Keresés

Részletes keresés

Irizar ranger Creative Commons License 2013.02.25 0 0 83644

Van bizony.

Már megtakarítás sincs, szóval végképp nem értem, miért kell ennyire cigánykodni. Pláne, hogy nem is szar (aránylag) cégről beszélünk..

Előzmény: 698 (83643)
698 Creative Commons License 2013.02.25 0 0 83643

igazad van, de

-rendesebb cégeknél van kályha a buszban (tudom a példában van)

Előzmény: RIKA424 (83641)
698 Creative Commons License 2013.02.25 0 0 83642

Ha jól láttam a videón, ott már kb 60 fokos motort indít műszer szerint. Annak meg nem árt(hat) meg az 1500 fordulat.

Előzmény: Mádi Gerg (83628)
RIKA424 Creative Commons License 2013.02.25 0 0 83641

ilyenért rendesebb cégeknél főbelövés jár............

Előzmény: Cpt.Dave (83633)
faros1 Creative Commons License 2013.02.25 0 0 83640

1974 végi Ik255-ösök még ritka betűsök voltak.  Nálunk GC 73-17 - től talán 21 ig voltak ebből a szériából kocsik.

Előzmény: Mihál (83623)
boz-021 Creative Commons License 2013.02.25 0 0 83639

Gratulálok... Tudod mennyibe kerül egy váltófelújítás ?

Előzmény: Cpt.Dave (83633)
RIKA424 Creative Commons License 2013.02.25 0 0 83638

Kályházás helyett D-zést én nem ajánlanám,

 

------------------

 

Én sem.

 

 

Előzmény: Ikarus 260.03 (83637)
Ikarus 260.03 Creative Commons License 2013.02.25 0 0 83637

Kifelejtetted, hogy a turbódízeleknél meg kimondottan emeltebb alapjáraton kell tenni a kenés miatt.

 

Akkor hallanád, hogy a Volánoknál mit csinálnak, ahol nincs hétvégén javítás, csak vasárnap éjjel, szombat délben leraktak, azt vasárnap éjjel is nyélgázon lökik fel a levegőt.  Ezért is olyan ócskák néha a tömegközlekedésben használt buszok.

 

 

Kályházás helyett D-zést én nem ajánlanám, mert az meg a váltónak tesz rosszat, hosszú távon nem biztos, hogy kifizetődő. Lehet még a retarderrel is vizet melegíteni, ami olcsóbb.

Előzmény: RIKA424 (83631)
rally forever Creative Commons License 2013.02.25 0 0 83636

Jobban melegszik, de a váltó lamellái biztosan nem fogják ezt hosszú távon megköszönni :)

 

R.

Előzmény: Cpt.Dave (83633)
Ikarus 260.03 Creative Commons License 2013.02.25 0 0 83635

Az is játszik, persze, főleg nagyobb sebességtartományban, de azt nem akartál cserélni.  :)

Előzmény: Bzmot332 (83627)
KPK-299 Creative Commons License 2013.02.25 0 0 83634

Sajnos meg nem mondom a dolgot, amúgy 45 fokos volt a víz. :-)

Előzmény: Mádi Gerg (83628)
Cpt.Dave Creative Commons License 2013.02.25 0 0 83633

ha meg hideg van. belököm sebességbe és úgy pörgetem 900-1000-es fordulattal és a víz is melegszik. hamarabb felhúzza a vizet mintha kályháznék. igaz ez automatánál játszik csak.

amúgy ti hogy látjátok? én eddig a kályházás híve voltam de mondták páran hogy hatékonyabban lehet melegíteni ha behúzott westing mellett belököd D-be és úgy járatod picivel többel mint alapjárat.

Előzmény: RIKA424 (83631)
Aron_son Creative Commons License 2013.02.25 0 0 83632
Előzmény: Mádi Gerg (83628)
RIKA424 Creative Commons License 2013.02.25 0 0 83631

Autóbuszoknál (dizel motor) azt tanították, hogy hideg motornál nem pörgetjük.

 

Ha levegőt kell termelni hideg motorral akkor nem az alapjárati 400-600 fordulat/percen tesszük ezt mert ilyenkor nincs elég olaj a hengerfalakon és károsodnak a hengerfalak és a persely (ha perselyes a motor) hanem kb. 900-1000 fordulat percen.

 

Ezért volt évtizedekig csavarhúzós reggeli indítás....................:-)))

 

Az 1500 fordulat feletti levegő termelés, vagy bármilyen más hideg pörgetés pedig szakmai bunkóság.

 

 

Előzmény: Mádi Gerg (83628)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.25 0 0 83630

Jó  meglátás. A  négyütemű  motorokra  pedig  fokozottan érvényes. Hideg  motort nem  illik felpörgetni.A  hengerfejek sem   szeretik, ill. a  kenőolajnak nincs meg a  megfelelő  viszkozitása, a szivattyúzhatóságáról nem  is  beszélve.

A gázpedál rugdosásáról  pedig  nem akarok  csúnyát  írni, de  szépet  nem  tudok.

Előzmény: Mádi Gerg (83628)
D 20 Creative Commons License 2013.02.25 0 0 83629

A miénk is gyári, az a buszos és eb. fényképalbumokon teljesít szolgálatot. ;)

Előzmény: cseza (83595)
Mádi Gerg Creative Commons License 2013.02.25 0 0 83628

Egy kérdésem lenne, és tényleg kérdés, nem szúrkálódás, stb.. 

 

Én a kétüteműből indulok ki, mivel az van, azzal vannak tapasztalataim. 

Szóval ott nem jó, ha a hideg motort túráztatjuk, pörgetjük, mert a henger eléggé szeret kopni ilyenkor, stb, mittudomén, szóval én elindulás előtt kb 1-2 percet szoktam alapjáraton hagyni, hadd pöfögjön. 

 

 

Ez dieselnél hogy van? Itt is hasonló a felállás, vagy itt annyira nem számottevő? 

 

(tényleg csak egy kérdés, szeretnék kicsit megismerkedni a dízel gépekkel is. :) )

Előzmény: KPK-299 (83622)
Bzmot332 Creative Commons License 2013.02.25 0 0 83627

Ami egy 260-as hangját adja főrészben, az leginkább a híd, meg a retarder, nem? A motornak inkább csak a "dorombolását" lehet hallani, az meg valószínűleg hasonló lenne egy másik MAN motor esetében is.

Előzmény: Ikarus 260.03 (83626)
Ikarus 260.03 Creative Commons License 2013.02.25 0 0 83626

Amit hallasz az utcán, az a motor-váltó együttes muzsikája.   :)  Akkora különbség nem lenne, ha marad a váltó eredeti.

Előzmény: Bzmot332 (83625)
Bzmot332 Creative Commons License 2013.02.24 0 0 83625

Üdv!

Lenne egy teljesen fura/hülye elméleti kérdésem; egy teszem azt 260-asnak mennyivel lenne másabb hangja egy új típusú MAN motorral?

Persze gondolom elég más, mint egy Rába D2156/D10-zel, de azért viszonylag azonos működésű motoroknak (ugye a D2156 is MAN licensz) azonos fordulatszámban/azonos buszban, tehát azonos körülmények között hasonló hangjuk van, nem?

LMB-706 Creative Commons License 2013.02.24 0 0 83624

De. 

Előzmény: Blindmouse (83619)
Mihál Creative Commons License 2013.02.24 0 0 83623

A ritkabetűs felirat 1973-ig volt, elég durva lenne egy 80-as évjáratúra feltenni. Ami sokminden másban is különbözik (pl. ablakok).

Előzmény: Blindmouse (83619)
KPK-299 Creative Commons License 2013.02.24 0 0 83622

Mai:

 

CLY-802 Creative Commons License 2013.02.24 0 0 83621
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.24 0 0 83620

??? :D 

Előzmény: FAV 20 (83616)
Blindmouse Creative Commons License 2013.02.24 0 0 83619

Nem tiltakozna senki a polírszegély, és a ritkabetűs felirat miatt az indexek közt elöl :D

Előzmény: daf69 (83613)
RIKA424 Creative Commons License 2013.02.24 0 0 83618

Lanta Kft.

Előzmény: fetáz bt (83617)
fetáz bt Creative Commons License 2013.02.24 0 0 83617

Sziasztok!

 

Keresünk megvételre ikarus 200 szériából kialakított, nyitott városnéző autóbuszt, vagy olyan vállalatot, mely végez ilyen tipusú átalakítást.

FAV 20 Creative Commons License 2013.02.24 0 0 83616

" 1 000 000 új munkahely."

Előzmény: pamutkutya (83615)
pamutkutya Creative Commons License 2013.02.24 0 0 83615

Tudjátok miért bontotta le a felikon kft az Ikarusban a présüzemet meg a festőüzemet meg még egy két dolgot? Hát azért mert a XVI. kerületi önkormányzat 2012.01.01-től a duplájára emelte az ipari ingatlan adót!!! No comment.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!