Keresés

Részletes keresés

Adatlap
Nick: Airbus A380-800
Email: nem publikus
Weboldal: http://www.airbus.com/en/
Bemutatkozás: " Airbus A-380-900 a világ legnagyobb utasszállító repülőgépe Az Airbus industrie a kilencvenes évek elején kezdte meg a több. mint 500 személyes utasszállító repülőgép tervezését, azzal a nem titkolt céllal, hogy a Boeing 747 jumbo konkurensének, majd később pedig örökösének szánják. A kétszintes repülőgép tervezési munkáki 1994 juniusában kezdődtek el A-3XXnéven. A repülőgép szerkezeti kialakításnál az Airbus mérnökei figyelembe vették a jelenleg üzemelő repülőterek paramétereit. Az akkori tervek szerint egy-egy repülőtéren csak minimális változtatást kellett volna tenni, hogy fogadhassák az új Airbust. Az akkori tervek nem voltak tökéletesek, ma a legnagyobb problémát az okozza az értékesítésnél, hogy jelentősen át kell alakítani egy-egy fogadó repülőtér kiszolgáló egységeit, kifutópálya, guruló utak, utas terminál, hogy az Airbus A-380 landolhasson. Ezeket a változtatásokat is beleszámítva a közvetlen működési költsége a gépnek egy utasra számítva 15-20%-kal kevesebb, mint a 747-400-nak. A fedélzeten 49%-kal nőtt meg az ablak melletti férőhelyek száma valamint szélesebb ülésekkel, kényelmesebb folyosókkal növelték a repülő komfortosságát. A repülőgép műszaki paramétereit is a modern kor követelményeinek megfelelően alakították ki. Növelték a hatósugarat, a szállítható üzemanyag nagyságát és csökkentették a zaj és szennyező anyagok kibocsátásának mértékét A repülőgép pilótafülkéjében kétfős személyzet tartózkodik, munkájukat kinyitható kezelőszervek könnyítik meg. A modern GLARE kompozit anyagból készült A380-at négy darab Rolls-Royce Trent 900 vagy Engine Allience GP7200 típusú hajtómű emeli magasba. A tervezés középső szakaszában megváltoztatták a projekt nevét. Az A3xx-ből ekkor lett A380. A keresztelő 200 december 19-én volt, abból az alkalomból, hogy ekkor irták alá az 50-ik repülőgép megrendeléséről szoló szándéknyilatkozatot. 2001 elején elkészült az alap modell végleges kialakításának terve majd megkezdődött a prototípus elemeinek gyártása. 2002-ben már több mint hatezer ember dolgozott az óriás gépen. A gyártás több helyszínen folyt, így nagy kihívást jelentett az elkészült óriás elemek elszállítása az összeszerelő csarnokban. Volt olyan elem amely közúton, volt amelyik hajón érte el célját. A végső összeszerelés után 2005. január 18-án lebbent fel a fátyol az Airbus új repülőgépéről az A380-ról. A tervek szerint több verziót is készítenek az A380-ból. Az alap modell az 555 férőhelyes A380-800. A típus teherszállító változata lesz az A380-800F, amely közel 150 tonna rakományt tud elszállítani. A tervek szerint 2008-ban áll szolgálatba a FedEx flottájában. Az Airbus még két verziót tervez, az egyik az A380-700, amelyben 480 férőhely, a másik az A380-900, amelyben 656 férőhely lesz. "
Státusz:
Nyitott topikok
Topikgazda:

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!