Keresés

Részletes keresés

xrami Creative Commons License 30 perce 0 0 238359

Eleve nem kellene olyan kocsit venni amiből nem lehet tisztességesen kilátni. Ha nem venné meg senki, nem is gyártanák.

Előzmény: NAR (238358)
NAR Creative Commons License 2 órája 0 0 238358

A következtetést le lehet vonni, de attól még pont a holttérben lehet a kerékpárút. Főleg mondjuk egy furgonból, ahol csak a külső tükörből lehetne valamit látni, de a személyautóknál is divat picire összehúzni a hátsó szélvédőt meg oldalsó ablakokat, amiből aztán kitakarhat a fejtámla...

Előzmény: Ashi Valkoinen (238351)
xrami Creative Commons License 5 órája 0 0 238357

Legújabb elektrolleragyatlanság.
A nagy kék doboz a hátára, másik ugyanolyan nagy batár pedig az elektroller kormányára. Kereszteződésnél nuku lassítás és körbenézés, de hát ez ezeknél eddig is alap volt.

xrami Creative Commons License 5 órája 0 0 238356

Innen mi a probléma?
https://www.google.com/maps/@47.5533312,19.0480955,3a,75y,92.13h,84.66t/data=!3m6!1e1!3m4!1so9udwWQ_vGYXTs692nX4uw!2e0!7i16384!8i8192?coh=205409&entry=ttu

 

Tökéletesen belátható, kint az elsőbbségadás kötelező, bringaveszély kiegészítővel, zebra tábla, felfestés is van, igaz a fotó idején már kissé viseltes, de ha leesik a hó akkor se látszik.

Ami az elbaszvány ezeknél a kereszteződéseknél, hogy soha sehol nincs bekanyarítva a kerékpárút és a zebra az alsórendűbb út felé amolyan autóbuszöböl-szerűen. Így az autós szerencsétlenje ott dekkolhat ami nem igazán okés. Ha bekanyarítanák és előtte lenne legalább 1db személykocsi-hely akkor mindenki sokkal nyugodtabb lehetne és a bringás -gyalogos is távolabb esik az útkereszteződéstől. Rengeteg lidli, tesco, aldi parkoló ki és behajtása pont ugyanígy van elbaszva, majd telibeszarva a sokadaik gyalogos és bringáselütés után is, mert jóvanazúgy.

További baromság a 10 méteren belüli sövény, reklámtábla, lámpadoboz, villanyóraszekrény stb. ami frankón kitakar mindent, főleg este a bringa és rollerlámpákat.

Előzmény: hbe (238355)
hbe Creative Commons License 10 órája 0 1 238355

Az is lehet, hogy kis Mozaikból jött kifelé az autós, és balra akart menni. Oda mindenképpen stop tábla kellene, ha nem állsz meg teljesen, esélytelen elsőbbséget adni a kerítésnél. Autóval a Mozaik felől ha jössz, a kerékpárost, ha balról jön, csak az utolsó pillanatban látod meg, tíz centinként kell előre lopakodni. Aztán a zajvédő fal miatt a balról jövő autóst megint csak az utolsó pillanatban látod, ott is nagyon óvatosan lehet csak kidugni az orrát. Plusz veszélyforrás a fokozott tanulóvezető jelenlét a környéken.

Másik közeli érdekesség, hogy a Királyok útján a felezővonal felfestése helyenként úgy sikerült, hogy nem csodálkoznék, ha mém lenne belőle.

xrami Creative Commons License 11 órája 0 0 238354

Az a 14 méter elég sok.
https://www.google.com/maps/@47.5534411,19.0483882,3a,90y,271.37h,83.68t/data=!3m6!1e1!3m4!1slN7fAuwRKFTtXIaRBw3tiw!2e0!7i16384!8i8192?coh=205409&entry=ttu

A bringás is tehet róla, ha itt elütik. Lassítson már le és nézzen körül, ne csak tekerjen ész nélkül.

Előzmény: Pinyo (238352)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 11 órája 0 0 238353

Mondjuk áldozathibáztatást azért mellőzve, a tárgyalt helyen egy osztott gyalog- és kerékpárút van (vmax=20 km/h), azért valóban tud meglepetést okozni egy világítás nélküli, terepszínű, gyors kerékpáros. Ez nem menti fel a járművezetőt, aki bekanyarodik elé, de érdemes mélységében vizsgálni, hogy milyen döntési folyamatok mentek végig a járművezető fejében, amíg oda jut, hogy ő most bekanyarodik.

 

Mert lehet, hogy simán egy igénytelen leszaromjóska, aki fel sem fogja, hogy mi ott a forgalmi rend, de az is lehet, hogy szinte állóra lassított benézett, nem látott veszélyt, s mire a gázra lépett és megindult (1-2 mp), már ott volt a kerékpár az oldalában, a kerékpáros meg pont azért nem fékezett/lassított, mert ő azt észlelte, hogy az autó megáll, tehát feltételezte, hogy észlelte az ő közeledését.

 

(Egyébként elég sokszor látok olyat sajnos, hogy a kerékpáros vagy autós közlekedő látja, hogy nem kap elsőbbséget, ennek ellenére rágyorsít, vagy nem fékez, és szándékosan sodorja veszélybe magát és a szabálytalant, hogy megmutassa, neki elsőbbsége volt.)

Előzmény: Pinyo (238352)
Pinyo Creative Commons License 12 órája 0 0 238352

Zebra is van ott, bár elég kopott az útburkolati jel, és egy tábla arra is figyelmeztet. A kb. 14 méter tényleg nem sok. Rengeteg helyen van hasonló hely, csak mondjuk sövénnyel, ami csak pár méterrel előtte ér véget. Akárhogy is, ez rutinból kellett volna hogy menjen a vezetőnek.

 

Haha, pár napja kaptam meg a rendőrségi jegyzőkönyvet a múlt év októberi Margit hidas elütésemről, na ott még kötelező haladási iránya is volt :), mégis elvitte a kerekemet.

Előzmény: Ashi Valkoinen (238351)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 12 órája 0 0 238351

Ha a táblát el is bukja a járművezető észlelésben, azért egy derékszögű kanyarodáshoz lelassítva, ha mást nem, a sárga kerékpáros átvezetést, mint útburkolati jelet illene észrevenni, abból pedig levonni azt a következtetést, miszerint a kanyarodó járműnek elsőbbséget kell adnia az egyenesen továbbhaladó kerékpáros számára. 

Előzmény: rezgaras (238350)
rezgaras Creative Commons License 13 órája 0 0 238350

Nem értek ezzel egyet. Mi az, hogy "a táblát vegye már észre mindenki"? Szerintem teljesen mindegy, van-e tábla.

 

A zajvédő fal vége 14m-re van a kereszteződéstől. Ezt egy nem túl gyors bicikli kevesebb, mint 3 másodperc alatt teszi meg. A bicikli adott esetben gyorsabban megy, mint a kanyarodó autó, tehát az autóból hátra kell nézni, de arra sokáig takar a fal. Szóval sz.r egy hely.

Előzmény: Pinyo (238349)
Pinyo Creative Commons License 14 órája 0 0 238349

(Nem tudtam, hogy az az utca ilyen bonyolult nevű :) )

 

Mondjuk a táblát vegye már észre mindenki, azért van :).

 

Ha lelassít kanyarodási sebességre egy kocsi, akkor nem látok problémát, mert a zajvédő fal már jóval előtte elfogy.

Egy veszély lehet még, ha mondjuk a kerékpáros 30-as tempónál gyorsabban jött.

De akkor is, egy ilyen jobbra fordulásnál szinte nullára lassítva az autóból észlelnie kellett a kerékpárost.

 

A plexi jó ötlet, csak azon a környéket fél nap alatt telefújják.

Előzmény: SzeZo (238348)
SzeZo Creative Commons License 14 órája 0 0 238348

Részemről ez már csak okoskodás,

- de túl magasan van, délután szemből süt a nap, nem veszi észre

- ha az utolsó négy-öt elemet plexire cserélnék a falban, egy mozgó objektumot jobban látna a vezető.

Előzmény: Ashi Valkoinen (238347)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 14 órája 0 0 238347
Előzmény: SzeZo (238342)
dhpage Creative Commons License 16 órája 0 1 238346

az egy katasztrófa hely. én ott mindig lassítok és csak akkor hiszem el az elsőbbséget, ha konkrétan megáll az autós. de inkább elengedem.

Előzmény: SzeZo (238342)
SzeZo Creative Commons License 26 órája 0 0 238345

Igen, a "kisebbik". Talán negyed öt, fél öt?

Nem mertem leírni, hogy országúti bringa volt, mert biztos beszólt volna egy ügyeletes kretén, hogy "mert mindig száguldoznak".

Mint írtam, ott igen lassan is össze lehet akadni egy autóssal. Akár egy monti 20-25-ös tempójával is.

Előzmény: rezgaras (238343)
Fishtax Creative Commons License 28 órája 0 2 238344

Kresznáculás az utánfutósok ellen nem oké.

Országúti kerékpárral kerékpározók kirekesztése oké.

 

Ennyi frusztrációval hogyan tudod egyáltalán élvezni a bringázást?

 

robi

Előzmény: altenberger (238332)
rezgaras Creative Commons License 29 órája 0 0 238343

Mikor? Arra jártam úgy fél négy felé, még nem volt semmi. Gondolom a "kisebbik" kereszteződésről írsz. Mert elvileg ott két Mozaik utca van, az egyik a lámpás kereszteződés, a másik úgy 80m-rel távolabb.

Előzmény: SzeZo (238342)
SzeZo Creative Commons License 30 órája 0 0 238342

Délután a Mozaik utca - Angel S. B. u. találkozásánál mentő, rendőrautó és egy meggyötört fekvő bicikli volt. A kerékpáros a mentőben lehetett.

Azt a részt olyan bölcsen tervezték meg, hogy a két utca találkozójáig a zajvédő faltól semmit nem lát a bringaútból az autós. Aztán jön egy sietős fajta és, ha rosszkor érkezik oda, akkor csatt...

Párszor volt már alkalmam találkozni ezzel a fajtával. Szerencsére mindegyik esetben kevéssel az ütközési zónán kívül voltam.

altenberger Creative Commons License 1 napja -3 1 238341

https://www.facebook.com/urbancyclinginstitute?locale=hu_HU

 

Jó kis (bel)városi kerékpáros videók! :-)

 

Normál városi ruhában, sisak nélkül, kerékpárral közlekedők, sokan!

XNC Creative Commons License 3 napja -2 1 238340
OMGod Creative Commons License 4 napja -2 3 238339

És felülről még egy UFO is pont akkor száll le oda. 😂😂😂

Előzmény: xrami (238338)
xrami Creative Commons License 4 napja -1 0 238338

Jól van öcsi, látom csak kötöszködni akarsz.

Kerékpározol a klasszik bringáddal. Szemből jön egy 100 centi széles utánfutós batár. Utána meg jön egy 110 centi széles háromkerekű fekvőbringás. De a legjobb, ha ezek ellenkező irányból találkoznak.

Előzmény: OMGod (238337)
OMGod Creative Commons License 4 napja -1 1 238337

Az3rt ne túlozz már!  Egyetlen bringás se megy 30-40-nel utánfutót húzva.

Előzmény: xrami (238336)
xrami Creative Commons License 4 napja -1 0 238336

Egy érvényes szabályozás nem régi amíg nincs újabb.

Hőzöngés helyett inkább jó észbe vésni ezt a 70 centis és 70 kilós limitet, mert ha valakit elkaszálnak egy ilyen batárral miközben 10-20-30-40 km/h-val "sportol", vagy csak közlekedik, nem is kell tovább kutakodni, a túlméretesek ugyanis közlekedésre alkalmatlanok a magyar szabályozás szerint, Magyarországon. A hátsó kocka-téglalap és körprizmák nem megfelelőségéről nem is beszélve.

Egyébként olyannyira nem vagyok utánfutóellenes, hogy éppen utánfutóépítésben vagyok.

Előzmény: OMGod (238331)
OMGod Creative Commons License 4 napja 0 1 238335

Szerintem még virágozzon minden virág! Nem kell senkit kirekeszteni. Főleg nem egyedi antipátia alapján.

Előzmény: altenberger (238332)
SzeZo Creative Commons License 4 napja -1 0 238334

Ennyi bölcsességet! És ez mind belőled jött ki?

 

Előzmény: altenberger (238332)
xrami Creative Commons License 4 napja 0 0 238333

Nem az utánfutósok ellenében vagyok, hanem a nem megengedett max szélességűek ellen.
Ha 80cm lenne akkor mindenki 90-est akar húzni? Ha 90 akkor 100-ast? Ha 100 akkor 110-est?

Az sem érdekel, ha valaki "sportol" csak azt a kresz betartásával tegye és ne veszélyeztessen másokat.

Előzmény: altenberger (238332)
altenberger Creative Commons License 4 napja -7 0 238332

Na, megy a kresznáculás az utánfutósok ellen! :-(

 

Én inkább örülök, hogy ha utánfutóst látok, mert ezzel is terjed a kerékpáros közlekedés.

 

Magam részéről a sportolók (zömmel outisok) szívatásának örülnék inkább.

 

Pl. legyen kötelező a teljeskerekes (értelemszerűen értsd!), pálcás hátsósárvédő a közlekedésben résztvevő kerékpárok számára!

 

Ma reggel is volt egy kis eső, de arra elég volt, hogy a türelmetlen, cikázva haladó (akit gondolom zavarnak az utánfutósok) outis egy kis sarat permetezzen az arcomba, mert a sárvédőnek csúfolt műanyagdarabja csak a jelmezét védi. :-(

 

Lehetne idősáv is: commuter csúcsidőben ne lehessen a kerékpárutakat sportolásra használni.

 

Hajrá utánfutósok! :-)

OMGod Creative Commons License 4 napja -1 0 238331

 -ne.

 

De hallgatólagosan elfogadják. Mert életszerűtlen a régi szabály.

Előzmény: xrami (238330)
xrami Creative Commons License 5 napja 0 0 238330

Jelenleg itthon nem közlekedhetne semmilyen bringás utánfutó ami 70cm-nél szélesebb. Ez nem a kerekek közötti placc mérete, hanem tengelyvégtől tengelyvégig, azaz a max külső szélességük.

Előzmény: OMGod (238329)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!