Törölt nick Creative Commons License 2009.01.05 0 0 282
Nekem úgy tűnik Alhazen néhány idézett hozzászólásából mintha Ő azt javasolná, hogy hívással és expóval illesszük a filmet a papírhoz.


"expóval és hívással lehet belőni tehát a sáv két végpontját a filmen. vagyis hol lesz még részlet a "feketében" és a "fehérben" egy adott tárgykontrasztból. "

"2003.02.15 21:34:28 © (1238)
pontosabban push-pull-lal.
ha egy blendével túlexponálod a filmet, akkor a sötét részekre több expó jut, kinyílnak a feketék. ha egyúttal a normálnál rövidebbre hívod, hogy a fények a negán kopírozhatók maradjanak, akkor szélesedik a visszaadható árnyalat terjedelem.
tehát ez az árnyékokra való exponálás kijelöli a tónusos fekete beállítását, a fényekre hívás pedig a legvilágosabb szürkét. mint a fotoshopnál a fekete és a fehér szint megadása a hisztogramban.
ff-negánál adott a filmről másolható denzitás terjedelem. hegén leírta vki a papírok által a negáról másolható denzitás terjedelmet. pölö az r=80 azt jelenti, hogy a denzitás sáv (r=range) 80 az tulképp 0.80 D (denzitometriában ált. nem használatos a tizedespont). vagyis normál papírnál az r=80 azt jelenti, hogy a fekete és fehér között 0.8 D terjedelmű sávot kopírozhatunk árnyalatosan. ami ezen kívűl esik, az részlet nélküli fekete vagy fehér.
expóval és hívással lehet belőni tehát a sáv két végpontját a filmen. vagyis hol lesz még részlet a "feketében" és a "fehérben" egy adott tárgykontrasztból.
ezt mindenkinek be kell lőni magának. ahogyan a hegén javasoltam, próba! van aki pölö 6 perccel kap jó eredményt, más lehet 7-tel. ez nem szentírás, hogy mindenki ugyan úgy mozgat és hív. a végeredmény számít.
tehát totoo, hívj alul kábé 10%-al. legközelebb korrigálj a még jobb eredményért. a végén csak kijön az optimális hívás.
100bolha: érthető volt a magyarázat vagy frappánsabban?
Százbolha (1236)"