Keresés

Részletes keresés

zil130g Creative Commons License 2013.01.20 0 0 82925

A 250 sosem volt laprugós!! A felújított busz egy 255-ös.

Előzmény: Minimodel (82924)
Minimodel Creative Commons License 2013.01.20 0 0 82924

Egy érdekességre bukkantam, szeretnék megerősítést kapni a feltevéseimhez. Mivel a 250, 255 és a 266 is egyaránt laprugós, ha már a 266-hoz futómű képem nincs kerestem 250-hez. Szóval a feltevésem az, hogy ezeknél a típusoknál a laprugók felett van az első és a hátsó híd és nem pedig alatta. A 266-os kezelési utasításban ugyanis így van a sematikus rajzon. Előszőr azt hittem hibás a rajz, de nem. Mert rábukkantam a Kalv kft. honlapjára http://www.kalv.hu Itt van egy gyönyőrű szépen felújított 250-es és a hátsó hídja szépen lefotózva. Az első híddal kapcsolatosan sajnos nincs kép, de már ez is nagy segítség. Amúgy ajánlom ezt a honlapot mindenkinek mert 260-280-as buszokról, felújításról is vannak képek.

 

A266-osba első hídnak találtam egy egészen jó alapot. Nevezetesen a Kamaz 5511-esét. Igaz azt át kell szerkeszteni, mert a laprugók a híd felett helyezkednek el. Még egy kérdés azonban fennáll: Ha a laprugókötegek a híd alatt vannak, akkor hogyan csatlakozik rá a lengéscsillapító?

 

Köszönöm.

siófoki35 Creative Commons License 2013.01.20 0 0 82923

Ezek a tedejiek kész buszmúzeumot működtetnek :)

Előzmény: bop308 (82922)
bop308 Creative Commons License 2013.01.20 0 0 82922

Hozzá kell tenni, hogy ez gyári állapotú, 1981-es.

Előzmény: siófoki35 (82921)
siófoki35 Creative Commons License 2013.01.20 0 0 82921
Előzmény: siófoki35 (82920)
siófoki35 Creative Commons License 2013.01.20 0 0 82920

Tedejieknek van még egy szép darab.

Előzmény: norbee601 (82917)
zil130g Creative Commons License 2013.01.20 0 0 82919

Így igaz, sőt! Gondoljatok bele az 55, 630, 311 stb... megmentett buszokra! Igaz, hogy érdemesebb azokat megcsinálni, mert ritkábbak, de egy 255 se mindennapi látvány már!

Előzmény: norbee601 (82918)
norbee601 Creative Commons License 2013.01.20 0 0 82918
És az egy sokkal rosszabból lett megcsinálva, mint ez.
Előzmény: norbee601 (82917)
norbee601 Creative Commons License 2013.01.20 0 0 82917
Hát ja, a Novabuszén kívül nemigen van szép állapotú eredeti 255-ös.
Előzmény: zil130g (82914)
siófoki35 Creative Commons License 2013.01.20 0 0 82916

Én is azért tettem be mert a 255 már elég ritka dolog. Hátha valaki lát benne fantáziát :)

Előzmény: zil130g (82914)
18-09 Creative Commons License 2013.01.20 0 0 82915
zil130g Creative Commons License 2013.01.20 0 0 82914

Szerintem ilyen eredeti 255-öt jobb állapotban nem nagyon lehet találni.. 1981-es busz, a '85 csak szépítésként van odaírva. Ha valaki veteránnak venné meg /Egy 255 szerintem már oda való/ akkor ez jó választás szerintem. Ennyi erővel én sem vennék egyetlen felújítandó autót sem. :)

Előzmény: LMB-706 (82909)
tga18.430 Creative Commons License 2013.01.20 0 0 82913

Valóban igazad van. Csak azért tettem be, hogy megerősítsem az előzményt. A link az előzményben volt. 

Előzmény: D 20 (82896)
Scatty29 Creative Commons License 2013.01.20 0 0 82912

Ezt mategnap fotóztam és Google-ba nem találtam az előéletéről semmit.

Valaki tudna ebben segíteni?

Ikarus 260.03 Creative Commons License 2013.01.19 0 0 82911

Nyugi,akinek van szeme az észreveszi. :)

Előzmény: LMB-706 (82909)
Mihál Creative Commons License 2013.01.19 0 0 82910

Úgy látom,a 256-os lemezelését tették a 255-ösre, majdnam a földig ér neki (kis túlzással:)

Előzmény: Scatty29 (82903)
LMB-706 Creative Commons License 2013.01.19 0 0 82909

Szépnek tűnik, a valóságban pedig szanaszét van rohadva. Szeptemberben személyesen meóztam le. 

Előzmény: siófoki35 (82908)
siófoki35 Creative Commons License 2013.01.19 0 0 82908
2156 Creative Commons License 2013.01.19 0 0 82907

Ez már elég jól látható megkülönböztető jegy. A 266-nál eddig is feltűnt, be kell ismernem a 255-ösöket nem figyeltem meg eléggé :).

Előzmény: Mihál (82899)
BPO-105 Creative Commons License 2013.01.19 0 0 82906

Keress róla képeket a neten, és nézd meg tüzetesebben. Tudod, nem nehéz egy kerékívet módosítani...

Előzmény: Scatty29 (82903)
Scatty29 Creative Commons License 2013.01.19 0 0 82905

Ezt a rendőrségit ezt már tuti láttam valahol:D

Előzmény: tga18.430 (82881)
Scatty29 Creative Commons License 2013.01.19 0 0 82904

Ügyes munka :D

Előzmény: Scatty29 (82903)
Scatty29 Creative Commons License 2013.01.19 0 0 82903

Akárhogy nézem azt a képet az inkább 256-os :D

Előzmény: Komlósfecskés (82901)
IK55 Creative Commons License 2013.01.19 0 0 82902

Nem teljesen azonos 5550mm Ik55-66, 5391mm Ik255-266.Teljesen azonos csak az első 255-nél volt,mondjuk az hosszabb is volt ,mivel az egy 55-ös fenékvázra épült.

Előzmény: Mihál (82899)
Komlósfecskés Creative Commons License 2013.01.19 0 0 82901

 255-ös (és 266-os) alsó díszléce belemetsz a kerékkivágásba,

 

Van azért, amelyik jól álcázza magát :)

http://busport-online.hu/gal_magan/fth420.jpg

Előzmény: Mihál (82899)
GRY-569 Creative Commons License 2013.01.18 0 0 82900



:)

Mihál Creative Commons License 2013.01.18 0 0 82899

Leglátványosabb különbség: a 255-ös (és 266-os) alsó díszléce belemetsz a kerékkivágásba, míg a magasabb építésű 256-os díszléce a kivágás fölött megy el (mint a 250-esnek és 260-asnak is).

Az anno Szfváron olcsó járműként előállított 255-266 fenékvázát a régi 55-66-oséból alakították ki (tengelytávuk azonos) és ez alacsonyabb építésű, mint a 250-256-260 típusok.

Előzmény: 2156 (82889)
CLY-802 Creative Commons License 2013.01.18 0 0 82898
2156 Creative Commons License 2013.01.18 0 0 82897

Köszi!

Előzmény: zil130g (82895)
D 20 Creative Commons License 2013.01.18 0 0 82896

Nem győződtél meg a link helyességéről; már nem a CCP-661-et mutatja, hanem egy ortopéd külföldi midit.

Előzmény: tga18.430 (82881)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!