Kifelejtetted, hogy a turbódízeleknél meg kimondottan emeltebb alapjáraton kell tenni a kenés miatt.
Akkor hallanád, hogy a Volánoknál mit csinálnak, ahol nincs hétvégén javítás, csak vasárnap éjjel, szombat délben leraktak, azt vasárnap éjjel is nyélgázon lökik fel a levegőt. Ezért is olyan ócskák néha a tömegközlekedésben használt buszok.
Kályházás helyett D-zést én nem ajánlanám, mert az meg a váltónak tesz rosszat, hosszú távon nem biztos, hogy kifizetődő. Lehet még a retarderrel is vizet melegíteni, ami olcsóbb.
ha meg hideg van. belököm sebességbe és úgy pörgetem 900-1000-es fordulattal és a víz is melegszik. hamarabb felhúzza a vizet mintha kályháznék. igaz ez automatánál játszik csak.
amúgy ti hogy látjátok? én eddig a kályházás híve voltam de mondták páran hogy hatékonyabban lehet melegíteni ha behúzott westing mellett belököd D-be és úgy járatod picivel többel mint alapjárat.
Autóbuszoknál (dizel motor) azt tanították, hogy hideg motornál nem pörgetjük.
Ha levegőt kell termelni hideg motorral akkor nem az alapjárati 400-600 fordulat/percen tesszük ezt mert ilyenkor nincs elég olaj a hengerfalakon és károsodnak a hengerfalak és a persely (ha perselyes a motor) hanem kb. 900-1000 fordulat percen.
Ezért volt évtizedekig csavarhúzós reggeli indítás....................:-)))
Az 1500 fordulat feletti levegő termelés, vagy bármilyen más hideg pörgetés pedig szakmai bunkóság.
Jó meglátás. A négyütemű motorokra pedig fokozottan érvényes. Hideg motort nem illik felpörgetni.A hengerfejek sem szeretik, ill. a kenőolajnak nincs meg a megfelelő viszkozitása, a szivattyúzhatóságáról nem is beszélve.
A gázpedál rugdosásáról pedig nem akarok csúnyát írni, de szépet nem tudok.
Egy kérdésem lenne, és tényleg kérdés, nem szúrkálódás, stb..
Én a kétüteműből indulok ki, mivel az van, azzal vannak tapasztalataim.
Szóval ott nem jó, ha a hideg motort túráztatjuk, pörgetjük, mert a henger eléggé szeret kopni ilyenkor, stb, mittudomén, szóval én elindulás előtt kb 1-2 percet szoktam alapjáraton hagyni, hadd pöfögjön.
Ez dieselnél hogy van? Itt is hasonló a felállás, vagy itt annyira nem számottevő?
(tényleg csak egy kérdés, szeretnék kicsit megismerkedni a dízel gépekkel is. :) )
Ami egy 260-as hangját adja főrészben, az leginkább a híd, meg a retarder, nem? A motornak inkább csak a "dorombolását" lehet hallani, az meg valószínűleg hasonló lenne egy másik MAN motor esetében is.
Lenne egy teljesen fura/hülye elméleti kérdésem; egy teszem azt 260-asnak mennyivel lenne másabb hangja egy új típusú MAN motorral?
Persze gondolom elég más, mint egy Rába D2156/D10-zel, de azért viszonylag azonos működésű motoroknak (ugye a D2156 is MAN licensz) azonos fordulatszámban/azonos buszban, tehát azonos körülmények között hasonló hangjuk van, nem?
Tudjátok miért bontotta le a felikon kft az Ikarusban a présüzemet meg a festőüzemet meg még egy két dolgot? Hát azért mert a XVI. kerületi önkormányzat 2012.01.01-től a duplájára emelte az ipari ingatlan adót!!! No comment.