Én csak azért megyek lassan felfele mert szimplán lusta a busz. Az előző kollégája az adagolót visszaállította a fogyasztás miatt. Nem is hajtom éppen emiatt, 1500-ra beáll a fordulat aztán annyival kapaszkodunk fel. jobban nem fog menni max a motor lesz széthajtva. Azért furcsállom most ezt a motor melegítést 900-as fordulattal, mikor a Csikyn kevésbé óvatos sofőrök 17-1800-as fordulattal bőgetik a motort közben meg 20-szal sem kapaszkodik a busz tehát a váltó ott még jobban kapja az ívet és ezt napi sokszor.
nem küldtem szét helló. zárjuk már le a témát. párszor kipróbáltam semmi több. a busznak semmi baja.
de egy valamit nem értek ha már mindenki anyáz engem. Olyankor mi van ha emelkedőn kell legalább 1-2 percig felfele másznom kitömve? azt sem szabad? Akkor nem kap hasonló vagy még nagyobb terhelést a váltó? Én mindössze az alapjárattól 2-300-as fordulattal többel járattam egy kicsit a motort. Nem én találtam ki, hanem mondták. Még majdnem én voltam a hülye hogy kályházom a buszt. Van aki csak alapjáraton hagyja a motort sebesség mellett. Azt mondták 1000 felé nem szabad menni gondolom nem ok nélkül.
Valaki meg tudja mondani, hogy a közelmúltban Romániába szállított (Bukarest: 1991 és 1993) 260-asok szériajele mi volt? A fővároson kívül még Craiovában lehetett látni hasonló kocsikat.
Lenne egy kérdésem? A 250-es Ikarus alvázszámát tartalmazzó tábla a motortérben van ahogyan lennie kel, de a homlokfali ajtót felnyitva szintén van egy heggesztet tábla. Az milyen azonosításra szolgálna?
OFF: Tűzoltóágnál bevan kötve a vízmelegítő, ami állandóan melegen tartja a vizet/motort, ráadásul, nekem úgy mesélte egy nyugalmazott tűzoltó parancsnok, hogy jobb helyeken ezt a vízmelegítőt ki sem kell húzni az áramból, amikor a sofőr gyújtást kapcsol, feltekeri magát a vezeték. (mint a porszívóknál). Nem vagyok biztos benne, h minden így van, ahogy leírtam, de én így tudom.
nem 1 kollégától hallottam ezt ezért bátorkodtam kipróbálni párszor. mindígis a kályházás híve voltam és maradok ezekután is. 0°C alatt mindíg belövöm a kályhát hogy motorindításnál legyen vagy 40°C-os a víz.
Túlfeszített ékszíj miatt tönkrement spanoló csapágy.Különösen a négytárcsás spanoló csapágya tud nagyon hangos lenni.A hiba egyszerűen megállapítható,ékszíjak sorban le és kiderül hol a bűnös. A belinkelt videón is rendesen nyüszít a busz spanoló csapágya.
Szerintem rendesebb cégeknél temperált csarnokban állnak a használaton kívüli buszok, flexibilis tömlővel bekötve a központi nagynyomású levegőrendszerbe.