Keresés

Részletes keresés

elterito Creative Commons License 5 órája 0 0 26781

A zöld bor is fehér.

A sárga is.

A piros meg vörös.

Előzmény: híg ember (26780)
híg ember Creative Commons License 9 órája 0 0 26780

Akkoron még nemigen volt fehér bor - nemhogy ződ...

Előzmény: elterito (26779)
elterito Creative Commons License 9 órája 0 0 26779

nézegetvén a bort, mily' veres színt játszik

 

nézegetvén a bort, mily' VAGY veres színt játszik,

VAGYPEDIG sokkal inkábbta zöldes színt játszik,

lévénhogy a bor lehet csakúgy veres ahogy fehér

IS.

Előzmény: híg ember (26774)
híg ember Creative Commons License 9 órája 0 0 26778

Miért ajánlana Pál testvérének olyast, mi megmar, mint a kélgyó, miért kísértgetné olyassal, mi veszendőnek való? És Jézus is szellemtől újjászületett testvéreinek az Úrban adá a részegítőt a galalajai Kánában...?

Előzmény: Leslie07 (26776)
híg ember Creative Commons License 9 órája 0 0 26777

Salamon azoknak ,akik tiszta szívüek voltak

szintén ajánlotta az oinosz fogyasztását

 

Tehét az ósz-i zsidók "tisztaszívűek" voltak csakúgy, mint azok ott Kánában s egészt' Galalaja-szerte...?

Előzmény: Leslie07 (26772)
Leslie07 Creative Commons License 9 órája -1 0 26776

éljen egy kevés borral azaz oinosszal. 

 

 

Amit nég csak ne is nézzünk, hanem adjuk inkább a veszendőnek...?

 

Amint írtam Pál azt nem démonoktól meggyötört alkoholista betegnek ajánlotta, hanem

a szellemtől újjászületett testvérének az Úrban.

Előzmény: híg ember (26773)
elterito Creative Commons License 9 órája 0 0 26775

Az Isten,akit Jézus Atyának nevez és benne lakozott a Fiú Isten volt.

 

De nem, de nem, de nem Istent nevezi Atyának Jézus, hanem.az Atyát.

Az Atyát Istennek nevezi Jézus? Igen, Istennek.

Az Istent Atyának nevezi Jézus? Nem, nem nevezi Atyának.

 

Érted ezt Leslie07?

Nem, nem érted, 

hisz meg jehovista vagy.

 

Kit nevez az Atyán kívül még Istennek Jézus?

Meg a szentlelket úgyszinten.

És meg magamagat is.

 

Az Atya Isten, de Isten nem az Atya.

Jézus Isten, de Isten nem Jézus.

A szentlélek Isten, de Isten nem szentlélek.

 

Érted ezt Leslie07?

Nem, nem érted, 

hisz meg jehovista vagy.

 

 

 

 

 

Előzmény: Leslie07 (26771)
híg ember Creative Commons License 9 órája 0 0 26774

az igaz Isten szentjeinek,akik tudnak uralkodni vágyaikon

 

Tehát oroszrulettezzenek a jámbor hívek s tegyék ki magukat kísértésnek, nézegetvén a bort, mily' veres színt játszik, mely könnyen alácsuszamlik s végül mint a kélgyó, megmar...?

Előzmény: Leslie07 (26772)
híg ember Creative Commons License 9 órája 0 0 26773

éljen egy kevés borral azaz oinosszal. 

 

 

Amit nég csak ne is nézzünk, hanem adjuk inkább a veszendőnek...?

Előzmény: Leslie07 (26772)
Leslie07 Creative Commons License 9 órája -1 0 26772

Ezt az oinos-t ne nézzük (kévánjuk), hanem adjuk énkább a veszendőnek, vagy az egy másik oinos...?

 

Ebben az egy mondatban két  csúsztatás található.

 

Amikor a Példabeszések szerzője ott,ahol azt írta, hogy ne nézd az oinoszt,azt nem írja, hogy add inkább a veszendőnek. 

 

Példabeszések 29Kinek jaj? kinek oh jaj? kinek versengések? kinek panasz? kinek ok nélkül való sebek? kinek szemeknek veressége?30A bornál mulatóknak, akik mennek a jó bor kutatására. nézd a bort, mily veres színt játszik, mint mutatja a pohárban az ő csillogását; könnyen alá csuszamlik,32Végre, mint a kígyó, megmar, és mint a mérges kígyó, megcsíp.33A te szemeid nézik az idegen asszonyt, és a te elméd gondol gonoszságot.

 

Ez a példabeszédek az gonosz gondolatokkal terhelt alkoholistáknak szól. És nem az igaz Isten szentjeinek,akik tudnak uralkodni vágyaikon, hisz megtermik a szellem gyümölcseit. 

Ennek tudatában ajánlotta Pál apostol Timótheusnak,a Szellemtől született testvérének az Úrban, hogy éljen egy kevés borral azaz oinosszal. 

 

1.Tim. 5:23Ne légy tovább vízivó, hanem élj egy kevés borral, gyomrodra és gyakori gyengélkedésedre való tekintetből.

 

Pál aki jó ismerője volt az Írásoknak azt is tudta, hogy Salamon azoknak ,akik tiszta szívüek voltak

szintén ajánlotta az oinosz fogyasztását:

 

Prédikátor 9:9No azért egyed vígassággal a te kenyeredet, és igyad jó szívvel a te borodat; mert immár kedvesek Istennek a te cselekedetid!

A démonok asztaláról táplálkozó H.N. Adventistáknak ezt nehéz megérteni, hisz a hitető szellemek

hatalmában csakis az Írásokkal szembefordulva képesek megszólalni.

Előzmény: híg ember (26768)
Leslie07 Creative Commons License 9 órája 0 0 26771

Egymastól külön létezett akkortájt (és mindig) az Atya és a Fiú.

 

Az Isten,akit Jézus Atyának nevez és benne lakozott a Fiú Isten volt.

 

Nem azt állította Jézus, hogy Izrael istenének azaz a Khrisztosz Istennek az Atyja

lakozik benne, hanem azt, hogy az Atya lakozik benne.

 

Izrael fiai  azt az Istent nevezték  Atyának, akit láttak és hallottak.

 

Ő mondta nekik, hogy hívják Őt az örököst, Atyának, mivel örökbe,fiává fogadta Izrael fiait,

hogy rájuk tudja ruházni azt az örökséget, amelyet Ő maga Izrael Istene és Atyja az Atyjától kapott

sors által.

 

Jeremiás 3:14Térjetek meg, szófogadatlan fiak, azt mondja az Úr, mert én férjetekké lettem néktek, és magamhoz veszlek titeket, egyet egy városból, kettőt egy nemzetségből, és beviszlek titeket Sionba.19Azt mondám ugyanis magamban: Miképpen tegyelek téged a fiak közé, és adjam néked a kivánatos földet, a pogányok seregének drága örökségét? És azt végezém: Hívj engem atyámnak, és ne pártolj el tőlem!

 

Izrael Istenének Atyja,akit soha senki sem látott és nem is hallott, a születés jogán Atyja Izrael Istenének.

 

Izrael Istene a Fiú Isten, pedig pedig a fiakká fogadás jogán és az ő rendelkezése alapján 

lett Atyja Izrael fiainak.

 

A két Atya személyét nem szabad összekeverni, mert az tévelygéshez vezet.

 

Mivel János szerint a Fiú Isten, azaz Izrael Istene és Atyja lett testté, és nem az Atyja,

ezért képtelenség azt elképzelni, hogy az Úr Jézus másra gondolt volna, mint Atyára, amikor azt állította, hogy az Atya benne lakik.

 

János 14:János 14:10Nem hiszed-é, hogy én az Atyában vagyok, és az Atya én bennem van? A beszédeket, amelyeket én mondok néktek, nem magamtól mondom; hanem az Atya, aki én bennem lakik, ő cselekszi e dolgokat.11Higyjetek nékem, hogy én az Atyában vagyok, és az Atya én bennem van; ha pedig nem, magokért a cselekedetekért higyjetek nékem.

 

A kijelentés tényét tagadni nem lehet, hisz az egyértelmű,hogy Jézus testében az Atya lakozott.

A kérdés az, hogy kire értette az Úr Jézus, amikor azt állította, hogy az Atya lakozik benne.

Sebki,aki Khrisztoszban van azaz igaz khrisztoszi nem gondolta azt, hogy az az Atya lakozott 

az Úr Jézus testében, akit soha senki nem látott és nem is hallott a földön, és akitől az istenek, közöttük Izrael Istene és Atyja is született.Hanem meggyőződéssel vallja, hogy az Úr Jézus testében

Izrael Istene és Atyja lakozott,akit az Atyja Khrisztosszá tette fiai az istenek között,majd beküldte a teremtett világba, mint Anggelszát, akit Mózes az Istenek Istenének is nevez írásaiban.

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: elterito (26765)
híg ember Creative Commons License 10 órája 0 0 26770

Megittasodni tőle nem szabad

 

A kánai mennyegzőben oinos-tól megittasodottaknak adott még oinos-t...

Előzmény: elterito (26766)
híg ember Creative Commons License 10 órája 0 0 26769

Meginni belőle gyűszűnyit szabad,

akár csukott, akár nyitott szemmel.

 

Nadehát ne nézzük Salámon szerént...

Előzmény: elterito (26766)
híg ember Creative Commons License 10 órája 0 0 26768

A görög szövegben ugyanaz az oinosz kifejezés található, amely kánai lakodalomról szóló beszámolóban is jelen van.

 

Ezt az oinos-t ne nézzük (kévánjuk), hanem adjuk énkább a veszendőnek, vagy az egy másik oinos...?

Előzmény: Leslie07 (26767)
Leslie07 Creative Commons License 10 órája -1 0 26767

Mivel nem tömlőben hanem, hanem kővedésrben lett előállítva az oinos

 

Melyik? Amitől mán megittasodtak...?"

 

Az az ital,amit görögül  Οἶνον- oinosz  neveztek és a magyar fordítások bornak fordítanak olyan ital volt,amelytől meg lehetett ittasodni:

 

János 2:2És Jézus is meghivaték az ő tanítványaival együtt a menyegzőbe.3És elfogyván a bor, a Jézus anyja monda néki: Nincs boruk.7Monda nékik Jézus: Töltsétek meg a vedreket vízzel. És megtölték azokat színig.8És monda nékik: Most merítsetek, és vigyetek a násznagynak. És vittek.9Amint pedig megízlelé a násznagy a borrá lett vizet, és nem tudja vala, honnét van, (de a szolgák tudták, akik a vizet merítik vala), szólítá a násznagy a vőlegényt,10És monda néki: Minden ember a jó bort adja fel először, és mikor megittasodtak, akkor az alábbvalót: te a jó bort ekkorra tartottad.

 

János 2: 2 ἐκλήθη δὲ καὶ  Ἰησοῦς καὶ οἱ μαθηταὶ αὐτοῦ εἰς τὸν γάμον. 3 καὶ ὑστερήσαντος οἴνου λέγει  μήτηρ τοῦ Ἰησοῦ πρὸς αὐτόν ¹ Οἶνον ¹ οὐκ ἔχουσιν.7 λέγει αὐτοῖς  Ἰησοῦς ¹ Γεμίσατε ¹ τὰς ὑδρίας ὕδατοςˇ ¹ καὶ ἐγέμισαν αὐτὰς ἕως ἄνω. 8 καὶ λέγει αὐτοῖς ¹ Ἀντλήσατε ¹ νῦν καὶ φέρετε τῷ ἀρχιτρικλίνῳˇ οἱ δὲ ἤνεγκαν. 9 ὡς δὲ ἐγεύσατο  ἀρχιτρίκλινος τὸ ὕδωρ οἶνον γεγενημένον, ¹ καὶ οὐκ ᾔδει πόθεν ἐστίν, οἱ δὲ διάκονοι ᾔδεισαν οἱ ἠντληκότες τὸ ὕδωρ, φωνεῖ τὸν νυμφίον  ἀρχιτρίκλινος 10 καὶ λέγει αὐτῷ ¹ Πᾶς ¹ ἄνθρωπος πρῶτον τὸν καλὸν οἶνον τίθησιν, ¹ καὶ ὅταν μεθυσθῶσιν τὸν ἐλάσσωˇ σὺ τετήρηκας τὸν καλὸν οἶνον ἕως ἄρτι. 

 

 Οἶνον- oinosz- bor

 

Ez nemcsak a lakodalomban résztvevő násznagy jelentette ki a János 2:10-ben, hanem Pál apostol is

az efizusiakhoz írt levelében.

 

Ef. 5:És meg ne részegedjetek bortól, miben kicsapongás van, hanem teljesedjetek be Szent Lélekkel,

 

A görög szövegben ugyanaz az oinosz kifejezés található, amely kánai lakodalomról szóló beszámolóban is jelen van.

 

Éf. 5: 18 καὶ μὴ μεθύσκεσθε οἴνῳ, ἐν  ἐστὶν ¹ ἀσωτία, ἀλλὰ πληροῦσθε ἐν πνεύματι, 

 

Sőt Nóé is oinoszt ivott és oinosztól ittasodott meg.

 

1.Mózes 9:21.καὶ ἔπιεν ἐκ τοῦ οἴνου καὶ ἐμεθύσθη καὶ ἐγυμνώθη ἐν τῷ οἴκῳ αὐτοῦ.

 

 

 

 

Előzmény: híg ember (26760)
elterito Creative Commons License 10 órája -1 0 26766

"Csak csukott szemmel szabad tőle megittasodni...?"

 

Megittasodni tőle nem szabad,

se csukott, se nyitott szemmel.

Meginni belőle gyűszűnyit szabad,

akár csukott, akár nyitott szemmel.

 

Előzmény: híg ember (26763)
elterito Creative Commons License 10 órája 0 0 26765

 

János 14:10Nem hiszed-é, hogy én az Atyában vagyok, és az Atya én bennem van? A beszédeket, amelyeket én mondok néktek, nem magamtól mondom; hanem az Atya, aki én bennem lakik, ő cselekszi e dolgokat.11Higyjetek nékem, hogy én az Atyában vagyok, és az Atya én bennem van; ha pedig nem, magokért a cselekedetekért higyjetek nékem.

 

Jézus azt mondta, és jól mondta, képben mondta, hogy Ő az Atyában van, és az Atya Őbenne van.

Jelenti ez azt, hogy Jézus testében az Atya lakott? Nem jelenti.

Mondja-e, Leslie, hogy Jézus testében az Atya lakott? Mondja.

Hülyeség ez? Igen, ez nagy hülyeség.

 

A kánai lakodalom során (és ez igaz más időpontokra és helyszínekre is) Jézus testébe nem volt belebújva az Atya.

Egymastól külön létezett akkortájt (és mindig) az Atya és a Fiú.

Az viszont elmondható, hogy akkor (és máskor) Jézus Isten volt?

Elmondható is és igaz is.

De olyan, hogy Jézusba belemenjen és abban lakozzon az Atya, nos ilyen nem volt.

Holott saját szégyenedre ezt irtad le ide.

Így volt, Leslie07?

Előzmény: Leslie07 (26764)
Leslie07 Creative Commons License 10 órája -1 0 26764

AZ ÚR JÉZUS TESTÉBEN LAKOZOTT IZRAEL ISTENE ÉS ATYJA?

 

A kérdésre a választ maga az Úr Jézus adta meg:

 

János 14:10Nem hiszed-é, hogy én az Atyában vagyok, és az Atya én bennem van? A beszédeket, amelyeket én mondok néktek, nem magamtól mondom; hanem az Atya, aki én bennem lakik, ő cselekszi e dolgokat.11Higyjetek nékem, hogy én az Atyában vagyok, és az Atya én bennem van; ha pedig nem, magokért a cselekedetekért higyjetek nékem.

 

Aki ezt kétségbe vonja, az Úr Jézust gyalázza. A démonok hatása alatt van 

és az Antikrisztus előhírnöke.

híg ember Creative Commons License 10 órája 0 0 26763

Csak csukott szemmel szabad tőle megittasodni...?

Előzmény: elterito (26762)
elterito Creative Commons License 10 órája 0 0 26762

A kérdés az, hogy a görög szövegben előforduló oinosz,amit a magyar fordítók bornak fordítottak olyan ital volt-e,amelytől meg lehetett ittasodni, vagy nem.

 

 

A válasz az, hogy a görög szövegben előforduló oűnosz, amit a magyar fordítók bornak fordítottak olyan ital volt,amelytől meg lehetett ittasodni. Íme, ez a válasz.

Előzmény: Leslie07 (26759)
elterito Creative Commons License 10 órája 0 0 26761

"Azt állítod, hogy a kánai lakodalomban a Jézus testében lakozó Izrael Istene és Atyja nem 

oinoszra, azaz olyan borra változtatta a vizet, amelytől meg lehet ittasodni?"

 

A kánai lakodalom során (és ez igaz más időpontokra és helyszínekre is) Jézus testébe nem volt belebújva az Atya.

Egymastól külön létezett akkortájt (és mindig) az Atya és a Fiú.

Az viszont elmondható, hogy akkor (és máskor) Jézus Isten volt?

Elmondható is és igaz is.

De olyan, hogy Jézusba belemenjen és abban lakozzon az Atya, nos ilyen nem volt.

Holott saját szégyenedre ezt irtad le ide.

Így volt, Leslie07?

Előzmény: Leslie07 (26757)
híg ember Creative Commons License 10 órája 0 0 26760

Mivel nem tömlőben hanem, hanem kővedésrben lett előállítva az oinos

 

Melyik? Amitől mán megittasodtak...?

Előzmény: Leslie07 (26759)
Leslie07 Creative Commons License 11 órája -1 0 26759

Akkor miért tevék az oinos neos-t új tömlőbe? Hogy erős bor legyék belőle? Bírná azt a tömlő...?

 

Maradjunk a kánai lakodalom és az ott felszolgált oinosznak nevezett ital témájánál.

 

Mivel nem tömlőben hanem, hanem kővedésrben lett előállítva az oinosz, a tömlöszakadás kérdésével felesleges foglalkozni.

 

A kérdés az, hogy a görög szövegben előforduló oinosz,amit a magyar fordítók bornak fordítottak olyan ital volt-e,amelytől meg lehetett ittasodni, vagy nem.

Előzmény: híg ember (26753)
híg ember Creative Commons License 11 órája 0 0 26758

Azt állítod, hogy a kánai lakodalomban a Jézus testében lakozó Izrael Istene és Atyja nem 

oinoszra, azaz olyan borra változtatta a vizet, amelytől meg lehet ittasodni?

 

Na, most ez az az oinos, aminek még a nézésétől (kévánásától) is óvja Salámon az ósz-i zsidókat? Vagy az egy másik oinos? Vagy az egy másik Salámon? Vagy nem az ósz-i zsidókat óvja még a nézésétől (kévánásától) is? Erre válaszolj, ne ugrabugrálj máshová...

Előzmény: Leslie07 (26757)
Leslie07 Creative Commons License 11 órája -1 0 26757

Tehát részegítőt nemhogy nézni szabad, de megittasodni is szabad tőle? Akkor mi a bajod azzal, hogy a kánai mennyegzőn megittasodtak tőle? Akkor viszont Salámon kétségtelenül a mustra mondja, hogy nem szabad nézni..."

 

Maradjunk a kánai lakodalomnál. Ne ugrabugrálj máshová.

 

Azt állítod, hogy a kánai lakodalomban a Jézus testében lakozó Izrael Istene és Atyja nem 

oinoszra, azaz olyan borra változtatta a vizet, amelytől meg lehet ittasodni?

 

János 2:2És Jézus is meghivaték az ő tanítványaival együtt a menyegzőbe.3És elfogyván a bor, a Jézus anyja monda néki: Nincs boruk.7Monda nékik Jézus: Töltsétek meg a vedreket vízzel. És megtölték azokat színig.8És monda nékik: Most merítsetek, és vigyetek a násznagynak. És vittek.9Amint pedig megízlelé a násznagy a borrá lett vizet, és nem tudja vala, honnét van, (de a szolgák tudták, akik a vizet merítik vala), szólítá a násznagy a vőlegényt,10És monda néki: Minden ember a jó bort adja fel először, és mikor megittasodtak, akkor az alábbvalót: te a jó bort ekkorra tartottad.

 

János 2: 2 ἐκλήθη δὲ καὶ  Ἰησοῦς καὶ οἱ μαθηταὶ αὐτοῦ εἰς τὸν γάμον. 3 καὶ ὑστερήσαντος οἴνου λέγει  μήτηρ τοῦ Ἰησοῦ πρὸς αὐτόν ¹ Οἶνον ¹ οὐκ ἔχουσιν.7 λέγει αὐτοῖς  Ἰησοῦς ¹ Γεμίσατε ¹ τὰς ὑδρίας ὕδατοςˇ ¹ καὶ ἐγέμισαν αὐτὰς ἕως ἄνω. 8 καὶ λέγει αὐτοῖς ¹ Ἀντλήσατε ¹ νῦν καὶ φέρετε τῷ ἀρχιτρικλίνῳˇ οἱ δὲ ἤνεγκαν. 9 ὡς δὲ ἐγεύσατο  ἀρχιτρίκλινος τὸ ὕδωρ οἶνον γεγενημένον, ¹ καὶ οὐκ ᾔδει πόθεν ἐστίν, οἱ δὲ διάκονοι ᾔδεισαν οἱ ἠντληκότες τὸ ὕδωρ, φωνεῖ τὸν νυμφίον  ἀρχιτρίκλινος 10 καὶ λέγει αὐτῷ ¹ Πᾶς ¹ ἄνθρωπος πρῶτον τὸν καλὸν οἶνον τίθησιν, ¹ καὶ ὅταν μεθυσθῶσιν τὸν ἐλάσσωˇ σὺ τετήρηκας τὸν καλὸν οἶνον ἕως ἄρτι. 

 

 Οἶνον- oinosz- bor

Előzmény: híg ember (26749)
híg ember Creative Commons License 11 órája 0 0 26756

a.)"Olyan a bensőm, mint a bor, amely nem jut levegőhöz, szét akar hasadni, mint az új bortömlők". /ÚVF, jahovista/

b.)"Íme, bensőm olyan, mint az új tömlőbe zárt bor, csaknem szétszakad". /Revideált Károli/

c.)"Ímé, bensőm olyan, mint az új bor, a melynek nyílása nincsen; miként az új tömlők, csaknem szétszakad". /Károli/

d.)"Lám, olyan a keblem, mint a lefojtott bor, új tömlők módjára utóbb még szétszakad". /Szent István Társulat katholikus fordítása/

e.)"A bensőm, íme! Olyan, mint a must, amely nem jut levegőhöz,s az új tömlőt is szétveti". /Káldi-Neovulgata, katholikus/... 

Előzmény: elterito (26755)
elterito Creative Commons License 11 órája -1 0 26755

Bírná azt a tömlő...?

 

Bírná.

Előzmény: híg ember (26753)
elterito Creative Commons License 11 órája 0 0 26754

 

Ahol Izrael Istene jelen van,ott csakis megtisztult erős bort szabad felszolgálni.

Ilyen bor kerülhetett csak az Úr templomában az Úr asztalára.

 

Akkor ezért óvá Lemuél bölcs édesanyja szerelmetes fiát a musttól imígyen: Távol legyen a királyoktól, oh Lemuel, távol legyen a királyoktól a mustnak itala; és az uralkodóktól a az édes szirup ital keresése. Adjátok az édes szirup italt az elveszendőnek, és a mustot a keseredett szívűeknek. Igyék, hogy felejtkezzék az ő szegénységéről, és az ő nyavalyájáról ne emlékezzék meg többé...

 

 

 

Ahol Izrael Istene jelen van,ott csakis megtisztult erős bort szabad felszolgálni.

 

Ahol Izrael Istene jelen van, ott NEM CSAK megtisztult erős bort szabad felszolgálni, hanem kiforratlan mustot, csapolt sört, feketekávét, és tejszínhabos kakaót is.

Előzmény: híg ember (26752)
híg ember Creative Commons License 11 órája 0 0 26753

Ahol Izrael Istene jelen van,ott csakis megtisztult erős bort szabad felszolgálni.

 

Akkor miért tevék az oinos neos-t új tömlőbe? Hogy erős bor legyék belőle? Bírná azt a tömlő...?

Előzmény: Leslie07 (26741)
híg ember Creative Commons License 11 órája 0 0 26752

Ahol Izrael Istene jelen van,ott csakis megtisztult erős bort szabad felszolgálni.

Ilyen bor kerülhetett csak az Úr templomában az Úr asztalára.

 

Akkor ezért óvá Lemuél bölcs édesanyja szerelmetes fiát a musttól imígyen: Távol legyen a királyoktól, oh Lemuel, távol legyen a királyoktól a mustnak itala; és az uralkodóktól a az édes szirup ital keresése. Adjátok az édes szirup italt az elveszendőnek, és a mustot a keseredett szívűeknek. Igyék, hogy felejtkezzék az ő szegénységéről, és az ő nyavalyájáról ne emlékezzék meg többé...

Előzmény: Leslie07 (26741)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!