az igaz Isten szentjeinek,akik tudnak uralkodni vágyaikon
Tehát oroszrulettezzenek a jámbor hívek s tegyék ki magukat kísértésnek, nézegetvén a bort, mily' veres színt játszik, mely könnyen alácsuszamlik s végül mint a kélgyó, megmar...?
Ezt az oinos-t ne nézzük (kévánjuk), hanem adjuk énkább a veszendőnek, vagy az egy másik oinos...?
Ebben az egy mondatban két csúsztatás található.
Amikor a Példabeszések szerzője ott,ahol azt írta, hogy ne nézd az oinoszt,azt nem írja, hogy add inkább a veszendőnek.
Példabeszések 29Kinek jaj? kinek oh jaj? kinek versengések? kinek panasz? kinek ok nélkül való sebek? kinek szemeknek veressége?30A bornál mulatóknak, akik mennek a jó bor kutatására. nézd a bort, mily veres színt játszik, mint mutatja a pohárban az ő csillogását; könnyen alá csuszamlik,32Végre, mint a kígyó, megmar, és mint a mérges kígyó, megcsíp.33A te szemeid nézik az idegen asszonyt, és a te elméd gondol gonoszságot.
Ez a példabeszédek az gonosz gondolatokkal terhelt alkoholistáknak szól. És nem az igaz Isten szentjeinek,akik tudnak uralkodni vágyaikon, hisz megtermik a szellem gyümölcseit.
Ennek tudatában ajánlotta Pál apostol Timótheusnak,a Szellemtől született testvérének az Úrban, hogy éljen egy kevés borral azaz oinosszal.
1.Tim. 5:23Ne légy tovább vízivó, hanem élj egy kevés borral, gyomrodra és gyakori gyengélkedésedre való tekintetből.
Pál aki jó ismerője volt az Írásoknak azt is tudta, hogy Salamon azoknak ,akik tiszta szívüek voltak
szintén ajánlotta az oinosz fogyasztását:
Prédikátor 9:9No azért egyed vígassággal a te kenyeredet, és igyad jó szívvel a te borodat;mert immár kedvesek Istennek a te cselekedetid!
A démonok asztaláról táplálkozó H.N. Adventistáknak ezt nehéz megérteni, hisz a hitető szellemek
hatalmában csakis az Írásokkal szembefordulva képesek megszólalni.
Egymastól külön létezett akkortájt (és mindig) az Atya és a Fiú.
Az Isten,akit Jézus Atyának nevez és benne lakozott a Fiú Isten volt.
Nem azt állította Jézus, hogy Izrael istenének azaz a Khrisztosz Istennek az Atyja
lakozik benne, hanem azt, hogy az Atya lakozik benne.
Izrael fiai azt az Istent nevezték Atyának, akit láttak és hallottak.
Ő mondta nekik, hogy hívják Őt az örököst, Atyának, mivel örökbe,fiává fogadta Izrael fiait,
hogy rájuk tudja ruházni azt az örökséget, amelyet Ő maga Izrael Istene és Atyja az Atyjától kapott
sors által.
Jeremiás 3:14Térjetek meg, szófogadatlan fiak, azt mondja az Úr, mert én férjetekké lettem néktek, és magamhoz veszlek titeket, egyet egy városból, kettőt egy nemzetségből, és beviszlek titeket Sionba.19Azt mondám ugyanis magamban: Miképpen tegyelek téged a fiak közé, és adjam néked a kivánatos földet, a pogányok seregének drága örökségét? És azt végezém: Hívj engem atyámnak, és ne pártolj el tőlem!
Izrael Istenének Atyja,akit soha senki sem látott és nem is hallott, a születés jogán Atyja Izrael Istenének.
Izrael Istene a Fiú Isten, pedig pedig a fiakká fogadás jogán és az ő rendelkezése alapján
lett Atyja Izrael fiainak.
A két Atya személyét nem szabad összekeverni, mert az tévelygéshez vezet.
Mivel János szerint a Fiú Isten, azaz Izrael Istene és Atyja lett testté, és nem az Atyja,
ezért képtelenség azt elképzelni, hogy az Úr Jézus másra gondolt volna, mint Atyára, amikor azt állította, hogy az Atya benne lakik.
János 14:János 14:10Nem hiszed-é, hogy én az Atyában vagyok, és az Atya én bennem van? A beszédeket, amelyeket én mondok néktek, nem magamtól mondom; hanem az Atya, aki én bennem lakik, ő cselekszi e dolgokat.11Higyjetek nékem, hogy én az Atyában vagyok, és az Atya én bennem van; ha pedig nem, magokért a cselekedetekért higyjetek nékem.
A kijelentés tényét tagadni nem lehet, hisz az egyértelmű,hogy Jézus testében az Atya lakozott.
A kérdés az, hogy kire értette az Úr Jézus, amikor azt állította, hogy az Atya lakozik benne.
Sebki,aki Khrisztoszban van azaz igaz khrisztoszi nem gondolta azt, hogy az az Atya lakozott
az Úr Jézus testében, akit soha senki nem látott és nem is hallott a földön, és akitől az istenek, közöttük Izrael Istene és Atyja is született.Hanem meggyőződéssel vallja, hogy az Úr Jézus testében
Izrael Istene és Atyja lakozott,akit az Atyja Khrisztosszá tette fiai az istenek között,majd beküldte a teremtett világba, mint Anggelszát, akit Mózes az Istenek Istenének is nevez írásaiban.
Mivel nem tömlőben hanem, hanem kővedésrben lett előállítva az oinos
Melyik? Amitől mán megittasodtak...?"
Az az ital,amit görögül Οἶνον- oinosz neveztek és a magyar fordítások bornak fordítanak olyan ital volt,amelytől meg lehetett ittasodni:
János 2:2És Jézus is meghivaték az ő tanítványaival együtt a menyegzőbe.3És elfogyván a bor, a Jézus anyja monda néki: Nincs boruk.7Monda nékik Jézus: Töltsétek meg a vedreket vízzel. És megtölték azokat színig.8És monda nékik: Most merítsetek, és vigyetek a násznagynak. És vittek.9Amint pedig megízlelé a násznagy a borrá lett vizet, és nem tudja vala, honnét van, (de a szolgák tudták, akik a vizet merítik vala), szólítá a násznagy a vőlegényt,10És monda néki: Minden ember a jó bort adja fel először, és mikor megittasodtak, akkor az alábbvalót: te a jó bort ekkorra tartottad.
János 14:10Nem hiszed-é, hogy én az Atyában vagyok, és az Atya én bennem van? A beszédeket, amelyeket én mondok néktek, nem magamtól mondom; hanem az Atya, aki én bennem lakik, ő cselekszi e dolgokat.11Higyjetek nékem, hogy én az Atyában vagyok, és az Atya én bennem van; ha pedig nem, magokért a cselekedetekért higyjetek nékem.
Jézus azt mondta, és jól mondta, képben mondta, hogy Ő az Atyában van, és az Atya Őbenne van.
Jelenti ez azt, hogy Jézus testében az Atya lakott? Nem jelenti.
Mondja-e, Leslie, hogy Jézus testében az Atya lakott? Mondja.
Hülyeség ez? Igen, ez nagy hülyeség.
A kánai lakodalom során (és ez igaz más időpontokra és helyszínekre is) Jézus testébe nem volt belebújva az Atya.
Egymastól külön létezett akkortájt (és mindig) az Atya és a Fiú.
Az viszont elmondható, hogy akkor (és máskor) Jézus Isten volt?
Elmondható is és igaz is.
De olyan, hogy Jézusba belemenjen és abban lakozzon az Atya, nos ilyen nem volt.
AZ ÚR JÉZUS TESTÉBEN LAKOZOTT IZRAEL ISTENE ÉS ATYJA?
A kérdésre a választ maga az Úr Jézus adta meg:
János 14:10Nem hiszed-é, hogy én az Atyában vagyok, és az Atya én bennem van? A beszédeket, amelyeket én mondok néktek, nem magamtól mondom; hanem az Atya, aki én bennem lakik, ő cselekszi e dolgokat.11Higyjetek nékem, hogy én az Atyában vagyok, és az Atya én bennem van; ha pedig nem, magokért a cselekedetekért higyjetek nékem.
Aki ezt kétségbe vonja, az Úr Jézust gyalázza. A démonok hatása alatt van
A kérdés az, hogy a görög szövegben előforduló oinosz,amit a magyar fordítók bornak fordítottak olyan ital volt-e,amelytől meg lehetett ittasodni, vagy nem.
A válasz az, hogy a görög szövegben előforduló oűnosz, amit a magyar fordítók bornak fordítottak olyan ital volt,amelytől meg lehetett ittasodni. Íme, ez a válasz.
Akkor miért tevék az oinos neos-t új tömlőbe? Hogy erős bor legyék belőle? Bírná azt a tömlő...?
Maradjunk a kánai lakodalom és az ott felszolgált oinosznak nevezett ital témájánál.
Mivel nem tömlőben hanem, hanem kővedésrben lett előállítva az oinosz, a tömlöszakadás kérdésével felesleges foglalkozni.
A kérdés az, hogy a görög szövegben előforduló oinosz,amit a magyar fordítók bornak fordítottak olyan ital volt-e,amelytől meg lehetett ittasodni, vagy nem.
Azt állítod, hogy a kánai lakodalomban a Jézus testében lakozó Izrael Istene és Atyja nem
oinoszra, azaz olyan borra változtatta a vizet, amelytől meg lehet ittasodni?
Na, most ez az az oinos, aminek még a nézésétől (kévánásától) is óvja Salámon az ósz-i zsidókat? Vagy az egy másik oinos? Vagy az egy másik Salámon? Vagy nem az ósz-i zsidókat óvja még a nézésétől (kévánásától) is? Erre válaszolj, ne ugrabugrálj máshová...
Tehát részegítőt nemhogy nézni szabad, de megittasodni is szabad tőle? Akkor mi a bajod azzal, hogy a kánai mennyegzőn megittasodtak tőle? Akkor viszont Salámon kétségtelenül a mustra mondja, hogy nem szabad nézni..."
Maradjunk a kánai lakodalomnál. Ne ugrabugrálj máshová.
Azt állítod, hogy a kánai lakodalomban a Jézus testében lakozó Izrael Istene és Atyja nem
oinoszra, azaz olyan borra változtatta a vizet, amelytől meg lehet ittasodni?
János 2:2És Jézus is meghivaték az ő tanítványaival együtt a menyegzőbe.3És elfogyván a bor, a Jézus anyja monda néki: Nincs boruk.7Monda nékik Jézus: Töltsétek meg a vedreket vízzel. És megtölték azokat színig.8És monda nékik: Most merítsetek, és vigyetek a násznagynak. És vittek.9Amint pedig megízlelé a násznagy a borrá lett vizet, és nem tudja vala, honnét van, (de a szolgák tudták, akik a vizet merítik vala), szólítá a násznagy a vőlegényt,10És monda néki: Minden ember a jó bort adja fel először, és mikor megittasodtak, akkor az alábbvalót: te a jó bort ekkorra tartottad.
Ahol Izrael Istene jelen van,ott csakis megtisztult erős bort szabad felszolgálni.
Ilyen bor kerülhetett csak az Úr templomában az Úr asztalára.
Akkor ezért óvá Lemuél bölcs édesanyja szerelmetes fiát a musttól imígyen: Távol legyen a királyoktól, oh Lemuel, távol legyen a királyoktól a mustnak itala; és az uralkodóktól a az édes szirup ital keresése. Adjátok az édes szirup italt az elveszendőnek, és a mustot a keseredett szívűeknek. Igyék, hogy felejtkezzék az ő szegénységéről, és az ő nyavalyájáról ne emlékezzék meg többé...
Ahol Izrael Istene jelen van,ott csakis megtisztult erős bort szabad felszolgálni.
Ahol Izrael Istene jelen van, ott NEM CSAK megtisztult erős bort szabad felszolgálni, hanem kiforratlan mustot, csapolt sört, feketekávét, és tejszínhabos kakaót is.
Ahol Izrael Istene jelen van,ott csakis megtisztult erős bort szabad felszolgálni.
Ilyen bor kerülhetett csak az Úr templomában az Úr asztalára.
Akkor ezért óvá Lemuél bölcs édesanyja szerelmetes fiát a musttól imígyen: Távol legyen a királyoktól, oh Lemuel, távol legyen a királyoktól a mustnak itala; és az uralkodóktól a az édes szirup ital keresése. Adjátok az édes szirup italt az elveszendőnek, és a mustot a keseredett szívűeknek. Igyék, hogy felejtkezzék az ő szegénységéről, és az ő nyavalyájáról ne emlékezzék meg többé...
Különben is ti nemcsak a részegséget tartjátok bűnnek, hanem a borkóstolást is. De azokat is,akik a bort felszolgálják, szállítják, előállítják, palackozzák, értékesítik.
Nóé megittasodása esetében sem ő követte el a bűnt, hanem az egyik fia, aki ezt kihasználta.
Lót megittasodása esetében sem Lót követte el a bűnt, hanem leányai,akik ezt kihasználták.
Tehát részegítőt nemhogy nézni szabad, de megittasodni is szabad tőle? Akkor mi a bajod azzal, hogy a kánai mennyegzőn megittasodtak tőle? Akkor viszont Salámon kétségtelenül a mustra mondja, hogy nem szabad nézni...