Keresés

Részletes keresés

tcaoe Creative Commons License 3 órája 0 0 89715

A fényszóró a kortól reped, hosszútávú megoldás egy új.

 

Az üzemanyagszint fóliás érzékelője az összes légolajos 1200-as BMW-ben ugyanúgy problémás, mivel mindegyikben ugyanolyan kivitel van.

Előzmény: Lbx (89712)
cliffgreen Creative Commons License 6 órája 0 0 89714

Köszönöm mindenkinek a gondolatokat!

 

Két napja jelent meg a HaHu-n egy 2008-as R, 25ekm-rel, nagyon szép állapotúnak hirdetve 2,2mFtért. A képeken kifogástalan volt, amennyire meg lehet ítélni. Na, mára le is vették a hirdetést, lehet, hogy el is kelt.  Akkor lehet, a Leiernek és másik kereskedőnek kell még reszelni az áron, ha el akarják adni.

 

Engem is megfogott a dizájnja, tényleg hozza a klasszikus motor formát modern köntösben - jó értelemben csupasz motor, sallangmentesen. Csak az van rajta, ami feltétlenül szükséges egy motorhoz.

 

Sosem volt szélvédős motorom, részemről a bogár és a szél magától értetődő, tudomásul veszem, hogy hidegben nem tudok motorozni, ez ezzel jár.

"Ha meg csak menne az ember egyet délután, akkor egyértelműen jobb játszani." - nálam főleg erre kell. Ha hosszabb útra is megyek,  3-400km-nél többet nemigen megyek.

Már az 1150R-en is elég hegyes a térdszög, tartottam is tőle, de azzal nincs problémám.

 

Pedig elhatároztam, legközelebb GS-t veszek, de valahogy mindig az R-hez kanyarodok vissza...

 

Ha jól olvasom ki amit írtok, a DOHC-t javasoljátok, fiatalabb is, egy fokkal modernebb, árban pedig már eléggé közel van a két 1200 egymáshoz.

Előzmény: tcaoe (89709)
HorváTH 69 István Creative Commons License 7 órája 0 0 89713

Gondolom , itt is ember függő az ülés pozíció . Nekem , kis kormánymagasítóval , teljesen jó lett volna . Az nélkül sem volt különössebben kényelmetlen...Szerintem , egy hiányossága van annak a motornak , az pedig az E-gázos rendszer ! Egyébként tökéletes !  

Előzmény: Lbx (89712)
Lbx Creative Commons License 9 órája 0 0 89712

Szerintem nagyon jól eltalált stílusa van a DOHC 1200R-nek! "Igazi motor" forma mellett se nem túl retro, se nem túl modern - persze lehet, hogy ez éppen a hátulütője is a dolognak.

Egy barátomnak van ugyan olyan, mint a német hirdetésben, ugyan az a szín, semi sallang egy kis gyári szélvédőt leszámítva. Még a topcase alapot is lecsavarozta, egyedül az oldaldobozok konzolja simul a segédváz oldalsó vonalába.

Mikor megvette, pár hétig nálam állt a garázsban, és nem tagadom, időnként kimentem egy bambival, támasztottam a falat, és csak néztem, és néztem...

Aztán egy motorozás alkalmával csere. Felültem - könnyebben, mint a GS-re :-) -, ismerős fedélzet. Emelem a lábam, de nincs meg a lábtartó. Keresem, keresem, majd lenézek; hát még magasabbra kellett emelnem a lábamat - ami a GS után kifejezetten kellemetlen magasság és térdszög kombót adott ki. (Egyébként ugyan ez történt a másik barátom 2008-as Rt próba esetén). Vezetni nagyon jó volt, agilis volt, amúgy kényelmesen kézre állt minden, de a futóműve keményebb volt, mint amire számítottam (egy személyes kényelmes fokozatra volt állítva, nálam a GS road fokozatban volt).

 

Két gond biztosan van az R-ekkel:

- szeret berepedni a fényszóró "üvege", ez egy 70ezres tétel volt (használtra/bontottra esély sem volt), utána lefóliáztatta kavicsfelverődés ellen védő fóliával.

- az üzemanyag szint kijelzés. Gyári hibás konstrukció. Van rá "okos"megoldás, neki csak ideig-óráig vált be, így elengedte, és kitiltotta az elméjéből a folyvást világító naracs fényt. Állítólag a gyári új alkatrész esélyei sem jobbak csere esetén, kis idővel ismét beadja a kulcsot.

 

Egyébként nekem megfordult a fejemben, hogy átveszem ezt a gépet második játszósnak (itt be is ajánlottam, mikor elkedzte hirdetni), mert a cimbi gondolkodott Rt-n, Gs-en, de végül különböző anyagi okok miatt most nem vált.

 

Stenmark1 Creative Commons License 9 órája 0 0 89711

Sziasztok!

 

Megint elővett a könnyítési szándék (R 1200 GSA 2010), mert unom már tologatni a bálnát, főleg megtankolva. Az R 850 R után már egy csupasz motorral is kiegyeznék, de ragaszkodom a kardán hajtáshoz, és a 19/17 kerék méretekhez.

így elsőre az R Ninet Urban G/S, vagy Scrambler jött le, csak félek a gyenge futóműtől a Gsa után.

 

Esetleg más ötlet?

 

Találtam egyet No-ban Wilbers futóművel, valakinek tapasztalat az R Ninet szériával? Nem kicsi nekem alapból? (183 cm vagyok)

 

Jó motorozást mindenkinek!

Előzmény: HorváTH 69 István (89710)
HorváTH 69 István Creative Commons License 12 órája 0 0 89710

Nekem egy Givi szélvédő volt az R-en , szerintem teljesen használható vele a motor . 

Előzmény: tcaoe (89709)
tcaoe Creative Commons License 18 órája 0 0 89709

Nem könnyű eladni, mert mindenki inkább a GS-eken bujkál a szél elől, akkor is, ha nem ér le a lába.:)

De pl. a szomszédom nem régen vett egy DOHC-t, egy másik ismerősöm meg valamikor februárban.

Nekem is az maradt meg, a GS ment.

Ha nem fél az ember a széltől meg a bogaraktól, szerintem sokkal jobb túramotor, mint az ugyanilyen korú GS, a gyári dobozai használhatók (pl. az oldaldobozokba belefér egy fehajtható sisak is), a lámpája minden vudu nélkül világít annyit, hogy rendesen láss vele, a gyári ülései meg a kényelmes és az annál is kényelmesebb skálán mozognak, nem az elviselhető különböző fokozatai között. A gyári magas üléssel meg egyébként ugyanolyan magas, mint a GS, ha az embernek hosszú a lába. Az enyémen nem gyári a lámpatartó, így nem tudom, a gyári plexik mit tudnak.

Ha meg csak menne az ember egyet délután, akkor egyértelműen jobb játszani.

 

 

 

Előzmény: cliffgreen (89706)
tcaoe Creative Commons License 18 órája 0 0 89708

Ennél olcsóbban is van itthon. :)

Előzmény: Stenmark1 (89707)
Stenmark1 Creative Commons License 20 órája 0 1 89707

Szia!

 

Szerintem nincs, mert utazni van jobb, Rt Gs, nézegetni meg még nem retró. Egyébként nekem is szimpatikus, de az itthoni Dohc R állomány túl van árazva. Itt egy német pl 5500 Euro: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=393895782&fr=2011%3A&isSearchRequest=true&ml=%3A90000&ms=3500%3B%3B%3Br+1200+r&od=up&ref=srp&refId=9e713f8a-2133-9dac-41e7-36d9b7a3a03c&s=Motorbike&sb=p&searchId=9e713f8a-2133-9dac-41e7-36d9b7a3a03c&vc=Motorbike

 

Én kintről hoznék és Dohc R-t, mert annak jobb a hangja (blokkja), és szimmetrikus műszerfala van.

Előzmény: cliffgreen (89706)
cliffgreen Creative Commons License 20 órája 0 0 89706

Nézegetem az 1200R-eket.

Tudom, a kereskedők nem kapkodnak, ha szerintük reális az ár, kivárják a vevőt. Ez a két motor (emlékeim szerint) ősz óta hirdetve van. A Leier engedett is az árból, de még mindig nem keltek el.

Mi lehet ennek az oka? Nincs kereslet az R-re? Pedig csak 17db van a HaHu-n, GS meg 82db..Nagyon drága? (én nem látom irreálisnak)

 

https://www.hasznaltauto.hu/motor/bmw/r_1200_r/bmw_r_1200_r-19981426#sid=feb542d3-183e-4cac-b8f4-5ce565388da3

 

https://www.hasznaltauto.hu/motor/bmw/r_1200_r/bmw_r_1200_r_garanciaval-abs-19406015#sid=feb542d3-183e-4cac-b8f4-5ce565388da3

tcaoe Creative Commons License 1 napja 0 0 89705

Igen, ezekben már ez van. Amit Zöldi rakott be, abban még a régi (illetve abban semmilyen, de azokban az évjáratokban).

Előzmény: cliffgreen (89704)
cliffgreen Creative Commons License 2 napja 0 0 89704

Ha jól tippelek, akkor ez lenne az - legalábbis nekem ilyen van (szervós / vinnyogós ABS)

https://rhelectronics.de/de/reparatur/geraet/motorrad/abs-motorrad-am/type-am1

 

 

Előzmény: tcaoe (89703)
tcaoe Creative Commons License 2 napja 0 0 89703

Ez, amit linkeltél, a mai napig elég megbízható rendszer, javítani sem nehéz. De az R100 által linkelt motorban nem ez van.

Előzmény: rfc (89701)
cliffgreen Creative Commons License 2 napja 0 0 89702

Az enyém szerencsére nem olvas hirdetéseket meg fórumokat, így abba a büszke 3 vagy 50%-ba tartozik, amelyik (még) működik. :)

Csak annak tudatában mertem megvenni, hogy kiépíthető belőle, így a drága (és megbízhatatalan?) javítás kiváltható.

 

Amúgy nem rossz - kis sebességénél tényleg nem jól adagolható - de azt sem állítom, hogy hiányozni fog, ha egyszer nem szervós fékem lesz.

 

Ha teljesen berántom a féket, kis sebességnél bakkecske a működése, de nagyobb sebességnél észrevétlenül szabályoz - nincs az a pulzálás, mint az autókban. Először azt hittem nem is működik, de rájöttem, ennyi az elérhető fékhatás murván, egyszerűen csak lassul a motor, de stabilan, mindenféle csúszásnyom nélkül. Persze aszfalton rendesen harap.

 

Motorkerékpárokon ennyire finoman szabályoznak az ABS-ek? Nincs összehasonlítási alapom.

Előzmény: R100 (89697)
rfc Creative Commons License 2 napja 0 0 89701

Nem volt egy megbízható rendszer a maga korában sem, és az azóta eltelt idő sem tett jót nekik.

Olyannyira ismert hiba, hogy van, aki erre szakosodott:

https://rhelectronics.de/de/reparatur/geraet/motorrad/abs-motorrad-am/type-am2

Ha szerencséd van, csak a három tantál kondi ment ki a panelon, ha nem, akkor a szelepblokk rohadt be.

Előzmény: R100 (89697)
tcaoe Creative Commons License 2 napja 0 0 89700

Jóvanmá', hát ilyenje kinek nem volt?:))

Előzmény: zöld_I (89698)
tcaoe Creative Commons License 2 napja 0 0 89699

Ez már szervo ABS-es, szóval ha nem is 97%, de mondjuk 50. A régebbiek ABS-e kevésbé hisztis.

Viszont hibás ABS-szel nem illik hét számjegyért árulni. Törött első sárvédővel meg még az is túlzás, ha a hat számjegy kilencessel kezdődik.

Előzmény: R100 (89697)
zöld_I Creative Commons License 2 napja 0 0 89698

Ebben az abs2 van, az meg egy javítható/cserélhető cucc, szóval ez inkább nyugtató szöveg :)

Tavaly volt ilyenem pár hónapig.

Terveim szerint lesz még.

Előzmény: R100 (89697)
R100 Creative Commons License 2 napja 0 0 89697
cliffgreen Creative Commons License 2 napja 0 0 89696

Neked elhiszem ;)

Akkor az lehet, hogy a fölösleges folyadék ugyan bemegy a fékfolyadéktartályba, tehát a kopás miatt emelkedik a szint, de a tányérrugó más szögben áll, vándorol a nyomáspontja. 

Előzmény: zöld_I (89695)
zöld_I Creative Commons License 2 napja 0 0 89695

Nekem mikor elkopott a kuplungom, az utolsó pár centin kint fogott. Amikor betettem újat, akkor meg ott, ahol kell. De kocsikon is hidros a kuplung, ott is elkezd egyre feljebb fogni.

Előzmény: cliffgreen (89694)
cliffgreen Creative Commons License 2 napja 0 0 89694

A hidraulikus az én legjobb tudomásom szerint nem fog sehova elmászni.

A főfékhenger (főkupplunghenger?) mindig beáll alaphelyzetbe, összenyitja a fékfolyadék tartályt a fékcsővel, a kopás miatti térfogatkülönbözet kiegyenlítődik. Behúzáskor mindig ugyanattól a ponttól, ugyanazt a fékfolyadékmennyiséget tolja ki.

 

Előzmény: zöld_I (89693)
zöld_I Creative Commons License 3 napja 0 0 89693

Amúgy ahogy kopik, úgy fog egyre kijjebb a hidrós is. 

De most tényleg, egy 30 ezer forintos munkán vekengenek....

Előzmény: Horpa1 (89679)
befaster Creative Commons License 3 napja 0 0 89692

Köszönöm, próba lesz és most már sztm kivárok. 😉

Rendezem a dolgokat a fejembe is.

🤣

Előzmény: ArchieGS (89690)
Stenmark1 Creative Commons License 3 napja 0 0 89691

Szívesen!

 

Kapkodni nem szabad, de szalasztani a lehetőséget sem, legalább is a próbákat illetően. A sima vizes Gs tényleg komolyan megfontolandó, szerintem, és az ára is jóval kedvezőbb az Adventure változatnál. Szeretem a robusztus kinézetet, ezért is van Dohc Gsa-m, de a vizes Gsa-n nekem nem esett jól az üléspozíció, a nagy terpesztés miatt. Egyébként a győri Leier Bmw-nél tudsz bérelni Gsa-t, érdemes egy hosszabb kört menni vele, és azonnal világos lesz minden.

 

Jó döntést!

Előzmény: befaster (89689)
ArchieGS Creative Commons License 4 napja 0 0 89690

Szia, nem tudom merre vagy, én Gödön lakom, ha gondolod az enyémet is felpróbálhatod. Nekem egy ültetett sima GS 1250-m van (bár ahogy írták az ületett GS és GSA is ugyanazt a futóművet kapta) de a normál komfort üléssel, szóval út közben a térdszög komfortos de ha meg kell állni akkor jobb a talajfogás. Én is olyan 176 körül vagyok és az előző tulajnak volt még egy excenteres Wunderlich ülés stücnije ami elől még egy kicsit lejjebb viszi az ülést. Ha jól tudom a gyári alacsonított ülésben nincs ülésfűtés, talán azt érdemes még megfontolni illetve hogy hát mivel sok tömés sincs benne a hosszútávú kényelme is kérdéses.

Előzmény: befaster (89689)
befaster Creative Commons License 4 napja 0 0 89689

Köszi a segítséget, 😉😉  most már  úgy vagyok vele hogy nem kapkodok.  Előbb utóbb le tisztul a dolog. 🙃

 

Előzmény: Stenmark1 (89687)
befaster Creative Commons License 4 napja 0 0 89688

Na ná hogy elfogadom a próba lehetőségét,🙏 előre is köszi. Kicsit vergődik az idő és kereslek hogy megbeszéljük. Előre is köszi.

Azt hittem megerősítetek hogy felejtős a Gsa.

Viszont az ültetett verziót még nem néztem- az ülés mókolás terveben volt. Na kezdődik minden előröl.  🙃🙃 .persze van 1 anyagi keret is ami fölé nem fogok menni.  ( ha csak nem nyerek a kaparóson 🤣)

Előzmény: Horpa1 (89685)
Stenmark1 Creative Commons License 4 napja 0 0 89687
Előzmény: Stenmark1 (89686)
Stenmark1 Creative Commons License 4 napja 0 0 89686

A vizes széria jobb kisebb embereknek, mert keskenyebb az ülése elől, és van belőle ültetett verzió, amiről biztosan leérne a lábad. Szerintem fogadd el Horpa ajánlatát az ülés próbával kapcsolatban, van a rugózásnak egy minimum beállítása, egy próbát megér. És néznék egy alacsony futóműves hirdetett Gsa-t (lehet 1250 is, a pozíció ugyanaz), ráülni biztos lehet, mindenképpen tájékozódj, mielőtt vásárolsz. Pl itthon: https://www.hasznaltauto.hu/motor/bmw/r_1250_gs/bmw_r_1250_gs_adventure-20707815#sid=ab174694-4aef-49f5-8c70-7aeed1ac46b7

 

Kinti alacsony, tehát létezik 1200 GSA-ból is (Tieferlegung): https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=370744684&fr=2014%3A&isSearchRequest=true&ms=3500%3B%3B%3Br+1200+gs+adv&od=up&pageNumber=4&ref=srp&refId=53715102-821d-7033-2697-2d8cec7f5b47&s=Motorbike&sb=p&searchId=53715102-821d-7033-2697-2d8cec7f5b47&vc=Motorbike

 

Jó válogatást!

Előzmény: befaster (89684)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!