"hozzánemértésből eredő rombolásnak." Meg a pénzszórásnak, tényleg olcsóbb lett volna már szakemberrel jól megcsinálni.
Áll még, de a gerendának csak az önsúlyát kell tartania meg majd az álmennyezetet. Eleve autóemelővel préseltek be néhány gerendát, mint látszik a képen elég nagy a lehajlás, némelyikbe van egy kis előfeszítés is.
Szóval az hogy áll az annak köszönhető hogy a házimonolit födém még tartja magát, ha elkezd majd lejönni akkor lehetnek meglepik.
Elég nagy felületen fekszik fel, ha az onnan kihajlik úgyismindegy, de ugye azóta kétoldalról még meg is csavarozták.
A fagerenda széles, nagy felületen feküdt volna fel, a csavar meg vág mint a kés. Az acélizé az nem tudom, hogy mire jó. Azt hiszem, hogy ez egy tipikus példája a hozzánemértésből eredő rombolásnak. Ha még áll, akkor az a fagerenda bolcsességének köszönhető.
A leírás alapján ez poroszsüveg födém. A salak és az acélgerenda utálni szokták egymást. Ha már belepiszkálnak kifejezetten ajánlatos kipucolni a salakot. Az utolsó szemig. Az esetek elsöprő többségében nem volt rendesen kiszellőztetve a salak és a nedvesség hatására keletkező híg kén/kénessav a vasat jó étvággyal megette. Elég fölnézni a plafonra, ott lehet látni, hogy sík vagy enyhén boltozott a födém.
Ha lepucolod a födémig, úsztatott padlót csinálj, különben az alsó szomszéd meg fog őrülni a padló kopogástól (tudom, ez általában nem szempont egy felújításnál...).
Adott egy 1910-es években épült budapesti körfolyosós bérház. A fürdőszobában ránézésre az eredeti műkő padló van (vagy ha nem is eredeti, de minimum 60-80 éves), kb. ennek megfelelő állapotban... a fürdő felújítása kapcsán logikusan adódik, hogy a padlóburkolatot is cserélni kéne (a lakás maradék részén már frisebb a hidegburkolat, az teljesen vállalható állapotban van).
Mi szokott lenni a stratégia ezeknél a régi házaknál? Mire lehet számítani, bontás után mit találunk a műkő alatt? Mire rakták ezt anno? És milyen "modern" rétegrend jöhet egyáltalán szóba?
Amit a házről még lehet tudni, hogy azonos szinten egy másik lakásból van statikai szakvélemény (elsősorban a belső főfal kiváltógerendái miatt készült), abból annyi derül ki, hogy "I" acélgerendák közötti téglabetés födém, 98cm gerendatávolság, 10cm fejszélesség, salakfeltöltésbe ágyazott szegezett parketta (csak a parkettás részt bontották meg a szakvélemény elkészítéséig).
De a rétegrendbe van már egy aljzatbeton és két réteg járólap.
1. Le kell víz szigetelni a pince feletti födémet (csak akkor ha a pince tud szellőzni lentről).
2. Elég körülményes síkba hozni 17nm járófelületet ráburkolással.
3. Meg kéne édesíteni a jelenlegi burkolatot (akkor meg lehet, hogy közbe szétőrnek a csempék) , mert a legjobb mélyalapozó sem köt rá egy 20 éves csempére.
Nekem az a véleményem, hogy legalább az aljzatig le kell vésni mindent. Ez kb. fél nap munka két embernek, plusz a sit kihordása.
Aztán meg kéne nézni, hogy a téglabetét felűről milyen állatban van és hogy van bekötve a gerendákba, ha mosdó is van felette.
Utána gondolkozni, hogy milyen rétegrendet kell beszerelni az új burkolat alá.
Kéne valami terv. Ha nincs - lehet szabadkézi is - akkor kéne egy fszt.-i alaprajz, ha családiház akkor az egész földszintről megmérve a falak közti távolság és a falvastagság is. Meg kéne nézni, hogy a pincefödém alulról vízszintes vagy boltozott és meg kéne mérni a gerendák talpát, hogy milyen széles. Pince alaprajz sem árt.
a pince többi része a fürdő alatt van, nem akkora a pince mint amit számítottál. a gerendák közt tégla van a pince födémben azt látok.
hogy a tégla felett mi van az jó kérdés. inkább az a kérdés, hogy az eddigi stabil alapra, 20 éve áll ez ebben a formában rá lehet -e lapozni még egy réteget?
Ez nem remény kérdése. Egyébként kb. 5m2 pince az kb 2,5x2,5m, így látatlanba. Ilyen gyári gerendát még nem láttam. Ha ajtó fölé való gyári kiváltó van gerenda helyett beépítve akkor az mérsékeltebben vidám helyzet. 1 réteg járólap biztonsági tényező nélkül is 50 kg/m2. Mi van a gerendák között? Legolcsóbb ha megnézeted egy statikussal. Esetleg egy nagyon jó kőművessel, de nem azzal akivel csináltatni akarod. Ez se lesz olcsóbb.
Van egy kb 17nm előszobánk amit szeretnénk újra burkoltatni. Kádár kocka ház. 20*20 mozaiklap van lerakva, azon van járólap 20 éve. Semmi gond vele, nem mozog nem kopog nincs repedt lap.
Erre rá lehet tenni új járólapot?
Félek ha elkzedjük felszedni hatalmas munka lenne, és sok idő is, és nem utolsó sorban rentgeteg pénzt emésztene fel.
Sziasztok! Van egy teraszom, ami alatt pince van, és az oldalfalának a vízszigetelését javítanám, plusz XPS, háló, ragasztó, műgyanta. 1 vagy 2 centis XPS-t raknék, mert nincs szükségem hőszigetelésre (eddig sem volt ott), csak a vízszigetelés védelme és a szép felületképzés miatt raknám fel.
Az a baj ezzel, hogy a terasz burkolatát képező kő a fal egyik végén túllóg pár centivel a fal síkján, a másik végén pedig egy vonalban van vele. Ergo akármilyen vékony XPS-t rakok, a tetején lesz egy vízszintes rész, ami ki fog lógni a burkolat alól (és veri majd az eső) Ezt hogyan kéne szépen megoldani?
Van valami olyan profil, amit rá tudok tenni az XPS felső-külső sarkára, és ami takarja az XPS tetejét is?
Vagy sima élvédő menjem oda, aztán kenjem a tetejére is ugyanazt, mint az oldalára, aztán tömítsem a burkolat határán? (Ez mondjuk esztétikailag annyira nem díjaznám).
Vagy formázzam az XPS tetejét (Mondjuk ilyen alakra: /| )?
Azért a 6 b és a 7 pontok a lichthofok lényegi szerepét tekintve (konyha, fürdő, WC) minimum érdekesek.
(6) Légaknába nem szellőztethető a) huzamos tartózkodásra szolgáló helyiség, b) bűzös, gőzös üzemű helyiség. (7) WC berendezéssel felszerelt helyiség csak olyan légaknába szellőztethető, amely legfeljebb még tisztálkodó helyiség szellőzésére szolgál.
Attól függetlenül, hogy zárt vagy sem, eleve általános helyen sem lehet olyan berendezés, ami zavarja a szomszédokat, szóval veszteni nem tudsz az üggyel.