Addig jó, míg itt kérdezel, minthogyha az út szélén állsz, és vársz a mentésre. Csak a mondandó elé oda kell írni: Egy kérdés:
Kályházás már csak azért is jó, mert télen a motorban a "tömbök" idővel nem repednek majd meg. Arról nem is beszélve, hogy jeget sem kell kaparni a szélvédőről, mire fellöki a levegőt a gép, addigra annyira megolvad, hogy vagy le tudod törölni sima vízként, vagy ablaklehúzóval.
Tavasztól őszig nem kell a napfényben nézegetned, ahogy megcsillan egy pár erősebb karc azon a régebbi szélvédőn.
Meglep, hogy egy kocsin két tábla található, de talán erre is van megfelelő válasz. Az enyém ez, a motortérben 250 67 1986 0705 van. Elöl meg 250 59 1986 705 található. A 250 a típúst, 67 a kivitelt, 1986 az évszámot, 0705 pedig az adott évben addig legyártott boszra utal. a első tábla 250 a típúst, 59 a títúson belül az ajró-ablak elrendezést jelölné, 1986 az évet, 705 pedig addig legyártott ajtó-ablak elrendezésre utal.
Akapaszkodot nem felejtettem, de nagyon elvoltam havazva. Megtalálom a modját, hogy jússon el hozzád.
nekem semmi bajom veletek csak épp attól tartottam hogy ezzel leírtam magam nálatok. ma pl kolléga bejött én meg a kiállásomat áldoztam rá a felnik rendbetételére hogy lefessék. amúgy a voithos ave-992 az. holnap műszakizik.
Az nagyon helyes! Én is mindig így tettem, ha hajtottam a vasat. Főleg akkor lehet patent állapotban tartani a gépezetet, ha egyedül dolgozol vele. Még elmegy akkor is ha a váltód kicsit odafigyel. De én a birka türelmem miatt a vezénylőktől mindig a legbunkóbb parasztokat kaptam meg. Kitakarítottam a buszt ha éjjel végeztem, bementem 15 perccel hamarabb hajnalban, másnap meg délután veszem át a kocsit és ugyanolyan okádék a munkahelyem, mint volt.... néha elmegye az embernek a kedve tőle. Volt amikor kaptam egy 15 éves 280-ast, kipucoltam a retekből. Műszakilag is rendbe rakattam. Kiírtottam belőle az egeret(!), kidobtam a sofőr ülás mögül nem tudom én hány kg. uborkahéjat, 1 szemetes vödörre való maghéjat mindenhonnan, megcsináltattam rajta mindent amit engedtek vagy én tudtam saját kezűleg, leműszakiztattam, kilakatoltattam, kérvényeztem a fényezését (addig jártam a nyakára az illetékesnek, amíg megunta és engedélyezte...). A belső teret saját maga súroltam ki, pótolgattam amit kellett, lefestettem a felniket.... stb. Erre az első nap a főnök csókos haverja a 2x éve ott buszozgató alkoholistának megtetszett, esti sörözésnél lebeszélte a főnökkel, másnap már az övé volt a garázs addigra lett legpatentebb kocsija, én meg ott álltam a jóval fiatalabb, de teljesen széthullot nyugati remekmű előtt, amiért ha új lett volna (vagy egy másik jobb állapotúért) összetettem volna a fél kezem..... aztán a közepébe az egésznek, előszedtem a fiókból a diplomámat, leporoztam és kerestem üres pozíciót irodán.
Én is pisogva olvasom csak. Ritkán szoktam olvasgatni, inkább csak a képeket nézem, de ha Nekem válaszoltak/kérdeztek volna vissza, vállat rántok, ha tudok írok neki egy levelet, ezt a fórumot meg hagyom a csudába. Szerintem, de csak ez a magánvéleményem: ahogy láttam a felhördülő bunkó stílus azoktól jött akiknek az adatlapjuk alapján több száz, ezer hozzászólása van. Nem pont nekik kellene példát mutatni és inteligens formában megnyilvánulni, megzabolázni a ficsúrokat? Részemről a közösség így teljesen újként itt "bemutatkozott". Mit mondjak? Nem hozta meg a kedvem ahhoz továbbra sem, hogy napi szinten benézzek erre a portálra, esetleg ha véleményem, észrevételem van azt megosszam, esetleg fotókat töltsek fel. Nagyon nem.
Hoppácska! Gondolhattam volna. A 4-es sz. Volánnál ez bevett szokás volt még a 90-es évek közepén, de még később is. Részt vettem használt BKV ZF váltók eladásában nekik, az egyiket gallyra vágták így 3 hét alatt. :)))) Utána még egyet, meg egy VOITH váltós C80-ast is az első telén.... szerintem ez még ma is bevett gyakorlat ott, nem véletlenül pont Egerben tanácsolták ezt neki. Valami nagyokos "sofőr" amelyiknek már millió km van a lábába, meg xx éve Egerben tekereg...
Egy valamit tisztázzunk mielőtt legyilkoltok. Épp hogy igyekszem rendben tartani a buszt és vigyázni rá, de ha akkor tudom hogy ezt ennyire nem szabad még véletlenül sem próbáltam volna ki, mert mint mondottam rutinos kollégáktól hallottam ezt.
Viszont azt nem szeretem, mikor hallom, hogy a fordulat már olyan alacsony,egyáltalán nem húz felfelé, és ha visszaváltana se lenne semmi baja a busznak, nem pörögne annyira, ellenben kicsit dinamikusabban menne felfelé.
Persze, lehet, hogy ezt megdönti a sofőr tapasztalata, miszerint akkor se menne jobban, de én így látom, utasként. :)
Én csak azért megyek lassan felfele mert szimplán lusta a busz. Az előző kollégája az adagolót visszaállította a fogyasztás miatt. Nem is hajtom éppen emiatt, 1500-ra beáll a fordulat aztán annyival kapaszkodunk fel. jobban nem fog menni max a motor lesz széthajtva. Azért furcsállom most ezt a motor melegítést 900-as fordulattal, mikor a Csikyn kevésbé óvatos sofőrök 17-1800-as fordulattal bőgetik a motort közben meg 20-szal sem kapaszkodik a busz tehát a váltó ott még jobban kapja az ívet és ezt napi sokszor.
nem küldtem szét helló. zárjuk már le a témát. párszor kipróbáltam semmi több. a busznak semmi baja.
de egy valamit nem értek ha már mindenki anyáz engem. Olyankor mi van ha emelkedőn kell legalább 1-2 percig felfele másznom kitömve? azt sem szabad? Akkor nem kap hasonló vagy még nagyobb terhelést a váltó? Én mindössze az alapjárattól 2-300-as fordulattal többel járattam egy kicsit a motort. Nem én találtam ki, hanem mondták. Még majdnem én voltam a hülye hogy kályházom a buszt. Van aki csak alapjáraton hagyja a motort sebesség mellett. Azt mondták 1000 felé nem szabad menni gondolom nem ok nélkül.
Valaki meg tudja mondani, hogy a közelmúltban Romániába szállított (Bukarest: 1991 és 1993) 260-asok szériajele mi volt? A fővároson kívül még Craiovában lehetett látni hasonló kocsikat.