Ma reggel leszedtem a csizmát, természetesen minden úgy van, ahogy lennie kell.
Megjárattam slagról, kevés vízzel, sok vízzel, nagyon kevés vízzel, nem volt különbség.
Viszont a karbi megint baszakodott. Tegnap este andalogtunk vagy fél órát, minden jó volt. Ma, miután összeraktam, elindultunk. Kis siklás után visszavettem alapjáratra, besokallt, leállt. Nagy nehezen elindult***, mentünk egy karikát, utána lett alapjárat.
***Ezen a puruttya ultraflexes gázkaron nem lehet üresben gázt adni. Ilyenkor komoly szívás!
Nem gondolnám. Legalábbis nem ott. Azok ott a levételkor sérült tömítések.
Még sosem volt levéve a kipufogófedél, úgy rá volt gyógyulva, le kellett feszegetni. Pont azért törött le a kis darab, mert levételkor kicsit meggörbült és kézben, fogóval próbáltam "egyengetni". (Itt elég táboriak a körülmények, precíziós szerszámok nincsenek)
Nem. Legalábbis ha a képről beszélsz. Az a dugattyú fejrésze a gyűrűkkel. A hónolás akkor látszik, ha a dugattyú lejjebb van a kipunyílásnál és látod a szemközti hengerfalat. A hengerfalon lévő sok-sok X alakú "csiszolás" nyom a hónolás.
Ott tartottunk, hogy alapjáraton füstöl/gőzöl a mottore, illetve a múltkor túlmelegedés miatt tiltott. Az egyik elméletem szerint nem sikerült kipucolni ecettel a vízjáratokat, azért gőzöl. Ma lekaptam a kipufogó fedelet, hogy jobban megismerjem a vízköpenyben uralkodó helyzet.
A csavarokat óvatosan próbáltam kivenni, nehogy valamelyik beszakadjon. Ha egy alsó tett volna így, lehetett volna kivenni a blokkot...
Érdekes módon egy csavar kivételével az összes könnyedén kijött. Azzal az eggyel jócskán kellett türelemjátékot játszani, de végül engedett a gyengéd erőszagnak.
A fedelet levéve ez a látvány fogadott:
Elsőre azt mondtam, húha! Aztán, jobban megnézve, ez csak a tömítés felületére kiült "vízkő". A fedél belülről szmötyis, de egyáltalán nem vészes.
A kipufogócsatorna fedélen van 1-2mm korom, de semmi olyasmi, ami miatt szét kellett volna szedni.
A motor vízjáratai:
Itt semmi hiba nem volt, gyakorlatilag tök felesleges volt leszedni. Sőt, inkább kár volt.
Egyengetés közben sikeresen letörtem azt a kis fület. :-(
Kapni újonan nem lehet, kínaiak sem álltak rá...
Ideiglenesen megragaszttottam, úgy raktam össze, de valahonnét kell szereznem egy újat.
Ezek után a hengerfejet nem piszkálom, feleslegesnek érzem. Holnap leszedem a csizmát, megnézem az impellert, meg a felvezető csövet, hátha látok valamit, miért nem nyom elég vizet.
Ha már le volt szedve a kipu fedél, gyorsan ránéztem a dugattyúkra is. Hibátlannak tűnnek. Van némi lefújásnak nyoma, lehet egy garnitúra gyűrű segítene rajta, de ezért biztos, nem fogom szétszedni jobban. A kipufogó nyíláson benézve a szemközti hengerfalakon szépen látszik a hónolás, úgyhogy ez még sokáig jó lehet.
A kapitánysággal szemben, a híd túloldalán kötötte a haverom 1-2 éve mikor az ő ribjével voltunk szóval fura, hogy azt nem említették. Talán valamelyik rent a boatos tourist officban köthette ha jól emlékszem.
Csütörtök délután elindultam pár napra Horvátországba.Éjfél után értem le,jó erős szél volt.Tegnap délelőtt a szokásos helyemre,a tisnoi sóderos parkolóba húztam a csónakot,ahol egy nagyon lukacsos,szűk,de használható sólyázó is van.Mivel az idei vízhasználati díjat még nem váltottam ki(matrica),és biztosítást se kötöttem erre a csónakra(mert többen mondták,hogy a horvát olcsóbb,mint a német,és a matrica kiváltásakor ezt is lehet kérni)A pakolóból szépen odagyalogoltam a kapitányságra úgy 9.45 körül,ahol zárt ajtók fogadtak.
Gondoltam megvárom,ezt ismerem.Ahelyett,hogy
visszamegyek a kocsihoz,leakasztom a futót,és keresek másikat kapitànyságot,inkább nézelődtem kicsit a meleg,szélcsendes időben.
Pontosan meg is érkezett az ügyintéző,adom neki a hajólevelet,el is kezdené csinálni,de rákérdez a biztosításra.Hát igen,persze,azt is szeretnék köttetni-mondtam neki.Vissza is adta a hajólevelet,és közölte,hogy náluk nem lehet,jöjjek vissza,ha majd van.Mutatott egyet a gépén Betinában.Visszamentem a kocsihoz,leakasztottam a futót,és elmentem a címre,amit persze nem azonnal találtam meg.Akkor láttam,hogy egy autószerelő műhelyre ki van írva a biztosító neve is.Jött egy hölgy,meg is kötötte a biztosítást,amivel a kezemben,visszamentem Tisnoba.Már be volt zárva a hivatal,így végül Murterben váltottam ki az engedélyt.
Végre hajózhattam kicsit,Zmajan,Kaprije és Zirje után Vis felé indultam,de úgy döntöttem,hogy visszafordulok,elég lesz itt a környéken is nézelődni.
Végül Kaprijén kötöttem ki egy csendesnek hitt öbölben.Az este,még olyan tükörsima volt,mint egy kád víz,hajnali 3-kor viszont a csónak billegésére,és a hullámok hangjára ébredtem.Szél nem volt,de időközben az is megjött.Most még itt ringatózom.Reggel nézegettem a biztosításomat,ami csak horvátul van írva,és úgy néz ki,hogy csak az országon belül érvényes.Megpróbálok találni egy emailcímet,és megkérdezem,hogy lehet-e módosítani.Amúgy 35 euróba került,500 ezer euróig fedez.A német 55 euró,nemzetközi,3 millió a minimum amire lehet kötni.
De igen. Hátramenetben. :) Nyilván a délelőttöt töltenénk kicsit nyugisabb helyen, aztán 1-2 körül kajálnánk valamit. Aztán nyugis tempóban vissza Érdre. Most kivételesen nem 200 km a terv, mint múlt héten :)
Holnap megyünk egyet csavarogni a Dunán. Érden dobjuk be a hajót, most a túra inkább kicsit dél fele menne, de ebédeni szeretnénk valahol a víz melett, ahol tisztességesen ki lehet kötni-akár Budapest-Szentendre stb környéke. Tudtok adni pár tippet?
valóban. kérdés energia felhasználásból mi a jobb ha impellerrel szívja a hűtővizet vagy egy kis szivattyúval. Ha már hűteni akar(kell) invertert v motort. Mondjuk a szöghajtás úgyis zabál már egy darabot. Szerintem ezekben a méretekben a motor és közvetlen prop be a víz alá ami a leghatékonyabb. Nézem sorra a diy projekteket, és elektromosban az a szép hogy számszerűen látszik mi mennyi, pl egy tonnás hajó Z hajtással úszásban töffögve követel 8kW körűl 8kmh-val, ami rengeteg ahhoz képest hogy belógatok egy 3kW flipsky motorkát és eltolom ugyanennyivel. Szép téma ez, erre megyünk, de akksival csak úszás /vagy foil/.