280.17 altípus Volán relációban 1978-1990-ig volt. Ezekben elöl Sirokko 268.03 (vízmelegítő), az utánfutóban Sirokko 262 (légfűtő) volt beépítve.
Vízmelegítő csak az elővárosi-helyközi típusokban volt (280.17-280.54). Azt nem tudom, hogy ezekben elöl a termálfűtés is megvolt-e és a vízmelegítő annak a teljesítményét fokozta, vagy ilyenkor a termál elmaradt. Erről majd valaki kiokosít minket, aki látott is ilyet közelről és nem csak papírból okos, mint én :)).
A városiakban elöl csak termálfűtés volt, az utánfutóban pedig Sirokko 262 légfűtő.
Azoknak null fogalmuk van a buszozásról. Abban az időben még a sofőrök hozták el a buszokat Székesfehérvárról, legalábbis ide hozzánk a Volánhoz a 415-ösöket, megváltás volt a 260-asok után, amikben alapjába véve "semmi" fűtés nem volt.
Most ez hülyeségnek tűnhet, de ezek világi autók voltak (415) akkor a rendszerváltás után, akármilyen bénának tűnik manapság a mai világban.
Én sem szeretem a sok holttere miatt, de az igénytelensége miatt téli napokon vígan jön ki a garázsból 2013-ban is.
Egyéb megfejtő hiányában megnyerted a szatyrot ( már ha kell neked .?.) !
Az nyilvánvaló volt hogy az Ikarus önmagában nem lehetett 100 éves, csak az elősztorit nem ismertem. Ilyan ez,mint hogy a Csepel művek is volt Mákosi Rátyás, előtte meg Weiss Manfréd, aztán mégis egynek tekintik az egészet...
A szatyor nagyapám cuccai közül került elő, eléggé mélyen volt, szóval abszolút elképzelhető, hogy az öreg még valamikor '95 környékén tette el. Az anyaga sem a mai elporladós, meg maga ez a 3 nyelvű feliratozás is annyira jellemző volt a '90-es évek elejének a nyugati irányba történő nyalakodására...
Hogyan tudnám odaadni ?
Én Budaörsön lakom, néha járok be Pestre ide-oda, meg vidéken is erre - arra. Keress meg priviben, hogy hol tudnánk találkozni, vagy hogy inkáább adjam fel postán.?.
van esetleg valakinek képe bkv-s ikarus 405ös vezetőfülkéjéről, külön a műszerfalról, és a vezetőfülke elválasztó faláról (az első ajtó felőli része érdekel főleg)?
Ezeket el bírnám nézegetni egy darabig, ha van, ne tartsd vissza. Azzal az iskolajárattal hányszor mentünk uszodába anno még alsósként. A másik hozzászólásban a 266-osok sem semmik.
Nos ezek a képek így most már publikáltak lettek, örülök, ha valakinek legalább szereztem velük pár jó percet. Jól tettem, hogy annak idején kértem és kaptam is engedélyt fényképezésre és Volántelep látogatásra, hiszen most ezek a képek nagy része nem lenne itt. Hozzáteszem ezeket a képeket egy "túrista" kompakt tükörreflexes géppel készítettem.
Mondjuk a Mercedes-Benz O305G-t akkor már javában gyártották, amikor a 435-ös bemutatkozott, de én is azon a véleményen vagyok, hogy a kor elvárásainak megfelelt, csak nem volt már annyira "igénytelen" típus, mint a 200-as széria, sokan szerintem leginkább ezt róják fel a hibájának. Mondjuk a közlekedésbarátok sommás kijeltéseit általában nem kell kézpénznek venni.
Uhri Imre 1931-ben becsődölt, majd az a fia által gründolt céget '47-ben állalmosították, s az összevonás során az egyik beolvadó kisebb üzem nevéből lett az új nagy cég neve.