Az orosz hadsereg 49 csoportos csapást hajtott végre precíziós fegyverekkel és drónokkal ukrán repülőterekre, valamint rakétákat, lőszert és üzemanyagot tároló raktárakra, továbbá tengeri és légi drónokat gyártó üzemekre.Támadások érték az ukrán fegyveres erők és a külföldi zsoldosok ideiglenes telepítési helyeit, valamint hadiüzemeket is.
Az orosz hadsereg a május 18-24. közötti időszakban Harkov megyében elfoglalta Sztaricja, a donyecki régióban pedig Bilohorivka, Andrijivka és Kliscsijivka településeket, miközben a hatból öt frontszakaszon előrenyomult.
Csakhogy a legitimációt más módon is meg lehet szerezni, valamilyen alkotmànybirósági vagy egyéb határozattal.
Ez sincs.
Zelenszkij most, háborús helyzetben, ahol a döntései élet/ halál kérdések, nem rendelkezik legitimizációval. Úgy kell léteznie ukrajnának, hogy milliárd dolláros, vagy emberéleteket követelő ügyekben a legföbb döntéshozó csupán egyfajta, igen gyenge érveléssel.alátámasztott vélelem alapján vezető.
De hát EU érettek, nah. Mi meg jogállamiság okán nem kapjuk meg a saját pénzünket. Inkább odaadják Zéliinek.
Ha az atlanti nagytőkések profitjáról van szó, semmi nem számít. Környezetszennyezés, CO2? Kit érdekel, őket legkevésbé. Illetve addig érdekes, amíg a szolgaállamok befizetik nekik a CO2 adót. Az jöhet, bármennyi. Egyik szívfájdalmuk, hogy egy sor ország nem fizet még CO2 adót. Kína és Oroszország legkevésbé, a többi lator meg rájuk hivatkozik.
Állítólag két szabály van, az elnök mandátuma 5 év, meg az, hogy háborús helyzetben nincs választás. Azt nem fejti ki az slkotmány, hogy ilyenkor pontosan mi van. Jobb híján nyilván marad az elnök.
Ismered az ukrán törvényeket? Hát persze, hogy nem. Akkor meg miről puffogsz?
Vadász, vadász.... az internet nem felejt.....
Az ukrán parlament leváltotta Viktor Janukovicsot, május 25-re új választást írt ki. Korábban a kijevi eseményeket banditák államcsínyének minősítve Viktor Janukovics kijelentette, hogy nem mond le, a parlament által hozott törvények illegitimek,
....
Az elnök tudatta, Ukrajna délkeleti részét bejárva az a szándéka, hogy személyesen találkozzon az emberekkel. Leszögezte, hogy a kijevi törvényhozás által az utóbbi órákban elfogadott törvényeket nem írja alá.
....
Szergej Lavrov orosz külügyminiszter német, francia és lengyel kollégájával szombaton folytatott telefonbeszélgetésében súlyos aggodalmának adott hangot amiatt, hogy az ukrán ellenzék nem teljesíti az ukrajnai politikai válság rendezéséről pénteken Viktor Janukovics elnökkel aláírt megállapodást. "Az ellenzék nemcsak hogy nem teljesítette egyetlen kötelezettségét sem, de újabb követelésekkel áll elő. A fegyveres szélsőségesek és pogromisták vezette ellenzék cselekedetei közvetlen veszélyt jelentenek Ukrajna szuverenitására és alkotmányos berendezkedésére" - hangoztatta az orosz külügyminiszter. Felszólította Németországot, Lengyelországot és Franciaországot, hasson oda, hogy az ukrán ellenzék azonnal teljesítse a február 21-i megállapodást.
....
Az orosz külügyminisztérium tájékoztatása szerint "Walter Steinmeier német, Radoslaw Sikorski lengyel és Laurent Fabius francia külügyminiszter osztották az orosz fél aggodalmát és elismerték, hogy az ukrán ellenzék nem teljesítette a pénteki megállapodás rá háruló részét, valamint arra tettek ígéretet, hogy azonnal újabb lépéseket tesznek az elért egyezség végrehajtása érdekében".
2023-ban 709 LNG szállítóhajó üzemelt miközben 373 hajó gyártás alatt van, ( a megrendelt új teherhajók fele LNG carrier) így 25-re átlépi az 1000 darabos határt a működő LNG szállítóhajók száma:
Amire a betárazott 100 EZER m3 LNG (60 millió m3 gáz) eljut a CÉLállomásra, addigra a 60 millió m3 gázból összesen marad a megrendelőnek / cseppfolyósítási veszteség 10 %, TANKER ÜZEMANYAGfelhasználás/ 45 MILLIÓ m3.
Az LNG minősége közel azonos, mint a gyártásához felhasznált földgázé. Azért nem pontosan, mert az LNG tárolási hőmérsékletén a víz, a magasabb szénatomszámú szénhidrogének (C5+), a higany és a szén-dioxid szilárddá fagy, ezért a technológiák károsításának megelőzése érdekében ezeket az összetevőket olyan mértékben kell kivonni a földgázból, hogy csak nyomokban forduljanak elő.
Az LNG minősége (összetétele) az árat befolyásoló tényező. Az LNG-t megrendelő elég szigorú kikötésekkel szokott szerződni a minőségre annak érdekében, hogy a saját, vezetékes gázellátó rendszerében lévő földgázzal azonos minőséget kapjon.
Amire a betárazott 100 EZER m3 LNG (60 millió m3 gáz) eljut a CÉLállomásra, addigra a 60 millió m3 gázból összesen marad a megrendelőnek / cseppfolyósítási veszteség 10 %, TANKER ÜZEMANYAGfelhasználás/
egy kilogramm földgáz cseppfolyósítása 1188 kilojoule/kilogramm energiát emészt fel,
s nem elég lehűteni, majd átalakítani a légnemű anyagot, ezt a rendkívül alacsony hőmérsékletet és elképesztően nagy nyomást fenn is kell tartani az egész tengeri szállítás folyamán. Utóbbi speciális tartályokban zajlik, s egy-egy ilyen tankhajón 100–250 ezer köbméter folyadék helyezhető el. Az óriási vízi járműveket felkészítik az LNG gépi hűtésére is, de harmaduk már képes arra, hogy a betárolt nyersanyag egy részének az elpárologtatásával hűtse a többi folyadékot, s e gázt aztán – kiváltva ezzel a dízelolajat – a hajó hajtására használják fel. Jelenleg körülbelül kétszázötven LNG-t fuvarozó hajó úszik a tengereken, ezek összes szállítókapacitása 31 millió köbméter. A célba érkezés után a visszagázosítás a cseppfolyósítással ellentétes módon, kontrollált melegítéssel és nyomáscsökkentéssel valósul meg.
Ökológiai lábnyom
A cseppfolyósítás nem olcsó folyamat – folytatta a szakember –, ám nagyban függ attól, hogy hol végzik azt el. Érthető módon az eljárás több erőforrást igényel a melegebb országokban, például Katarban – amely Ausztrália és az Egyesült Államok mellett ma a legnagyobb LNG-előállító –, mint a hűvösebb éghajlatú régiókban. Az erre felhasznált energiát általában a szállított földgázból állítják elő, így annak költsége nagyban függ a gázkitermelés addigi ráfordításaitól.
Már az eddigiekből is világosan látható, hogy egy igencsak bonyolult és sok erőforrást igénylő metódusról van szó. Ami a környezeti következményeket illeti, Litkei Máté idézte az Egyesült Királyság Üzleti, Energiaügyi és Ipari Stratégiai Minisztériumának az adatait,
amelyek szerint egy tengeri LNG-szállítmány teljes energiatartalmának a 24,2 százalékát felélik a szállítás folyamán. De nem csak a cseppfolyósítás és a tengeri fuvarozás jár együtt hatalmas környezetterheléssel. A tartályok párolgási vesztesége a napi 0,1 százalékot is eléri, feltéve, hogy a szigetelés megfelelő, ellenkező esetben még nagyobb ez a mennyiség.
Ezek az értékek jóval nagyobbak, mint a vezetékes szállítás „deficitje”, még azzal együtt is, hogy az a régi orosz gázcsöveknél szintén viszonylag jelentős. Emiatt is tartja környezetvédelmi szempontból megbocsáthatatlannak a Klímapolitikai Intézet igazgatója az Északi Áramlat II. vezeték bojkottját, hiszen az mai technikával kis veszteséggel szállította volna a földgázt Európába. „Ugyanígy az amerikai palagáz vásárlása is összeegyeztethetetlen a zöldfordulattal, hiszen e nyersanyag bányászata esetében már 3,6–7,9 százalékra nő az elszivárgó metán aránya, ezzel súlyosan terhelve a klímát” – hívta fel a figyelmet a szakember.
To convert 200,000 cubic meters of LNG to MMBTU (Million British Thermal Units), you will need to know the energy content of LNG in terms of MMBTU per cubic meter. The energy content of LNG can vary depending on its composition, but a common approximation is that 1 cubic meter of LNG is roughly equivalent to 0.038 MMBTU.
Therefore, to convert 200,000 cubic meters of LNG to MMBTU:
200,000 m3 * 0.038 MMBTU/m3 = 7,600 MMBTU
So, 200,000 cubic meters of LNG is approximately equivalent to 7,600 MMBTU.