Végigfutottam ezeket a dolgokat, amit írtál. A garanciás felújított motor tűnik a legjobb döntésnek elméletileg. Szerintem az én blokkom is jó lehet, de persze nem látok bele. Szívesen felújítatnám, ha olyan állapotban van. Projektnek vettem, és a fiamnak szántam, de nem tudta kivárni, vett másik autót. El szeretném majd adni, de ha elkészül, akkor valószínűleg marad egy darabig, mert szeretném használni is.
Van egy másik autóm (Nissan Qasghai) amit most használok, de azt is eladnám, mert így 55 felett szeretnék mást is kipróbálni. Nem kapuzárási, azon már túl vagyok. :) Tetszik a Focus, legalábbis amit eddig menetem vele tetszett, tehát maradna egy darabig. Ha a motor elkészül, olyan lesz mint egy új autó. Szóval inkább ezt tartanám meg mint a másikat.
ezért gondolták, hogy bele kellene nézni a motorba
Van az a pont, ameddig bele lehet nézni gazdaságosan a motorba (szelepfedél, olajteknő gazdaságosan leszedhető, ami onnan látszik, az megnézhető; gyertya helyére lehet endoszkópos kamerát rakni, azzal a henger belseje megnézhető; illetve lehet végkompressziót és/vagy veszteséget mérni), más dolgokhoz viszont szét kell szedni, de a szétszedés/összerakás csak a betekintés miatt nem gazdaságos, csak akkor, ha utána fel is újítod az egészt, úgy meg nemigen áll meg a projekt 7 számjegy alatt.
Komplett motorcserén is gondolkodtam, de nem tudom az jobb e, vagy felújítani a meglevő blokkot?!
Akkor érdemes felújítani, ha
- szétszedés után egyértelműen felújítható állapotban van (repedt blokkot pl. nem biztos, hogy érdemes kétséges minőségben javítgatni, ha amúgy tonnaszám rendelkezésre áll a bontóban ugyanilyen motor)
- a felújítás után egy jó ideig szeretnéd még használni az autót (ha inkább eladnád, akkor arra számítsál, hogy a korrekt felújítás költségeit senki sem fogja neked kifizetni, és még gyanakodni is fog, hogy át akarod verni a felújított motorral - ha meg nem mondod el neki, abból garanciális gondjaid lehetnek - egy szó, mint száz: a felújítás, aztán eladás nem jó koncepció)
A bontott motor rizikó, senki nem mondja meg látatlanban, hogy milyen állapotban van, ha meg szétszedik, akkor lehet is rögtön felújítani, úgy viszont kifejezetten nagyon drága lesz a projekt, mert a felújítás árán felül még a bontott motort is ki kell fizetni. Illetve léteznek cégek, akik a bontott motorokat felújítva árulják garanciával - nyilván szabad szemmel jól látható összegért, viszont itt a legkisebb a rizikófaktor.
és valóban úgy van, hogy nagyjából fogalmuk sincs, mi lehet a hiba
Én lehet, hogy keresnék egy másik szervizt. Olyat, aki diagnosztizálásban jó.
mivel már pár dolog ki lett cserélve
Nekem erről a "mi csak cserélgetni tudunk" c. klasszikus márkaszervizes hozzáállás ugrott be - igen, lehet, hogy kicsit szemét vagyok velük, mert a cserélendők egy része valószínűleg megérett a cserére, de akkor is...
Én nem voltam ott a szereléskor, de több Ford szervízben dolgozó látta és valóban úgy van, hogy nagyjából fogalmuk sincs, mi lehet a hiba. Csak mivel már pár dolog ki lett cserélve, ami szokott ilyen hangot okozni, ezért gondolták, hogy bele kellene nézni a motorba, nincs nagyon más választás.
Valószínűleg gépműhelybe kell vinni a blokkot, és érdeklődtem, hogy van e itt, vagy ismertek e specialistát, aki ilyesmivel foglalkozik.
A szervízelőélet mehet a kukába ezek után, mindegy ott mit írtak, nyílván nem volt karbantartva megfelelően.
Így vetten hibásan, nem az a probléma, vállaltam a kihívást, csak kicsit egyszerűbb esetre gondoltam.
Komplett motorcserén is gondolkodtam, de nem tudom az jobb e, vagy felújítani a meglevő blokkot?!
Nem írtad milyen szerviz előélettel vetted meg, mennyi után voltak az olajcserék.
Vezérléscsere meg volt ok rendben kicsit "csörömpöléses" hangja az okoskerekeknek lehet, ez a velejárója a változó szelepvezérléses 1.6 Ti-VcT motoroknak Focus MK2-esben nekem is volt 8 évig, de írtad, hogy cserélve lettek.
Kopogásos égés(benzin-levegő keverék előgyulladása) lehet pl. nem megfelelő üzemanyag, túl magas motorhőmérséklet, nem megfelelő gyertya okán is, ha ez a probléma egyáltalán.
Gyertya csere nem egy wasistdas a Focusoknál a gyári 3-4 ezer Ft/db körül van(3 év-60 ezer km az ajánlott csereintervallum), 100-as prémium benzin használata javallott lehet.
Ezt így olvasásból nehezn fogja bárki megítélni, egy megfelelő szervizben műszeres méréssel ki lehet deríteni az okát. Szerelő(k) mit mondtak?
Ez az a kategória, amiről fülre még a típusismerettel rendelkező, hozzáértő, tapasztalt szerelő sem mondja meg, hogy micsoda - hát még látatlanban, elmondás alapján, neten keresztül bárki...
Leírnék egy hosszabb történetet, hátha volt már ilyen valakinél, vagy van tippje.
2017-es MK3, 1,6 ti-vct, 125 LE, benzin. Céges autó volt 270 000 km.
Dízeles hanggal (úgy indult, hogy hidrotőke, de az nincs is benne, mint kiderült) vettem, de tökéletesen működött. Jól ment, nem melegedett, semmiféle folyadékot nem fogyasztott. Olajcserénél nagyon régi olaj jött le, el volt hanyagolva. Vezérlés, okoskerekek, valamiféle tányérok, alátétek a szelepeknél gyárira cserélve, valamiféle mérések alapján. Hengerfejben ezeknek a tányéroknak a fészke rendben van úgy tűnik. A kopogás mégis megmaradt, nem is igen változott. Egyes vélemények szerint a motor mélyebb helyeiről jöhet a zaj.
1000-2000 fordulat között egészen kisimul s hangja, de ez alatt és terhelésre kissé erősödik. Menet közben, feltekert ablaknál alig, szinte nem is hallani. Szerintetek mi lehet ez? Csapszeg esetleg? Volt ilyen tapasztalata valakinek? Ha igen mi volt a megoldás? Esetleg tudtok valakit aki foglalkozik ilyen motorok felújításával? Bocsánat, ha szakmailag nem vagyok pontos, de laikus vagyok! A válaszokat előre is köszönöm!
Igen! Atnezettem elotte egy szerelovel es tenyleg nagyon szep az alja a korahoz kepest. A kuszob kornyeken nem latszik semmi rozsda nyoma de nyilvan be kene lesni ala jobban hogy teljes kepet kapjak. Valoszinuleg elviszem azert atnezetni alaposabban, szeretnem rendberakni a dragat. Koszi a tippet a szivacsrol, ezt mar olvastam hogy erdemes kiszedni.
Centír problémákkal küzdök 2022-es Focus kombival. Több szervizben járva se tudták megfelelően kicentírozni (100 felett remeg minden) és ahol legutóbb voltam, ott legalább korrekten megmondták, hogy sok "kúp"-uk van, de egyik sem passzol igazán a 18 colos felnimhez. Emiatt nem tudják maximálisan jól megoldani a problémát mert a középső lyuknak túl rövid a nem tudom milye.
Szóval.. valaki találkozott már esetleg hasonló problémával vagy van olyan tökös futóműves aki legalább 95%-osan meg tudja oldani a problémám?
Egy faceliftes Focus mk2-re vadászok éppen és a héten sikerült kipróbálnom egyet. Minden rendben volt vele motorikusan, stb., viszont a nem túl jó hír hogy láthatóan elindult már a rozsda pár helyen (persze nem meglepi, 16 éves lesz nemsokára) az első kerékíven és gyanús hogy a küszöböt is elérhette már a videók alapján amiket eddig néztem a témában. Ti mit gondoltok, mi lapulhat az elemek mögött? Én legfőképpen a látható hólyagosodás miatt parázok, gondolom ott belülről ette már át magát a rozsda. Ami viszont meglepő, hogy hátulról alul benézve a futómű majdnem rozsdamentes. Hozzáteszem még hogy Németországból származik az autó, és a kipufogó is elég újnak tűnik, szóval elképzelhető hogy már dolgoztak rajta de sajnos a tulaj nem tudja ennyire az előéletét.
Holnap még vásárlás előtt természetesen elvisszük egy teljes átvizsgálásra és különös figyelmet szeretnék szentelni a rozsdának. Ennek függvényében mondok majd A-t vagy B-t.
Ti mit gondoltok így első látásra, nagyon horribilis lehet a helyzet? Gondolom itt több szaki van aki már látott ilyesmit kívülről és belülről is úgyhogy megköszönném ha hozzászóltok. :) Mennyit alkudjak ha küszöbcsere gyanús? :D Tudomásom szerint egy igényes műhelyben ez olyan 4-500ba is simán fájhat, ha nem többe.
Sziasztok, 10 éves Focus 3-asom van, és minap elkezdett villogni egy "i" infógomb a műszerfalon, hogy "Engine Fault Service Now". Az első márkaszerviz, amit felhívtam - nem írok nevet, ismert név, de nem szeretek balhézni -, a kisasszony előbb időpontot adott, majd felhívott és közölte, hogy "az időpont nem alkalmas" a szerviznek és a héten más időpont sem jó. Többször jártam ott, egy izzócsere is szenvedős számukra, szerintem semmi kedvük nincs egy tízéves kocsival babrálni. Egy másik kevésbé ismert márkaszerviz elvállalta, tetemes összegért egy nap alatt leolvasták a hibakódot ,s olyasmi választ adtak, hogy a levegőkompresszor (?) a turbóban fals levegőt kaphat, a szerelőjük sokat dolgozott rajta, de nem garantálják, hogy nem jön elő újra a hiba. És csakugyan, hazafelé menve megint kigyulladt a lámpa... Amúgy is az volt a tervem, hogy lecserélem a kocsit, de addig is ki kéne javítani valahogy ezt a hibát, s villogó hibaüzenettel senki sem fogja megvenni, pedig gondozott, jó állapotú kocsi, én vagyok az első tulaj... Nagyon örülnék, ha adnátok tippet, hogy a budai oldalon, vagy budaközeli megyei részen melyik lehet az a szerviz, amelyik nem csak a pénzt kéri el, hanem meg is tudja javítani?
Segítséget szeretnék kérni az alábbi problémával kapcsolatban.
Adott egy 2010-es Focus mk2 modell. Az elmúlt hónapban volt egy masszívabb futóműjavítás eszközölve: első lengéscsillapítók, első lengőkarok, illetve bal oldalt komplett féltengely csere.
Korábban azt tapasztaltam, hogy álló helyzetben irányváltáskor, tehát hátramenetbe ha lendületesen indulok el illetve azután előremenetbe, egy hangos fémes kattanó hangot hallok, jellemzően a bal oldali kerék felől. Ugyanezt kitekert kormány/kerékállásból is tapasztalom, illetve akkor is, ha menet közben leveszem a gázpedálról a lábam, és a motorfék fog egy kicsit kocsin, igaz ekkor halkabb ez a kattanás és minden esetben csak 1x jelentkezik tehát nem folyamatos.
Legelőször a féltengely hibára gyanakodtam..
Valakinek van valami tippje, ötlete hogy mi okozhatja ezt?
Tisztelt Fórum Tagok, most léptem be ide, köszönöm a hozzászólást előre is.
Ford Focus 1.6 tdci autóm 2007-es 338 000 km van benne, 2023 áprilisban vettem, 3. tulajdonosa vagyok. Szerviz feljegyzések alapján 2014ben volt cserélve a vezérműszíj , tehát elment 10 év. A km csak 112 000 a csere óta. A Ford hivatalos márkaszerviz azt mondja 200 000 km a csere periódus, mivel a 10 évet elérte érdemes lecserélni? Miket kell ilyenkor még cserélni a vezérműszíjon kívül pontosan? (nem márkaszervizben fogom cseréltetni mert az kb. 300 000 Ft...) Köszönöm a válaszokat.GT