Keresés

Részletes keresés

Fizolti Creative Commons License 4 órája 0 0 486304

Persze, minden frankó

 

Itt ilyesmit eddig senki sem írt ebben a témában. 

Előzmény: segélyvonókészülék (486303)
segélyvonókészülék Creative Commons License 4 órája -1 1 486303

Ez ellentmondás. Ha egy jármű kifutja a ciklus idejét és nem kapja meg következő szükséges karbantartást, az nem üzemképes.

 

De üzemképes, technikailag. A papírja járt le.

 

Jé, nálunk is pont így van..

 

Igen, csak itt mást nem is kapnak, ezért el sem jutnak a ciklusidejük végéig...

Persze, minden frankó, ezért áll a dízelflotta fele...

Előzmény: r1232 (486301)
schlumberger Creative Commons License 5 órája 0 0 486302

Tehát ott TMK van.

TMK=Tervszerű Megelőző Karbantartás  Így kell csinálni!

 

VY 73!

Előzmény: jwkllr (486286)
r1232 Creative Commons License 5 órája -1 3 486301

és addig futnak, amíg ennek el nem jön az ideje. Ilyenkor ezek teljes üzemkész állapotban vannak,

 

Ez ellentmondás. Ha egy jármű kifutja a ciklus idejét és nem kapja meg következő szükséges karbantartást, az nem üzemképes.

 

a karbantartások ciklikusak, nem akkor kerül rájuk sor amikor széthullottak vagy megálltak.

 

Jé, nálunk is pont így van..

Előzmény: Panzerbear (486283)
V43 1279 Creative Commons License 5 órája 0 1 486300

Pápa-Csorna vonal gyalogos bejárásáról készült, fényképekkel gazdagon illusztrált beszámolóm itt érhető el: 

https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=167200333&t=9165148

nazareth Creative Commons License 5 órája 0 0 486299

Áhhá, köszi, így már kerekedik a történet.

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (486289)
zjakabfi Creative Commons License 6 órája -1 0 486298

Áprilisban írtam  a Startnak, hogy az Adriára nem lehet belföldi jegyet venni, sőt fel sem hozza sem az app, sem az elvira, sőt az app tiltja a belföldi használatát, miközben a tegnap frissített pdf. megengedi, sőt külön kocsikat jelez Gyékényesig.

Ma a helyzet ugyanez, az app és az elvira nem ismeri ezt a vonatot.

Miközben jó páran használnák belföldön, sokan csak a különleges étkezőkocsi miatt...

Írtam nekik megint.

 

traxxtoto Creative Commons License 6 órája 0 0 486297

Tragikus állapotban van az egész... 

Előzmény: bzmot281 (486295)
Ugly Kid Joe Creative Commons License 7 órája 0 0 486296
Előzmény: HBweb hu (486146)
bzmot281 Creative Commons License 7 órája 0 0 486295

Én csak a 20-ast használom rendszeresen, de az biztos, hogy arra is ráférne már a felújítás. Egy lassújelgyújtemény lett az is, sajnos nagyon bezuhant a menetrendszerűsége. 

Előzmény: f_k (486294)
f_k Creative Commons License 8 órája 0 1 486294

https://mfor.hu/cikkek/makro/lazar-janos-szazmilliardokra-rugo-hitelt-vesz-fel.html

 

2024. JÚNIUS 11. 06:36Lázár János százmilliárdokra rúgó hitelt vesz felmfor.hu

 

"Legfeljebb 1 milliárd euró hitelt venne fel a MÁV az Európai Beruházási Banktól vasútfelújításra.

 

Legfeljebb 1 milliárd eurónyi (393 milliárd forint) hitel felvételére hatalmazza fel Lázár János építési és közlekedési minisztert a kormányzat Nagy Márton nemzetgazdasági és Varga Mihály pénzügyminiszter bevonásával – derül ki a hétfő este megjelent Magyar Közlönyből. A hitelt a MÁV útján vennék fel, futamideje 30-35 év lehet 3-5 év törlesztési moratóriummal.

 

Az Európai Beruházási Banktól felvenni szándékozott hitelt – mely a teljes, 782 milliárd forintos becsült beruházási összegnek nagyságrendileg a fele – vasútfelújításokra fordítanák, nevezetesen:

 

 Hatvan és Füzesabony közti 95 kilométeres,

a Székesfehérvár és Lepsény közti 30 kilométeres,

a Székesfehérvár és Boba közti 100 kilométeres,

a Győrszentiván és az osztrák határ közti 108 kilométeres,

a Kiskunfélegyháza és Szeged közti 60 kilométeres,

a Pusztaszabolcs és Pécs közti 175 kilométeres,

a Nyugati pályaudvar és Szolnok közti több szakasz felújítására, valamint

a Székesfehérvár és Porpác közti szakasz távközlési, erősárami és biztosítóberendezési alépítményeinek korszerűsítésére.

A beruházások önerejét a központi költségvetés beruházásösztönzési célelőirányzatából, célzott költségvetési támogatásból, illetve európai uniós forrásból fedeznék."

1047 005-2 Creative Commons License 8 órája 0 0 486293

Ehhez képest az eladási oldalon lévő képek szerint min. hiányoznak róluk a rádiók,kijelzők.

Előzmény: Panzerbear (486283)
1047 005-2 Creative Commons License 8 órája 0 2 486292

Nincs korlátozva a gép,1 gyenge SW ennyit bír.

Előzmény: GaGe (486277)
1047 005-2 Creative Commons License 8 órája 0 2 486291

A járműengedélyezés nem a mellékvonalakra szól,ilyen alapon a 100-120 km/h sebességre képesség is felesleges,meg a magyar VB is.

 

 

Nem is erről szól a történet.

Előzmény: Gordon Zsigmond (486272)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 8 órája 0 0 486290

Hát igen, arról ne is beszéljünk hogy az angolok fedélzet által számított oldási sebességet szeretnek alkalmazni.

Ha a fedélzet megkapja a danger point vagy overlap távolságát, ki tudja számolni magának hogy mi a biztonságos oldási sebesség (ami akár nulla is lehet).

Előzmény: oldmumus_v.2 (486287)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 8 órája 0 1 486289

Szerintem meg nem.

Pont hogy a sebességjelzési rendszerben van eltérés a jelzők által adott jelzésképek és az ETCS által feladott sebességprofil tekintetében.

Pl. Az ETCS a váltóra fékeztet, míg a jelző által feladott sebességkorlátozás a jelzőtől érvényes. A rövid fékutak miatti sebességek sem kerülnek feladásra, ETCS-sel mehetsz ahogy a fékgörbe engedi.

 

Irányjelzési rendszerben elsősorban azért mondják meg hogy hová mész, hogy aztán te tudjad mennyivel kell majd menni. Továbbá az irányjelzési rendszerben váltóra fékezés az alapelv.

A sebességprofil ismeretét átveszi az ETCS a vezetőtől.

Az meg hogy jelenleg mindenféle approach release és egyéb logika kerül alkalmazásra hogy a vonat megfelelően lelassítson egy lassabb vágányútra, csak egy biztosítóberendezési funkció, ami felengedhető ha a biztber meg tud győződni arról hogy ETCS-sel felszerelt vonat érkezik a jelzőhöz. Márpedig az angoloknál meg tud.

Előzmény: segélyvonókészülék (486282)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 8 órája -1 3 486288

Hidd el, megoldják.

Tök bonyi lesz a biztberlogika, de ha van kétirányú kommunikáció az RBC és a biztber között, vagy neadjisten a két entitás valójában egy berendezés, lehet kreatívnak lenni, és mindenféle függőség felengedéseket eszközölni.

Előzmény: nazareth (486276)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 8 órája 0 0 486287

Az ETCS fedélzeti berendezés a statikus sebességprofilból és a vonatadatokból egy dinamikus sebességprofilt számol ki.
Ezt egy tizedes egységgel tudja MRSP Profil alapján minden adott járműre egyedileg realizálni. Vannak  még egyéb tényezők mint pl. a megcsúszási út is.

Előzmény: nazareth (486276)
jwkllr Creative Commons License 10 órája 0 0 486286

Tehát ott TMK van.

Előzmény: Panzerbear (486283)
Panzerbear Creative Commons License 11 órája -1 3 486285

Semmi sem bűzlik, ha nem akarják elveszíteni a régiót a következő kiírásos megpályázás során, akkor új járművel kell jelentkezniük a feladatra...

Előzmény: H_CS (486262)
Panzerbear Creative Commons License 11 órája -1 3 486284

Ezer oka lehet. Mint pl villamosítás, nagyobb kapacitásra igény, vagy a következő hálózati pályázás feltétele az új jármű, stb...

Előzmény: r1232 (486260)
Panzerbear Creative Commons License 11 órája -1 3 486283

Mindig , az utolsó pillanatig üzemképesek. A leállításuk, eladásuk előtti napig rendes reguláris forgalomban vannak a német járművek, és olyan állapotban is vannak. Egyszerűen elhatározzák, hogy melyik nagyobb nagyjavítást már nem csinálják meg rajtuk, és addig futnak, amíg ennek el nem jön az ideje. Ilyenkor ezek teljes üzemkész állapotban vannak, a karbantartások ciklikusak, nem akkor kerül rájuk sor amikor széthullottak vagy megálltak.

Előzmény: 1047 005-2 (486259)
segélyvonókészülék Creative Commons License 11 órája -1 1 486282

Vagy szimplán sebességeket adnak fel, és így az ETCS köszönő viszonyban sem lesz a pályamenti jelzők logikájával és jelzésrendszerével? 

 

Kábé igen.

Előzmény: nazareth (486276)
GaGe Creative Commons License 11 órája 0 3 486281

A menetengedély azt mondja meg, meddig

mehetsz, és milyen sebességgel. Magyarán semmi köze a pályamenti jelzőkhöz. Vannak olyan helyek, ahol ha a jelző mellet elhaladást engedélyez az etcs, akkor sötétre kapcsolják a jelzők.

Előzmény: nazareth (486276)
juxx Creative Commons License 11 órája 0 0 486280

Csak annyira, mint a jelzéskép maga :) vicces dolog a check down... 

Előzmény: nazareth (486276)
r1232 Creative Commons License 11 órája 0 0 486279

A Vmax=0 km/h-nál mindenképpen jobb..

Előzmény: GaGe (486277)
r1232 Creative Commons License 11 órája 0 1 486278

Az ETCS mindig az aktuálisan alkalmazható sebeséget adja fel, az a lényege..

Előzmény: nazareth (486276)
GaGe Creative Commons License 11 órája -1 2 486277

IC 706, 431 193, Vmax=80 km/óra.

No comment.

nazareth Creative Commons License 11 órája -1 1 486276

Nagyon vicces lehet az angol irányjelzéses förmedvényhez ETCS-t hozzáhegeszteni. És akkor fel fogja tudni adni a gőzösre, hogy "Következő jelző <<Megállj>>, de csak 12 másodpercig, utána átvált <<Szabad a bejárat nagyon balra>> jelzésre" :)

 

Tényleg, hogyan oldják meg az előjelzések hiányában elterjedten alkalmazott késleltetett jelzőkezelések feladását? Vagy szimplán sebességeket adnak fel, és így az ETCS köszönő viszonyban sem lesz a pályamenti jelzők logikájával és jelzésrendszerével? 

Előzmény: oldmumus_v.2 (486253)
r1232 Creative Commons License 11 órája 0 2 486275

Itt a kérdés alapvetően az, hogy a tulajdonos (a magyar állam) biztosítja vagy sem az üzemeltetéshez szükséges forrásokat. Nagyon régóta nem.

Előzmény: r1232 (486274)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!