Törölt nick Creative Commons License 2009.01.05 0 0 267
Kedves Péter!  Itt válaszolnék ha nem gond…

 

„Említ egy para-fenilén-diaminos kétfürdős hívót, amit Ő használ, mert ez "jól kihasználja az érzékenységet is". Azza akkor nyilván a többi tulajdonsága is jó, viszont ez gondolom saját receptje volt azaz nem közismert... Vagy nem?”

 

- Sajnos nem ismert az összetétel, azt mondta, hogy a Tetanál Emofin hasonló hívó, ez is kétfürdős. Meg van rendelve 3 csomag, az egyik Arry jé :-) a másik az enyém. Kipróbáljuk és referálunk, már ha érdekel.

 

 

„Alhazen egyik hozzászólásában (1304) azt írja, hogy Ő tk a hívók tulajdonságait a következő tulajdonságokra szűkiti le:
- érzékenység kihasználás
- finom szemcsézet
- kontúr élesség
- felbontás (vonal/mm)
viszont nem írja, hogy melyik tulajdonságot milyen hívó (vagy milyen jellegű hívó) segíti elő jobban, csak azt, hogy adott hívók valamely fenti tulajdonságpokban jók, másokban kevésbé.
Gondolom itt is az az általános szabály, hogy ha valamilyen tulajdonságot javítok, akkor egy idő után ezt más tulajdonságo romlásával fogom megfizetni.”

 

- Nézd Alhazen nagyon belemélyedt a témába, lehet nekünk nem kéne annyira…

 

Elég ha ismerjük az általunk használt néhány hívót, amit tesztelgetni érdemes, jó néhány tesztcsík után azt mondom kiindulásnak próbáld meg az Xtolt 1:1 ben kiindulásnak, úgy néz ki az „N” mínuszos hívásokhoz meg a 1:2 hígítás lesz a nyerő.

 

De fussunk össze és mutatok néhány képet, egy kép ezer szónál is többet mond (de lehet csak száz) …

 

„Érdekelne, hogy tud-e valaki segíteni az alábbi kérdésben egy linkkel, vagy magyarázattal?

Azt találtam, a Sevcsik féle fotósok könyvében, hogy nagyjából
3 féle hívó van:
- Metol-Hidrokinon-Bórax vagy Fenidon-Hidrokinon-Bórax hívók, amelyek lágyak és finomszemcsések (Pl. FD 20)
- Metol-Hidrokinon és Fenidon-Hidrokinon-szóda hívók, ahol magasabb a képkontraszt (Pl. FD 12)
- Hidrokinon-lúg előhívók, amelyekkel nagy kontraszt és magas feketedés érhető el. (Pl. FD 13)

Az említett hívókkal sosem találkoztam nem tudom léteznek-e még, nyilván kikeverhetőek, de én jelenleg nem akarok vegyszer keverni házilag.”

 

- Érdekes, hogy néhány hívóanyagot kihagy…

 

Summa summarum: ha a cél az analóg nagyítás SZVSZ fordítva kell gondolkodni, van egy fotópapírom amire szeretnék képet létrehozni, amin jó lenne ha lenne fehér meg fekete részlettel. A papíron lévő fehéret egy negatívon lévő „fekete”, a fehéret a negatívon lévő sokkal kevésbé fekete fogja biztosítani. Ezeknek lesz denzitás értékük, nekünk ezeket az értékeket kellene ismernünk a nagyítógép / papír / papírhívó háromszöghöz viszonyítva, persze az sem mellékes mit szeretnénk létrehozni. Ha ezek a határértékek vannak a nagyítandó negatívon akkor könnyen jól lehet nagyítani. És ehhez a ki induláshoz kell igazítani a negatívtechnikát…