znemeth Creative Commons License 2010.02.25 0 0 5069

Visszatérve a cserélt generátor problémára, sikerült megoldani...

 

A feszítőgörgő házán van egy-egy dudor, benne egy átmenő furattal.

A generátor beszerelés előtt elő kell feszíteni a feszítőgörgőt, és mikor a végállapotban van, akkor a furaton keresztbedugva egy pálcát a feszítőgörgő a szélső állásban marad. mikor beszereled a generátort és feltetted az ékszíjat a pöcköt kihúzva összeugrik az egész.

Kis gond adódott, hogy hogyan feszítsem meg a feszítőgörgőt. A hülye tervező persze köralakot tervezet, nem tudtam satuban előfeszíteni, beszerelve meg nem volt hely feszítővas alkalmazására. Végülis magát az ékszíjjal feszítettem meg, felfelé húztam az ékszíj hurkát, így a szíj egy egyoldalú emelőként működőtt.

 

 

Másik gondom a gázolaj szűrővel volt, amit kiszedtem mert pont a generátor felett van. Persze visszafolyt a gázolaj a tartályba, és a kocsi nem indult be.

Szóval akár gázolaj szürő csere után is, légteleníteni kell a gázolaj szűrőt. Alul-felül van egy csavar, alulra egy csővet kell feltenni és onnan önteni a gázolajat -- míg a felső csavar kitekerése után meg kell várni, míg folyik a gázolaj a lyukon, majd lezárni a csavart. Utána már el kell indulnia a motornak, mert már a szivattyú fel tudja szívni a gázolajat.