Magyarország helységnévtára szerint Óhegy lakónépessége 24 842, míg Újhegyé 14 857 202. január 1-jén.
Óhegy a Sibrik Miklós út - Maglódi út - Kőrösi Csoma Sándor út - Vaspálya utca - Gyömrői út által határolt terület, míg Újhegy pedig Sibrik Miklós út - Maglódi út - Felsőcsatári út - Újhegyi út - 100a vasútvonal által határolt terület.
A nagyobb laksűrűségű területek ennél természetesen jóval kisebbek.
Egyébként szerintem senki nem kezelte a két területet egy egységként.
Az itteni kialakult vitához a kőbányai trolival kapcsolatban annyit szeretnék hozzáfűzni, hogy a cikk sehol nem említi, hogy a 72-es, vagy a 75-ös trolit akarnák továbbvezetni Óhegyre, Újhegyre. Csak annyit említ, hogy trolibuszt terveznek, én azonnal úgy értelmeztem, hogy logikusan a 85-ös lenne/lesz trolisítva. Természetesen kíváncsi leszek, ebből nem 3, hanem akár 30 év múlva is lesz e bármi, csak szúrták a szemem az azonnali támadások, hogy a fent említett járatokat mekkora hülyeség lenne kivinni, amikor arról szó sem volt - és ami szerintem is badarság :)
Ha az Il Leone által javasolt ellenirányú körjárat (117-185 összekötés) megvalósulna, úgy a viszonylatszámból is egyértelműen kiderülne hogy a busz Kőfelsőről épp merre megy tovább.
Ezt a mutatványt a 185-ös akár ma is megcsinálhatná. Véletlenül kapna az az állomás egy értelmezhető kapcsolatot is Kőbányával, amíg a távoli jövőben átkerül esetleg az Élessarokhoz.
A 37-es egy kicsit semmilyen ebből a szempontból. Az is igaz, hogy a Kőrösi Csoma Sándor út vállalható gyalogtávban van.
Azt gondolom, nincs ellentmondás. Kőfelső fontos, de nem jó helyen van, nehezen megközelíthető. Az áthelyezés ezen segít, és addig sem érdemes költeni a meglévő helyre, viszont, ha van rá mód, érdemes javítani az elérhetőségét.
az új 81-es nem rossz gondolat, de én biztos nem a Vezér utcán vinném végig
Naaaa... ! :D Hát Nekem itt 3-4* percenként lenne troli :) Milyen csodálatos lesz(?), hogy a három** viszonylat egymás valagában vonatozik majd és utána 20 percig semmi! Igaz, most is megtudják ezt ugranni...
*versenyképessége akkor lehetne a sztorinak, ha a 82-es 7-8, 82A 15, 81-es 15 percezne
**elvileg marad a 82A, csak éppen Örs-Mex viszonylaton
A 95-ösön át érné el az Újhegyit, onnan meg a KöKi-t.
Nagy betűvel írom le a száraz véleményem, úgy olvasd: szerintem is f_a_s_z_s_á_g az egész
Nem is értem, hogy kinek a fejéből pattanhatott ki ekkora marhaság.
Aki szerintem még életében nem ült sem a 85-ösön, sem a 95-ösön :)
Ha már mindenképpen trolit szeretnének Kőbányára. Akkor a 85-ös felett kell kihúzni Örstől Kőbánya-Kispestig a drótot. Pont. Tele lehet hányi az facsét meg az instát ezután, hogy mennyi cókettőtől mentették meg a földet. Kézcsók... nem tudom mit kell túlizzadni ezeket a dolgokat. A 95-ös is mehet trolival, oda is ki kell húzni a drótot mondjuk Kápolna térig és a Maglódin. Nem kell a 75-öst bezavarni.
"A Vaspálya utca nem igazán kőbányai téma, ott a gyárakat kell tudni elérni kintről is és bentről is, de aligha az Izabella utcából akarnak az EGIS-be tömegek utazni, szóval én a 73-as kihozatalának sem látom sok értelmét."
EGIS helyett a Richter Gedeonra gondolsz alighanem.
"A zuglói résznél az új 81-es Csertő utca felé való járatásának lehet értelme, de ez esetben az ONd vezér útjai kerülő miatt menetidő növekménnyel kell számolni, ami nem nagyon szerencsés, ha az újonnan lefedett részről szeretnénk sok utast elhozni."
Pedig de. Semmi értelme nem lenne az Örsről _közvetlenül_ a Gvadányi utca felé menni, hiszen pont hogy a lakótelep belsejéről, az Ond vezér/Szentmihályi út felől lehet remélni plusz utasokat harántirányban. A Vezér utcára viszont valóban semmiképpen nem kellene a maihoz képest többlet kapacitás.
A kőbányai részével egyetértek. Igazából a X. kerület belső/felső/"hegyes" részének közlekedését a 85-ös és a 95-ös busz kiszolgálja, a maradék a sallang. Többre, másra pedig nincs igény. Ha a 85-95 valamelyike trolisodik, annak van értelme, a vonalakat kettévágni vagy pedig melléjük pluszként trolit kivinni értelmetlen. A 95-ösnél ezt annyival árnyalnám, hogy ott Óhegyig van értelme egyben tartani a vonalat, onnan kifelé megoldható egy másik, helyi érdekű viszonylattal, ami adott esetben pl. a Gergely utcát is ki tudná szolgálni, ha utóbbit nem tudjuk egy nagy levegőt véve elengedni.
A Vaspálya utca nem igazán kőbányai téma, ott a gyárakat kell tudni elérni kintről is és bentről is, de aligha az Izabella utcából akarnak az EGIS-be tömegek utazni, szóval én a 73-as kihozatalának sem látom sok értelmét.
A zuglói résznél az új 81-es Csertő utca felé való járatásának lehet értelme, de ez esetben az ONd vezér útjai kerülő miatt menetidő növekménnyel kell számolni, ami nem nagyon szerencsés, ha az újonnan lefedett részről szeretnénk sok utast elhozni. Másrészt mára a 80-as két vége eléggé arányos lett, nincs igazán értelme a Füredi lakótelepre többlet kapacitás vinni. (Igaz, ez a Vezér utcai részre is fennáll.)
A 74A Mexikói úti kapcsolatának feladásával viszont nem lehet egyetérteni, reggeli csúcsban nagy szükség van rá (A Kacsóh felüljáró dugulása és a 74-es BE irányú Amerikai úti megállójának rossz elhelyezkedése miatt), egyéb időszakban tényleg felejthető többé-kevésbé. Egyébként is a sok trolifejlesztés mellett azért ott van az M1 metró, amely fedi a megadott Podmaniczky utcai irányt. Két okból is. Egyrészt: a Podmaniczky utca túlsó felén a pályaudvar van, az Andrássy és a Podmaniczky közötti tömb nagyobb fele pedig elérhető az Andrássy útról is. Másrészt: a 72-es troli Nyugati pályaudvari megállója csak félig tekinthető a Nyugati pu. és az ott lévő átszállási kapcsolatok elérési alternatívájának. Végezetül pedig az ily módon létrejövő 81-es vonal és az M1 közötti átszálló kapcsolat a Széchenyi fürdőnél szintén kellemetlenül messze van.
A lehetőségek tárháza már most is nagyobb, mint korábban volt, és ha jönnek újabb önjáró trolibuszok, akkor még széleseebbre nyílik ez.
Kezdjük a Pongrác úttal: igen, ez nálam is kicsit izzadtságszagú, csak mert van vezeték egy szakaszon, akkor már menjen arra troli is. Nos... ha mindenképpen trolibuszt szeretnénk arra vinni, az utolsó, amit oda tolnék, az a 75-ös llenne. Annak a vonaláról nagyon nem egyszerű arra tekerni a járművet, sem útvonal, sem felsővezetéki infrastruktúra szempontjából, de legalább még zavarosabbá válna a Puskás csomópont környéke.
Én legszívesebben a 73-ast tekerném oda, felsővezetéki kapcsolat adott, a Keleti terminált legalább tehermentesítené, és lényegesen belvárosibb kapcsolatot adna Kőalsónak, mint a 75-ös (oké, tudom, onnan vonat is megy a Nyugatiba, touché :)))
A zuglói trolihálózat már régóta újragonsolásra érett: az új 81-es nem rossz gondolat, de én biztos nem a Vezér utcán vinném végig, sokkal inkább az Örstől a 80-as vonalán (Ond vezér - Szentmihályi - Csertő), majd a Zsálya utca megállótól "egyenesen" tovább a Gvadányi útra, onnan pedig adott a Miskolci utcai irány. Az indok egyszerű: lényegesen nagyobb utasforgalom van a lakótelep sűrejében a mai 80-as útvonalán, mint az annak szélén - és buszokkal is kiszolgált - szélén.
Az már egy másik kérdés, hogy a mai 82-est, vagy az új 81-est lenne jobb átvinni a Kacsóh felüljárón: a mai 74/A Mexikói úti szerepében, vagyis az Ungvár utca kisföldalattira ráhordásában kevés potenciált látok, ráadásul ha az Ungvár utcából mindkét belvárosi irányba (Károly krt. és Nyugati pu.) felé is lenne trolibusz, akkor még jobb eljutási lehetőséget adna annak a lakótelepnek. Talán emiatt sem bántanám a mai 82-est (max annyiban, hogy minden kocsi közlekedjen le a Mexre, ne bohóckodjunk tovább 82/A-val), és az új, "Miskolci utcai" 81-est vinném át az Állatkert felé.... de legfeljebb csak a Nyugatiig, ott van egy érdemi utasszámlépcső a forgalomban.
Igen, először kb. 16 évvel ezelőtt merült fel bennem a gondolat, akkor még annyi utasa volt a két járatnak, hogy úgy gondoltam az átvariálással annyi utast nyerne, hogy lehet csuklósításban is gondolkodni.
Mai szemmel eléggé megmosolyogtató ez a gondolat ebből az időtávból. :)
Alapvetően azt gondolom, hogy tényleg megérett az egész hálózat egy átgondolásra, csak nem szabad, hogy ad hoc, gombhoz a kabátot megoldásban gondolkodni, és a politikát sem ezzel kellene kiszolgálni.
Ami szerintem még számít, az Kőalsó tömegközlekedési elvágó hatása. Nem egy jó átszállóhely, sok esetben hosszú, sok lámpás gyaloglásokkal.
Alapvetően igazad van, ennek okai viszont inkább a környék fejlődésében (vagy inkább visszafejlődésében) keresendő.
Kőbánya alsó ezen felül egy nagyon fontos külső közúti csomópont, nem is véletlen ez, hiszen a legközelebbi különszintű átkelési lehetőség kifelé jelenleg a közel 3 km-re lévő Sibrik felüljáró, míg a másik irányba a közel 2,5 km-re Kerepesi út, ehhez jön az ehhez igazodó egyéb úthálózat annak minden hátrányával.
Ott végállomásoztatni még egy járatot (75), főleg a kevés átmenő (95) járat árán nem tűnik jó ötletnek.
Ebben is egyet tudok érteni veled, a fő probléma, hogy értelmesen tovább vinni Kőbánya alsótól szerintem a jelenlegi álláspontom az, hogy csak súlyos érdeksérelmek árán lehetne, vagy jelentős túlkínálat árán.
Ha már troli hosszabbítás, akkor inkább a 72-es: Kőbányai út - Gyömrői - Köki, a Gyömrőiről nem jó a kapcsolat a belváros felé (most van egy 217E, ritkán és csak csúcsban).
A Gyömrői út és a Vaspálya utca érintett szakaszán kevés a lakófunkció van, inkább az ipar és a logisztika a jellemzőbb, és emiatt az utazási igények viszonylag szűk idősávra koncentrálódnak, a Gyömrői belső szakaszának és a Vaspálya utcának ennek ellenére talán pont ez az ötlet lenne a legjobb.
Viszont ezzel előkerül a Kőbányai úton a jelentős túlkínálat. Én érzésre kicsit soknak gondolom, hogy ott a villamos, ott a trolivá konvertált 9-es busz, és mellé még egy meghosszabbított 72-es vagy 82-es vagy mindkettő troli, egész egyszerűen sok. Továbbá a Kő alsóig meghosszabbított 75-ös troli általad említett problémájára még ez sem ad megoldást.