Ott még akár indokolható is lenne, hiszen még mindig nem vonták vissza a menetrend szerinti forgalomból. De a 600-asra már tényleg nincs mentség, hiszen eleve nosztalicskának készítették, ahogyan pl. a 156-ost is.
Akkor már nem lehetne azt az oda nem illő Frutiger pályaszámot visszafesteni eredetire? Nosztalgia jármű, egyáltalán minek kell olyan rá, ha a többire nem? Ez így teljesen idegenül hat rajra.
Jelent meg egy-két éve a témáról egy orosz könyv, amiben minden le van angolra is fordítva, csak jelen helyzetben - a banki átutalások körülményessége miatt - szinte lehetetlen beszerezni kintről. Nekem egy van tiszteletpéldányom (mert a pótkocsis üzemre is kitértek benne, mint alternatívára, és ahhoz kaptak tőlem képeket), majd megnézem, hogy mi volt a vélemény.
Annyi biztos, hogy több városban - Kijev mellett (ahol kitalálták) például Riga, Szentpétervár, és Krasznodar, ahol utolsóként szűnt meg - csinálták, és Skoda 9 mellett ZiU9 és más szovjet típusok is meg lettek duplázva.
A TW6000-n kifejezetten csak saját kocsira ható szükségoldó van, ezt nem lehet a szerelvény másik kocsijából oldani.
Viszont az is igaz, hogy ha a hidraulika olaj, akkor az sem működik... jöhet a vonalműszak és oldalról mechanikusan feltekerik a féket, miután felcsatolták a követő járművel a hibás kocsit.
De a ZIU-n nincs (alapesetben) rugóerőtárolós fék. Csak a jó öreg karos kézifék. Levegő nélkül is el lehet tolni (a kézifék kiengedése mellett). De minden normális buszban, troliban ha nincs levegő a rugó szorítja a féket, és ezt csak szerelő oldhatja szerszámmal, járművezető kezelőszervvel nem. Vagy van olyan, ahol lehet? Az is jó kérdés, hogy egy csatolt ZIU-nál az egész szerelvény állva tartására elég volt az első kocsi karos kéziféke?
Valahogy így. A villamos, ha bármi miatt megáll a pályán, akkor megáll a forgalom, mert nem tudják lekerülni. El kell onnan távolítani, mozgásképessé, vontathatóvá kell tenni mielőbb, mindenképpen.
A trolibusz, ha megáll, félreáll-lehúz, a többiek le tudják kerülni. Viszonylag kis valószínűséggel okoz teljes forgalmi leállást. Aztán majd "valamikor" kilegózzák onnan.
Persze van lehetőség a RET kényszeroldására itt is, de utcán elég macerás. Nincs meg a hozzáférhetőség, szűk helyen (a kocsi alatt, vagy még inkább a hátsó híd és a kocsiszekrény között) kellene nagy szerszámokkal, nagy erőkkel dolgozni.
a villamosnál csomó redundancia, oldhatóság, illeszthetöség a csatolás, vonatba sorozás lehetőségéből indul. Na ez a 411-esnél, de semelyik gumikerekűnél nincsen
Az utolsó képen egyértelműen látszik, hogy szigetelt vezetéken áll. Persze ettől még lehetett levegőelfogyás, a RET-fék pont itt fogott be, pont eddig vitte a lendület...