Képkovács Creative Commons License 2009.01.05 0 0 284
Igen, ha kötve vagy a 80CC átfogású normál papírhoz (kb. a FOMA ilyen kemény) vagy bármilyen fix kontrasztú egyéb papírhoz, akkor ahhoz e módon kell hozzáhangolnod a filmedet.

Pl. ugyanígy írja elő a szabványos szokásjog is a film normál meredekségének a belövését - fogj egy fotográfiai normál tárgyat (egy pontosan 5 FÉ tónosátfogású témát), exponáld rá a filmedre normál érzékenység beállítása mellett, majd addig játssz a filmhívásoddal, amíg ennek a tárgynak a képe a 90CC átfogású normál fokozatú fotópapíron nagyítva még éppen textúrálisan elmegy fehértől a feketéig (alul-felül kb. 0.1D-vel a papírfehér felett, illetve a papírfekete alatt). Ez lesz az a "normál hívásod" amit a szabványok is annak tartanak.

Vario papírnál viszont elég, ha túlexponálod a filmet és normál módon (a fenti bekezdésben leírt normál hívásban) változatlanul előhívod, majd a nagyításkor eggyel lágyabb fokozatú papíron nagyítod le, ott ugyanis nem kell félni, hogy egy fokozat túlexpozícióval kiszaladtál a papírodból, hiszen a speciál papírnak már 110CC a bemeneti tartománya, szépen elfér benne egy FÉ-kel nagyobb bemeneti megvilágításterjedelem, stb.

Vedd észre, hogy Alhazen sem mond mást, mint én, és közben még a te elveiddel is részben összhangban van. A kulcsgondolat az, hogy a normál fokozat eléréséhez és belövéséhez nem is tehetünk mást, mint "push-pullal" bejátsszuk a film meredekségét a normál papírhoz, de ez akkor lesz a szabványok szerint is minden fotográfiai rendszerben csereszabatos, ha ehhez minden esetben a fotográfiai normál tárgy 5FÉ megvilágításterjedelmével exponáljuk be előtte a filmet.

Alhazen a szokásos távirati stílusában nem írta oda, hogy minden esetben oda értendő az 5FÉ megvilágításterjedelem (vagy feltételezte, hogy ez mindenki számára világos), de a munkájában úgy járt el.
Előzmény: Törölt nick (282)