Egyéb megfejtő hiányában megnyerted a szatyrot ( már ha kell neked .?.) !
Az nyilvánvaló volt hogy az Ikarus önmagában nem lehetett 100 éves, csak az elősztorit nem ismertem. Ilyan ez,mint hogy a Csepel művek is volt Mákosi Rátyás, előtte meg Weiss Manfréd, aztán mégis egynek tekintik az egészet...
A szatyor nagyapám cuccai közül került elő, eléggé mélyen volt, szóval abszolút elképzelhető, hogy az öreg még valamikor '95 környékén tette el. Az anyaga sem a mai elporladós, meg maga ez a 3 nyelvű feliratozás is annyira jellemző volt a '90-es évek elejének a nyugati irányba történő nyalakodására...
Hogyan tudnám odaadni ?
Én Budaörsön lakom, néha járok be Pestre ide-oda, meg vidéken is erre - arra. Keress meg priviben, hogy hol tudnánk találkozni, vagy hogy inkáább adjam fel postán.?.
van esetleg valakinek képe bkv-s ikarus 405ös vezetőfülkéjéről, külön a műszerfalról, és a vezetőfülke elválasztó faláról (az első ajtó felőli része érdekel főleg)?
Ezeket el bírnám nézegetni egy darabig, ha van, ne tartsd vissza. Azzal az iskolajárattal hányszor mentünk uszodába anno még alsósként. A másik hozzászólásban a 266-osok sem semmik.
Nos ezek a képek így most már publikáltak lettek, örülök, ha valakinek legalább szereztem velük pár jó percet. Jól tettem, hogy annak idején kértem és kaptam is engedélyt fényképezésre és Volántelep látogatásra, hiszen most ezek a képek nagy része nem lenne itt. Hozzáteszem ezeket a képeket egy "túrista" kompakt tükörreflexes géppel készítettem.
Mondjuk a Mercedes-Benz O305G-t akkor már javában gyártották, amikor a 435-ös bemutatkozott, de én is azon a véleményen vagyok, hogy a kor elvárásainak megfelelt, csak nem volt már annyira "igénytelen" típus, mint a 200-as széria, sokan szerintem leginkább ezt róják fel a hibájának. Mondjuk a közlekedésbarátok sommás kijeltéseit általában nem kell kézpénznek venni.
Uhri Imre 1931-ben becsődölt, majd az a fia által gründolt céget '47-ben állalmosították, s az összevonás során az egyik beolvadó kisebb üzem nevéből lett az új nagy cég neve.
Pár kérdés: ezekben az IK260.11-esekben volt valami lényeges különbség a 260.32-esekhez képest (ajtót leszámítva)? Mikor exportálták őket? Csak 1974-ben, vagy később is kerültek ki folyamatosan? Illetve azt tudod-e, hogy hova került még belőlük Venezuelán (Caracas?) kívül?
Azt esetleg tudod (vagy bárki), hogy az AFF ugyanúgy a Dombóvári TESCO járatot csinálja-e, valamint ez EUE merrefele található ? (Tudtommal már nem Viszlós.)
Elég annyi hogy amikor megjelent a 435, még nemigen gyártott senki tolócsuklóst?
A nullszériás 415-ösök a 90-es évek óta nem láttak felújítást, még mindig húzzák az igát.
Teljesen megfeleltek a koruknak, amikor születtek (80-as évek első fele), arról már nem az Ikarus tehet hogy itthon jó 10 évvel később kezdték venni, a Szovjetunióba is a 200-as kellett, nyugati export akkor még nem jött szóba...
A kocka Merci O405-el összehasonlítva szerintem semmi szégyenkeznivalója nincs (a nem alacsonypadlós verzió abszolút hasonló korú)
Sziasztok, egy kérdésem lenne: a Városi és elővárosi közlekedés topikban egyöntetű igazságként írják le újra meg újra, hogy a 415-435-ös Ikarusok műszakilag "finoman szólva sem lettek sikeresek". Valóban így van ez? Az adott kor - hazai, környéki - műszaki színvonalát valóban nem érték el?