Keresés

Részletes keresés

rezgaras Creative Commons License 1 napja 0 0 238377

Szerintem a bicklis súlyának legalább 70%-a a hátsó kerékre esik. Minél magasabb, annál inkább (mert a nyeregrúd felfelé tolva hátrafelé is megy).

 

Én úgy tapasztaltam, hogy a könnyű futás leginkább a légnyomástól függ. A versenygépek virsli kerekében 7bar van, jól is futnak. A normál kerekekben régebben max 3,5bar volt, az újakra már sokszor 5bar van írva. Persze az az ára, hogyha átgurulsz a forintoson a seggeddel is megérzed, hogy fej vagy írás...

Előzmény: xrami (238376)
xrami Creative Commons License 2 napja 0 0 238376

Nem sok. Ha valahol látsz valami súlykorlátot, azt úgy kell érteni, hogy 1 kerékre értve, dehát 2 van alattad. Azaz ha 70-re írják akkor az 140 lesz, de ez az érték is bőven súlyhatáron belül van, csak nem publikállják soha. Maga a küllő irtózatosan sokat kibír, a szegecses felni csak dizájncucc, ha eleve alufelniről van szó. Annyival nagyobb lyukat kell fúrni a felnire így annyivl gyengébb is lesz. De ha szépen le van sorjázva belülről akkor totál fölösleges, a felni külső oldalán abszolúte semmi haszna sincs, csak és kizárólag dísz, éshát a paraszt meg ugye ezt látja... Ugrabugrálni úgysem fogsz. Ha lehet minél több küllő legyen, minimum 36, de ha tudsz kicserélhető tandemkerékre is, abban 40 küllő van. (és 2 ember súlyára van tervezve minden tandem!!) Az agydinamó visszafogja a kereket örökké, ha világítasz, ha nem. (ha világítasz akkor még az az 1-3 watt is hozzámegy ami beterheli) A gumi középvonalában legyen egy teljesen sima, folyamatos, 1cm széles  futóél. és fújd fel úgy, hogy ez ne horpadjon be alattad. Ha nem folyamatos, hanem szaggatott, esőmintákkal szabdalt, "göringyes" akkor azzal nagyon szar lesz menni és még hangos is lesz aszfalton. A gumi szélén lehetnek krosszminták, az soha nem ér le az útra, csak ha szarba-sárba mész véletlenül. Egyébként is, ha valahol szétesik alattad, az mindig a leggyengébb pontján lesz. Ha a küllő az akkor ott, ha túlméretezett, akkor a felniből fog kiszakadni vagy az agyból, vagy a lánc, vagy a váz valamelyik hegesztése reccsen szét.

Előzmény: kozso1 (238372)
orygabor Creative Commons License 2 napja 0 0 238375

Én csak 110 kiló vagyok, a hátsó kerekem egy fullkommersz alu, szegecselés nélküli, viszont a küllők igényesebb darabok, talán DT? passz, 1,6, illetve már 1,75-ös gumi van hátul, a kerék köszöni szépen, jól van, még egy centírozásra se érett meg a tavaly szeptemberi fűzés óta. Pedig kapott azért olykor rendesen. Ja, és volt csomagos túra min. 15 kiló cuccal (az ugye mind a hátsó keréken van), szóval van esélyed a 120 kilóval.

Előzmény: kozso1 (238372)
Pinyo Creative Commons License 2 napja 0 0 238374

Lehet széles gumi, a mintázata számít elsősorban. Slick vagy aprómintás még földutakon is teljesen jó szerintem. Szerintem ennél sokkal többet nem tudsz tenni az ügy érdekében.

Neki lehet állni a kerék könnyítésnek is, talán ez érezhető a legjobban.

A külső minél könnyebb, annál érzékenyebb a defektre. A kerékkel nem szórakoznék, legyen olyan, mint a tank, megbízható küllőkkel, ha tényleg 100 kg fölé kellene.

 

Most már országúti verseny gumik is ott tartanak, hogy pl. egy direkt high end versenyre gyártó cég minimum gumi mérete is 26-tól indul.

Anno a normális 20 majd 23-as méretű volt, ennek is vége, 25-öst használok már egy jó ideje én is.

Előzmény: kozso1 (238372)
__Csuzli__ Creative Commons License 2 napja 0 0 238373

Az alkatrészeknek szerintem sok lenne,ha nem,Bocsi...

Előzmény: kozso1 (238372)
kozso1 Creative Commons License 2 napja 0 0 238372

Köszönöm a válaszokat.

Sajnos úgy néz ki, , hogy a képeken lévő ktm.et eladta a tulaj.

A 120kg. sok lenne neki?

Jelenleg egy Author prime feliratú bringám van 27es kerekekkel, a vázat nem tudom, hogy hányas. Azzal ezidáig nem volt gondom.

 

Egyébként ha egy "jó futó" kerékpárt keresek akkor miben kellene gondolkodnom? Gondolom a túl széles gumi nem jó. No, de még mi befolyásolhatja, hogy könnyen kelljen tekerni  ahhoz, hogy minél többet elguruljon? (elektromos felejtős)

__Csuzli__ Creative Commons License 3 napja 0 0 238371

80-100 papirra saccolom:))))De szerintem nem 120 kilónak való...Mind1

Előzmény: kozso1 (238366)
rezgaras Creative Commons License 3 napja 0 1 238370

Francia humor:

 

"Ebben a városban érződik, hogy szívesen látják a bicikliseket."

ujszela Creative Commons License 3 napja 0 0 238369

Orygabor jól leírta, mire kell odafigyelni.

A KTM-nek a belépő modelljei is jó minőségű, átgondolt darabok, nincsenek rajtuk gagyi alkatrészek. A kép alapján nem sokat mehettek vele, szerintem még egy láncot sem nyúztak el. A gumik is szőrösek, nem jellemző, hogy eladás előtt átgumizzanak egy biciklit. Ha a vázméret passzol és kényelmesnek találod, nyugodtan vedd meg.

A hidraulikus tárcsafék jó dolog, ha nem csak száraz időben akarsz menni. Tény, hogy a szervizelés jóval drágább, mint egy V féknél, de a fékbetét sem kopik olyan gyorsan, viszont a felnit sem koptatja. Sok múlik azon, mennyit mégy és milyen körülmények között. A fékfolyadékot azonban legalább 2-3 évenként cserélni kell, mert akkor is elöregszik, ha nem használod. A tömítés sem tart örökké. Azért ne aggódj, ha meg tudod venni, a karbantartásra is fog telni.

Előzmény: kozso1 (238366)
orygabor Creative Commons License 4 napja 0 0 238368

A képen pont nem látszik, hogy milyen felszerelés van rajta. Ezek később apránként lecserélhetők jobb alkatrészekre.

Előzmény: kozso1 (238366)
orygabor Creative Commons License 4 napja 0 1 238367

Ha most nem lenne bringám, pont ilyesmiben gondolkodnék, pont ebben a műfajban. Túra, országút, könnyű terep, erre való. (Én a saját cuccaimat tenném rá egy ilyesmi vázra, pont ilyesmi bringákat nézek, de ez az én nyomorom.)

Csekk:

A villaszárak nem lógnak-e?

A kerekek nem kotyognak-e? Nem vészes, de garantált kónuszcsere.

A váz nem repedt-e?

A kormány nem lötyög-e. A csapágy nem vészes tétel.

Hajtómű szépen jár-e? 

Váltás rendben van-é?

 

Általában igaz, mint az autóknál: Ha jól be van állítva, akkor gondja volt viselve.

 

A tárcsafékről szv az, hogy amatőr szinten költséges flanc. Egy jó V-fék a karokkal együtt megúszható kompletten húszezerből. Tárcsából meg kell nézni az alap alkatrészeket, máris egy hatvanasnál járunk és gondolhatod, hogy nem lesz csúcskategória. Azt mondják, hogy a bowdenes felejtős. A legnagyobb fos az egészben, hogy nem tudsz visszalépni, a váz eldönti, hogy milyen lesz a fék. Én A V-féknél maradnék. 

 

Előzmény: kozso1 (238366)
kozso1 Creative Commons License 5 napja 0 0 238366

Sziasztok. Viszonylag kispénzű emberként fektetnék be egy drágább kerékpárba használtan.

Vajon mennyit érhet  a képeken látható jó állapotúnak tűnő KTM.?

120.kg. alá kellene. Főleg aszfaltra, persze azoknak is ismerjük a minőségét.

Mit érdemes megnézni egy ilyenen?

Ezek a tárcsafékek mennyire drágán fenttarthatók, javíthatók? Az eladó szerint olajos tárcsafék. Ugyanúgy problémás mint egy autó féke? Folyhat is akár karmantyúnál?

 

Köszönöm.

https://photos.app.goo.gl/VZXgXLt55z7Cis1s9

xrami Creative Commons License 2024.06.01 -1 0 238365

Ezeknek miért kellett belülről telibeállniuk a kerékpársávot? Miért nem az út szélén álltak meg?

https://index.hu/belfold/2024/06/01/bekemenet-andrassy-ut-budapest-buszok-parkolas-orban-viktor-biciklisav/

A költői kérdés pedig az, hogy mennyi bírságot ás elszállítást kaszálhattak be a buszokon...

SzeZo Creative Commons License 2024.05.31 -1 0 238364

Jó szöveg ez, a karos fali kerékpártartón: max. három kerékpár tárolására alkalmas.

Dehogy alkalmas! A 40-45 centis karokra kettőt is nehezen teszek fel, pedig kettő kényelmesen elférne (fejtől-lábtól), ha a nyergek és a kormányok nem lennének közel azonos magasságban.

Kis mókolással megoldottam. A belső bringa felsőcsöve alá tettem egy akkora támasztékot, ami eléggé megemelte a kormányt, így a másik jószág nyerge éppen befér alá.

xrami Creative Commons License 2024.05.29 -1 0 238363

"A lekanyarodó autósok viszont jobban látják a bicikliseket - és ott csak sövény van, fölötte látni a biciklist"

Este a buxussorok tökéletesen kitakarják a bringalámpákat, prizmákat. (Amit írtál nem ismerem, de általában ez szokott történni.)

A balesetek legnagyobb része a józan paraszti ész hiányára vezethető vissza. Nem "kényszerítik" a kresz betartására a közlekedőket, illetve nem segítik elő a kresz betartását.

 

A "kényszer"-re példa ha az öbölvezetéses kerékpárút szintben marad a korábbi egyenes vonalvezetéssel akkor 100% hogy át fognak rajta egyenesen száguldani továbbra is. Ha viszont az új kanyarítás szélén útszegélykő is van, sőt a korábbi leaszfaltozott részt is felszedik, befüvesítik, akkor mindenki kanyarogni fog.

Előzmény: rezgaras (238362)
rezgaras Creative Commons License 2024.05.29 -1 1 238362

Szerintem az ilyen problémákon sokat segítene, ha a kereszteződésben a kerékpárutat befelé hajlítanák. Egyrészt akkor az autó a bicikliknek járó elsőbbség adáshoz nem maradna a főúton, már valamennyire le lenne kanyarodva (mondja valaki szebben magyarul! :-)). Így nem kellene annyira hátrafelé néznie. Másrészt a kikanyarodó autónak is lenne hely, nem állna meg keresztben a kerékpárúton. Emellett a biciklisek is lassítanának egy kicsit. Persze ezt a megoldást nem lehet kizárólag sárga festékkel megvalósítani.

 

A Szilágyi Erzsébet fasoron a kerékpárút kissé távolabb megy a főúttól, ott elvileg lenne hely egy nem túl hosszú autónak. Sajnos sok autós nem képes kimenni az út sarkáig. Arra gyanakszom, fogalma sincs arról, hol van az autója eleje. Úgy viszont mégiscsak a bicikliút közepén áll meg. A lekanyarodó autósok viszont jobban látják a bicikliseket - és ott csak sövény van, fölötte látni a biciklist.

Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.05.29 -1 0 238361

Szerintem sokkal nagyobb gond a kanyarodásnál a nyomás, hogy már állnak mögötte, és ezért minél előbb kell befejezni a manővert, mintsem a korlátozott rálátás. Ha kb. 45 fokban befordultál, és megállsz, azért fel lehet mérni, jön-e valaki, csak ekkor még az autó vége feltartja az egyenesen haladókat. Sokkal jobb megoldás lenne a topiktárs által írt dolog, miszerint a torkolattól picit el kell távolítani az átvezetést, és máris megoldódik mind a siessünk nyomás kérdése, mind a rálátás kérdése.

Előzmény: NAR (238358)
hbe Creative Commons License 2024.05.29 -1 0 238360

A képen láthatónál rosszabb a helyzet. Ez kb. március-áprilisban készülhetett a fák alapján, a sarkon lévő fa sokkal többet takar. Plusz az autók sem mindig így állnák, és nem mindig ilyen alacsonyak. Túl elől is van a tábla, és mindenképpen stop tábla kellene. Mivel ahogy írod is, balról jövő autókat csak akkor fogod látni, ha elállod a bringautat. Plusz túl sok itt a történés egy átlagos sofőrnek sajnos.

Eleve a másik oldalra kellett volna ez az egész szakasz, de ha jól tudom, ezt az Auchan csinálta feltételként, és azért van itt, és így. Sokan az úton mennek, vagy pedig Észak felé legkésőbb a Reichl Kálmán zebránál a túloldali szervizútra, aztán Záhony utcánál kikerülik a lámpát, és tovább a Gázgyárra.

Előzmény: xrami (238356)
xrami Creative Commons License 2024.05.29 -2 0 238359

Eleve nem kellene olyan kocsit venni amiből nem lehet tisztességesen kilátni. Ha nem venné meg senki, nem is gyártanák.

Előzmény: NAR (238358)
NAR Creative Commons License 2024.05.28 -1 0 238358

A következtetést le lehet vonni, de attól még pont a holttérben lehet a kerékpárút. Főleg mondjuk egy furgonból, ahol csak a külső tükörből lehetne valamit látni, de a személyautóknál is divat picire összehúzni a hátsó szélvédőt meg oldalsó ablakokat, amiből aztán kitakarhat a fejtámla...

Előzmény: Ashi Valkoinen (238351)
xrami Creative Commons License 2024.05.28 -1 0 238357

Legújabb elektrolleragyatlanság.
A nagy kék doboz a hátára, másik ugyanolyan nagy batár pedig az elektroller kormányára. Kereszteződésnél nuku lassítás és körbenézés, de hát ez ezeknél eddig is alap volt.

xrami Creative Commons License 2024.05.28 -1 2 238356

Innen mi a probléma?
https://www.google.com/maps/@47.5533312,19.0480955,3a,75y,92.13h,84.66t/data=!3m6!1e1!3m4!1so9udwWQ_vGYXTs692nX4uw!2e0!7i16384!8i8192?coh=205409&entry=ttu

 

Tökéletesen belátható, kint az elsőbbségadás kötelező, bringaveszély kiegészítővel, zebra tábla, felfestés is van, igaz a fotó idején már kissé viseltes, de ha leesik a hó akkor se látszik.

Ami az elbaszvány ezeknél a kereszteződéseknél, hogy soha sehol nincs bekanyarítva a kerékpárút és a zebra az alsórendűbb út felé amolyan autóbuszöböl-szerűen. Így az autós szerencsétlenje ott dekkolhat ami nem igazán okés. Ha bekanyarítanák és előtte lenne legalább 1db személykocsi-hely akkor mindenki sokkal nyugodtabb lehetne és a bringás -gyalogos is távolabb esik az útkereszteződéstől. Rengeteg lidli, tesco, aldi parkoló ki és behajtása pont ugyanígy van elbaszva, majd telibeszarva a sokadaik gyalogos és bringáselütés után is, mert jóvanazúgy.

További baromság a 10 méteren belüli sövény, reklámtábla, lámpadoboz, villanyóraszekrény stb. ami frankón kitakar mindent, főleg este a bringa és rollerlámpákat.

Előzmény: hbe (238355)
hbe Creative Commons License 2024.05.28 -1 1 238355

Az is lehet, hogy kis Mozaikból jött kifelé az autós, és balra akart menni. Oda mindenképpen stop tábla kellene, ha nem állsz meg teljesen, esélytelen elsőbbséget adni a kerítésnél. Autóval a Mozaik felől ha jössz, a kerékpárost, ha balról jön, csak az utolsó pillanatban látod meg, tíz centinként kell előre lopakodni. Aztán a zajvédő fal miatt a balról jövő autóst megint csak az utolsó pillanatban látod, ott is nagyon óvatosan lehet csak kidugni az orrát. Plusz veszélyforrás a fokozott tanulóvezető jelenlét a környéken.

Másik közeli érdekesség, hogy a Királyok útján a felezővonal felfestése helyenként úgy sikerült, hogy nem csodálkoznék, ha mém lenne belőle.

xrami Creative Commons License 2024.05.28 -1 0 238354

Az a 14 méter elég sok.
https://www.google.com/maps/@47.5534411,19.0483882,3a,90y,271.37h,83.68t/data=!3m6!1e1!3m4!1slN7fAuwRKFTtXIaRBw3tiw!2e0!7i16384!8i8192?coh=205409&entry=ttu

A bringás is tehet róla, ha itt elütik. Lassítson már le és nézzen körül, ne csak tekerjen ész nélkül.

Előzmény: Pinyo (238352)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.05.28 -1 0 238353

Mondjuk áldozathibáztatást azért mellőzve, a tárgyalt helyen egy osztott gyalog- és kerékpárút van (vmax=20 km/h), azért valóban tud meglepetést okozni egy világítás nélküli, terepszínű, gyors kerékpáros. Ez nem menti fel a járművezetőt, aki bekanyarodik elé, de érdemes mélységében vizsgálni, hogy milyen döntési folyamatok mentek végig a járművezető fejében, amíg oda jut, hogy ő most bekanyarodik.

 

Mert lehet, hogy simán egy igénytelen leszaromjóska, aki fel sem fogja, hogy mi ott a forgalmi rend, de az is lehet, hogy szinte állóra lassított benézett, nem látott veszélyt, s mire a gázra lépett és megindult (1-2 mp), már ott volt a kerékpár az oldalában, a kerékpáros meg pont azért nem fékezett/lassított, mert ő azt észlelte, hogy az autó megáll, tehát feltételezte, hogy észlelte az ő közeledését.

 

(Egyébként elég sokszor látok olyat sajnos, hogy a kerékpáros vagy autós közlekedő látja, hogy nem kap elsőbbséget, ennek ellenére rágyorsít, vagy nem fékez, és szándékosan sodorja veszélybe magát és a szabálytalant, hogy megmutassa, neki elsőbbsége volt.)

Előzmény: Pinyo (238352)
Pinyo Creative Commons License 2024.05.28 -1 0 238352

Zebra is van ott, bár elég kopott az útburkolati jel, és egy tábla arra is figyelmeztet. A kb. 14 méter tényleg nem sok. Rengeteg helyen van hasonló hely, csak mondjuk sövénnyel, ami csak pár méterrel előtte ér véget. Akárhogy is, ez rutinból kellett volna hogy menjen a vezetőnek.

 

Haha, pár napja kaptam meg a rendőrségi jegyzőkönyvet a múlt év októberi Margit hidas elütésemről, na ott még kötelező haladási iránya is volt :), mégis elvitte a kerekemet.

Előzmény: Ashi Valkoinen (238351)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.05.28 -1 0 238351

Ha a táblát el is bukja a járművezető észlelésben, azért egy derékszögű kanyarodáshoz lelassítva, ha mást nem, a sárga kerékpáros átvezetést, mint útburkolati jelet illene észrevenni, abból pedig levonni azt a következtetést, miszerint a kanyarodó járműnek elsőbbséget kell adnia az egyenesen továbbhaladó kerékpáros számára. 

Előzmény: rezgaras (238350)
rezgaras Creative Commons License 2024.05.28 -1 0 238350

Nem értek ezzel egyet. Mi az, hogy "a táblát vegye már észre mindenki"? Szerintem teljesen mindegy, van-e tábla.

 

A zajvédő fal vége 14m-re van a kereszteződéstől. Ezt egy nem túl gyors bicikli kevesebb, mint 3 másodperc alatt teszi meg. A bicikli adott esetben gyorsabban megy, mint a kanyarodó autó, tehát az autóból hátra kell nézni, de arra sokáig takar a fal. Szóval sz.r egy hely.

Előzmény: Pinyo (238349)
Pinyo Creative Commons License 2024.05.28 -1 0 238349

(Nem tudtam, hogy az az utca ilyen bonyolult nevű :) )

 

Mondjuk a táblát vegye már észre mindenki, azért van :).

 

Ha lelassít kanyarodási sebességre egy kocsi, akkor nem látok problémát, mert a zajvédő fal már jóval előtte elfogy.

Egy veszély lehet még, ha mondjuk a kerékpáros 30-as tempónál gyorsabban jött.

De akkor is, egy ilyen jobbra fordulásnál szinte nullára lassítva az autóból észlelnie kellett a kerékpárost.

 

A plexi jó ötlet, csak azon a környéket fél nap alatt telefújják.

Előzmény: SzeZo (238348)
SzeZo Creative Commons License 2024.05.28 -1 0 238348

Részemről ez már csak okoskodás,

- de túl magasan van, délután szemből süt a nap, nem veszi észre

- ha az utolsó négy-öt elemet plexire cserélnék a falban, egy mozgó objektumot jobban látna a vezető.

Előzmény: Ashi Valkoinen (238347)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!