Keresés

Részletes keresés

Mádi Gerg Creative Commons License 2013.02.26 0 0 83660

Köszönöm a válaszokat! :) 

 

 

Hnorbert Creative Commons License 2013.02.25 0 0 83659

Jól tudod, és jobb helyeken a kipufogóra is rá van dugva egy elszívó, amit indulásnál szintén nem tép magával, ha a személyzet nem húzza le.

Előzmény: buszosjocó (83658)
buszosjocó Creative Commons License 2013.02.25 0 0 83658

OFF: Tűzoltóágnál bevan kötve a vízmelegítő, ami állandóan melegen tartja a vizet/motort, ráadásul, nekem úgy mesélte egy nyugalmazott tűzoltó parancsnok, hogy jobb helyeken ezt a vízmelegítőt ki sem kell húzni az áramból, amikor a sofőr gyújtást kapcsol, feltekeri magát a vezeték. (mint a porszívóknál). Nem vagyok biztos benne, h minden így van, ahogy leírtam, de én így tudom.

ON.

 

Előzmény: norbee601 (83648)
Mihál Creative Commons License 2013.02.25 0 0 83657

Igen, meg a 211-eseknél is volt egy kis csúszás a 260-280-hoz képest, de ez - úgy gondolom - a lényegen nem változtat.

Előzmény: faros1 (83640)
Cpt.Dave Creative Commons License 2013.02.25 0 0 83656

nem 1 kollégától hallottam ezt ezért bátorkodtam kipróbálni párszor. mindígis a kályházás híve voltam és maradok ezekután is. 0°C alatt mindíg belövöm a kályhát hogy motorindításnál legyen vagy 40°C-os a víz.

Előzmény: RIKA424 (83641)
Mwin Creative Commons License 2013.02.25 0 0 83655

4 szemem van, így sem tökéletes:-( Viszont másfél millió km van a jogsimban.

Előzmény: Irisbus (83654)
Irisbus Creative Commons License 2013.02.25 0 0 83654

Valóban, először a vonalnál kellett volna megállni. Büszke lehetsz a sas szemedre :)

Előzmény: Mwin (83653)
Mwin Creative Commons License 2013.02.25 0 0 83653

00:25-nél az ott egy stoptábla. Valahogy nem sikerült megállni....

Előzmény: KPK-299 (83651)
KPK-299 Creative Commons License 2013.02.25 0 0 83652

Ezt én se tudtam, ezt soha nem találtam volna ki még én se. :-)

Előzmény: P.Box (83650)
KPK-299 Creative Commons License 2013.02.25 0 0 83651

Mai feltöltés:

 

P.Box Creative Commons License 2013.02.25 0 0 83650

Bármire tippeltem volna, de erre soha :) Köszi!

Előzmény: faros1 (83649)
faros1 Creative Commons License 2013.02.25 0 0 83649

Túlfeszített ékszíj miatt tönkrement spanoló csapágy.Különösen a négytárcsás spanoló csapágya tud nagyon hangos lenni.A hiba egyszerűen megállapítható,ékszíjak sorban le és kiderül hol a bűnös.  A belinkelt videón is rendesen nyüszít a busz spanoló csapágya.

Előzmény: P.Box (83646)
norbee601 Creative Commons License 2013.02.25 0 0 83648
Még a tűzoltóknál sem jellemző.

Pedig ott az egész életét úgy éli le a jármű hogy beleülnek és nyomni kell neki, ahogy csak bírja.
Előzmény: Törölt nick (83645)
P.Box Creative Commons License 2013.02.25 0 0 83647

Sőt, így továbbgondolva nem is biztos, hogy a mechanikus váltósokra, inkább a farmotorosokra jellemző!

Előzmény: P.Box (83646)
P.Box Creative Commons License 2013.02.25 0 0 83646

Mi adja ezt a 200-as mechanikus váltós ikarusokra jellemző jellegzetes nyöszörgő hangot?

Előzmény: KPK-299 (83622)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.25 0 0 83645

Szerintem rendesebb  cégeknél temperált  csarnokban  állnak a  használaton  kívüli  buszok,  flexibilis tömlővel  bekötve a  központi  nagynyomású levegőrendszerbe.

 

Előzmény: 698 (83643)
Irizar ranger Creative Commons License 2013.02.25 0 0 83644

Van bizony.

Már megtakarítás sincs, szóval végképp nem értem, miért kell ennyire cigánykodni. Pláne, hogy nem is szar (aránylag) cégről beszélünk..

Előzmény: 698 (83643)
698 Creative Commons License 2013.02.25 0 0 83643

igazad van, de

-rendesebb cégeknél van kályha a buszban (tudom a példában van)

Előzmény: RIKA424 (83641)
698 Creative Commons License 2013.02.25 0 0 83642

Ha jól láttam a videón, ott már kb 60 fokos motort indít műszer szerint. Annak meg nem árt(hat) meg az 1500 fordulat.

Előzmény: Mádi Gerg (83628)
RIKA424 Creative Commons License 2013.02.25 0 0 83641

ilyenért rendesebb cégeknél főbelövés jár............

Előzmény: Cpt.Dave (83633)
faros1 Creative Commons License 2013.02.25 0 0 83640

1974 végi Ik255-ösök még ritka betűsök voltak.  Nálunk GC 73-17 - től talán 21 ig voltak ebből a szériából kocsik.

Előzmény: Mihál (83623)
boz-021 Creative Commons License 2013.02.25 0 0 83639

Gratulálok... Tudod mennyibe kerül egy váltófelújítás ?

Előzmény: Cpt.Dave (83633)
RIKA424 Creative Commons License 2013.02.25 0 0 83638

Kályházás helyett D-zést én nem ajánlanám,

 

------------------

 

Én sem.

 

 

Előzmény: Ikarus 260.03 (83637)
Ikarus 260.03 Creative Commons License 2013.02.25 0 0 83637

Kifelejtetted, hogy a turbódízeleknél meg kimondottan emeltebb alapjáraton kell tenni a kenés miatt.

 

Akkor hallanád, hogy a Volánoknál mit csinálnak, ahol nincs hétvégén javítás, csak vasárnap éjjel, szombat délben leraktak, azt vasárnap éjjel is nyélgázon lökik fel a levegőt.  Ezért is olyan ócskák néha a tömegközlekedésben használt buszok.

 

 

Kályházás helyett D-zést én nem ajánlanám, mert az meg a váltónak tesz rosszat, hosszú távon nem biztos, hogy kifizetődő. Lehet még a retarderrel is vizet melegíteni, ami olcsóbb.

Előzmény: RIKA424 (83631)
rally forever Creative Commons License 2013.02.25 0 0 83636

Jobban melegszik, de a váltó lamellái biztosan nem fogják ezt hosszú távon megköszönni :)

 

R.

Előzmény: Cpt.Dave (83633)
Ikarus 260.03 Creative Commons License 2013.02.25 0 0 83635

Az is játszik, persze, főleg nagyobb sebességtartományban, de azt nem akartál cserélni.  :)

Előzmény: Bzmot332 (83627)
KPK-299 Creative Commons License 2013.02.25 0 0 83634

Sajnos meg nem mondom a dolgot, amúgy 45 fokos volt a víz. :-)

Előzmény: Mádi Gerg (83628)
Cpt.Dave Creative Commons License 2013.02.25 0 0 83633

ha meg hideg van. belököm sebességbe és úgy pörgetem 900-1000-es fordulattal és a víz is melegszik. hamarabb felhúzza a vizet mintha kályháznék. igaz ez automatánál játszik csak.

amúgy ti hogy látjátok? én eddig a kályházás híve voltam de mondták páran hogy hatékonyabban lehet melegíteni ha behúzott westing mellett belököd D-be és úgy járatod picivel többel mint alapjárat.

Előzmény: RIKA424 (83631)
Aron_son Creative Commons License 2013.02.25 0 0 83632
Előzmény: Mádi Gerg (83628)
RIKA424 Creative Commons License 2013.02.25 0 0 83631

Autóbuszoknál (dizel motor) azt tanították, hogy hideg motornál nem pörgetjük.

 

Ha levegőt kell termelni hideg motorral akkor nem az alapjárati 400-600 fordulat/percen tesszük ezt mert ilyenkor nincs elég olaj a hengerfalakon és károsodnak a hengerfalak és a persely (ha perselyes a motor) hanem kb. 900-1000 fordulat percen.

 

Ezért volt évtizedekig csavarhúzós reggeli indítás....................:-)))

 

Az 1500 fordulat feletti levegő termelés, vagy bármilyen más hideg pörgetés pedig szakmai bunkóság.

 

 

Előzmény: Mádi Gerg (83628)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!