Keresés

Részletes keresés

Ugly Kid Joe Creative Commons License 30 perce 0 0 486296
Előzmény: HBweb hu (486146)
bzmot281 Creative Commons License 1,5 órája 0 0 486295

Én csak a 20-ast használom rendszeresen, de az biztos, hogy arra is ráférne már a felújítás. Egy lassújelgyújtemény lett az is, sajnos nagyon bezuhant a menetrendszerűsége. 

Előzmény: f_k (486294)
f_k Creative Commons License 1,5 órája 0 0 486294

https://mfor.hu/cikkek/makro/lazar-janos-szazmilliardokra-rugo-hitelt-vesz-fel.html

 

2024. JÚNIUS 11. 06:36Lázár János százmilliárdokra rúgó hitelt vesz felmfor.hu

 

"Legfeljebb 1 milliárd euró hitelt venne fel a MÁV az Európai Beruházási Banktól vasútfelújításra.

 

Legfeljebb 1 milliárd eurónyi (393 milliárd forint) hitel felvételére hatalmazza fel Lázár János építési és közlekedési minisztert a kormányzat Nagy Márton nemzetgazdasági és Varga Mihály pénzügyminiszter bevonásával – derül ki a hétfő este megjelent Magyar Közlönyből. A hitelt a MÁV útján vennék fel, futamideje 30-35 év lehet 3-5 év törlesztési moratóriummal.

 

Az Európai Beruházási Banktól felvenni szándékozott hitelt – mely a teljes, 782 milliárd forintos becsült beruházási összegnek nagyságrendileg a fele – vasútfelújításokra fordítanák, nevezetesen:

 

 Hatvan és Füzesabony közti 95 kilométeres,

a Székesfehérvár és Lepsény közti 30 kilométeres,

a Székesfehérvár és Boba közti 100 kilométeres,

a Győrszentiván és az osztrák határ közti 108 kilométeres,

a Kiskunfélegyháza és Szeged közti 60 kilométeres,

a Pusztaszabolcs és Pécs közti 175 kilométeres,

a Nyugati pályaudvar és Szolnok közti több szakasz felújítására, valamint

a Székesfehérvár és Porpác közti szakasz távközlési, erősárami és biztosítóberendezési alépítményeinek korszerűsítésére.

A beruházások önerejét a központi költségvetés beruházásösztönzési célelőirányzatából, célzott költségvetési támogatásból, illetve európai uniós forrásból fedeznék."

1047 005-2 Creative Commons License 1,5 órája 0 0 486293

Ehhez képest az eladási oldalon lévő képek szerint min. hiányoznak róluk a rádiók,kijelzők.

Előzmény: Panzerbear (486283)
1047 005-2 Creative Commons License 2 órája 0 2 486292

Nincs korlátozva a gép,1 gyenge SW ennyit bír.

Előzmény: GaGe (486277)
1047 005-2 Creative Commons License 2 órája 0 2 486291

A járműengedélyezés nem a mellékvonalakra szól,ilyen alapon a 100-120 km/h sebességre képesség is felesleges,meg a magyar VB is.

 

 

Nem is erről szól a történet.

Előzmény: Gordon Zsigmond (486272)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2 órája 0 0 486290

Hát igen, arról ne is beszéljünk hogy az angolok fedélzet által számított oldási sebességet szeretnek alkalmazni.

Ha a fedélzet megkapja a danger point vagy overlap távolságát, ki tudja számolni magának hogy mi a biztonságos oldási sebesség (ami akár nulla is lehet).

Előzmény: oldmumus_v.2 (486287)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2 órája 0 1 486289

Szerintem meg nem.

Pont hogy a sebességjelzési rendszerben van eltérés a jelzők által adott jelzésképek és az ETCS által feladott sebességprofil tekintetében.

Pl. Az ETCS a váltóra fékeztet, míg a jelző által feladott sebességkorlátozás a jelzőtől érvényes. A rövid fékutak miatti sebességek sem kerülnek feladásra, ETCS-sel mehetsz ahogy a fékgörbe engedi.

 

Irányjelzési rendszerben elsősorban azért mondják meg hogy hová mész, hogy aztán te tudjad mennyivel kell majd menni. Továbbá az irányjelzési rendszerben váltóra fékezés az alapelv.

A sebességprofil ismeretét átveszi az ETCS a vezetőtől.

Az meg hogy jelenleg mindenféle approach release és egyéb logika kerül alkalmazásra hogy a vonat megfelelően lelassítson egy lassabb vágányútra, csak egy biztosítóberendezési funkció, ami felengedhető ha a biztber meg tud győződni arról hogy ETCS-sel felszerelt vonat érkezik a jelzőhöz. Márpedig az angoloknál meg tud.

Előzmény: segélyvonókészülék (486282)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2 órája -1 3 486288

Hidd el, megoldják.

Tök bonyi lesz a biztberlogika, de ha van kétirányú kommunikáció az RBC és a biztber között, vagy neadjisten a két entitás valójában egy berendezés, lehet kreatívnak lenni, és mindenféle függőség felengedéseket eszközölni.

Előzmény: nazareth (486276)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2 órája 0 0 486287

Az ETCS fedélzeti berendezés a statikus sebességprofilból és a vonatadatokból egy dinamikus sebességprofilt számol ki.
Ezt egy tizedes egységgel tudja MRSP Profil alapján minden adott járműre egyedileg realizálni. Vannak  még egyéb tényezők mint pl. a megcsúszási út is.

Előzmény: nazareth (486276)
jwkllr Creative Commons License 4 órája 0 0 486286

Tehát ott TMK van.

Előzmény: Panzerbear (486283)
Panzerbear Creative Commons License 4 órája 0 2 486285

Semmi sem bűzlik, ha nem akarják elveszíteni a régiót a következő kiírásos megpályázás során, akkor új járművel kell jelentkezniük a feladatra...

Előzmény: H_CS (486262)
Panzerbear Creative Commons License 4 órája 0 2 486284

Ezer oka lehet. Mint pl villamosítás, nagyobb kapacitásra igény, vagy a következő hálózati pályázás feltétele az új jármű, stb...

Előzmény: r1232 (486260)
Panzerbear Creative Commons License 4 órája 0 2 486283

Mindig , az utolsó pillanatig üzemképesek. A leállításuk, eladásuk előtti napig rendes reguláris forgalomban vannak a német járművek, és olyan állapotban is vannak. Egyszerűen elhatározzák, hogy melyik nagyobb nagyjavítást már nem csinálják meg rajtuk, és addig futnak, amíg ennek el nem jön az ideje. Ilyenkor ezek teljes üzemkész állapotban vannak, a karbantartások ciklikusak, nem akkor kerül rájuk sor amikor széthullottak vagy megálltak.

Előzmény: 1047 005-2 (486259)
segélyvonókészülék Creative Commons License 4 órája -1 1 486282

Vagy szimplán sebességeket adnak fel, és így az ETCS köszönő viszonyban sem lesz a pályamenti jelzők logikájával és jelzésrendszerével? 

 

Kábé igen.

Előzmény: nazareth (486276)
GaGe Creative Commons License 5 órája 0 3 486281

A menetengedély azt mondja meg, meddig

mehetsz, és milyen sebességgel. Magyarán semmi köze a pályamenti jelzőkhöz. Vannak olyan helyek, ahol ha a jelző mellet elhaladást engedélyez az etcs, akkor sötétre kapcsolják a jelzők.

Előzmény: nazareth (486276)
juxx Creative Commons License 5 órája 0 0 486280

Csak annyira, mint a jelzéskép maga :) vicces dolog a check down... 

Előzmény: nazareth (486276)
r1232 Creative Commons License 5 órája 0 0 486279

A Vmax=0 km/h-nál mindenképpen jobb..

Előzmény: GaGe (486277)
r1232 Creative Commons License 5 órája 0 1 486278

Az ETCS mindig az aktuálisan alkalmazható sebeséget adja fel, az a lényege..

Előzmény: nazareth (486276)
GaGe Creative Commons License 5 órája -1 2 486277

IC 706, 431 193, Vmax=80 km/óra.

No comment.

nazareth Creative Commons License 5 órája -1 1 486276

Nagyon vicces lehet az angol irányjelzéses förmedvényhez ETCS-t hozzáhegeszteni. És akkor fel fogja tudni adni a gőzösre, hogy "Következő jelző <<Megállj>>, de csak 12 másodpercig, utána átvált <<Szabad a bejárat nagyon balra>> jelzésre" :)

 

Tényleg, hogyan oldják meg az előjelzések hiányában elterjedten alkalmazott késleltetett jelzőkezelések feladását? Vagy szimplán sebességeket adnak fel, és így az ETCS köszönő viszonyban sem lesz a pályamenti jelzők logikájával és jelzésrendszerével? 

Előzmény: oldmumus_v.2 (486253)
r1232 Creative Commons License 5 órája 0 2 486275

Itt a kérdés alapvetően az, hogy a tulajdonos (a magyar állam) biztosítja vagy sem az üzemeltetéshez szükséges forrásokat. Nagyon régóta nem.

Előzmény: r1232 (486274)
r1232 Creative Commons License 5 órája 0 2 486274

Egyik sem javítható egyszerűbben vagy nehezebben. Ha van alkatrész akkor minden jármű ugyanúgy javítható. A Bézéhez, Csörgőhöz ugyanúgy nincs vagy épp van alkatrész, mint a Desirohoz/Uzsgyihoz.

Előzmény: Gordon Zsigmond (486273)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 5 órája 0 0 486273

Érdekes... a Desiro/Uzsgyi körül mindig a problémázás megy, "nincs alkatrész, nehezen javítható..."

...a Bz/Csörgő meg "egyszerűen javítható, minden van hozzájuk", pedig gépészetileg-vezérlésileg azokban is van bőven elektronika...

Előzmény: r1232 (486271)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 5 órája 0 0 486272

Te írtad, hogy mivel új típus lenne mindegyik, az engedélyezéshez magyar vonatbefolyásoló és ETCS kellene.

 

Nos, egyelőre a magyar mellékvonalakon nem a ETCS hiánya a legnagyobb gond.

Előzmény: 1047 005-2 (486264)
r1232 Creative Commons License 5 órája 0 0 486271

Pont ezen fejlesztések okán..

Előzmény: Gordon Zsigmond (486270)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 5 órája 0 0 486270

Ehhez képest a Bz mellett mindig érv a "könnyű javíthatóság".

Előzmény: r1232 (486268)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 6 órája 0 0 486269

Az tényleg jó lenne, de akkor meg ott tartunk, hogy felszabadul néhány Bz, amik helyett már jó lenne valami korszerűbbet járatni...

Előzmény: Fizolti (486267)
r1232 Creative Commons License 6 órája 0 4 486268

Ez úgy ahogy van marhaság. A Desiro motoronként kb. ugyanannyit eszik, mint a Bézé és az elektronika miatt (motor+hajtómű vezérlés) nem sokra mész  az említett szerszámokkal, pont ugyanarra használhatók, mint a Desiron.

Előzmény: Gordon Zsigmond (486261)
Fizolti Creative Commons License 6 órája 0 1 486267

Klímás alacsonypadlós az a májusi állás szerint 11 tartósan álló Desiro is, ami helyett Bz jár, az egy remek kezdés lenne, ha azokat megcsinálnák. 

 


Más vasutak is vettek használt járműveket, többé-kevésbé boldogulnak is velük. 

 

Nyilván itt sokféle hozzáállás van. Valahol volt felújítás, használt jármű és teljesen új gyártású is. Máshol veszik ami van, hajtják amíg megy, és félredobják, amint költeni kéne rá. 

Előzmény: Gordon Zsigmond (486265)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!