leordec Creative Commons License 2009.03.18 0 0 4685
"hiszen az osztálytanító egy 'kerek' osztályt keres"
- vagy igen vagy nem, szakmai felkészültségétől, emberi kvalitásaitól függően
- ha igen (szvsz ez a ritkább), általában a másságot mi itt Mo-n képtelenek vagyunk kezelni hosszútávon, ez rengeteg súrlódáshoz, konfliktushoz, sértődöttséghez vezet, amiból nagyon nehéz kijönni a legjobb szándék ellenére is (viszont ha sikerül kikecmeregni, az így megszerzett tudás nagyon is hasznos, utólag meg már úgyis csak a szépre emlékezel)

"hiszen ő látná kárát, ha homlokegyenest ellenkező elvek szerint élne az iskolában és otthon"
- nem történhet jobb a gyerekkel, mint ha megtanul különböző helyeken, szituációkban különböző "elvek"hez (gondolkodásmódhoz, kultúrához, stb) alkalmazkodni anélkül, hogy feladja magát, ebben kellene segítenie az iskolának
- jó lenne, ha az iskolák (politika, szomszédnéni, egyebek) tennék a dolgukat, és leszoknának arról, hogy beledumálnak az emberek életébe, pláne tiszteletben tartanák a család autonómiáját
- mint minden induló, feltörekvő szervezetnél, a W iskoláknál is nagy a "szektásodás" veszélye, de nem kell megijedni, ahogy nő a tanulólétszám, általában kinövik, sok lúd disznót győz:)


"Annyira azért nem rossz osztálytermet festeni...:)"
a hajam hullik, amikor 49 kilós anyukák betont talicskáznak, ajtót mázolnak
- iszonyú kevéssé hatékony, ráadásul az az ajtó nem szokott túl szépre sikeredni:)
- rövidtávon lehet közösségépítő (elkávézgatunk), de hosszútávon az esetleges (hozzánemértésből, szervezetlenségből adódó) kudarcok inkább bomlasztóak

ideális az volna, ha mindenki azzal a tudásával venne részt a közös célok megvalósításában, amiben ő a legjobb
Előzmény: szitaszitapéntek (4682)