7578 Creative Commons License 2010.02.13 -1 0 1344

Üdv!

 

- 1979-ben érkezett meg az M43.1010 és az M44.076-os az akkor már ott szolgáló Mazsolák mellé.

- 1984-ben a Bobót lecserélték egy másik Dácsiára, az M43.1065-ösre, így már két román mozdonyuk volt.

- 1986-ban az M43.1001-es is megérkezett Komáromból, így már hárman voltak.

- 1988-ban majd 1989-ban előbb kölcsönbe, majd állomásítva megkapják az M47.1028 és M47.1029-est, illetve az M43.1076-ost. Ezzel négy kicsi és kettő nagy Dácsiájuk lett.

- 1991-ben elviszik az M43.1065-öst majd selejtezik az M47.1029-est, marad a három/egy arány.

- 1992-ben elviszik az M43.1010-est Püspökladányba, az arány 2/1,

- 1993-ban a nagy fűtőházi átszervezések évében a maradék három mozdonyt áthelyezik Szolnokra, így a fűtőház saját gép nélkül marad és kirendeltség lesz.

 

Tudom, megtévesztő az a tény, hogy korabeli képeken mindig oly sok Csörgőt, Bobót és Dácsiát lehet látni, azok azonban nem a ceglédi fűtőház mozdonyai voltak, hanem javításra érkeztek oda. Cegléd (hasonlóan Hegyeshalomhoz) szerény járműparkkal, de annál nagyobb fűtőházi javítóbázissal/kapacítással rendelkezett.

 

Remélem tudtam segíteni.

Előzmény: Törölt nick (1341)