gazságok , Varga Béla--i,platóni szempontból történő összegyűjtése , hogy ontológiailag látottabbak legyenek . Egyes igazságok horizontálisan mellérendelőibb , mások alá--fölérendelőibbek .Gondolatainkat kicserélnikívánjuk . cseresorozat.hu és far severö sapirico
Nem a galádság győzedelmeskedik , hanem a Sors . ( Indiai regék és mondák , Móra Ferenc Kiadó , 1963. )
Az igaz valóság sejtelme minden tisztaérzésű ember lelkében él ( Indiai regék és mondák , Móra Ferenc Kiadó , 1963. )
A nagy feladatokra rendelt emberre nagy megpróbáltatásokat mér a sors, de nagy lelket is ad neki , hogy mindent győzedelmesen elviseljen ( Indiai regék és mondák , Móra Ferenc Kiadó , 1963. )
A Világ Atyja puszta akaratából teremtette meg a Mindenséget , s az igaz ember feladata , hogy kis körében is a nagy példát kövesse . ( Indiai regék és mondák , Móra Ferenc Kiadó , 1963. ).
Aki az erényt tehén gyanánt meg akarja fejni , aki vásárra viszi a kötelességet s aki bár teljesíti , bár hit ereje , szív érzése nélkül , az nem ismerte föl az erény s a kötelesség való mivoltát , és minél inkább keresi , annál inkább elveszít jutalmát ( Indiai regék és mondák , Móra Ferenc Kiadó , 1963. )
A gonoszság jónak , s a jótett gonoszságnak tetszik az elvakult gyűlölködő szemében ( Indiai regék és mondák , Móra Ferenc Kiadó , 1963. )
Ott van aMenny számomra , ahol a szeretteim élnek . ( Indiai regék és mondák , Móra Ferenc Kiadó , 1963. )
A megtisztult lélek annál inkább gyönyörködik a mennyei kéjben, ha előbb megismerte a gyötrelmet , amelyben a bűnért kell fizetni ( Indiai regék és mondák , Móra Ferenc Kiadó , 1963. )
Hamvas Béla szerint a magántulajdon nagy probléma , far severö sapirico szerint nem , mert a magántulajdon az egyéniség külső vetülete . Ha elveszi azt egy diktatúra , labilissá válik az egyén , mint amikor a katamarán stabilizáló kis hajórészét levágják .Ha két ember adott , s egy bizonyos tárgy szigorú értelemben A-é , viszont B-nél jobb helyen van , akkor az a jó , ha az a tárgy B-nél lesz . Ez -- mások mellet -- hídképző is . Amennyiben a birtok nem valami szilárd halmazállapotú tárgy , hanem egy idea , a helyzet már jóval izgalmasabb , mert rá többé már nem állanak a matematikából ismert számosság törvényei ( dacára annak , hogy "a számok nem hazudnak" :-) ), mert ezesetben az áll fenn , ha az ember egy ideát átad egy másiknak , akkor az átadó fél szempontjából nézvést az ideáinak a száma nemhogy 1-gyel kevesebb lesz , de többel több : itt már nem lehet többé magán-tulajdonról , privát tulajdonról beszélni , mert kollektívvé vált az az idea , s belépett a platóni zoón politikón szférájába .
A gondolkodás átlátszó önmaga előtt : ha egyszer gondoltam valamit, akkor én azt értem .lehet , hgy olyat mondok , amit nem értek , de nem lehet hogy olyat gondolok , amit nem értek. ( Georg Kühlewind : A tízélű kasza , avagy a gondolkodás 10 baja .
A római portrészobrászatban az ősök arcképeinek -- vagy más szavakkal imágónak -- realitásra való törekvése az Élet lényegének az örökkévalóság szférájába emelését jelenti, és ez akkor is így volna , ha festmény lenne .
A görög ezt másképp gondolta , mert Hellász szobraiban az Isteni jelenik meg az egyéni hátrányára . Emiképp a latin szobor vagy festmény az érzelmek viharát akarta kirobbantani , a görög szobor az ataraxiát .
Ha nem drukkolunk azért , hogy a munkatársunk , munkatársaink igencsak menjen(ek) előre , be fognak limitálódni az általam elérhető célok --mert elmennek . Az "én vagyok a Király" rövid ideig tart . Ez az egész vonatkozik a társkapcsolatokra is . ( Sebeő Konstantin Nyugat )