Keresés

Részletes keresés

garázsharcos Creative Commons License 24 órája 0 0 174141

Igen, 2 tized mm.

A hézagmérő 2 tizedes lapja éppen csússzon bele.

Előzmény: 4728ITI (174140)
4728ITI Creative Commons License 27 órája 0 0 174140

Elnézést, lehet hogy inkább 2 tized? Erösítsen meg valaki, aki jobban emlékszik.

Köszönöm!

Előzmény: 4728ITI (174139)
4728ITI Creative Commons License 27 órája 0 0 174139

Én 2 század mm-re szoktam beállítani, nem volt vele később sem gond.

Előzmény: p.e.p.s.i (174138)
p.e.p.s.i Creative Commons License 2 napja 0 0 174138

Babettások! Mekkora gyűrűhézagot szoktatok hagyni 207-nél? Köszi!

Deepmer Creative Commons License 6 napja 0 0 174137

Úgy esett a rém eset, hogy szimmering volt a feltételezett bűnös

 

A lánckerék oldalon túlságosan bele ütöttem és én szerintem a hő tágulás miatt beleért a csapágyba. Tettem bele újat és nem ütöttem csak pont a peremig és most bemelegítés után megszűnt a nyikorgó hang.

Előzmény: Deepmer (174136)
Deepmer Creative Commons License 6 napja 0 0 174136

Sziasztok kedves tv néző gyerekek! (mostanában újra nézem az xmotoros videókat :D)

 

Az történt, hogy mentem 15km-t és mikor haza értem, leállítottam, ezt a furcsa nyikorgó hangot hallatta a gép. Amint lehűlt már el is múlt a hang. 

 

https://youtube.com/shorts/G8MEJOaLGTo

 

Újak a csapágyak mind c3-mas porvédő nélkül, mert azt levettem, a főtengely szimmeringen kívül a többi szintén új.

Olaj van benne, még több is mint kéne. 

 

Elsőre nincs kedvem szétszedni a blokkot, így hát megkérdezem az internet népét, mi is lehet ez a jelenség?

Előre is köszönöm

Szép napot mindenkinek

subaaa Creative Commons License 6 napja 0 0 174135

Gyárilag is C3 van ott. Sőt, a 207-esen mindenhol, tehát a hajtóműben is. (A 210est nem ismerem).

A külső gyűrűn van jelölve, de ha megforog a külső gyűrű akkor le tud kopni a jelolés.

Előzmény: aronkiss (174129)
subaaa Creative Commons License 6 napja 0 0 174134

Ilyen ez a Brisk, ha kifogsz egy jó példányt, akkor a világból is kimész vele. Csak nagyon sok a selejt, 10ből 3-4 példánnyal meg lerohadtál volna a huszadik bokornál. Ha pl. a pultos a mellette levő másik N14C-t veszi le a polcról....

Nekem is van N17C amivel 10 hónapon keresztül dolgozni jártam, aztán Ceglédről átvittem Tápiógyörgyére a mocit, onnan pedig később a saját lábán felhoztam Pestre (kb 70 km egyhuzamban leállítás nélkül). Ezen felsorolt időszak alatt még ellenőrzés céljából sem lett kivéve a gyertya. Egyetlen egy gyújtáskimaradás sem volt, tökéletes az egész, gondolkodtam hogy azt tegyem-e vissza vagy a Densot. Inkább a Denso lett, tegnap mentem vele 20kmt egyhuzamban, az a gyertya is jó.

Előzmény: moyos (174133)
moyos Creative Commons License 2024.05.22 0 0 174133

Tisztelt Nagyérdemű!

Minden előzetes dologtól függetlenül szeretnék egy tapasztalatot megosztani:

A történet április végén kezdődik, amikor is némi alkatrészeket rendeltem a futármotoros boltból. Személyesen vettem át, és ha már ott voltam, vettem tartalékos 6V izzókat a motorpark tagokhoz, illetve kértem egy gyertyát babettához. Az eladó elémpakolt egy brisk N14C-t. Azt mondta, ezt tudja ajánlani. Amikor vettem egy mély lélegzetet, hozzátette: "ha elfogadja".

Gondoltam egy merészet, és elhoztam. Annyian köpködik, egy esélyt adok a típusnak. Olyannyira merészet gondoltam, hogy bepakoltam a rallys alkatrészcsomagba. Aztán eljött május 18, hajnalban indultam itthonról a rajthoz.

 

Hogy ne legyen túl hosszúra eresztve:

Az összerakása óta üzemelő (2023 március) champion gyerta elslusszantotta magát a 3-4. ellenőrző pontok között. Volt nálam csere ngk, champion és a brisk. Itt adtam esélyt a brisknek. Nem állítgattam a hézagot, betekertem.

Ebbe a járgányba: http://moyos.freeweb.hu/207/ep/bejaratas.jpg

 

Végigcsináltam vele a rallyt, és másnap visszajöttem vele Martonvásárra a Sziksóstói kempingből.

Semmi baj nincs vele még most se.

 

aronkiss Creative Commons License 2024.05.20 0 0 174132

valami guide van arról hogy meddig és hova kell pontosan rakni a csapágyakat?

 

Előzmény: Csufi15 (174130)
LacoP21 Creative Commons License 2024.05.20 0 0 174131

https://simson-keletimotor-alkatreszek.hu/babetta-210-csapagy-6203-c3-koyo-fotengelyhez-6242

 

A "C" jelölés a csapágyon, a gyári hézagra utal. Ha nincs jelölve, az a normál hézag.

C3-C4-C5 egyre nagyobb hézagú csapágyak.

C2-C1 egyre szűkebb hézagú csapágyak.

A kétütemű motor főtengely csapágya halmozottan hátrányos körülmények között üzemel:

-Magas fordulat

-Magas hőmérséklet

-Keverék kenés

Ezért ide kell a növelt hézagú csapágy.

 

Régebben láttam egy gyári MZ szerelési útmutatóban, hogy a gyár C4-es csapágyat írt elő a főtengelyre.

Előzmény: aronkiss (174129)
Csufi15 Creative Commons License 2024.05.20 0 0 174130

https://www.lodixtrade.hu/Leirasok-csapagyjelolesek

 

C3  Radiális hézag a normálnál nagyobb

 

Több radiális főtengelymozgást engedélyez anélkül, hogy a külső csapágyházat megforgatná.

Előzmény: aronkiss (174129)
aronkiss Creative Commons License 2024.05.20 0 0 174129

miért kell a főtengelyre c3 csapágy ha gyárilag A van ott?

 

Előzmény: LacoP21 (174122)
aronkiss Creative Commons License 2024.05.20 0 0 174128

egyik főtengely csapágy tuti megforgott sima fényes az aluminium

aronkiss Creative Commons License 2024.05.19 0 0 174127

persze az van a főtengelyen a videón azért van a főtengelyen

 

Előzmény: LacoP21 (174126)
LacoP21 Creative Commons License 2024.05.19 0 0 174126

Nem gáz, de! Ez esetben meg kell az alumínium blokkfélben vizsgálni a csapágyfészket. Mert ha nincs látható nyoma annak, hogy a csapágy megfordult a helyén, akkor csak az a helyzet, hogy a tengelyen szorosabb  a csapágy illesztése, mint a blokkban. 

A jó hír, hogy a tengelyen tuti a csapágy felfekvése.

Egyébként a kihúzott csapágy látható a videón? Mert ha igen, nincs okunk feltételezni, hogy megszorult, legalábbis gyári installáció esetén.

Előzmény: aronkiss (174125)
aronkiss Creative Commons License 2024.05.19 0 0 174125

ha kihuzta a fészekből amikor kiszedtem a főtengelyt az gáz vagy nem gáz?

 

Előzmény: LacoP21 (174124)
LacoP21 Creative Commons License 2024.05.19 0 0 174124

Leegyszerűsítve a Babettára: ha pl. megszorul a csapágy, akkor két helyen tud kárt tenni. 

1. Megfordul benne a tengely. Ilyenkor a csapágy belső gyűrűjében a tengely mintegy siklócsapágyban forog. Van kenőanyag a rendszerben, ezért nem maródik/rág össze a két felület. Csakhogy a tengelyre közepesen szoros illesztéssel tervezett pozíció, átmegy laza illesztésbe, magyarul lóg a tengelyen a csapágy. Többnyire a tengely "fogy el", és emiatt az új csapágy is lötyög rajt.

2. Marad a csapágy a tengelyen stabil pozícióban, és a megszorult csapágy a fészekben megforog. Az meg ugye alumínium, így hamar helyet csinál magának a csapágy. Az ilyen blokk javítása a Babetta esetén nem releváns dolog.

A kérdésedre válaszolva, a mérést akár egy digitális tolómérővel is el lehet végezni a tengely esetében. Ha a blokkban az alu csapágyfészek annyira kinyalódott/kiverődött, hogy a csapágyat az ajtóból a helyére lehet hajítani, azt már fölösleges méregetni :)

Előzmény: aronkiss (174123)
aronkiss Creative Commons License 2024.05.19 0 0 174123

hogy mérem a csapágy által okozott kárt ? 

 

Előzmény: LacoP21 (174122)
LacoP21 Creative Commons License 2024.05.19 0 0 174122

Szia!

 

Egy futott/ használt csapágyról egy dolgot lehet 100%-os biztonsággal megállapítani:

- azt, hogy sz@r, kuka, tönkrement. MERT: széthullott a kosár, összetört, kihullottak a görgők, lilára égett, pittinges (szakmai zsargon: felpattogott a felület) a gördülő felület, vagy a golyók felszíne, stb.  Vagy megszorult, és elnyalta a tengelyt, vagy kiverődött a fészek.

Ez mind olyan ami látható, egyértelmű, mérhető.

Egy új csapágyról, -amit a gyári csomagolásból veszünk ki,- feltehetjük, hogy hibátlan, ugyebár.

 

Tehát: ha biztosra szeretnék menni, kicserélném újra az összes csapágyat. 

Mivel a videódon nincsenek egyértelmű, látható csapágyhibák nem lehet egzakt választ adni arra, melyik csapágy jó, vagy rossz. 

 

És még egy jó tanács: a főtengelyre mindenképp C3 hézagú csapágyat tegyél. A csapágyboltban tudni fogják mit jelent. Valamint, ha porvédős csapágyat kapsz, el kell távolítani a porvédőket feltétlenül, és lehetőleg a gyári zsírtöltetet kimosni belőle.

Előzmény: aronkiss (174121)
aronkiss Creative Commons License 2024.05.19 0 0 174121

https://imgur.com/a/tteEMQm


csapágy hangok nem tudom melyik a szar

Deepmer Creative Commons License 2024.05.16 0 0 174120

Képet most nem csináltam de úgy tűnik megyeget a dolog. 

Azzal hogy nagyobb felfekvési felületet hegesztettem jónak tűnik. 

 

Mentem vele 5 km-t az alatt nem volt semmi probléma. Majd miután megálltam idézőjelesen lecserélni a fogaskereket "szinte" nagyon könnyen le tudtam venni a bicikli váltó agyat. Azért szinte mert csavarkulccsal rá kellett koppintani egyet és utána simán kézzel levettem.

 

A nagy teszt ha nem lesz rossz idő június 2. Akkor próbálkozom meg a fertőrákosi 55 kilométeres túrával. 

 

És nagy merész álom ha az alatt nem lesz semmi probléma még talán a balaton kerülő túrára is jelentkezek.

Előzmény: garázsharcos (174119)
garázsharcos Creative Commons License 2024.05.16 0 0 174119

 

Így néz ki a lánckerék használat után.

Bizony van szép nyomaték, megviseli a kapcsolókörmöt.

A 210-en még talán kevésbé, mert a primer áttétel kisebb.

A 207- nél a főtengelyről levett nyomaték 5,2 szer nagyobb, az áttétel arányában.

Hogy bírja tartósan, jó anyagok, jó keresztmetszetet kellenek, máskülönben nyúlik, kopik, törik, szakad az anyag.

Előzmény: Deepmer (174118)
Deepmer Creative Commons License 2024.05.15 0 0 174118

Hát egy kicsit elhúzódott viszont itt az első teszt eredménye. Természetesen ami áramolhatott az el is romlott. Konkrétabban a bicikli váltó agy a kör alakúra nyirodott. Jó nagy erők játszanak itt úgy érzem 

Úgyhogy hegesztettem bele két lapot hogy nagyobb felületen feküdjön fel a tengelyre. A tetejére pedig hegesztettem egy alátétet mivel nem tudtam megszorítani a belső hegesztés miatt.

Közben a csiszoló akkumulátor lemerült szóval a csiszolás majd holnap lesz.

Amúgy a terv tökéletesen bevált könnyen cserélhető a fogaskerék a tizenegy fogassal tökéletesen felment a dombra. A bicikli váltó elvesztése járulékos veszteség sajnos. 

Holnap újra tesztelés javítgatás.

garázsharcos Creative Commons License 2024.05.14 0 0 174117

Várjuk a tesztet.

Kerékpár átváltó megszűnt ugyan, de anélkül el lehet lenni.

Az első gondolatom annó az volt, hogy ha már nem kell az üreges tengely, akkor be kell tölteni anyaggal, masszívabb lesz.

De mivel nem akarok ilyet csinálni, nem is írtam meg.

Előzmény: Deepmer (174116)
Deepmer Creative Commons License 2024.05.13 0 0 174116

Sziasztok

Végre itt van az agymenésem eredménye 

Elkészült a 207 es tengely amire rámegy a 210 es lánckerék

Holnap össze szerelés és tesztelés 

Csufi15 Creative Commons License 2024.05.09 0 0 174115
Előzmény: aronkiss (174114)
aronkiss Creative Commons License 2024.05.08 0 0 174114

alkatrészt honnnan érdemes rendelni?

 

Előzmény: Csufi15 (174113)
Csufi15 Creative Commons License 2024.05.08 0 0 174113

A babettán minden lehet  :))), akár egy kicsit lötyöghet is a kerék. Nekem is mindegyik keréknek (3 babetta) van egy kis lötyögése 1/2-2mm. Egy minimális kell is, mert különben ha nincs jól kihézagolva, akkor megszorul, ha megtéped az anyát. Attól függ hol méred, a felnin miindig nagyobb lotyogás mérhető mint az agynál.

Előzmény: aronkiss (174111)
Csufi15 Creative Commons License 2024.05.08 0 0 174112

Három okból lóghat

1. a csapágy lóg a csapágyházban(kerékagyban)

2. a csapágy kopott (a két csapágyfél kötött a golyók elkoptak)

3. a tengely kopott, emiatt a csapágy belső fele nem fekszik fel szorosan a tengelyre

4. :)) hiányzik valami távtartó és emiatt lötyög.

Előzmény: aronkiss (174111)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!