Napsugar3 Creative Commons License 2009.03.09 0 0 4670
Sziasztok!

Sokat olvastam a Waldorf-módszerről, imádom Vekerdyt, voltam nyílt napon is, ahol tényleg imádnivalók és aranyosak a gyerekek, lelkiismeretesek, intelligensek a tanárok. Aggályaim a tanulásban az átlagtól való lemaradással kapcsolatosak, erről szeretném kérni a Waldorf iskolás gyerekek szüleinek a véleményét. Fiaim kitűnő tanulók, nem az állami iskolákban lévő teljesítménykényszer miatt vinném őket másik suliba, teljesítenének ők többet is, ha nagyobb lenne a hajtás, de így is jó, mert marad idő és energia magánórákra, sportolásra. A többségében frusztrált tanárok (ott is vannak zseniálisan jó tanárok szerencsére, de sokkal több az elkeseredett, fásult sajnos) és a frusztrált szülők, frusztrált agresszív gyerekei rányomják a bélyeget a gyerek lelkivilágára. Azt szeretném, hogy boldogan induljanak el reggel a gyerekeim a suliba és ott jól érezzék magukat, megfelelő önbizalom és önértékelés kialakítása nagyon fontos lenne ebben a korban. Az állami iskolában elég sajátosan értelmezett verseny van, az a gyerek az „értékesebb”, akinek jobbak a jegyei, sajnos már volt rá példa, hogy az amúgy jólnevelt fiaim is ugyanúgy kicsúfoltak, lehülyéztek rossz felelet után egy tanulót, mint a pályát tévesztett feleltető „tanár”. Nem tetszik, hogy ilyen mintát látnak, az ilyen sorozatosan hibás értékítéletek személyiségtorzuláshoz és az élettől kapott óriási pofonokhoz vezetnek. Sokkal egyszerűbb lenne otthon bepótolni velük a pl. a tananyagból kimaradt 2ismeretlenes egyenletet, mint megértetni velük, hogy hiába csúfolja ki XY-t az egész osztály, és hiába buzdít rá a tanár, hogy ti is megtehetitek, ilyet ti SOHA nem fogtok tenni, mert minden embernek joga van a méltósághoz, és ezzel nemcsak őt, magatokat is megalázzátok. (A cigányokkal való verekedésekből eddig szerencsére kimaradtak.) Szívesen átvinném őket olyan közegbe, ahol igazi értékeket kapnak, az egészséges személyiségfejlődés biztosított. Viszont aggasztana, hogy amíg ők pl. agyagoznak, a velük egykorúak fizika versenyfeladatokat oldanak meg :S Félek, hogy lemaradnak. Magánórákra ezután is járnának, csak nem többlet tudásért, hanem felzárkóztatásért :S rosszabbul hangzik. De ott lenne a depressziós, durván lélekölő közeg helyett a pozitív gondolkodás, életkedv, ez kiskamasz korban nagyon fontos. Nehéz döntés, mert a Waldorf általános suli után kissé determinált lenne a sorsuk, már csak Waldorf gimnáziumba mehetnének, aztán jöhet a Waldorf egyetem ^O( Miért nincs olyan suli, ahol az érzelmi- és a logikai intelligenciát is egyaránt magas fokon fejlesztik?