Képkovács Creative Commons License 2009.01.06 0 0 310
Ne akarj olyat látni Alhazen szövegeiben, ami nincs ott...

Alhazen addig módosította a hívásokat, amíg szépen elérte velük a megszokott (szabványosított) paramétereket (minden épeszű laboros ugyanezt teszi, amikor egy filmet belő), ezt használta normál hívás referenciaként és ezt tolta el annyival, hogy kondenzoros nagyítón is jó legyen, ha ez volt az igény. Nekem elhiheted, hiszen éveken át hívott számomra bérmunkában filmeket és jól ismertem a módszereit, még ha a para fenilén diaminos hívót nem is jegyeztem meg :-)

Amennyire tudom, soha életében nem módosított filmhívást zónarendszerű n-1, n-2, n+1, n+2 követelmények alapján. Kísérleteket végzett ugyan mindenféle irányokban, de munkában tartotta magát a szokásjoghoz.

Egyébként meg írhatok én neked amit akarok, nálad a tények sem sokat változtatnak a hiten...

Visszakérdezek:
Mit értesz azon, hogy "normál papíron kehet a legtöbbet megjeleníteni"?
Mégis milyen paraméterre gondolsz konkrétan?

Most ezredszer írom le azt is, hogy a spotmérő nem csodaszer, mint ahogy a mátrix és a beeső mérő sem az önmagában. Minden fényszituációban más eszköz hozhatja el a tökéletes megoldást. Mindegyiket a megfelelő célra kell használni.

A zónarendszerrel pl. egyértelműen az a baj, hogy sem a normál mátrix mérővel, sem a beeső mérővel nem kompatibilis 100%-ban, (mint, ahogy láthattuk a levezetésekből).

A Pyro-s negán a tónusok reménytelenül össze vannak komprimálva. Csak azért lehet a normál papíron ezekről nagyjából teljes range-t nagyítani, mert a negatív színe eltolja a papír bemeneti tartományát sokkal szűkebbre, vagyis erősen felkeményíti a papírt, a normál papírból kemény - extra kemény fokozat lesz. Viszont egy ilyen negát egy szkennerbe dugva a szkennert már nem lehet átvágni az elszíneződéssel, az csak a reménytelenül soványka komprimált tónusterjedelmet fogja látni ami az ilyen negákon van és egy olyan hisztogrammal jellemezhető fájlt hoz létre, amin csak egy keskeny sávban árválkodik néhány szál tónus...

Pontosan tudom, hogy a MG papíron te szerinted miért nem kell semlegesíteni a színét, de én másképp csinálnám: normál vagy azt minél jobban megközelítő meredekségűre hívnám, leszűrném a zöld fátylat róla, és úgy nagyítanám normál, vagy spec papíron. Ezerszer élethűbb tónusmenetet és sokkal gazdagabb részleteket eredményezne...
Előzmény: Törölt nick (306)