Sajnálom, hogy itt jónéhány megválaszolatlan kérdés merült fel az elmúlt hónapokban. Azonban az index fórumainak olvasása már kb. 2-3 éve nem tartozik a napi tevékenységeim közé. Konkrétan asszem idén még nem léptem be, de az elmúlt félévben biztos, hogy nem. Mivel a hozzászólásokból kiderült, hogy a levelek így-úgy eljutottak az érintettekhez, azt gondolom, hogy a kérdéseket is jobb lenne nekünk emailben feltenni, mert ad.1 ez nem a mi fórumunk, ad.2 láthatóan egyikünk sem aktív itt, tehát gondolhatjátok, hogy nincs sok esélye, hogy itt érkezik meg az érdemi válasz. A leveleink feladójaként szereplö email-címet azonban max. 1-2 naponta olvassuk, így ott idöben lesz válasz is.
Ez a cím, az office csigavonal yetro.hu
Megkérnék mindenkit, aki nem kapott az elmúlt hónapokban levelet tölünk, az küldjön erre az emil-címre egy levelet, hogy a címét frissíthessük a listánkban.
Tuning, eredeti alkatrészek: én nem vagyok autóminősítő, de ha a tuning olyan, hogy akár új korában is készülhetett volna, azzal nem hiszem, hogy sok baj lenne (pl egy korhű sportkormány, nagyobb karbi stb. oldtimer vizsgán is elmegy tudtommal bár ebben lehet tévedek), de mondjuk ha egy W123-ba beleteszel egy mostani 250CDI motort azt nem fogja senki elfogadni, hiszen pont a lényege, az öreg szív kerül ki belőle.
De mondom, youngtimer vizsgáról én nem tudok, szóval ízlésedre van bízva....
1. igazából nincs ilyen, már úgy értem, hogy (szemben az oldtimerrel) nincs neki hivatalos minősítése, aminek meg lehet feleltetni
2. ettől eltekintve kétféle meghatározás él:
- még nem oldtimer, de már elég öreg (20-30 év között van)
- alapvetően '80-as évek beli autó (tehát életpályájának nagy része akkor telt, akkor is, ha a '70-es években indult, és akkor is, ha a '90-esekben ért véget). E szerint tehát a '89-ben bemutatott Citroen XM talán még nem az, a '79-ben bemutatott Peugeot 505 meg igen, pedig mindkettőt gyártották 1992-ben.
De talán a legpontosabb, ha azt az autót tekintjük youngtimernek, ami még nem oldtimer, de már elég öreg és eléggé kikopott a forgalomból ahhoz, hogy hobbiautó legyen. A Mazda MX-5 első generációja (NA) szintén '89-es gyártáskezdetű, de roadszterként annyira ordítóan hobbiautó, hogy szerintem legtöbb helyen elmegy youngtimernek. Igaz, ha ezt tekintem, ebbe a Citroen XM is beleillik, szóval ember legyen a talpán, aki ebben igazságot tesz :-DDDD
Levelet remelem kaptatok, ez itt nem hivatalos infoforras. :) Kozlekedoedenyed johet, mi is newgen Spiderrel indulunk. Piha... De talan nem sertodnek, meg ha bemasolom ide a modositott meghivot:
"
Utas-tájékoztató közlemény
Tájékoztatjuk kedves Utasainkat, hogy a recesszió hatására elharapózó bliccelési-láz elérte rendezvényünket is. Ennek hatására a Yetro csapata egy ingyenes rendezvénnyel kívánja elejét venni a probléma tovaterjedésének!
A 2011. szeptember 17-re meghirdetett versenyünk az eredeti formájában elmarad! Az elővételben megváltott jegyek a helyszínen visszaválthatók vagy igény esetén a szervezők a feladó számlájára visszavezettetik a már átutalt összeget – esetleg egy későbbi rendezvény előlegszámlájára átvezethető a befizetett részvételi díj. Kérjük az érintetteket, hogy jelezzék írásban a visszafizetésre vonatkozó igényüket.
Ezen felül értesítjük valamennyi utasunkat és az utazásban eddig részvételi szándékukat ki nem fejező érdeklődőt, hogy a rendezvény napján és helyszínén a Yetro-csapat nyílt fogadóórát tart, melynek keretében lehetőséget biztosít – szervezetlen keretek között – kötetlen beszélgetések és evés-ivás lefolytatására, valamint a versenyre szánt itinerek felhasználásával a túra útvonalán végigautózni, a feladatokban részt venni, és a végén egy kiértékelésben részesülni, melyben az erkölcsi elismerés mindenki számára elérhetővé válik.
A fentiek tükrében a következő megszokott szolgáltatásokat nem áll módunkban nyújtani:
- szállás
- étkezés
- esti buli
- nagy apparátus a feladatok helyszínein
- kupák, díjak, nyeremények
- versenyhez méltó rajtszámok és egyéb relikviák
Amit mégis nyújtani tudunk:
- a megszokott színvonalon megtervezett útvonal
- navigátor-izzasztó feladatok
- jó hangulat az úton és a bázison egyaránt
Továbbá tájékoztatjuk a kedves utasokat, hogy a rendezvényt kiterjesztjük hobbiautó kategóriára is, azaz megengedjük az indulást olyan járművekkel is, melyek ugyan nem felelnek meg a youngtimer követelményeinek, ugyanakkor mégis csak hobbiból tartják gazdáik, másod-, harmad-, sokadik járműként a napfényes hétvégékre.
Szíves megértésüket megköszönve, a szeptember 17-i találkozás reményében,
A Yetro-csapat
UI: Megkérünk minden kedves érdeklődőt, hogy a szükséges előkészületek tervezhetősége okán e-mailben jelezze a nevezes@yetro.hu e-mail címre részvételi szándékát, feltűntetve a résztvevők számát valamint a részvétel jellegét – helyi vegyülés vs. útvonalon autózás –, és az étkezési szándékot"
Ha szerencsém van jársz még erre, talán tudsz válaszolni.
Azt írtad 5 évvel ezelőtt: "A gyűrűk leragadását egy kis WD40 és hidraulika olaj ( nem fékolaj) hengerbe öntésével és az autó 8-10 órás pihentetésével elviekben orvosolható".
Egy dízel motort szeretnék orvosolni, de kellene a tanácsod. Mennyi WD-40-et fújsz a hengerekbe, és mennyi hidraulika olajjal folytatod?
Hidraulika olaj alatt pl. szervó/automata váltó olajra gondolsz, vagy valami speciális olajra?
A procedúrát meleg vagy hideg motornál érdemes elvégezni?
Lehet mindegy is, mert húztam egy tök alsót véle. Még nem tudom, hogy csak ellépet egyet-kettőt a vezérműszíj, vagy komolyabb baja is lett. Mindenesetre nem indul, pedig csak a hosszbordás szíj szakadt el. És mivel a jövő héten megyünk nyaralni, így nem is valószínű, hogy kész lesz addig. A másodhegedűs - ami így be lesz fogva a nyaralásra is -, pedig erősen off: TLC KJZ90
Lemondtam már sajnos a 116-osról meg 126-osról fájó szívvel mert sokat fogyasztanak. Állólámpás jól hangzik, de igazából a 123-as az amit most felfedeztem és ami szerintem jó kompromisszum is nekem. Alkatrészárak sem vágnak a földhöz a 123-asnál ahogy megtudtam.
Lenne pár kérdésem bár lehet nem a megfelelő topik:-) Szóval Németo.-ból szeretnék behozni egy 30 évesnél régebbi autót, konkrétan egy w123-as Mercedest. Már valamelyest körbejártam a témát, hogy mi a menete ( piros rendszám a németeknél, itthon mit kell végigjárni stb. ), de ami érdekelne hogy itthon ha hazahoztam milyen eséllyel megy át az OT vizsgán, van-e valamiylen időkorlát tehát mondjuk behozataltól számított x hónapon belül forgalomba kell-e helyeznem mert ha nem akkor mégis kell reg. adót fizetni? Mennyi idő alatt szerintetek átlagos esetben amíg egy ilyen autóra rákerülhet az OT-s rendszám és ténylegesen használni tudom? Az OT-s vizsgán emnnyire szigorúak? Igazából mobile.de-n nézek autókat egyelőre mert itthoni 123-as géppark nagyon leharcolt, ott viszont még vannak egész jó állapotú autók, meg talán jobban is hiszek egy öreg német fazonnak, hogy a kilométeróra állása valós mint itthon valakinek. Olyan autókat nézegetek ami nem túl olcsó, 5-6e euro és ettől felfelé. Vannak 2-3e euróért is, de ránézésre gyanús hogy azok megbuknának itthon az OT vizsgán eleve a küllemük, meg a kárpit állapota miatt ( nem beszélve motorikusan ). Most úgy gondolom inkább drágábban, de az akkor olyan legyen, mint olcsóbban egy olyat ami nagyon necces hogy megkapja-e az OT minősítést ( gondolom ha OT vizsgán bukás van akkor automatikusan jön a reg adó fizetés ). Egyébként mielőtt valaki azt hinné hogy reg. adó elkerülése miatt szeretném, nem azért, hanem ez a típus tetszik nagyon, mit csináljak, nem nagyon tudom magam egy Suzukiban vagy Fiat Puntóban elképzelni. Remélem valaki van aki végigcsinálta már ezt kört:-)