyira megolvad, hogy vagy le tudod törölni sima vízként, vagy ablaklehúzóval.

 

Tavasztól őszig nem kell a napfényben nézegetned, ahogy megcsillan egy pár erősebb karc azon a régebbi szélvédőn.

Előzmény: Cpt.Dave (83687)
ocsibusz Creative Commons License 2013.02.27 0 0 83689

Köszi!

 

Meglep, hogy egy kocsin két tábla található, de talán erre is van megfelelő válasz. Az enyém ez, a motortérben 250 67 1986 0705 van. Elöl meg 250 59 1986 705 található. A 250 a típúst, 67 a kivitelt, 1986 az évszámot, 0705 pedig az adott évben addig legyártott boszra utal. a első tábla 250 a típúst, 59 a títúson belül az ajró-ablak elrendezést jelölné, 1986 az évet, 705 pedig addig legyártott ajtó-ablak elrendezésre utal.

 

Akapaszkodot nem felejtettem, de nagyon elvoltam havazva. Megtalálom a modját, hogy jússon el hozzád.

Előzmény: GARAZSMENET (83674)
RIKA424 Creative Commons License 2013.02.27 0 0 83688

Nem írtál le senki előtt semmit.

Nyugi.

Dolgozz, tanulj.

 

Ha meg hallasz sofőr plyetykákat inkább itt kérdezd meg.

 

 

Előzmény: Cpt.Dave (83687)
Cpt.Dave Creative Commons License 2013.02.27 0 0 83687
nekem semmi bajom veletek csak épp attól tartottam hogy ezzel leírtam magam nálatok. ma pl kolléga bejött én meg a kiállásomat áldoztam rá a felnik rendbetételére hogy lefessék. amúgy a voithos ave-992 az. holnap műszakizik.
Előzmény: RIKA424 (83679)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.27 0 0 83686

Az nagyon helyes! Én is mindig így tettem, ha hajtottam a vasat. Főleg akkor lehet patent állapotban tartani a gépezetet, ha egyedül dolgozol vele. Még elmegy akkor is ha a váltód kicsit odafigyel. De én a birka türelmem miatt a vezénylőktől mindig a legbunkóbb parasztokat kaptam meg. Kitakarítottam a buszt ha éjjel végeztem, bementem 15 perccel hamarabb hajnalban, másnap meg délután veszem át a kocsit és ugyanolyan okádék a munkahelyem, mint volt.... néha elmegye az embernek a kedve tőle. Volt amikor kaptam egy 15 éves 280-ast, kipucoltam a retekből. Műszakilag is rendbe rakattam. Kiírtottam belőle az egeret(!), kidobtam a sofőr ülás mögül nem tudom én hány kg. uborkahéjat, 1 szemetes vödörre való maghéjat mindenhonnan, megcsináltattam rajta mindent amit engedtek vagy én tudtam saját kezűleg, leműszakiztattam, kilakatoltattam, kérvényeztem a fényezését (addig jártam a nyakára az illetékesnek, amíg megunta és engedélyezte...). A belső teret saját maga súroltam ki, pótolgattam amit kellett, lefestettem a felniket.... stb. Erre az első nap a főnök csókos haverja a 2x éve ott buszozgató alkoholistának megtetszett, esti sörözésnél lebeszélte a főnökkel, másnap már az övé volt a garázs addigra lett legpatentebb kocsija, én meg ott álltam a jóval fiatalabb, de teljesen széthullot nyugati remekmű előtt, amiért ha új lett volna (vagy egy másik jobb állapotúért) összetettem volna a fél kezem..... aztán a közepébe az egésznek, előszedtem a fiókból a diplomámat, leporoztam és kerestem üres pozíciót irodán.

Előzmény: Cpt.Dave (83676)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.27 0 0 83685

Én is pisogva olvasom csak. Ritkán szoktam olvasgatni, inkább csak a képeket nézem, de ha Nekem válaszoltak/kérdeztek volna vissza, vállat rántok, ha tudok írok neki egy levelet, ezt a fórumot meg hagyom a csudába. Szerintem, de csak ez a magánvéleményem: ahogy láttam a felhördülő bunkó stílus azoktól jött akiknek az adatlapjuk alapján több száz, ezer hozzászólása van. Nem pont nekik kellene példát mutatni és inteligens formában megnyilvánulni, megzabolázni a ficsúrokat? Részemről a közösség így teljesen újként itt "bemutatkozott". Mit mondjak? Nem hozta meg a kedvem ahhoz továbbra sem, hogy napi szinten benézzek erre a portálra, esetleg ha véleményem, észrevételem van azt megosszam, esetleg fotókat töltsek fel. Nagyon nem.

Előzmény: ujfigura (83680)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.27 0 0 83684

Hoppácska! Gondolhattam volna. A 4-es sz. Volánnál ez bevett szokás volt még a 90-es évek közepén, de még később is. Részt vettem használt BKV ZF váltók eladásában nekik, az egyiket gallyra vágták így 3 hét alatt. :)))) Utána még egyet, meg egy VOITH váltós C80-ast is az első telén.... szerintem ez még ma is bevett gyakorlat ott, nem véletlenül pont Egerben tanácsolták ezt neki. Valami nagyokos "sofőr" amelyiknek már millió km van a lábába, meg xx éve Egerben tekereg...

Előzmény: Irisbus (83664)
wszatyi Creative Commons License 2013.02.27 0 0 83683

Ja személyesen is megrendelhető:Bp Űllői út 206.

Előzmény: wszatyi (83677)
wszatyi Creative Commons License 2013.02.27 0 0 83682

Azt mondták az ügyfélszolgálaton, hogy ha sok megrendelés érkezik ezekre a tipusokra beindítják az Ikarus sorozatot!

Előzmény: wszatyi (83677)
RIKA424 Creative Commons License 2013.02.27 0 0 83681

Jobban örülök annak ha itt kérdez, mintha a garázsok melletti sofőr kocsmákban egymásnak terjesztik a butaságot.

 

Azonkívül nem csinált semmi olyat amiért vérét kellene venni.

Sok buszvezető, sok butaságot kipróbál élete során.

Én is.

 

Van aki tanul és túllép gyerekes ötletein.

 

 

Előzmény: ujfigura (83680)
ujfigura Creative Commons License 2013.02.27 0 0 83680

Remélem a srác azért még szóba áll velünk ezután is, elég rendesen adtatok a pofájára. Ebből is csak az látszik, hogy azt ütik, aki kérdezni mer.

Előzmény: RIKA424 (83679)
RIKA424 Creative Commons License 2013.02.27 0 0 83679

Nyugi.

 

Nem vagy anyagyilkos.

 

Hallottál egy nagy hülyeséget a garázsban egy kollégádtól és kipróbáltad.

Semmi baj.

 

A baj akkor lenne ha Te is terjesztenél butaságokat vagy minden hülyeséget kész pénznek vennél, ahelyett, hogy gondolkodnál.

Nem ezt tetted.

Ide jöttél - és helyesen - kérdeztél.

 

Ezzel máris többet tettél mint a garázsokban sofőr legendeket terjesztő buták.

 

Lépjél túl a dolgon.

 

----------------------------------------------------

 

Kapaszkodás felfelé.

 

Ez a motor üzemszerű működése.

Üzemszerű de nem hasznos.

Viszont a buszt arra (is) gyártották, hogy szélsőséges körülmények között is biztosan kell üzemelnie.

 

Nagyon, nagyon más ha egy szóló busz 50 utassal Szeged-Kistelek között, vagy Gyöngyös-Mátraháza között halad.

Más fogyasztásban, más kopásban.

 

 

Attól még ne ess kétségbe ha 10 vagy 20 percig kell kettesben 1500-2000 fordulat között felfelé kapaszkodni.

Azt a buszt arra is gyártották.

 

 

Előzmény: Cpt.Dave (83676)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.26 0 0 83678
wszatyi Creative Commons License 2013.02.26 0 0 83677

Akit érdekel az Ikarus 66 1:72-es modelje 990Ft-ért az itt megrendelheti:

http://www.editionsatlas.hu/collection/nsb/Bus-Collection.html

Az Ikarus 311-est a postai cimen keresztül lehet megrendelni

szintén 990Ft-ért.        

 

 


Cpt.Dave Creative Commons License 2013.02.26 0 0 83676

Egy valamit tisztázzunk mielőtt legyilkoltok. Épp hogy igyekszem rendben tartani a buszt és vigyázni rá, de ha akkor tudom hogy ezt ennyire nem szabad még véletlenül sem próbáltam volna ki, mert mint mondottam rutinos kollégáktól hallottam ezt.

Előzmény: Zahnrad (83672)
Mádi Gerg Creative Commons License 2013.02.26 0 0 83675

Az úgy érthető..

 

Viszont azt nem szeretem, mikor hallom, hogy a fordulat már olyan alacsony,egyáltalán nem húz felfelé, és ha visszaváltana se lenne semmi baja a busznak, nem pörögne annyira, ellenben kicsit dinamikusabban menne felfelé. 

 

Persze, lehet, hogy ezt megdönti a sofőr tapasztalata, miszerint akkor se menne jobban, de én így látom, utasként. :)

Előzmény: Cpt.Dave (83673)
GARAZSMENET Creative Commons License 2013.02.26 0 0 83674

Nekem is van több tábla a vasaimon.

A 260-ason a motor mellett is van egy és elöl a jobb oldali vonógúlán is a VIN-en kívül.

A 280-ason a pótkocsiban a 4-es lépcső mögött van egy. Majd szétnézek még hátha máshol is találok.

Biztos a gyártás miatt kaptak ennyi azonosítót, váztípus stb.

Előzmény: ocsibusz (83661)
Cpt.Dave Creative Commons License 2013.02.26 0 0 83673

 Én csak azért megyek lassan felfele mert szimplán lusta a busz. Az előző kollégája az adagolót visszaállította a fogyasztás miatt. Nem is hajtom éppen emiatt, 1500-ra beáll a fordulat aztán annyival kapaszkodunk fel. jobban nem fog menni max a motor lesz széthajtva. Azért furcsállom most ezt a motor melegítést 900-as fordulattal, mikor a Csikyn kevésbé óvatos sofőrök 17-1800-as fordulattal bőgetik a motort közben meg 20-szal sem kapaszkodik a busz tehát a váltó ott még jobban kapja az ívet és ezt napi sokszor.

Előzmény: Mádi Gerg (83670)
Zahnrad Creative Commons License 2013.02.26 0 0 83672

Az autódon kipróbálnád?

Előzmény: Cpt.Dave (83668)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!