Keresés

Részletes keresés

Pilom Creative Commons License 1 órája 0 0 71201

Csak annyi, hogy hiányoznak a nyomvonal GPS adatai kb 3 óra időtartamban, benne a Verőcei szakasszal. Talán kiderül majd, hogy miért.

Előzmény: L_áma (71200)
L_áma Creative Commons License 4 órája 0 0 71200

Verőcéről senki semmit?

 

Takyka! Creative Commons License 5 órája 0 0 71199

Ilyennel már volt kalandom. :-)

 

Most megragasztva működik, nem "szelel". Amíg a keverékképzés nem lesz stabil, ezzel a témával nem foglalkozom tovább.

 

 

T.

Előzmény: L_áma (71197)
Takyka! Creative Commons License 6 órája 0 0 71198

Ma reggel leszedtem a csizmát, természetesen minden úgy van, ahogy lennie kell.

Megjárattam slagról, kevés vízzel, sok vízzel, nagyon kevés vízzel, nem volt különbség.

 

Viszont a karbi megint baszakodott. Tegnap este andalogtunk vagy fél órát, minden jó volt. Ma, miután összeraktam, elindultunk. Kis siklás után visszavettem alapjáratra, besokallt, leállt. Nagy nehezen elindult***, mentünk egy karikát, utána lett alapjárat.

 

***Ezen a puruttya ultraflexes gázkaron nem lehet üresben gázt adni. Ilyenkor komoly szívás!

 

L_áma Creative Commons License 6 órája 0 0 71197
Előzmény: Takyka! (71196)
Takyka! Creative Commons License 7 órája 0 0 71196

Köszönöm.

 

Lehet az lesz, bár utána még síkoltatni is kell.

Amerikában Béci talált nekem 32ezerért szállítással. Mire ideérne, 50 alatt nem állna meg. :-(

 

T.

Előzmény: süger (71194)
süger Creative Commons License 7 órája 0 0 71195

Takyka neked írtam.:))

Előzmény: süger (71194)
süger Creative Commons License 7 órája 0 0 71194

Ezek a motorok még dúralu öntésűek. Talán adni kéne egy esélyt  AWI védőgázas hegesztőnek. Ha nem spiáter meg tudja hegeszteni..)))

Takyka! Creative Commons License 11 órája 0 0 71193

A gyűrűk alatt (bal oldalt) elég fekete a dugattyú palástja. Azt mutatja, hogy a gyűrűk mellett lejut valamennyi égésetmék. Ezt hívjuk lefújásnak.

Kopott, vagy beszorult gyűrűre utal.

 

T.

Előzmény: Béci 72 (71188)
Takyka! Creative Commons License 11 órája 0 0 71192

Nem gondolnám. Legalábbis nem ott. Azok ott a levételkor sérült tömítések.

 

Még sosem volt levéve a kipufogófedél, úgy rá volt gyógyulva, le kellett feszegetni. Pont azért törött le a kis darab, mert levételkor kicsit meggörbült és kézben, fogóval próbáltam "egyengetni". (Itt elég táboriak a körülmények, precíziós szerszámok nincsenek)

 

T.

Előzmény: Sanyii1 (71189)
Béci 72 Creative Commons License 18 órája 0 0 71191

Köszi!

Előzmény: 409 (71190)
409 Creative Commons License 19 órája 0 0 71190

"A "hónolás" az a sok párhuzamos vonal?"

 

Nem. Legalábbis ha a képről beszélsz. Az a dugattyú fejrésze a gyűrűkkel. A hónolás akkor látszik, ha a dugattyú lejjebb van a kipunyílásnál és látod a szemközti hengerfalat. A hengerfalon lévő sok-sok X alakú "csiszolás" nyom a hónolás.

Előzmény: Béci 72 (71188)
Sanyii1 Creative Commons License 19 órája 0 0 71189

Nem pufogott bele a víztérbe?

Előzmény: Takyka! (71187)
Béci 72 Creative Commons License 19 órája 0 0 71188

"van némi lefújásnak nyoma"

Ez mit jelent?

A "hónolás" az a sok párhuzamos vonal?

Előzmény: Takyka! (71187)
Takyka! Creative Commons License 21 órája 0 0 71187

Evinrude...

 

Ott tartottunk, hogy alapjáraton füstöl/gőzöl a mottore, illetve a múltkor túlmelegedés miatt  tiltott. Az egyik elméletem szerint nem sikerült kipucolni ecettel a vízjáratokat, azért gőzöl. Ma lekaptam a kipufogó fedelet, hogy jobban megismerjem a vízköpenyben uralkodó helyzet.

A csavarokat óvatosan próbáltam kivenni, nehogy valamelyik beszakadjon. Ha egy alsó tett volna így, lehetett volna kivenni a blokkot...

Érdekes módon egy csavar kivételével az összes könnyedén kijött. Azzal az eggyel jócskán kellett türelemjátékot játszani, de végül engedett a gyengéd erőszagnak.

A fedelet levéve ez a látvány fogadott:

Elsőre azt mondtam, húha! Aztán, jobban megnézve, ez csak a tömítés felületére kiült "vízkő". A fedél belülről szmötyis, de egyáltalán nem vészes.

 

A kipufogócsatorna fedélen van 1-2mm korom, de semmi olyasmi, ami miatt szét kellett volna szedni.

A motor vízjáratai:

 

Itt semmi hiba nem volt, gyakorlatilag tök felesleges volt leszedni. Sőt, inkább kár volt.

Egyengetés közben sikeresen letörtem azt a kis fület. :-(

Kapni újonan nem lehet, kínaiak sem álltak rá...

Ideiglenesen megragaszttottam, úgy raktam össze, de valahonnét kell szereznem egy újat.

Ezek után a hengerfejet nem piszkálom, feleslegesnek érzem. Holnap leszedem a csizmát, megnézem az impellert, meg a felvezető csövet, hátha látok valamit, miért nem nyom elég vizet.

 

Ha már le volt szedve a kipu fedél, gyorsan ránéztem a dugattyúkra is. Hibátlannak tűnnek. Van némi lefújásnak nyoma, lehet egy garnitúra gyűrű segítene rajta, de ezért biztos, nem fogom szétszedni jobban. A kipufogó nyíláson benézve a szemközti hengerfalakon szépen látszik a hónolás, úgyhogy ez még sokáig jó lehet.

 

T.

 

 

 

 

 

Béci 72 Creative Commons License 24 órája 0 0 71186

A neten keresgélt,és a betinait mutatta.

Lehet,hogy csak balfék volt...🙂

Vagy szivatni volt kedve🙂

Előzmény: dqr79 (71185)
dqr79 Creative Commons License 24 órája 0 0 71185

A kapitánysággal szemben, a híd túloldalán kötötte a haverom 1-2 éve mikor az ő ribjével voltunk szóval fura, hogy azt nem említették. Talán valamelyik rent a boatos tourist officban köthette ha jól emlékszem.

Előzmény: Béci 72 (71183)
csipike01 Creative Commons License 30 órája 0 0 71184

De elmondja. :-)

 

Mezei Zsolt elérhetősége 06202240053. 

Bencéét nem tudom. 

De Zsoltinál is van mindíg, ugyanazon az áron mint Bencénél. 

Előzmény: Béci 72 (71178)
Béci 72 Creative Commons License 1 napja 0 0 71183

Úgy látom,nem maradhat titokban🙂

Csütörtök délután elindultam pár napra Horvátországba.Éjfél után értem le,jó erős szél volt.Tegnap délelőtt a szokásos helyemre,a tisnoi sóderos parkolóba húztam a csónakot,ahol egy nagyon lukacsos,szűk,de használható sólyázó is van.Mivel az idei vízhasználati díjat még nem váltottam ki(matrica),és biztosítást se kötöttem erre a csónakra(mert többen mondták,hogy a horvát olcsóbb,mint a német,és a matrica kiváltásakor ezt is lehet kérni)A pakolóból szépen odagyalogoltam a kapitányságra úgy 9.45 körül,ahol zárt ajtók fogadtak.

Gondoltam megvárom,ezt ismerem.Ahelyett,hogy

visszamegyek a kocsihoz,leakasztom a futót,és keresek másikat kapitànyságot,inkább nézelődtem kicsit a meleg,szélcsendes időben.

Pontosan meg is érkezett az ügyintéző,adom neki a hajólevelet,el is kezdené csinálni,de rákérdez a biztosításra.Hát igen,persze,azt is szeretnék köttetni-mondtam neki.Vissza is adta a hajólevelet,és közölte,hogy náluk nem lehet,jöjjek vissza,ha majd van.Mutatott egyet a gépén Betinában.Visszamentem a kocsihoz,leakasztottam a futót,és elmentem a címre,amit persze nem azonnal találtam meg.Akkor láttam,hogy egy autószerelő műhelyre ki van írva a biztosító neve is.Jött egy hölgy,meg is kötötte a biztosítást,amivel a kezemben,visszamentem Tisnoba.Már be volt zárva a hivatal,így végül Murterben váltottam ki az engedélyt.

Végre hajózhattam kicsit,Zmajan,Kaprije és Zirje után Vis felé indultam,de úgy döntöttem,hogy visszafordulok,elég lesz itt a környéken is nézelődni.

Végül Kaprijén kötöttem ki egy csendesnek hitt öbölben.Az este,még olyan tükörsima volt,mint egy kád víz,hajnali 3-kor viszont a csónak billegésére,és a hullámok hangjára ébredtem.Szél nem volt,de időközben az is megjött.Most még itt ringatózom.Reggel nézegettem a biztosításomat,ami csak horvátul van írva,és úgy néz ki,hogy csak az országon belül érvényes.Megpróbálok találni egy emailcímet,és megkérdezem,hogy lehet-e módosítani.Amúgy 35 euróba került,500 ezer euróig fedez.A német 55 euró,nemzetközi,3 millió a minimum amire lehet kötni.

Előzmény: Takyka! (71182)
Takyka! Creative Commons License 1 napja 0 0 71182

És te megmondod, hogy mivel töltötted az idődet? :-)

 

T.

Előzmény: Béci 72 (71178)
asdsasda Creative Commons License 1 napja 0 0 71181

De igen. Hátramenetben. :) Nyilván a délelőttöt töltenénk kicsit nyugisabb helyen, aztán 1-2 körül kajálnánk valamit. Aztán nyugis tempóban vissza Érdre. Most kivételesen nem 200 km a terv, mint múlt héten :)

Előzmény: lapar (71180)
lapar Creative Commons License 1 napja 0 0 71180

Egy biztos: ha Érdről dél felé mész, nem fogsz Szentendrére jutni :-)

Előzmény: asdsasda (71179)
asdsasda Creative Commons License 1 napja 0 0 71179

Sziasztok!

Holnap megyünk egyet csavarogni a Dunán. Érden dobjuk be a hajót, most a túra inkább kicsit dél fele menne, de ebédeni szeretnénk valahol a víz melett, ahol tisztességesen ki lehet kötni-akár Budapest-Szentendre stb környéke. Tudtok adni pár tippet?

 

Köszi-köszi!

Béci 72 Creative Commons License 1 napja 0 0 71178

Van,de nem mondja meg🙂

Előzmény: 409 (71177)
409 Creative Commons License 2 napja 0 0 71177

Háááát, nem könnyű belőled kihúzni. :)  Van ennek valami elérhetősége is?

Előzmény: csipike01 (71176)
csipike01 Creative Commons License 2 napja 0 0 71176

A Haibo M-150.-nek a gyári potmétere egy gagyi vacak. 

Nekem is kontakthibás lett, össze-vissza szabályozott, aztán meg nem ment.

Kicseréltem egy gyárira, de az sem bírta sokáig, pedíg vigyáztam rá, nem tekertem azonnal nyélgázig, hanem szépen fokozatosan gyorsítottam.

Ez is kh.-s lett.

Mezei Zsoltitól kaptam a tippet, hogy van egy fickó, aki elektronikus szabályozókat gyárt ehhez a típushoz.

Beruháztam, kicseréltem és azóta minden ilyen jellegű gond megszűnt. 

Csak meg kell nézni, milyen a csatlakozója mert két félével gyártották. 

Több embertől is hallottam hasonló problémákról.

 

Mondjuk az a poti ami benne van olyan, hogy bemész a boltba és 50,-Ft.-ért utánad dobnak kettőt, csak vidd. :-)

Ez a gyenge pontja, egyébként jó motor. 

 

 

 

 

Előzmény: 409 (71175)
409 Creative Commons License 2 napja 0 0 71175

"Nem is fog többet tudni sebességben."

 

Egy pillanatig sem gondoltam, hogy ezzel siklani fog.  :DDD

 

 

Mi az a "Bence féle" dolog??

Előzmény: csipike01 (71167)
Takyka! Creative Commons License 2 napja 0 0 71174

Biztos vagyok benne, hogy villany szivattyúval kevesebbre jönne ki a fogyasztás, de nem gondolnám, hogy mérvadó a dolog.

Problémát inkább abban látom, hogy egy benzines motorhoz optimalizált csiga (hajtás) úszó üzemmódban vacak hatásfokú.

 

Balaton 31 vitorlás 5-el megy 1kW bemenő teljesítménnyel. (Haswing Protruar 2hp lassú, nagy propeller)

 

 

T.

 

Előzmény: BMW Power (71173)
BMW Power Creative Commons License 2 napja 0 0 71173

valóban. kérdés energia felhasználásból mi a jobb ha impellerrel szívja a hűtővizet vagy egy kis szivattyúval. Ha már hűteni akar(kell) invertert v motort.
Mondjuk a szöghajtás úgyis zabál már egy darabot. Szerintem ezekben a méretekben a motor és közvetlen prop be a víz alá ami a leghatékonyabb.
Nézem sorra a diy projekteket, és elektromosban az a szép hogy számszerűen látszik mi mennyi, pl egy tonnás hajó Z hajtással úszásban töffögve követel 8kW körűl 8kmh-val, ami rengeteg ahhoz képest hogy belógatok egy 3kW flipsky motorkát és eltolom ugyanennyivel. Szép téma ez, erre megyünk, de akksival csak úszás /vagy foil/.

Előzmény: Takyka! (71172)
Takyka! Creative Commons License 2 napja 0 0 71172

Az impellerre nem lenne szükség és akkor nem kellene, hogy vicces legyen a megvalósítás.

 

T.

Előzmény: BMW Power (71169)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!