A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Az szerintem egy olyan csapaté volt, akiktől jobb nem venni semmit.
Az 1200R-re ötféle magasságú és nyolcféle kivitelű gyári ülés van. A legmagasabbal nincs jelentős különbség a légolajos 1200GS és az R térdszöge között. Ezt onnan tudom, hogy felváltva használtam őket.
A DOHC egyértelműen jobb, nem kevéssel. A GS-em 2009-es, volt, az egy lóerővel gyengébb papíron, mint a DOHC, de ég és föld a két blokk. Ezen kívül jobb kipörgésgátlót is kapsz, ha nem alapmodellt veszel.
Mert én nem azt írtam, hogy az úszósaknál lenne probléma, hanem azt, hogy az összes fóliásnál probléma. És ebbe beletartozik pl. az első 1200GS (amiben ott az úszó, de nincs bekötve és nem is egyszerű megoldani, hogy az működjön), 2007-től az összes fedkompos 1200 GS egészen a DOHC-ig, (a nem fedkompos akkor már úszós, de a már DOHC kasznis 2008-as fedkomposok is fóliásak), az összes S, az ST és a 2007 előtti RT is (meg az utániak egy része is). Az R ugyan fóliás, de ott van benne a kindertojás is, ami miatt akkor sem fog világítani a sárga lámpa, ha a fóliaérzékelő rossz. Sőt, az messze a legpontosabb tartalékjelzés mindegyik közül. Az úszós GS-embe kedévtől függően lehetett 11 meg 15 litert is tankolni, mikor világítani kezdett a sárga, az R-be meg mindig 13 litert lehet.
Szóval röviden: a 2007 utáni R-eknél messze a legkisebb a szintjelző problémája.
Nem akarsz R-NineT hidd el, Adv. után sajnálni fogsz minden forintot amit abba tankolnál, volt nálam 2 teljes napra használatban, futómű Zéró / 0 inkább egy normál GS akár. Nekem is tetszik formára a NineT, de pénzkidobás annak aki élvezetes motorozást szeretne és azt nem a szomszéd faluig tervezi.
Két napja jelent meg a HaHu-n egy 2008-as R, 25ekm-rel, nagyon szép állapotúnak hirdetve 2,2mFtért. A képeken kifogástalan volt, amennyire meg lehet ítélni. Na, mára le is vették a hirdetést, lehet, hogy el is kelt. Akkor lehet, a Leiernek és másik kereskedőnek kell még reszelni az áron, ha el akarják adni.
Engem is megfogott a dizájnja, tényleg hozza a klasszikus motor formát modern köntösben - jó értelemben csupasz motor, sallangmentesen. Csak az van rajta, ami feltétlenül szükséges egy motorhoz.
Sosem volt szélvédős motorom, részemről a bogár és a szél magától értetődő, tudomásul veszem, hogy hidegben nem tudok motorozni, ez ezzel jár.
"Ha meg csak menne az ember egyet délután, akkor egyértelműen jobb játszani." - nálam főleg erre kell. Ha hosszabb útra is megyek, 3-400km-nél többet nemigen megyek.
Már az 1150R-en is elég hegyes a térdszög, tartottam is tőle, de azzal nincs problémám.
Pedig elhatároztam, legközelebb GS-t veszek, de valahogy mindig az R-hez kanyarodok vissza...
Ha jól olvasom ki amit írtok, a DOHC-t javasoljátok, fiatalabb is, egy fokkal modernebb, árban pedig már eléggé közel van a két 1200 egymáshoz.
Gondolom , itt is ember függő az ülés pozíció . Nekem , kis kormánymagasítóval , teljesen jó lett volna . Az nélkül sem volt különössebben kényelmetlen...Szerintem , egy hiányossága van annak a motornak , az pedig az E-gázos rendszer ! Egyébként tökéletes !
Szerintem nagyon jól eltalált stílusa van a DOHC 1200R-nek! "Igazi motor" forma mellett se nem túl retro, se nem túl modern - persze lehet, hogy ez éppen a hátulütője is a dolognak.
Egy barátomnak van ugyan olyan, mint a német hirdetésben, ugyan az a szín, semi sallang egy kis gyári szélvédőt leszámítva. Még a topcase alapot is lecsavarozta, egyedül az oldaldobozok konzolja simul a segédváz oldalsó vonalába.
Mikor megvette, pár hétig nálam állt a garázsban, és nem tagadom, időnként kimentem egy bambival, támasztottam a falat, és csak néztem, és néztem...
Aztán egy motorozás alkalmával csere. Felültem - könnyebben, mint a GS-re :-) -, ismerős fedélzet. Emelem a lábam, de nincs meg a lábtartó. Keresem, keresem, majd lenézek; hát még magasabbra kellett emelnem a lábamat - ami a GS után kifejezetten kellemetlen magasság és térdszög kombót adott ki. (Egyébként ugyan ez történt a másik barátom 2008-as Rt próba esetén). Vezetni nagyon jó volt, agilis volt, amúgy kényelmesen kézre állt minden, de a futóműve keményebb volt, mint amire számítottam (egy személyes kényelmes fokozatra volt állítva, nálam a GS road fokozatban volt).
Két gond biztosan van az R-ekkel:
- szeret berepedni a fényszóró "üvege", ez egy 70ezres tétel volt (használtra/bontottra esély sem volt), utána lefóliáztatta kavicsfelverődés ellen védő fóliával.
- az üzemanyag szint kijelzés. Gyári hibás konstrukció. Van rá "okos"megoldás, neki csak ideig-óráig vált be, így elengedte, és kitiltotta az elméjéből a folyvást világító naracs fényt. Állítólag a gyári új alkatrész esélyei sem jobbak csere esetén, kis idővel ismét beadja a kulcsot.
Egyébként nekem megfordult a fejemben, hogy átveszem ezt a gépet második játszósnak (itt be is ajánlottam, mikor elkedzte hirdetni), mert a cimbi gondolkodott Rt-n, Gs-en, de végül különböző anyagi okok miatt most nem vált.
Megint elővett a könnyítési szándék (R 1200 GSA 2010), mert unom már tologatni a bálnát, főleg megtankolva. Az R 850 R után már egy csupasz motorral is kiegyeznék, de ragaszkodom a kardán hajtáshoz, és a 19/17 kerék méretekhez.
így elsőre az R Ninet Urban G/S, vagy Scrambler jött le, csak félek a gyenge futóműtől a Gsa után.
Esetleg más ötlet?
Találtam egyet No-ban Wilbers futóművel, valakinek tapasztalat az R Ninet szériával? Nem kicsi nekem alapból? (183 cm vagyok)
Nem könnyű eladni, mert mindenki inkább a GS-eken bujkál a szél elől, akkor is, ha nem ér le a lába.:)
De pl. a szomszédom nem régen vett egy DOHC-t, egy másik ismerősöm meg valamikor februárban.
Nekem is az maradt meg, a GS ment.
Ha nem fél az ember a széltől meg a bogaraktól, szerintem sokkal jobb túramotor, mint az ugyanilyen korú GS, a gyári dobozai használhatók (pl. az oldaldobozokba belefér egy fehajtható sisak is), a lámpája minden vudu nélkül világít annyit, hogy rendesen láss vele, a gyári ülései meg a kényelmes és az annál is kényelmesebb skálán mozognak, nem az elviselhető különböző fokozatai között. A gyári magas üléssel meg egyébként ugyanolyan magas, mint a GS, ha az embernek hosszú a lába. Az enyémen nem gyári a lámpatartó, így nem tudom, a gyári plexik mit tudnak.
Ha meg csak menne az ember egyet délután, akkor egyértelműen jobb játszani.
Tudom, a kereskedők nem kapkodnak, ha szerintük reális az ár, kivárják a vevőt. Ez a két motor (emlékeim szerint) ősz óta hirdetve van. A Leier engedett is az árból, de még mindig nem keltek el.
Mi lehet ennek az oka? Nincs kereslet az R-re? Pedig csak 17db van a HaHu-n, GS meg 82db..Nagyon drága? (én nem látom irreálisnak)
Az enyém szerencsére nem olvas hirdetéseket meg fórumokat, így abba a büszke 3 vagy 50%-ba tartozik, amelyik (még) működik. :)
Csak annak tudatában mertem megvenni, hogy kiépíthető belőle, így a drága (és megbízhatatalan?) javítás kiváltható.
Amúgy nem rossz - kis sebességénél tényleg nem jól adagolható - de azt sem állítom, hogy hiányozni fog, ha egyszer nem szervós fékem lesz.
Ha teljesen berántom a féket, kis sebességnél bakkecske a működése, de nagyobb sebességnél észrevétlenül szabályoz - nincs az a pulzálás, mint az autókban. Először azt hittem nem is működik, de rájöttem, ennyi az elérhető fékhatás murván, egyszerűen csak lassul a motor, de stabilan, mindenféle csúszásnyom nélkül. Persze aszfalton rendesen harap.
Motorkerékpárokon ennyire finoman szabályoznak az ABS-ek? Nincs összehasonlítási alapom.
Akkor az lehet, hogy a fölösleges folyadék ugyan bemegy a fékfolyadéktartályba, tehát a kopás miatt emelkedik a szint, de a tányérrugó más szögben áll, vándorol a nyomáspontja.
Nekem mikor elkopott a kuplungom, az utolsó pár centin kint fogott. Amikor betettem újat, akkor meg ott, ahol kell. De kocsikon is hidros a kuplung, ott is elkezd egyre feljebb fogni.
A hidraulikus az én legjobb tudomásom szerint nem fog sehova elmászni.
A főfékhenger (főkupplunghenger?) mindig beáll alaphelyzetbe, összenyitja a fékfolyadék tartályt a fékcsővel, a kopás miatti térfogatkülönbözet kiegyenlítődik. Behúzáskor mindig ugyanattól a ponttól, ugyanazt a fékfolyadékmennyiséget tolja ki.