Igen! Atnezettem elotte egy szerelovel es tenyleg nagyon szep az alja a korahoz kepest. A kuszob kornyeken nem latszik semmi rozsda nyoma de nyilvan be kene lesni ala jobban hogy teljes kepet kapjak. Valoszinuleg elviszem azert atnezetni alaposabban, szeretnem rendberakni a dragat. Koszi a tippet a szivacsrol, ezt mar olvastam hogy erdemes kiszedni.
Centír problémákkal küzdök 2022-es Focus kombival. Több szervizben járva se tudták megfelelően kicentírozni (100 felett remeg minden) és ahol legutóbb voltam, ott legalább korrekten megmondták, hogy sok "kúp"-uk van, de egyik sem passzol igazán a 18 colos felnimhez. Emiatt nem tudják maximálisan jól megoldani a problémát mert a középső lyuknak túl rövid a nem tudom milye.
Szóval.. valaki találkozott már esetleg hasonló problémával vagy van olyan tökös futóműves aki legalább 95%-osan meg tudja oldani a problémám?
Egy faceliftes Focus mk2-re vadászok éppen és a héten sikerült kipróbálnom egyet. Minden rendben volt vele motorikusan, stb., viszont a nem túl jó hír hogy láthatóan elindult már a rozsda pár helyen (persze nem meglepi, 16 éves lesz nemsokára) az első kerékíven és gyanús hogy a küszöböt is elérhette már a videók alapján amiket eddig néztem a témában. Ti mit gondoltok, mi lapulhat az elemek mögött? Én legfőképpen a látható hólyagosodás miatt parázok, gondolom ott belülről ette már át magát a rozsda. Ami viszont meglepő, hogy hátulról alul benézve a futómű majdnem rozsdamentes. Hozzáteszem még hogy Németországból származik az autó, és a kipufogó is elég újnak tűnik, szóval elképzelhető hogy már dolgoztak rajta de sajnos a tulaj nem tudja ennyire az előéletét.
Holnap még vásárlás előtt természetesen elvisszük egy teljes átvizsgálásra és különös figyelmet szeretnék szentelni a rozsdának. Ennek függvényében mondok majd A-t vagy B-t.
Ti mit gondoltok így első látásra, nagyon horribilis lehet a helyzet? Gondolom itt több szaki van aki már látott ilyesmit kívülről és belülről is úgyhogy megköszönném ha hozzászóltok. :) Mennyit alkudjak ha küszöbcsere gyanús? :D Tudomásom szerint egy igényes műhelyben ez olyan 4-500ba is simán fájhat, ha nem többe.
Sziasztok, 10 éves Focus 3-asom van, és minap elkezdett villogni egy "i" infógomb a műszerfalon, hogy "Engine Fault Service Now". Az első márkaszerviz, amit felhívtam - nem írok nevet, ismert név, de nem szeretek balhézni -, a kisasszony előbb időpontot adott, majd felhívott és közölte, hogy "az időpont nem alkalmas" a szerviznek és a héten más időpont sem jó. Többször jártam ott, egy izzócsere is szenvedős számukra, szerintem semmi kedvük nincs egy tízéves kocsival babrálni. Egy másik kevésbé ismert márkaszerviz elvállalta, tetemes összegért egy nap alatt leolvasták a hibakódot ,s olyasmi választ adtak, hogy a levegőkompresszor (?) a turbóban fals levegőt kaphat, a szerelőjük sokat dolgozott rajta, de nem garantálják, hogy nem jön elő újra a hiba. És csakugyan, hazafelé menve megint kigyulladt a lámpa... Amúgy is az volt a tervem, hogy lecserélem a kocsit, de addig is ki kéne javítani valahogy ezt a hibát, s villogó hibaüzenettel senki sem fogja megvenni, pedig gondozott, jó állapotú kocsi, én vagyok az első tulaj... Nagyon örülnék, ha adnátok tippet, hogy a budai oldalon, vagy budaközeli megyei részen melyik lehet az a szerviz, amelyik nem csak a pénzt kéri el, hanem meg is tudja javítani?
Segítséget szeretnék kérni az alábbi problémával kapcsolatban.
Adott egy 2010-es Focus mk2 modell. Az elmúlt hónapban volt egy masszívabb futóműjavítás eszközölve: első lengéscsillapítók, első lengőkarok, illetve bal oldalt komplett féltengely csere.
Korábban azt tapasztaltam, hogy álló helyzetben irányváltáskor, tehát hátramenetbe ha lendületesen indulok el illetve azután előremenetbe, egy hangos fémes kattanó hangot hallok, jellemzően a bal oldali kerék felől. Ugyanezt kitekert kormány/kerékállásból is tapasztalom, illetve akkor is, ha menet közben leveszem a gázpedálról a lábam, és a motorfék fog egy kicsit kocsin, igaz ekkor halkabb ez a kattanás és minden esetben csak 1x jelentkezik tehát nem folyamatos.
Legelőször a féltengely hibára gyanakodtam..
Valakinek van valami tippje, ötlete hogy mi okozhatja ezt?
Tisztelt Fórum Tagok, most léptem be ide, köszönöm a hozzászólást előre is.
Ford Focus 1.6 tdci autóm 2007-es 338 000 km van benne, 2023 áprilisban vettem, 3. tulajdonosa vagyok. Szerviz feljegyzések alapján 2014ben volt cserélve a vezérműszíj , tehát elment 10 év. A km csak 112 000 a csere óta. A Ford hivatalos márkaszerviz azt mondja 200 000 km a csere periódus, mivel a 10 évet elérte érdemes lecserélni? Miket kell ilyenkor még cserélni a vezérműszíjon kívül pontosan? (nem márkaszervizben fogom cseréltetni mert az kb. 300 000 Ft...) Köszönöm a válaszokat.GT
Üdvözletem! Focus ST (2024) 18-as gyári alufelni froton felfér-e a Brembo féknyereg mérete miatt? Nincs gyártásban az autó, csak rendelt, téli abroncs szet okán kérdezem. Köszönöm.
Ha kicserélésre kerül a fékolaj, akkor a kuplung vonalból hogy lehet eltávolítani a régi fékolajat? A kuplungmunkahengert alul a kinyomócsapágynál lehet légteleníteni?
Váltóolaj csere is segíthet, a gyári oldal szereti "élettartam olajjal van feltöltve"-ként hivatkozni rá, automata esetén 60-80 ezer körül ajánlják, manuálisnál is egy 100 ezernél már érdemes lehet cserélni a problémák megelőzése érdekében. Kuplung/lendkerék mikor volt cserélve - ha nem mennyi km van benne -, mennyire fog fent a pedál, lenyomásnál van-e hangja vagy bármi ami eltér a szokásostól?
A fékfolyadék csere periódusa 2 év/40 ezer km, egy 3 év még beleférhet, de ha ennél régebben volt csere, akkor sürgősen cseréltesd és mérjenek fékhatás mérést, bár ez a kuplung szerkezettel nincs összhangban szerintem.
Az alapjárati/üresjárati/fojtószelep lett volna az első tippem, ha azt pucolták, ok de lehet hogy cserélni kéne inkább.
1.4-esnél az ablakmosó fúvóka beázás jelentkezhet mint az 1.6 Ti-VcT-n, hogy pont a gyertyák fölött van a fúvóka és kerülhet bele az ablakmosóból/esővízből ha nem szigetel a fúvóka?
A másik meg valahol az üzemanyagellátó rendszernél jelentkezhet szerintem valami probléma, volt-e már 19 év alatt cserélve az üzemanyagszivattyú? Focus MK2-eseknél egy elég szűk keresztmetszet, nálam egy városi körforgalomból kijőve adta meg magát, valamit felszívott a tankból. Egy "fizikai behatás" után még 2-3 hónapot ment a kocsi, aztán elindítani nem tudtam egy regglen.
De ilyen menetközbeni akadozós, dadogós történetem nem volt, csak alapjárati fordulatszám nem volt egyenletes.
Ha alapjárati szelep pucolás után is probléma, akkor érdemes volna 1-2 teljes tankot esetleg prémium OMV benyát tankolni. Nálam kisímotta az alapjárat tartását.
nem is olyan régen panaszkodtam már, hogy valami nem gömbölyű a Fóka-kuplungommal, amikor hideg van, induláskor nagyon nehezen tudom sebességbe rakni, több helyről olyan választ kaptam, hogy talán váltóolaj-csere...
Nos, nem csináltam semmit, kicsit többet járattam a motort indulás előtt, különben is láttátok, nem voltak hidegek reggelente...
Tegnap előtt viszont TÖRTÉNT VALAMI!!!!!-Kuplung szépen fent fog, mint régen, a pedál is mintha puhább volna!-szóval meggyógyult magától.
Ok és okozat...-én egy valamilyen dugulásra tippelek, ami meXűnt...-szerintetek volna értelme lecserélnem a fékolajat??-köszönöm.
Sziasztok. Van egy óriási probléma a ford focus 1.4 benzin 2005 évjáratúkocsival. Kb 4-5 hete reggel az elsőinditásután 4-5 másodperc után leált ,de kis gáz adás és már nem ált le a motor. Ez egy olyan4 nap utánmegszünt jo volt minden. Aztánmult héten szombaton ismétjelentkezett ez a hiba. Most már míg be nem melegszik a motor addig kis gázt adnom kell amúgy le áll. Míg nem melegszik be rendesen kB 10 perc addig menet közben is leáll a motor de indítom és indul megy tovább. Van hogy rángat és erötlen megtorpan de aztán felveszi a fordulatot és nincs gond vele. Cserélték gyujtogyergya kábelköteg és gyujtotrafót. Ki takaritottak egy szelepet ami ilyenkor gond lehet de nem változott semmi. Tavaly júniusban volt olaj ,szűrők és vezérmüszij csere.nem volt gond eddig nem hinném hogy közé legyen most hozzá. Még azt figyeltem meg hogy nőt a fogyasztás és beinditás után kB 5 percig erösseb benzin szagot érzek a kipufogogázban. Valakinek ötlete?? Ja 3 is gépre tették nincs aktív és tárolt hiba hibakód. Mindhárman azt mondták hogy minden úgy működik ahogy kell.
a kb 2 éves focusunkban sync 2.5 van, (vannak akik sync 3 light-nak hívják)
a kérdés: ki lehet valahogy rakni a telefon képernyőjét a kocsi képernyőjére?
bújtam a netet sokáig, de nem jöttem rá
tudja ezt valaki?
hasonló kérdés: sync 3 as ford videóban láttam olyat, hogy a tolató kamera képét folyamatosan ki lehet rakni a képernyőre, akkor is mikor előre haladok, ezt hogyan lehet megcsinálni? a videóban egy számomra beazonostatlan fordban 7 mpig kellett a képernyő ON gombját nyomni, de nálam ez nem működik
Akkus kérdésem lenne, remélem tudtok segíteni. Jelenleg egy Ford Silver Calcium akku van az autóban, de lassan cserés lesz majd. van a Ford által kifejleszett Omnicraft néven akkumulátor, igaz az "csak" Calciumos akku. Ez a "csak" Calciumos ez mennyire viseli el ezt az intelligens töltést? Nálam nyáron a nagy melegben többnyire még a 14 V-ot sem érte el a töltőfeszültség, akár rövidebb vagy hosszabb úton sem. Volt amikor csak folyamatosan 13,8 V-al töltött a generátor. Most télen folyamatosan 14,2-14,4 V között van a töltés alapjáraton járó motornál vagy fordulaton, de hidegebb reggeleken sokszor felmegy indulás után néhány percig még 14,6-14,8 V-ra is a töltőfeszültség.