Segítséget szeretnék kérni olyanoktól, aki műtermi portréfotózásban profik. Milyen legyen egy stúdió? Milyen hátteret ajánlanátok? Hogy lehet profi módon, gyorsan cserélni a háttereket? Milyen világítás kellene? Nagyon megköszönném, ha konkrétan ajánlanátok komplett felszerelést. Ha valakinek van kedve, tudása írni olyan dolgokról amire figyelni kell, tapasztalatból..azért hálás lennék.Azt gondolom nem kell mondanom, hogy praktikus, olcsó megoldásokkal segítsetek.Nagyon ksözi
Még május 19-ig látható a Novák és Novák Galériában (Budapest, VII. Madách Imre út 3.) -72 óra Párizsban- c. kamarakiállítás, Danis Barna fotográfus munkáiból. Nekem nagyon tetszett, ajánlom mindenkinek szeretettel.
Legközelebb (talán jövőre) szólok, csak kérdés, megint lesz-e egy ilyen előadó. Bár Eifert eddig még mindig volt, amikor mentem, márpedig miatta is érdemes ellátogatni. Most is nagyon jó "digiporámákat" mutatott. A könyve pedig tényleg nagyon jó. :)
Viszont Fülest űberelni nem 1xű feladat. (ráadásul 38 év után is simán megismert, pedig nem dolgozunk sokat együtt. és azért akkor még nem voltam ilyen Mikulás-fazon :D )
Most voltam a BKIK szakmai napján, ahol -több, számomra kevésbé érdekes technikai jellegű- előadás mellett Eifert János és Tóth (Füles) József nagyon élvezetes előadásait, vetítésüket élvezhettük végig.
Eifert János kanadai élményeit, képeit osztotta meg velük, Füles pedig rendkívül szórakoztató előadásában a nemsokára megjelenő új könyve "Műemlék hidak" képanyagát, valamint néhány ötlete köré készített sziporkáit csodálhattuk meg.
Beszélt a technikáról is, neveztesen őt "fényképezés közben legjobban a fényképezőgép zavar"-ja :)))
Nagy élmény volt.
(Ráadásként Jánostól kaptam egy dedikált példányt az "Aktfotográfia" c. -rendkívül szinvonalas- könyvéből. ) :D
bár én nem pontosan erre gondoltam, hanem inkább arra, hogy a képi világban történő gondolkodás - különösen akkor, ha nem "tudatosan", hanem inkább intuitív módon, az érzéseink alapján történik -, valójában egy másik dimenzió. Gyakorlatilag nem mondható el szavakkal.
Vagy egy külön tehetség, adottság kell ahhoz, hogy valaki meg is tudja fogalmazni, hogy mit csinál a képalkotás során...
"Szerinted meg is tudnád fogalmazni egy-egy jó képpel kapcsolatban, hogy miben, hogyan vitt előre"
Legtöbbször csak belül érzem, de pld nagyon szeretem az olyan képeket, amik nekem még nem jutottak az eszembe, pedig nap-mint nap találkozok az ilyen helyzettel. Ekkor érzem azt, hogy nem kell állandóan "sablon" szerint gondolkozni. Persze azért óriási szerencse is kell a kiemelkedő képekhez, hogy pont akkor, pont ott, és kemény tudatosság is szvsz. Ha pld esküvői fotográfiáról beszélünk, akkor az utóbbi időben jöttem rá, mennyire fontos a párral a lehetőség szerinti legbarátibb viszony kialakítása. Sajnos én is csak az út elején járok érzésem szerint, iszonyat a tanulni valóm, de állok elébe:)
Joe Buissink Ő az isten, egy igazi művész, nálam az Etalon!!!
Jeff Ascough Istenáldotta zseni. Leica-s időszakban készült képeit szeretem a legjobban. Made in Canon in England.
Kelly Moore A ma élő legnagyobb női esküvői fotográfus véleményem szerint. Felrúgott minden szabályt, ami ezzel a témával kapcsolatos. Ez a stílus áll hozzám a legközelebb.