Keresés

Részletes keresés

tcaoe Creative Commons License 1 órája 0 0 89721

Az szerintem egy olyan csapaté volt, akiktől jobb nem venni semmit.

 

Az 1200R-re ötféle magasságú és nyolcféle kivitelű gyári ülés van. A legmagasabbal nincs jelentős különbség a légolajos 1200GS és az R térdszöge között. Ezt onnan tudom, hogy felváltva használtam őket.

 

A DOHC egyértelműen jobb, nem kevéssel. A GS-em 2009-es, volt, az egy lóerővel gyengébb papíron, mint a DOHC, de ég és föld a két blokk. Ezen kívül jobb kipörgésgátlót is kapsz, ha nem alapmodellt veszel.

Előzmény: cliffgreen (89714)
tcaoe Creative Commons License 1,5 órája 0 0 89720

Oké, és akkor miben nincs igazam?:)

Mert én nem azt írtam, hogy az úszósaknál lenne probléma, hanem azt, hogy az összes fóliásnál probléma. És ebbe beletartozik pl. az első 1200GS (amiben ott az úszó, de nincs bekötve és nem is egyszerű megoldani, hogy az működjön), 2007-től az összes fedkompos 1200 GS egészen a DOHC-ig, (a nem fedkompos akkor már úszós, de a már DOHC kasznis 2008-as fedkomposok is fóliásak), az összes S, az ST és a 2007 előtti RT is (meg az utániak egy része is). Az R ugyan fóliás, de ott van benne a kindertojás is, ami miatt akkor sem fog világítani a sárga lámpa, ha a fóliaérzékelő rossz. Sőt, az messze a legpontosabb tartalékjelzés mindegyik közül. Az úszós GS-embe kedévtől függően lehetett 11 meg 15 litert is tankolni, mikor világítani kezdett a sárga, az R-be meg mindig 13 litert lehet.

Szóval röviden: a 2007 utáni R-eknél messze a legkisebb a szintjelző problémája.

Előzmény: Horpa1 (89718)
Horpa1 Creative Commons License 3 órája 0 0 89719

Szia Stenmark!

 

Nem akarsz R-NineT hidd el, Adv. után sajnálni fogsz minden forintot amit abba tankolnál, volt nálam 2 teljes napra használatban, futómű Zéró / 0  inkább egy normál GS akár. Nekem is tetszik formára a NineT, de pénzkidobás annak aki élvezetes motorozást szeretne és azt nem a szomszéd faluig tervezi.

Előzmény: Stenmark1 (89711)
Horpa1 Creative Commons License 4 órája 0 0 89718

Szia, 

 

nincs igazad üzemanyag szintjelző kapcsán, 2012-től nem a fóliás van, úszós, legalábbis DOHC Adv. Kapcsán, volt néhány belőle, tudom😎

Előzmény: tcaoe (89715)
tcaoe Creative Commons License 5 órája 0 0 89717

Az R-ben is van úszós, de itt nyilván azokról van szó, amiben fóliás van.

Előzmény: Matt1989 (89716)
Matt1989 Creative Commons License 7 órája 0 0 89716

A 2010.07-08. hó utáni DOHC Rt-ben úszós a szintjelző.

Előzmény: tcaoe (89715)
tcaoe Creative Commons License 12 órája 0 0 89715

A fényszóró a kortól reped, hosszútávú megoldás egy új.

 

Az üzemanyagszint fóliás érzékelője az összes légolajos 1200-as BMW-ben ugyanúgy problémás, mivel mindegyikben ugyanolyan kivitel van.

Előzmény: Lbx (89712)
cliffgreen Creative Commons License 14 órája 0 0 89714

Köszönöm mindenkinek a gondolatokat!

 

Két napja jelent meg a HaHu-n egy 2008-as R, 25ekm-rel, nagyon szép állapotúnak hirdetve 2,2mFtért. A képeken kifogástalan volt, amennyire meg lehet ítélni. Na, mára le is vették a hirdetést, lehet, hogy el is kelt.  Akkor lehet, a Leiernek és másik kereskedőnek kell még reszelni az áron, ha el akarják adni.

 

Engem is megfogott a dizájnja, tényleg hozza a klasszikus motor formát modern köntösben - jó értelemben csupasz motor, sallangmentesen. Csak az van rajta, ami feltétlenül szükséges egy motorhoz.

 

Sosem volt szélvédős motorom, részemről a bogár és a szél magától értetődő, tudomásul veszem, hogy hidegben nem tudok motorozni, ez ezzel jár.

"Ha meg csak menne az ember egyet délután, akkor egyértelműen jobb játszani." - nálam főleg erre kell. Ha hosszabb útra is megyek,  3-400km-nél többet nemigen megyek.

Már az 1150R-en is elég hegyes a térdszög, tartottam is tőle, de azzal nincs problémám.

 

Pedig elhatároztam, legközelebb GS-t veszek, de valahogy mindig az R-hez kanyarodok vissza...

 

Ha jól olvasom ki amit írtok, a DOHC-t javasoljátok, fiatalabb is, egy fokkal modernebb, árban pedig már eléggé közel van a két 1200 egymáshoz.

Előzmény: tcaoe (89709)
HorváTH 69 István Creative Commons License 16 órája 0 0 89713

Gondolom , itt is ember függő az ülés pozíció . Nekem , kis kormánymagasítóval , teljesen jó lett volna . Az nélkül sem volt különössebben kényelmetlen...Szerintem , egy hiányossága van annak a motornak , az pedig az E-gázos rendszer ! Egyébként tökéletes !  

Előzmény: Lbx (89712)
Lbx Creative Commons License 17 órája 0 0 89712

Szerintem nagyon jól eltalált stílusa van a DOHC 1200R-nek! "Igazi motor" forma mellett se nem túl retro, se nem túl modern - persze lehet, hogy ez éppen a hátulütője is a dolognak.

Egy barátomnak van ugyan olyan, mint a német hirdetésben, ugyan az a szín, semi sallang egy kis gyári szélvédőt leszámítva. Még a topcase alapot is lecsavarozta, egyedül az oldaldobozok konzolja simul a segédváz oldalsó vonalába.

Mikor megvette, pár hétig nálam állt a garázsban, és nem tagadom, időnként kimentem egy bambival, támasztottam a falat, és csak néztem, és néztem...

Aztán egy motorozás alkalmával csere. Felültem - könnyebben, mint a GS-re :-) -, ismerős fedélzet. Emelem a lábam, de nincs meg a lábtartó. Keresem, keresem, majd lenézek; hát még magasabbra kellett emelnem a lábamat - ami a GS után kifejezetten kellemetlen magasság és térdszög kombót adott ki. (Egyébként ugyan ez történt a másik barátom 2008-as Rt próba esetén). Vezetni nagyon jó volt, agilis volt, amúgy kényelmesen kézre állt minden, de a futóműve keményebb volt, mint amire számítottam (egy személyes kényelmes fokozatra volt állítva, nálam a GS road fokozatban volt).

 

Két gond biztosan van az R-ekkel:

- szeret berepedni a fényszóró "üvege", ez egy 70ezres tétel volt (használtra/bontottra esély sem volt), utána lefóliáztatta kavicsfelverődés ellen védő fóliával.

- az üzemanyag szint kijelzés. Gyári hibás konstrukció. Van rá "okos"megoldás, neki csak ideig-óráig vált be, így elengedte, és kitiltotta az elméjéből a folyvást világító naracs fényt. Állítólag a gyári új alkatrész esélyei sem jobbak csere esetén, kis idővel ismét beadja a kulcsot.

 

Egyébként nekem megfordult a fejemben, hogy átveszem ezt a gépet második játszósnak (itt be is ajánlottam, mikor elkedzte hirdetni), mert a cimbi gondolkodott Rt-n, Gs-en, de végül különböző anyagi okok miatt most nem vált.

 

Stenmark1 Creative Commons License 18 órája 0 0 89711

Sziasztok!

 

Megint elővett a könnyítési szándék (R 1200 GSA 2010), mert unom már tologatni a bálnát, főleg megtankolva. Az R 850 R után már egy csupasz motorral is kiegyeznék, de ragaszkodom a kardán hajtáshoz, és a 19/17 kerék méretekhez.

így elsőre az R Ninet Urban G/S, vagy Scrambler jött le, csak félek a gyenge futóműtől a Gsa után.

 

Esetleg más ötlet?

 

Találtam egyet No-ban Wilbers futóművel, valakinek tapasztalat az R Ninet szériával? Nem kicsi nekem alapból? (183 cm vagyok)

 

Jó motorozást mindenkinek!

Előzmény: HorváTH 69 István (89710)
HorváTH 69 István Creative Commons License 20 órája 0 0 89710

Nekem egy Givi szélvédő volt az R-en , szerintem teljesen használható vele a motor . 

Előzmény: tcaoe (89709)
tcaoe Creative Commons License 27 órája 0 0 89709

Nem könnyű eladni, mert mindenki inkább a GS-eken bujkál a szél elől, akkor is, ha nem ér le a lába.:)

De pl. a szomszédom nem régen vett egy DOHC-t, egy másik ismerősöm meg valamikor februárban.

Nekem is az maradt meg, a GS ment.

Ha nem fél az ember a széltől meg a bogaraktól, szerintem sokkal jobb túramotor, mint az ugyanilyen korú GS, a gyári dobozai használhatók (pl. az oldaldobozokba belefér egy fehajtható sisak is), a lámpája minden vudu nélkül világít annyit, hogy rendesen láss vele, a gyári ülései meg a kényelmes és az annál is kényelmesebb skálán mozognak, nem az elviselhető különböző fokozatai között. A gyári magas üléssel meg egyébként ugyanolyan magas, mint a GS, ha az embernek hosszú a lába. Az enyémen nem gyári a lámpatartó, így nem tudom, a gyári plexik mit tudnak.

Ha meg csak menne az ember egyet délután, akkor egyértelműen jobb játszani.

 

 

 

Előzmény: cliffgreen (89706)
tcaoe Creative Commons License 27 órája 0 0 89708

Ennél olcsóbban is van itthon. :)

Előzmény: Stenmark1 (89707)
Stenmark1 Creative Commons License 28 órája 0 1 89707

Szia!

 

Szerintem nincs, mert utazni van jobb, Rt Gs, nézegetni meg még nem retró. Egyébként nekem is szimpatikus, de az itthoni Dohc R állomány túl van árazva. Itt egy német pl 5500 Euro: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=393895782&fr=2011%3A&isSearchRequest=true&ml=%3A90000&ms=3500%3B%3B%3Br+1200+r&od=up&ref=srp&refId=9e713f8a-2133-9dac-41e7-36d9b7a3a03c&s=Motorbike&sb=p&searchId=9e713f8a-2133-9dac-41e7-36d9b7a3a03c&vc=Motorbike

 

Én kintről hoznék és Dohc R-t, mert annak jobb a hangja (blokkja), és szimmetrikus műszerfala van.

Előzmény: cliffgreen (89706)
cliffgreen Creative Commons License 29 órája 0 0 89706

Nézegetem az 1200R-eket.

Tudom, a kereskedők nem kapkodnak, ha szerintük reális az ár, kivárják a vevőt. Ez a két motor (emlékeim szerint) ősz óta hirdetve van. A Leier engedett is az árból, de még mindig nem keltek el.

Mi lehet ennek az oka? Nincs kereslet az R-re? Pedig csak 17db van a HaHu-n, GS meg 82db..Nagyon drága? (én nem látom irreálisnak)

 

https://www.hasznaltauto.hu/motor/bmw/r_1200_r/bmw_r_1200_r-19981426#sid=feb542d3-183e-4cac-b8f4-5ce565388da3

 

https://www.hasznaltauto.hu/motor/bmw/r_1200_r/bmw_r_1200_r_garanciaval-abs-19406015#sid=feb542d3-183e-4cac-b8f4-5ce565388da3

tcaoe Creative Commons License 2 napja 0 0 89705

Igen, ezekben már ez van. Amit Zöldi rakott be, abban még a régi (illetve abban semmilyen, de azokban az évjáratokban).

Előzmény: cliffgreen (89704)
cliffgreen Creative Commons License 2 napja 0 0 89704

Ha jól tippelek, akkor ez lenne az - legalábbis nekem ilyen van (szervós / vinnyogós ABS)

https://rhelectronics.de/de/reparatur/geraet/motorrad/abs-motorrad-am/type-am1

 

 

Előzmény: tcaoe (89703)
tcaoe Creative Commons License 2 napja 0 0 89703

Ez, amit linkeltél, a mai napig elég megbízható rendszer, javítani sem nehéz. De az R100 által linkelt motorban nem ez van.

Előzmény: rfc (89701)
cliffgreen Creative Commons License 2 napja 0 0 89702

Az enyém szerencsére nem olvas hirdetéseket meg fórumokat, így abba a büszke 3 vagy 50%-ba tartozik, amelyik (még) működik. :)

Csak annak tudatában mertem megvenni, hogy kiépíthető belőle, így a drága (és megbízhatatalan?) javítás kiváltható.

 

Amúgy nem rossz - kis sebességénél tényleg nem jól adagolható - de azt sem állítom, hogy hiányozni fog, ha egyszer nem szervós fékem lesz.

 

Ha teljesen berántom a féket, kis sebességnél bakkecske a működése, de nagyobb sebességnél észrevétlenül szabályoz - nincs az a pulzálás, mint az autókban. Először azt hittem nem is működik, de rájöttem, ennyi az elérhető fékhatás murván, egyszerűen csak lassul a motor, de stabilan, mindenféle csúszásnyom nélkül. Persze aszfalton rendesen harap.

 

Motorkerékpárokon ennyire finoman szabályoznak az ABS-ek? Nincs összehasonlítási alapom.

Előzmény: R100 (89697)
rfc Creative Commons License 3 napja 0 0 89701

Nem volt egy megbízható rendszer a maga korában sem, és az azóta eltelt idő sem tett jót nekik.

Olyannyira ismert hiba, hogy van, aki erre szakosodott:

https://rhelectronics.de/de/reparatur/geraet/motorrad/abs-motorrad-am/type-am2

Ha szerencséd van, csak a három tantál kondi ment ki a panelon, ha nem, akkor a szelepblokk rohadt be.

Előzmény: R100 (89697)
tcaoe Creative Commons License 3 napja 0 0 89700

Jóvanmá', hát ilyenje kinek nem volt?:))

Előzmény: zöld_I (89698)
tcaoe Creative Commons License 3 napja 0 0 89699

Ez már szervo ABS-es, szóval ha nem is 97%, de mondjuk 50. A régebbiek ABS-e kevésbé hisztis.

Viszont hibás ABS-szel nem illik hét számjegyért árulni. Törött első sárvédővel meg még az is túlzás, ha a hat számjegy kilencessel kezdődik.

Előzmény: R100 (89697)
zöld_I Creative Commons License 3 napja 0 0 89698

Ebben az abs2 van, az meg egy javítható/cserélhető cucc, szóval ez inkább nyugtató szöveg :)

Tavaly volt ilyenem pár hónapig.

Terveim szerint lesz még.

Előzmény: R100 (89697)
R100 Creative Commons License 3 napja 0 0 89697
cliffgreen Creative Commons License 3 napja 0 0 89696

Neked elhiszem ;)

Akkor az lehet, hogy a fölösleges folyadék ugyan bemegy a fékfolyadéktartályba, tehát a kopás miatt emelkedik a szint, de a tányérrugó más szögben áll, vándorol a nyomáspontja. 

Előzmény: zöld_I (89695)
zöld_I Creative Commons License 3 napja 0 0 89695

Nekem mikor elkopott a kuplungom, az utolsó pár centin kint fogott. Amikor betettem újat, akkor meg ott, ahol kell. De kocsikon is hidros a kuplung, ott is elkezd egyre feljebb fogni.

Előzmény: cliffgreen (89694)
cliffgreen Creative Commons License 3 napja 0 0 89694

A hidraulikus az én legjobb tudomásom szerint nem fog sehova elmászni.

A főfékhenger (főkupplunghenger?) mindig beáll alaphelyzetbe, összenyitja a fékfolyadék tartályt a fékcsővel, a kopás miatti térfogatkülönbözet kiegyenlítődik. Behúzáskor mindig ugyanattól a ponttól, ugyanazt a fékfolyadékmennyiséget tolja ki.

 

Előzmény: zöld_I (89693)
zöld_I Creative Commons License 3 napja 0 0 89693

Amúgy ahogy kopik, úgy fog egyre kijjebb a hidrós is. 

De most tényleg, egy 30 ezer forintos munkán vekengenek....

Előzmény: Horpa1 (89679)
befaster Creative Commons License 4 napja 0 0 89692

Köszönöm, próba lesz és most már sztm kivárok. 😉

Rendezem a dolgokat a fejembe is.

🤣

Előzmény: ArchieGS (89690)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!