Jaja, pontosan, szegénynek már a kvalin is csapatutasításra kellett direkt lassan mennie és egyből kiesni, nehogy elhappolja a pole-t a csapattársa elől!
Hami is panaszkodott hogy homály volt, de az eredmények azért nem ezt igazolják, valszeg az elején sem voln nagy mocorgás ameddig nem voltak meg a száraz(abb) ívek.
Ha más gumma maradt volna a végére lehet hogy P3 is meglett volna, ok volt benne sc faktor.
A P7-ről startolva a P4 azért jobb biznisznek tűnik mint a P1-P3 Russellnek, aki azért dnf közeliben is volt asszem egyszer.
Mercedes , Russel , Hamilton hát kíváncsi vagyok hogy csak ezen a pályán jött ki a tempó vagy lesz folytatás. Annak ellenére hogy Russel rendszeresen veri Hamiltont időmérőn , futamon most több hibát is vétett Russel , Hamilton szépen feljött ha ráérez újra az érzésre akkor és az autó tényleg jó lesz akkor ő is ott lesz a győzelmekért.
Ha tényleg más futamokon is feljön a Merci a Ferrari/Meki mellé hogy valósan szorongassák vagy jobbak is legyenek a Red Bullnál (azaz Maxnál, Perez nem nagyon értelmezhető mostanában megint) akkor ez érdekes és jó idény lesz végre.
HAM most nagyon homály volt, ha nincsenek az SC-k akkor nincs lőtávolban sem és még akár ALO mögé is végzetesen beragadhatott volna. Viszont azon is látszik mennyire nem volt most éles hogy az ilyen semmiből az ölébe hulló lehetőségeket régebben sokkal könyörtelenebbül használta ki.
Ha csak ebből a futamból indulnánk ki akkor a jövő évi Ferrari/Hamilton duótól azért nem kellene tartani. De lesz még idén verseny ahol mást fogunk látni szerintem.
Valószínűleg minden csapat ezt csinálta volna ha az autó körbehozható a pályán. Láttunk már olyat hogy hullott minden szar a kocsikról amíg visszahozták a boxba mégsem lett büntetés. Nyilván ez a büntetés ettől még bőven jogos, és csapatot sújtó pénzbünti is volt. És hát a sors is igazságot szolgáltatott azzal hogy (ha jól emlékszem) még ugyanabban a körben mégis SC lett Sainz hibája miatt.
Mondjuk az egy másik kérdés hogy Verstappent ezzel a második SC-vel együtt sem tudták végül megfogni de taktikailag nyilván benne volt a lehetőség amitől az RB joggal tartott - ott mondjuk furcsálltam hogy az egyik Mekit nem hozzák legalább friss gumiért (lehet, nekik sem maradt már megfelelő?). A Merc példáján látszott hogy friss gumival támadható lett volna Max.
RedBull küldte vissza Perezt a pályára tudva hogy szabályt szegnek, de hogy ne legyen SC amivel elbukhatják a győzelmet. Ez akkor megért volna egy ennél nagyobb büntetést is, egy olyat ami egy első hely elbukásával egyenértékű, ez így lószar. Mi választja el ezt attól amikor úgy szegnek szabályt hogy SC legyen ?
Alakul /ez jövő hétvégéje is már, 3 rajthely bünti az aktív és eldobható (és el is dobott) aero elemek miatt. Azon azért felröhögtem, mikor rázoomoltak a pályára visszatérése közben, Brundle így kommentálta: "Hát, nem teljesen olyan, amilyennek Adrian Newey megtervezte"
Egy nagyon izgalmas , fordulatokban néha drámai gazdag futam volt a kanadai nagydíj! Már tényleg kezdtem temetni az évet szezon elején. Ez a futam remélem nem kiabálom el 4 csapat is esélyes lehet a további futam győzelmekre.
Red Bull Max Verstappen sokadjára bizonyította hogy nem csak kényelmes pole-ból lehet győzni lenyűgöző teljesítmény!
Perezt kirúgnám év végén , fejben nagyon szét van esve , nem fér bele ilyen ingadozó teljeítmény.
McLaren , Norris és Piastri , kijelenthető szerintem a mezőny legerősebb párosa, nagyon szurkolok nekik , ahonnan elindultak tavaly le a kalappal.!Gyors autó gyors nem szívbajos pilótákkal , nagyon szimpatikus csapat!
Ferrari , Leclerc , Sainz felemás érzések, nyilván elcseszett hétvége de ettől függetlenül erősnek tűnik a Ferrari bár akad pilóta hiba itt-ott
Mercedes , Russel , Hamilton hát kíváncsi vagyok hogy csak ezen a pályán jött ki a tempó vagy lesz folytatás. Annak ellenére hogy Russel rendszeresen veri Hamiltont időmérőn , futamon most több hibát is vétett Russel , Hamilton szépen feljött ha ráérez újra az érzésre akkor és az autó tényleg jó lesz akkor ő is ott lesz a győzelmekért.
Tehát soha rosszabbat várom a következő futamokat!
Talán első helyről harmadikra esett ott vissza és épp hogy Piastri elé tudott kijönni (amiben az is benne lehetett hogy PIA inkább beengedte). Valószínűleg a delta idők és az SC car mögötti tempó nem azonos, most ezt szívta meg. Miamiban fordítva volt. Szimpatikus volt ahogy ezt kezelte mindenesetre.
Kiderült már hogy a piklibe előzte meg Norrist VER a boxban? UGye bejött az SC, mindenkinek tartani kellett valami tempót. Norris kezdte ezt 10 sec előnyről. VER bement a boxba, kijött, mente tovább ezt a megszabott tempót, ahogy Norris is, a keverékek közti difi nyilván tökmindegy. ahhoz a tempóhoz legalábbis, de 10 seccel akkor se jobb a holland ha piros gumit rak fel. A következő körben Norris kijött, nem volt extrém lassú a cseréje, talán 5-6 tized benne volt, nem több. Hogy került elég a bull?
11 mp körüli előnnyel vezetett Norris, szerintem azt onnan már be is húzta volna, ha nincs peche. Persze a kialakulásában is volt némi szerencse, hát ez 1 ilyen verseny volt.
A Ferrari sokat bukott tegnap, két erős pontszerzéssel, Perez bukta mellett, szépen kaszálhattak volna, de valamit elszúrtak már egy körön is. De most még a Mercedes is nyerhetett volna, ha kicsit jobb Hamilton, vagy Russell.