Nem csak a rézzel lép reakcióba, hanem mindön mással is.
Volt hogy a régebb óta állt Babetta benzincsapot mire kitakarítottam a trutymótól, addigra el is lehetött dobni, mert olyan volt mint a férges krumpli.
Tudja mindönki, hogy csak bajnak van ez az üzemanyag.
tán valahol van fotóm,bár most nem találom... robogó karbi úszóház,az alján zöld kövesedés,alapjárati fúvókát át kellett furnom 0.4-essel,mert nem lehetett kifujatni belőle a trutyit. gyanítom,a rézzel lép ez a bioakármi reakcióba,oszt válik szarrá a karbiban minden. de a szaga is más,mint a friss benzinnek.
az etanol, mindegy, hogy bio vagy sem, erosen megkoti a vizet. igy, ha sokaig all egy auto ilyen naftaval feltoltve, akkor hajlamosak a korroziora erzekeny alkatreszek rozsdasodni. ugyanez, ha tartalyban tartod, mert be akartal spajzolni, vagy csak megmaradt az elozo evrol egy kannaval a funyirohoz. na, azt sem biztos, hogy felhasználnám. esetleg valami mindenevo t-72-esbe betoltenem.
A parajdi só kiváló, ha pár millió évig kibírta, akkor egy picit még eláll a spájzban. Főleg, hogy korábban csak úgy el volt ásva a földben. Csak tudni kell mire való. Akkor kell használni, ha nem zavar, hogy lesz egy kis üledék az edény alján. Viszont kovászosubihoz nem szabad mást használni, mert a jódozott, meg himalájai, meg fehérített, meg faszomozott sóktól nem marad roppanós az ugorka. Egyszer beszélgettem erről egy vecsési savanyúságossal, és mélyen egyetértettünk a kérdésben. Ugyanezen okból ők sem használnak másmilyet, egyik termékükhöz sem.
A tengeri sóból nagykristályosat kell venni, és frissen őrölni a kajára. Abban minden benne van, amit pármillió éve egysejtű korunkban megkaptunk a tengervízből. Nem félek attól, hogy szennyezett, úgy gondolom, nem engedik forgalomba, mert az igencsak zsebbvágó lenne a kereskedelemnek.
A bioetanol meg tényleg korrodál. Pontosabban nem az alkohol magában, mert akkor szétmarná az apparátot a főzdében, hanem a benzinnel kölcsönhatásban. Nem gondoltam volna, de egyszer egy vegyész magyarázta el világosan és érthetően, csak már nem emlékszem a pontos levezetésre.
Elég világosan leírtam, hogy mit fogadok el bizonyítéknak.
A témához annyit, hogy az alapszakmám vegyész. Később váltottam és mostmár 29 éve a távközlésben dolgozom, mint villanyász. A országban több tíz áramfejlesztőt üzemeltetek, telepítetteket és mobilt, dieselt, benzinest egyaránt, 2 kVA-táskától az 500 kVA-s szinkronig. Baj is lenne ha az évi 1 karbantartáson kívül hozzájuk kellene nyúlni, de akkor sem öntjük a Dunába a bennük lévő, szerinted "megkocsonyásodott" (nyáron,benzin :) üzemanyagot. A rendelkezésre állást, üzembiztonságot elég komolyan számonkérik és kötbérezik ha nem teljesül. Nincs ilyen gond.
Csak hogy tudd a gázolaj kocsonyásodik és télen, ha nincs benne téli adalék.
Ennek a szavatossági idő megjelölésnek a tartós cuccok esetén üzletpolitikai oka van. Mégpedig az, hogy ne spájzolj be belőle nagy mennyiséget, mert akkor lehetnek átmeneti hiányok, illetve az áremelések sem hozzák a kellő "hasznot" a kereskedőknek és rajtuk keresztül az államnak. Mert ugye ha 20 éve vettél 30 Ft-os cukorból 1 mázsát és még ma is van belőle, akkor nem veszed meg most 650 Ft-ért, amiből 200 Ft az ÁFA...
Persze "aktívan" is gondoskodnak róla, hogy ne tudj raktározni. Kevernek szinte mindenhez valami adalékanyagot, ami befolyásolja az eltarthatóságot - és nem mindig pozitív irányba. :-(
Az üzemanyagoknál például biztos, hogy kell több ezer tonna kukoricából etanolt készíteni, illetve ezer hektárokon repcét termeszteni biodieselhez? Megéri ez, mikor éhezik a föld népességének jelentős része?
Ha ez nem lenne, sok ember betárolt volna rendes üzemanyagot és nem venné a 6-700 Ft-os vackot, ami a szétmálló tömítések, csövek, stb miatt újabb fogyasztásokat is generál...
Az üzletnek pörögni, a pénznek forogni kell - ez a piacgazdaság és a multik bevételének az alapja. A kis emberek élete, egészsége meg le van "sajnálva"....
1;A benzines kisérletet . lustaság okán .sokszor sikerült elvégezni. Mai benzin fémkannában ( + aggregátor tankjában )
kb 2-3 hónap alatt "megkocsonyásodik" (persze nyáron--télen biztos tovább tart. )
Van ebben minden viz-műtrutyi--némi benzin ? lehet tisztogatni a szűrőt --csapot--porlasztót.
2..Azok a régi autók tömitései , nem ilyen újrahasznositott vackokból készültek.Az ha benzin.olaj-alkohol álló volt,akkor évekig birta.
3?? Az irás szerint; "95-ös oktánszámú benzin legfeljebb 10 tf%-nyi etanolt tartalmaz(hat) előírás szerint. A 98-as oktánszámú benzin etanol tartalmát a direktíva nem érinti, változatlanul 5% …"
De (így nem kezdünk mondatot), érdekelne a sikérmentes táplálkozás előnyös hatása a nem cöliákiás betegekre is, meg még az is, hogy miért oly rossz az a 15 millió éves parajdi só ami most 1 év alatt megromlik és mennyivel jobb a frissen párolt tengeri só, főleg ha pl. figyelembe vesszük az Exxon Valdez katasztrófa utóhatásait.
Most miért mondjátok? Ez az Alexandra csajszi is majdnem három hónapig húzta, mielőtt kivonták volna a forgalomból. Bár lehet, hogy már korábban megromlott...
Nem nagyon fárasztanám magam a komoly vízügyi tanulmányokkal. Lévén, hogy te járkálsz körbe-körbe az autóban hagyott víz körül, amikor szó sem volt róla addig, amíg fel nem hoztad. Én nem akarom otthagyni, miért is tenném, te találtad ki magadnak, hát váljék egészségedre.
"A portál emlékeztet: az ásványvizeknek is van lejárati idejük, amelyet túllépve a víz ugyan nem romlik meg, de a műanyag idővel kioldódik benne. Nyáron, a parkoló autóban a palack újra és újra felmelegszik és lehűl. Ezáltal a műanyag lebomlása felgyorsul, beszivárog a vízbe és lényegében műanyagot iszunk."
Ez nem a víz hibája. De tényleg nem jó ötlet ott tárolni.
Az ábrán nem látok kenyeret, de kenyérfélék (kétszersült, pászka, abonett) gond nélkül. A vitorlásokon sem friss kenyeret ettek anno. Magellán útja 3 évig tartott.