Szia. A HR... kezdetu rendszamu csikszeredai buszokat ismerem. A HR05NTB Ik266-os ex. Szabolcs volanos. A HR41YTA ik266 ex. Kisalfold, akarcsak a 256-os HR47YTA eredeti flottaszinben. A HR15YTA egyedi tipusu Ik 259-es a 90-es evek kozepeig a Volanbusznal futott, utanna kerult ide Csikszeredaba. A HR06KHZ es 04BUV valoszinu magantulajdonban voltak, utobbi 79 es evjarat.
Fényezés előtt érdemes, ezért is kérdeztem. Nem midegy, mert nagy meló. A dukkó meg nem olcsó, és ha sérül az nagy baj lenne. Azt is tudom, hogy mindenre nincs pénz, és majd ezt jövőre. Sajnos ez 10X többe kerül mint egy személykocsi felújítása.
Szét kell szerelni a lapokat és bekenni zsírral. Az AFIT-ban ahol melóztam ott volt rugókovács műhely. Ott forró Zsírba tették a végén, és megspanolták az elfáradt lapokat. A rozsda a lapok között nem engedi a csúszást, és ilyenkor eltörik egy lap. majd a többi, ha nem figyelnek. Nem egyszerú kikapni és szétszdni, mert a cuppántok csavarjait meg kell melegíteni, ami nem tesz jót, de nagyon rá tud gyógyulni a csavar.
Hű de jól haladtok! Hatalmas munka, és nyeli a pénzt, még akkor is amikor mindent ti csináltok. Rugók jók? Szétszedtétek már? Az állásban kiszáradtak, és nehogy törés legyen a vége. Olajat kell juttatni a lapok közé. Mig készül a busz befolyik valmi kevés a lapok közé és átmeneti megoldás lehet.