Nyomozásom részleges sikerrel járt, a kollegáim végigmérték a SST 3 és 4 kocsikat, mind szólót, mind csuklóst. Az álló és menet közbeni töltés között nincs jelentős különbség, se légkondi se fűtés a mostani körülmények között nem befolyásolt, 10%-konkénti töltöttségi állapotú akksikat kezdtünk visszatölteni.
Az összes mért érték átlaga az, hogy mintegy 45 másodperc az 1 százaléknyi visszatöltés ezeken a kocsikon, amit úgy kell értelmezni, hogy ez egy 10 éves beszerzés, azaz mintegy 10 éves technológia kb.
Hogy lefordítsam: átlag 10 perc vá. állással ami nem sok de talán forgalomba illeszthető, alig 10% tölthető vissza, ami legtöbbször édeskevés, ennél összetettebb megoldás kell vagy jármű oldalon vagy forgalomszervezési oldalon.
A MÁV-Volán csoport munkavállalói ezt, mint 'Vállalati országbérlet' a MÁV appban tudják kiváltani, egy egyszeri 1250.- forintos adminisztrációs díj ellenében. Az áprilisi Szentkirályi-Lázár megállapodás és a hozzá tartozó propaganda kampány szép színjáték volt, mint látszik van aki el is hitte, igaz, hogy már február végén megvolt a megállapodás a főváros és az állam közt és a vállalati országbérletnek a bevezetése a kisasszony bejelentésekor már bőven előszítés alatt állt a BKV-BKK dolgozók részére... de pl. a kinyomtatjuk (kinyomtathatjuk egyáltalán?) papír alapon és a mennyi idő alatt tudjuk a Budapest GO appba minden szempontból megfelelően átültetni kérdések között pingpongozott a dolog (persze, egyszerűen ez se megy..). Mostanra körvonalazódni látszik, de annál többet amit Lacus mond, még senki nem mondana most se hivatalosan. Nyugtával dícsérjük..
Szóval "hamarosan" a BKV-dolgozók jogosultak lesznek havi 100 forintért (az évi 1200 erre utal - értem én, hogy nem lesz "törése", de mégis) az egész országban(!) ingyenesen utazni a MÁV és a VOLÁN járatain, korlátlanul? Itt valami biztosan "nem igaz", ennyire azért nincs kampányidőszak... Még ha Pest vármegyei bérlet lenne, de akkor is "túl szép, hogy igaz legyen"...
Mármint az 5db Szegeden levő példány közül kettő db jött alkatrésznek, amiből az egyik mintha valamelyik szektorban állna, míg a másik a füvön. Ezen kettőre gondoltál, ugye?
Ez mondjuk egy olyan kérdést is felvet, hogy alvázszám nélkül hogy tudják üzemeltetni a trolikat, mert itthon ugye minden műszaki vizsgán le kell fényképezni (legalább is a buszoknál, de gyanítom a troliknál is így megy), persze ha korrodált vagy sérült, arra is van szabályos, törvényes megoldás...
Közlekedtetni is akarják amúgy vagy csak nézegetni? Itthon vajon ha valami magánszemély, múzeum, egyesület trolit szeretne üzemeltetni a budapesti, szegedi, debreceni hálózaton, vajon lenne rá lehetősége?
Aranyosan beígért egy hónapok óta előkészítés alatt álló dolgot, így könnyű nagyot mondani. Rövidesen megkapják a BKV és a BKK dolgozói is, a mikéntjén ment egy ideje a vetyengés.
Minden fejlesztés végiggondolása esetèn figyelembe kell venni a BKV kritikus gazdálkodási helyzetét, amely várhatóan bármely önkormányzati választási eredmény esetén kényszerűen, automatikusam tovább romlik az év végére.
Szerintetek lesz még több gvm kiadás a jövőben esetleg meg a többi egyéb állományost fel fogják ébreszteni? Ha mondjuk lesz majd sűrítés, bővítés, új vonal stb.