Közelebbről megnézve a rigomodell tt. által betett képet a lámpáról, az jut eszembe, nem olyan alakú búra-e ez, mint amilyent buszok belső világításához is használtak? (Persze ott fehérben.) Egyébként némely képen meg úgy látszik, mintha az alsó fele világosabb lenne - lehet, hogy volt alul sárga változata is.
Folyt.: a fölötte lévő képen a rendszám nélküli busz ugyanolyan díszlécezésű, mint a tied (1959 vagy 60-as évjárat lehet), a rendszám helyének kialakítása is hasonló lehetett a tieden eredetileg.
(A bal szélső képen a pótkerekes jóval későbbi évjárat, amit az is mutat, hogy vékony alsó díszléce van.)
Most látom: a 83073 hsz. alsó kép pontosan mutatja a formát, még az üveg domborulatát is.
Elképzelhető, hogy az üveg színe is ilyen sötétpiros volt. Abban az időben az index színe elöl fehér vagy sárga, hátul piros vagy sárga volt. Az Ik-60-asokon pl. elöl fehér, hátul piros volt. A 70-es években tették kötelezővé elöl-hátul a sárga színt.
Békéscsabai évadnyitó találkozó, főleg Simsonosoknak, de bárkit várnak a szervezők, akár kocsival, akár busszal, akár tengeralattjáróval, lényeg, hogy sokan legyünk! :)
Bocs ! Félreértettem A válaszom a korai 200-asokra vonatkozott ! A 200-okat megelőző típusból egy sem lett sárga ! Az említett kocsi a GC 80-73 egy 260-as volt !
Mindet átfestették sárga-fehérre ( sárga kasztni - fehér ajtó és lökös) a legtovább a GC 80-73 volt szürke, talán úgy is selejtezték le ! Ez a busz arról is híres volt, hogy ezzel járt a " beszélős bácsi " ! Ő egy idősebb sofőr bácsi volt, igazi sofőr egyenruhában, aki Győrben egyedüliként a mikrofont használva be is mondta a megállókat és figyelmeztetett az ajtó zárásra ! És ez a busz volt mindíg a legtisztább is !