OFF: Tűzoltóágnál bevan kötve a vízmelegítő, ami állandóan melegen tartja a vizet/motort, ráadásul, nekem úgy mesélte egy nyugalmazott tűzoltó parancsnok, hogy jobb helyeken ezt a vízmelegítőt ki sem kell húzni az áramból, amikor a sofőr gyújtást kapcsol, feltekeri magát a vezeték. (mint a porszívóknál). Nem vagyok biztos benne, h minden így van, ahogy leírtam, de én így tudom.
nem 1 kollégától hallottam ezt ezért bátorkodtam kipróbálni párszor. mindígis a kályházás híve voltam és maradok ezekután is. 0°C alatt mindíg belövöm a kályhát hogy motorindításnál legyen vagy 40°C-os a víz.
Túlfeszített ékszíj miatt tönkrement spanoló csapágy.Különösen a négytárcsás spanoló csapágya tud nagyon hangos lenni.A hiba egyszerűen megállapítható,ékszíjak sorban le és kiderül hol a bűnös. A belinkelt videón is rendesen nyüszít a busz spanoló csapágya.
Szerintem rendesebb cégeknél temperált csarnokban állnak a használaton kívüli buszok, flexibilis tömlővel bekötve a központi nagynyomású levegőrendszerbe.
Kifelejtetted, hogy a turbódízeleknél meg kimondottan emeltebb alapjáraton kell tenni a kenés miatt.
Akkor hallanád, hogy a Volánoknál mit csinálnak, ahol nincs hétvégén javítás, csak vasárnap éjjel, szombat délben leraktak, azt vasárnap éjjel is nyélgázon lökik fel a levegőt. Ezért is olyan ócskák néha a tömegközlekedésben használt buszok.
Kályházás helyett D-zést én nem ajánlanám, mert az meg a váltónak tesz rosszat, hosszú távon nem biztos, hogy kifizetődő. Lehet még a retarderrel is vizet melegíteni, ami olcsóbb.
ha meg hideg van. belököm sebességbe és úgy pörgetem 900-1000-es fordulattal és a víz is melegszik. hamarabb felhúzza a vizet mintha kályháznék. igaz ez automatánál játszik csak.
amúgy ti hogy látjátok? én eddig a kályházás híve voltam de mondták páran hogy hatékonyabban lehet melegíteni ha behúzott westing mellett belököd D-be és úgy járatod picivel többel mint alapjárat.
Autóbuszoknál (dizel motor) azt tanították, hogy hideg motornál nem pörgetjük.
Ha levegőt kell termelni hideg motorral akkor nem az alapjárati 400-600 fordulat/percen tesszük ezt mert ilyenkor nincs elég olaj a hengerfalakon és károsodnak a hengerfalak és a persely (ha perselyes a motor) hanem kb. 900-1000 fordulat percen.
Ezért volt évtizedekig csavarhúzós reggeli indítás....................:-)))
Az 1500 fordulat feletti levegő termelés, vagy bármilyen más hideg pörgetés pedig szakmai bunkóság.