GigantHU Creative Commons License 2009.01.31 0 0 228
Hát igen...;)

amúgy Dunaföldváron Wolf elmondásai alapján igencsak felborzolta a vágányépítő énemet az a bizonyos hosenträger a paksi váltókörzetben;) igaz, eddig még csak fonódott váltókat építettem, de majd Bobán ott lesz a két nagyseb váltó is;))))

egy ötlet csak, ezt már Wolfnak is mondtam (jó, gondolom a vágányanyag már megvan), de engem is foglalkoztatott a tillig sínrendszer egyik nagy hiányossága, mégpedig az, hogy a 12 fokos (amúgy csodás rendszerhez) nincs se átszelés, se angol.... utánanéztem a dolognak, és a nagy keresgetés közepette rátaláltam: a PECO csinál 12 fokos szögben angol váltót, sőt, 24°-os átszelést is:)) a sínrendszer vagy a hagyományos 2,5mm-es (code 100), vagy a 1,9 magas (code 75). a tuti, code 80-as (2,09) az valamiért nincs náluk a H0-ban (PECO sínprofilok) /ja igen... az a H0e-ben van...:S/.

Nos, a PECO angol, meg a akár már önmagában is megfelelne a feladatnak, az angol váltónak a 800mm-es ívsugata asszem teljesen baráti, bár én nem szeretem a PECO állítóművét, meg azt a csúnya imitációt középen. és ha az 1,9mm sínkorona magasság gáz lenne, akkor lehet még azzal is elbíbelődnék, hogy belehúzok Tillig síneket (és az, hogy megcsinálom a "tillig-szerű", nem forgócsapos csúcssíneket, már csak hab lenne a tortán...).

szal ilyen gondolataim támadnak.... Bobán sajna nincs angol váltó, ott nem tudom kipróbálni eme lehetőséget....

ha már így vágánytechnikáról beszélünk, felmerül bennem egy kérdés, vajon az állomás egyéb kitérőinél különbséget teszel-e a XI és XIII jelű kitérőtípusok között? (Erre mostanában lettem érzékeny, hogy belemerültem a vágánygeometriák lelkivilágába..). Tudvalevő, hogy átmenő fővágányban fekvő váltók nagy általánosságban csak XI-es típusúak lehetnek (ezek 1:9 elhajlásúak, R=300m, és átmenő köríves), ellentettben a líra 3. és többi kitérőjével (meg egyéb, más helyen elhelyezett váltókkal), amik XIII-as típusúak, a hajlás nyilván ugyan az, viszont R=200m sugarú egyenes váltók (azaz a körívnek a keresztezés előtt vége van). és a nyalánkság a líra második kitérője, ami ivesítéssel asszimetrikus külsőíves váltóvá ("Y" váltó) van alakítva.....

nah. abbahagyom:D
Előzmény: M62 099 (227)