Butaság, csak a légszűrőket kerülöd ki, tehát több kosz jut az egyenirányítóba, a motorba, hamarabb lesz zárlatos, körtüzes. A szellőző ventilátor szállítási teljesítménye sem lesz attól több...
Mert a tulajdonos úgy dönt, hogy másik gépben van rá szüksége, vagy tartalék. Vagy pl. a hazai hálózatra (1-es vonal trönk hálóra) nem programozható föl.
(Ahogy eladod az autódat, abból is kiszereled az extra navit, hifit, visszateszed a gyárit...)
Forgalomba nem vehet részt = nem üzemképes. Pl. ott a kerék, ha az eljut a ciklusa végéig, akkor már technikailag sem üzemképes a jármű, ha nem kapja meg a szükséges javításokat.
Igen, csak itt mást nem is kapnak, ezért el sem jutnak a ciklusidejük végéig...
Ez megint ellentmondás.
Ha a németek a ciklusos karbantartások között is javítják a járműveket, akkor ott sem jutnak el a ciklus végéig.
A ciklus közbeni javításokkal pedig itthon is eljut a jármű a ciklus végéig.
1 Sw is korlátozás. De valami nagyon nem volt oké a géppel. Ferihegy +16, Szeged +58. 80 fölé csak Albertirsa után ment először, 100 fölé meg kb sehol.
Áprilisban írtam a Startnak, hogy az Adriára nem lehet belföldi jegyet venni, sőt fel sem hozza sem az app, sem az elvira, sőt az app tiltja a belföldi használatát, miközben a tegnap frissített pdf. megengedi, sőt külön kocsikat jelez Gyékényesig.
Ma a helyzet ugyanez, az app és az elvira nem ismeri ezt a vonatot.
Miközben jó páran használnák belföldön, sokan csak a különleges étkezőkocsi miatt...
Én csak a 20-ast használom rendszeresen, de az biztos, hogy arra is ráférne már a felújítás. Egy lassújelgyújtemény lett az is, sajnos nagyon bezuhant a menetrendszerűsége.
2024. JÚNIUS 11. 06:36Lázár János százmilliárdokra rúgó hitelt vesz felmfor.hu
"Legfeljebb 1 milliárd euró hitelt venne fel a MÁV az Európai Beruházási Banktól vasútfelújításra.
Legfeljebb 1 milliárd eurónyi (393 milliárd forint) hitel felvételére hatalmazza fel Lázár János építési és közlekedési minisztert a kormányzat Nagy Márton nemzetgazdasági és Varga Mihály pénzügyminiszter bevonásával – derül ki a hétfő este megjelent Magyar Közlönyből. A hitelt a MÁV útján vennék fel, futamideje 30-35 év lehet 3-5 év törlesztési moratóriummal.
Az Európai Beruházási Banktól felvenni szándékozott hitelt – mely a teljes, 782 milliárd forintos becsült beruházási összegnek nagyságrendileg a fele – vasútfelújításokra fordítanák, nevezetesen:
Hatvan és Füzesabony közti 95 kilométeres,
a Székesfehérvár és Lepsény közti 30 kilométeres,
a Székesfehérvár és Boba közti 100 kilométeres,
a Győrszentiván és az osztrák határ közti 108 kilométeres,
a Kiskunfélegyháza és Szeged közti 60 kilométeres,
a Pusztaszabolcs és Pécs közti 175 kilométeres,
a Nyugati pályaudvar és Szolnok közti több szakasz felújítására, valamint
a Székesfehérvár és Porpác közti szakasz távközlési, erősárami és biztosítóberendezési alépítményeinek korszerűsítésére.
A beruházások önerejét a központi költségvetés beruházásösztönzési célelőirányzatából, célzott költségvetési támogatásból, illetve európai uniós forrásból fedeznék."
Hát igen, arról ne is beszéljünk hogy az angolok fedélzet által számított oldási sebességet szeretnek alkalmazni.
Ha a fedélzet megkapja a danger point vagy overlap távolságát, ki tudja számolni magának hogy mi a biztonságos oldási sebesség (ami akár nulla is lehet).